BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Downsizing
Jestem za 23%  23%  [ 11 ]
Jestem za, ale odbije się to dla BMW czkawką 6%  6%  [ 3 ]
Jestem za, a nawet przeciw 17%  17%  [ 8 ]
Nie, to głupota, silniki będą padać jak muchy 6%  6%  [ 3 ]
Dupa, dupa, dupa... 47%  47%  [ 22 ]
Liczba głosów : 47
Autor Wiadomość
 Tytuł: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 08:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: brak na razie
Kod silnika: najchętniej M62B44
Wygląda na to, że fala downsizingu nie ominęła BMW. Szkoda, skończą się długowieczne wolnossące silniki. Myślicie, że BMW nie boi się utraty wizierunku jako samochodu solidnego, niezawodnego?
Z4i 5 z tymi silnikami pojawią się z końcem 2011 lub na początki 2012 w salonach. Trzeba się spieszyć, póki jeszcze są "ssące powoli".

Obrazek

Oryginalne newsy:
http://carscoop.blogspot.com/2011/01/bm ... turbo.html
http://www.caradvice.com.au/100604/2012 ... -cylinder/

_________________
Accord IV Coupe 2.0 (sprzedany), Nissan Maxima A32B VQ30DE (rozp... przez warsztaty), Mazda 626 2.5V6 (jeździ), a będzie E38 M62B44 (daj Boże manual)
UNIKAĆ JAK OGNIA:
1) AutoSerwis Konotopa Rajdowa 8 (Wiktor Łukasik i Kamil Łupiński) - połamali zawory przy wymianie rozrządu w Maximie
2) Kestermotosport - dorżnęli Maxime do końca łącznie z zalaniem albo zaszczaniem wnętrza...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 14:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Przecież to doładowanie nie ma takiego wpływu na trwałość silnika. Pamiętaj że są to nowoczesne jednostki, i one są przystosowane do tego. Myślę że BMW wie co robi, i nie przy stworzy problemów swoim fanom i klientom. Ja osobiście się nie boje o BMW co prawda inżynierowie z Monachium kilka razy popełnili błąd przy projektowaniu silników, ale wydaje mi się że wioski wyciągneli, i nie pozwolą sobie na utratę dobrej opinii, która długi czas sukcesywnie budowali. Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 15:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Doładowanie ma wpływ na silnik.
I nie chodzi o to, że silnik padnie po 150k, ale nie zrobi 600k jak v8 ;)

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 16:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Chcą pewnie zarobić na serwisie turbosprężarek, bo mało kto używa turbodoładowanych aut zgodnie z zaleceniami ;/. A jeśli chodzi o benzyniaka w Ztkach to przecież te auta aż kuszą żeby depnąć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 16:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie ma się co bać. Jak się będą sypać, to zakończą swój żywot w częściach, bo swap w tej marce jest dość popularnym zabiegiem.
Natomiast Ampera, Volt, Leaf i kilka innych patentów szybko zweryfikują sens "zmniejszania silników".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 16:46 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
ULLISSES napisał(a):
Natomiast Ampera, Volt, Leaf i kilka innych patentów szybko zweryfikują sens "zmniejszania silników".


Jeszcze jest cos takiego jak ekologiczne oszołomstwo, a z tym będzie coraz trudniej walczyć.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 16:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Silniki V8 też są doładowane. N63B44 i N74B60 :] Oczywiście domyślam się, że chodziło Ci o starsze jednostki. Ale to tylko tak. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 16:54 
Tylko wolnossąca, wysokoobrotowa szlifiera :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 16:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Bez sprzecznie, zgadzam się z Tobą. :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Zakov napisał(a):
Tylko wolnossąca, wysokoobrotowa szlifiera :cwaniak:

Szlifiera? Znaczy się "Hundaaa"?
Wolę M20B27 lub w nowszych M52B25.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 18:22 
ULLISSES napisał(a):
Zakov napisał(a):
Tylko wolnossąca, wysokoobrotowa szlifiera :cwaniak:

Szlifiera? Znaczy się "Hundaaa"?
Wolę M20B27 lub w nowszych M52B25.


Jak dla mnie to raczej coś takiego :)



Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 18:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Ojj tak ! Te R6.. ciary po plecach.. :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 19:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Cieszę się że BMW daje turbo do swoich silników. Będzie ciąg w szerokim zakresie obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 19:35 
Rufios napisał(a):
Cieszę się że BMW daje turbo do swoich silników. Będzie ciąg w szerokim zakresie obrotów.


Taaa. Tylko czasami trochę gorzej z reakcją na pedał gazu i wyczuciem auta. Nie od parady BMW od tylu lat nie stosowało doładowania... :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 20:49 
ULLISSES napisał(a):
Jak się będą sypać, to zakończą swój żywot w częściach, bo swap w tej marce jest dość popularnym zabiegiem.


BYŁ

ULLISSES napisał(a):
Natomiast Ampera, Volt, Leaf i kilka innych patentów szybko zweryfikują sens "zmniejszania silników".


Na ten temat już wszystko jest wiadome i oczywiste. Co jeszcze chcesz weryfikować?

Septua napisał(a):
Doładowanie ma wpływ na silnik.
I nie chodzi o to, że silnik padnie po 150k, ale nie zrobi 600k jak v8 ;)


Czyli, że co? Korby wylecą bokiem po 200-300k?

renoraines napisał(a):
Jeszcze jest cos takiego jak ekologiczne oszołomstwo, a z tym będzie coraz trudniej walczyć.


...ale nie w tym temacie

Zakov napisał(a):
Taaa. Tylko czasami trochę gorzej z reakcją na pedał gazu i wyczuciem auta. Nie od parady BMW od tylu lat nie stosowało doładowania... :)


Wiem, że trudno to przyznać i trzeba uciekać się do argumentu z "reakcją na pedał gazu", ale jednak silniki doładowane są po prostu lepsze :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 21:15 
Fryderyk napisał(a):
Wiem, że trudno to przyznać i trzeba uciekać się do argumentu z "reakcją na pedał gazu", ale jednak silniki doładowane są po prostu lepsze :(


Nie, to nie to, że "trudno przyznać", bo ja np. nie mam jakiś kompleksów na punkcie silników wolnossących, czy tam doładowanych... Może i z technicznego punktu widzenia silniki doładowane są bardziej zaawansowane, ale ja wole wolnossące. Jakoś nie przepadam za małymi wskaźnikami ciśnienia doładowania (o ile w ogóle auto taki posiada), na które trzeba czasami zerkać aby wiedzieć ile ma się aktualnie mocy pod pedałem gazu. Ponieważ jak zapewne doskonale wiesz turbosprężarka nie jest mechanicznie połączona z wałem korbowym i czasami żyje sobie własnym życiem. Nie przepadam też za jakimś studzeniem turbiny i uważam, że zaawansowany silnik to taki który wyciąga ponad 100 koni z litra pojemność bez doładowania, a z kolei taki który wyciska nawet i 150, czy 200 koni z litra, to po prostu doładowana kupa gówna w stylu Lancera EVO. Nie obraził bym się na silnik turbodoładowany gdybym taki posiadał. Ba! nie obraził bym się na mocnego diesla, choć to ma raczej mało wigoru przy benzynie. Wszystko ma swoje wady i zalety. Ale jeśli chodzi o mnie, to jednak wole takie rozwiązania jak przedstawiłem wyżej :) Natomiast Tobie bardzo się dziwie ponieważ sądząc, że silniki turbodoładowane są lepsze od wolnossących, już dawno powinieneś wspierać rodaków na jakimś forum Mitsubishi, czy Seata Leona. Tymczasem jak do tej pory sądziłem, że jesteś entuzjastą BMW, a BMW mimo, iż jest prekursorem w dziedzinie turbodoładowania, jednak przez bardzo długi czas nie stosowało tej technologii w silnikach benzynowych i na pewno powodem tego nie było jakieś zacofanie marki :)


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2011, 21:26 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 21:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Są lepsze, ale problemy z trwałością, kosztami tego wszystkiego z pewnością będą większe.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 21:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Doładowanie silnika nie ma wpływu na jego trwałość. Sprintery z 2,9 td robią milionowe przebiegi. To czy silnik będzie awaryjny i jakie wytrzyma przebiegi zależy wyłącznie od tego jak zdecydują jego projektanci.

Można zrobić turbosprężarkę trwałą. Przy dzisiejszej technologii i metodzie MES przy obliczeniach wytrzymałościowych, to że turbosprężarka z dużym prawdopodobieństwem wysypie się przed przejechaniem 200kkm jest wiadomy już w fazie projektowania. Zresztą dotyczy to każdego elementu silnika i nie tylko.


Zakov, z całym szacunkiem, ale nie potrafisz nawet odróżnić turbiny od turbosprężarki a wypowiadasz się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy.

To, że jakiś producent później niż inni zaczyna stosować jakieś rozwiązania wynika m. in. z postępu technologicznego i wyzbycia się "wad wieku dziecięcego". Common rail pierwszy wprowadził do seryjnej produkcji fiat, a nagrody za najlepsze silniki zgarnia teraz bmw.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 21:54 
theDAMIstrzu napisał(a):
Zakov, z całym szacunkiem, ale nie potrafisz nawet odróżnić turbiny od turbosprężarki a wypowiadasz się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy.

To, że jakiś producent później niż inni zaczyna stosować jakieś rozwiązania wynika m. in. z postępu technologicznego i wyzbycia się "wad wieku dziecięcego". Common rail pierwszy wprowadził do seryjnej produkcji fiat, a nagrody za najlepsze silniki zgarnia teraz bmw.


To ja Ci teraz napiszę geniuszu z czego wynika twój "postęp technologiczny", otóż jest on wynikiem norm ekologicznych narzucanych producentom aut, oraz mody zwanej Downsizingiem. I być może również gdyby nie to, że takim jak Ty łatwo da się wcisnąć, że gówno to czekolada, nadal mogli byśmy mieć w nowych M3 takie oto jednostki:


Obrazek

Ponoć najbardziej zaawansowane V8 jakie kiedykolwiek powstało, tak dla twojej wiadomości :]

theDAMIstrzu napisał(a):
"wad wieku dziecięcego"


:szok:

Piszesz również o silnikach M-Power! Jednych z najlepszych wolnossących jednostek na tej planecie. Z Volkswagena spadłeś!? BMW było prekursorem w dziedzinie doładowania i to inny mogą się uczyć od BMW, a nie BMW od innych. Nie pasi? to kto Ci .... każe tu siedzieć? Wyjazd na forum VW, Opla, Fiata, czy Seata i tam sobie dyskutujcie z kolegami na temat przewagi ich doładowanych, super-zaawansowanych jednostek nad wolnossącymi BMW! Mnie tłumaczysz co ja rozróżniam, a co nie? Tłumacz inżynierom BMW jak zacofane i wadliwe były ich wolnossące jednostki przez ostatnie kilkanaście lat... Bo na pewno teraz przejęli technologie turbodoładowania od VW, Audi, Fiata i innych "bardziej zaawansowanych" i dlatego ładują turbo do BMW :rotfl: Takie kity to głupszym od siebie! :wstyd:

I żeby była jasność - zgadzam się, że silniki turbodoładowane są przeważnie bardziej zaawansowane technologicznie niż wolnossące, choćby ze względu na sam fakt zastosowania turbosprężarki. Ale bardziej zaawansowany, nie zawsze znaczy lepszy. Natomiast z całą pewnością jest to doskonałe pole do popisu dla marketingowców i wciskania klientom kitu o super-nowoczesnej, kosmicznej i znanej pewnie z 50 lat albo i dłużej technologii turbodoładowania :]


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2011, 22:39 przez Zakov, łącznie edytowano 5 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zakov napisał(a):
a z kolei taki który wyciska nawet i 150, czy 200 koni z litra, to po prostu doładowana kupa gówna w stylu Lancera EVO.

taaa , pisząc w ten sposób pokazujesz jak marne pojecie masz o evo :oczami:

bardzo dobrze ,że bmw idzie w stronę turbo , było nie było jako jedni z pierwszych zaczęli się w to bawić w modelu e114 ,tak wiec tradycje maja dosyć duże :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL