BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Szczecin/ Berlin
W szczecinie jest prawdopodobnie najszybsze 30d w polsce, e46 touring w którego zostało wsadzone na "badania", eksploatacje i części z najwyższej półki chyba więcej niż był wart. Teraz po kolejnym programie ma ok. 300km, 700nm i do tego szpere, gwint, super lekkie koła i takie tam pierdółki :cwaniak: osiągi na poziomie 335i coupe 315km mówią same za siebie ;)

_________________
E36 323ci ---> E60 530d ---> BMW E??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tylko jaki jest sens ładować taką kasę w diesla? Diesel wcale nie jest taki fajny tylko są to silniki fabrycznie doładowane dlatego moją fajne parametry zabierzcie mu turbo i wtedy niech stanie z 330Ci.Diesel jedzie w bardzo małym zakresie obrotów i to podstawowa wada. Benzynę też można doładować i wtedy można porównywać. Za cenę takich modyfikacji diesla założysz turbo do 330Ci i możesz mieć spokojnie pod 500KM i więcej.
Diesel nie jest do ścigania ma za krótkie biegi zresztą temat jest o M3 dajcie sobie spokój z tymi dieslami. Naprawienie głupich wtrysków w dieslu jest droższe od naprawy nawet panewek w M3 a awarie wtrysków zdarzają się nagminnie. Zresztą wtryski to nie wszystko co się psuje w dieslach zrobienie osprzętu od A do Z to kwota około 10-15tyś zł w jakimś tanim warsztacie i regeneracje bo o nowych częściach się nawet nie mówi.
Pełno nawet na forum ludzi którzy kupili diesla bo mało pali a potem wydali po 5-10tyś na poprawki i ile trzeba jeździć żeby zwróciła się różnica w paliwie.
Proste liczenie diesel pali średnio 8L benzyna 10-11 przy tej samej jeździe. Różnica około 2,5 litra na 100km czyli około 12zł nie licząc,że obsługa diesla jest droższa. Liczymy oszczędności.
100km=12zl 10tyś km 1200zł i 100tyś km 12tyś zł wow mega oszczędność tylko gwarantuje,że kupując używanego diesla który ma 150-200tyś km (to minimum jakie ma 4-5 letni diesel 10 letni to ma już ponad 300tyś) robiąc nim kolejne 100tys km to te 12tyś zł jak nie więcej wsadzimy w pierdoły to turbina to dwa wtryski to jakiś koła dwu masowe sprzęgła półosie bo moment je niszczy itd. Mało kto trzyma auto 3-4 lata żeby zrobić te 100tyś i zwrócić chociaż koszty naprawy nie mówiąc o zarobku. Zazwyczaj każdy wsadzi 10tyś i za rok sprzedaje przeklinając. Nie licząc,że podstawowa obsługa diesla też jest droższa.
Pamiętajcie,że diesle kupują na zachodzie,żeby jeździć i średnio przy 10letnim aucie diesel ma 100tyś więcej niż benzyna tylko w Polsce wszystkie nawet 15 letnie mają 180tyś na zegarach :rotfl: a Polacy w to wierzą. Jedyny dobry diesel to nowy diesel i przy 150-200tyś trzeba go sprzedać tak właśnie robią na zachodzie a Polak kupuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Szczecin/ Berlin
Zgadzam się z tobą mały, ale to jest zawsze indywidualna sprawa kierownika. Ja bym się na za coś takiego nie zabrał, ale napewno przyjemnie jest mieć coś "naj" :)

A co do polskich kupujących to ja na prawde nie wiem co jest z tymi ludzmi.
Mam dwóch kolegów którzy za rozsądne pieniądze chcą sprzedać swoje auta, które są z pierwszej ręki i ni-chu-ja ;)
A inny znowu znajomy ma komis w którym rupiecie mu schodzą aż miło.

Inny przykład wszedłem własnie na allegro i żadne 535d nie ma nalatane więcej niż 200tys. Nawet 6-7 letnie.
Ja znam 2 egzemplarze w rękach znajomków, jeden dobija do 220tyś, a drugi do 300...

_________________
E36 323ci ---> E60 530d ---> BMW E??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
--==Mały==-- napisał(a):
Tylko jaki jest sens ładować taką kasę w diesla? Diesel wcale nie jest taki fajny tylko są to silniki fabrycznie doładowane dlatego moją fajne parametry zabierzcie mu turbo i wtedy niech stanie z 330Ci.Diesel jedzie w bardzo małym zakresie obrotów i to podstawowa wada. Benzynę też można doładować i wtedy można porównywać. Za cenę takich modyfikacji diesla założysz turbo do 330Ci i możesz mieć spokojnie pod 500KM i więcej.
Diesel nie jest do ścigania ma za krótkie biegi zresztą temat jest o M3 dajcie sobie spokój z tymi dieslami. Naprawienie głupich wtrysków w dieslu jest droższe od naprawy nawet panewek w M3 a awarie wtrysków zdarzają się nagminnie. Zresztą wtryski to nie wszystko co się psuje w dieslach zrobienie osprzętu od A do Z to kwota około 10-15tyś zł w jakimś tanim warsztacie i regeneracje bo o nowych częściach się nawet nie mówi.
Pełno nawet na forum ludzi którzy kupili diesla bo mało pali a potem wydali po 5-10tyś na poprawki i ile trzeba jeździć żeby zwróciła się różnica w paliwie.
Proste liczenie diesel pali średnio 8L benzyna 10-11 przy tej samej jeździe. Różnica około 2,5 litra na 100km czyli około 12zł nie licząc,że obsługa diesla jest droższa. Liczymy oszczędności.
100km=12zl 10tyś km 1200zł i 100tyś km 12tyś zł wow mega oszczędność tylko gwarantuje,że kupując używanego diesla który ma 150-200tyś km (to minimum jakie ma 4-5 letni diesel 10 letni to ma już ponad 300tyś) robiąc nim kolejne 100tys km to te 12tyś zł jak nie więcej wsadzimy w pierdoły to turbina to dwa wtryski to jakiś koła dwu masowe sprzęgła półosie bo moment je niszczy itd. Mało kto trzyma auto 3-4 lata żeby zrobić te 100tyś i zwrócić chociaż koszty naprawy nie mówiąc o zarobku. Zazwyczaj każdy wsadzi 10tyś i za rok sprzedaje przeklinając. Nie licząc,że podstawowa obsługa diesla też jest droższa.
Pamiętajcie,że diesle kupują na zachodzie,żeby jeździć i średnio przy 10letnim aucie diesel ma 100tyś więcej niż benzyna tylko w Polsce wszystkie nawet 15 letnie mają 180tyś na zegarach :rotfl: a Polacy w to wierzą. Jedyny dobry diesel to nowy diesel i przy 150-200tyś trzeba go sprzedać tak właśnie robią na zachodzie a Polak kupuje.


Dobrze podsumowane.

Prawie każdy liczy pieniądze, jak komuś szkoda M3 na codzień, którym uwielbia jeździć tzn., że szkoda mu je serwisować w jeździe na codzień.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 17:58 
jiGsaw napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
Tylko jaki jest sens ładować taką kasę w diesla? Diesel wcale nie jest taki fajny tylko są to silniki fabrycznie doładowane dlatego moją fajne parametry zabierzcie mu turbo i wtedy niech stanie z 330Ci.Diesel jedzie w bardzo małym zakresie obrotów i to podstawowa wada. Benzynę też można doładować i wtedy można porównywać. Za cenę takich modyfikacji diesla założysz turbo do 330Ci i możesz mieć spokojnie pod 500KM i więcej.
Diesel nie jest do ścigania ma za krótkie biegi zresztą temat jest o M3 dajcie sobie spokój z tymi dieslami. Naprawienie głupich wtrysków w dieslu jest droższe od naprawy nawet panewek w M3 a awarie wtrysków zdarzają się nagminnie. Zresztą wtryski to nie wszystko co się psuje w dieslach zrobienie osprzętu od A do Z to kwota około 10-15tyś zł w jakimś tanim warsztacie i regeneracje bo o nowych częściach się nawet nie mówi.
Pełno nawet na forum ludzi którzy kupili diesla bo mało pali a potem wydali po 5-10tyś na poprawki i ile trzeba jeździć żeby zwróciła się różnica w paliwie.
Proste liczenie diesel pali średnio 8L benzyna 10-11 przy tej samej jeździe. Różnica około 2,5 litra na 100km czyli około 12zł nie licząc,że obsługa diesla jest droższa. Liczymy oszczędności.
100km=12zl 10tyś km 1200zł i 100tyś km 12tyś zł wow mega oszczędność tylko gwarantuje,że kupując używanego diesla który ma 150-200tyś km (to minimum jakie ma 4-5 letni diesel 10 letni to ma już ponad 300tyś) robiąc nim kolejne 100tys km to te 12tyś zł jak nie więcej wsadzimy w pierdoły to turbina to dwa wtryski to jakiś koła dwu masowe sprzęgła półosie bo moment je niszczy itd. Mało kto trzyma auto 3-4 lata żeby zrobić te 100tyś i zwrócić chociaż koszty naprawy nie mówiąc o zarobku. Zazwyczaj każdy wsadzi 10tyś i za rok sprzedaje przeklinając. Nie licząc,że podstawowa obsługa diesla też jest droższa.
Pamiętajcie,że diesle kupują na zachodzie,żeby jeździć i średnio przy 10letnim aucie diesel ma 100tyś więcej niż benzyna tylko w Polsce wszystkie nawet 15 letnie mają 180tyś na zegarach :rotfl: a Polacy w to wierzą. Jedyny dobry diesel to nowy diesel i przy 150-200tyś trzeba go sprzedać tak właśnie robią na zachodzie a Polak kupuje.


Dobrze podsumowane.

Prawie każdy liczy pieniądze, jak komuś szkoda M3 na codzień, którym uwielbia jeździć tzn., że szkoda mu je serwisować w jeździe na codzień.


Mądrze prawi o tych dieslach :cwaniak: Mam dokładnie takie samo zdanie na ten temat.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Taka polska mentalność ale spróbujcie wystawić auto z przebiegiem 300-350tyś gwarantuje,że nikt nie zadzwoni a po zrobieniu nowych zdjęć i 180tyś telefony zaczynają dzwonić znam kilka takich przypadków.
Najfajniejsze,że coraz popularniejsze jest cofanie zegarów przed każdym serwisem zarówno w DE jak i PL. Ludzie nauczyli się,że auto z małym przebiegiem i historią serwisową są dużo więcej warte więc robi 2-3 wymiany oleju poza serwisem a przed każdą wizytą w ASO cofa o 30-40tyś i robi wpis do książki. W ten sposób 5 letnie auto ma 150tyś z książką a w rzeczywistości ma 300 i nie da się w żaden sposób tego wyłapać bo dobrze używane auto po 300tyś będzie wyglądać na 150.
Dla mnie kilkuletni Diesel to tykająca bomba zegarowa trzeba mieć szczęście,żeby nie wybuchła.

To tak apropo M3 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Thomas_HD napisał(a):
Chłopaki jeżdżą na kilka aut- mozna wziasc kombi z przyczepka itd wiec argument kompletnie nie trafiony.

Tylko czyim kombi i kto nim przyjedzie? I do tego kombi też nie wejdzie nie wiadomo ile kół (o ile mówimy że ekipa iluś Porsche bierze ze sobą jakieś kombi).
Oczywiście zawsze można dołożyć do samochodu przyczepę (ale hak w GT3...), a raz widziałem fajne rozwiązanie że koleś miał bagażnik na dach właśnie na koła.
Można też Wziąć busa z hakiem i podpiąć do niego lawetę z GT3. Można, ale jazda Busem z przyczepą nie należy do najprzyjemniejszych, więc właściciel M3 albo będzie jeździł na lepszych oponach, albo będzie miał wygodniejszy i szybszy dojazd na tor i nie będzie musiał nikogo prosić o przywiezienie mu kół :)
Jakby na to nie patrzeć to pakowność jest plusem w M3 :)
Tomek napisał(a):
Jak się jeździ off-boost to nie ma co tam zauważalnie wzrastać w spalaniu :)

Z tego co wiem to mając zegar doładowania i jeżdżąc na podciśnieniu spalanie powinno spaść w porównaniu do NA. Pytanie tylko czy nie jest to upierdliwe. Oczywiście to przy turbo, przy kompresorze będziemy mieli zawsze doładowanie (pomijając naprawdę niskie obroty) więc spalanie niestety wzrośnie.
--==Mały==-- napisał(a):
GT3 to jest lżejsza wersja carrery nie można jej porównać do M3 kompressor bo to jest auto bez doładowania.
GT3 można porównać do CSLa bo to podobny zamysł w konstrukcji auta.

M3 nie jest konkurentem dla GT3 i odwrotnie, dwa inne auta, ale porównujemy mocno zmodyfikowane M3 z GT3. M3 wyjdzie taniej i przynajmniej na prostej będzie szybsze, a do tego bardziej użyteczne. Porównujemy frajdę z jazdy w dosyć szerokim znaczeniu, a nie to jak zaawansowana jest technologia silników.

Więc moim zdaniem jak najbardziej można porównywać te samochody, gdyż są do podobnego użytku (track day'e + na co dzień) i mają podobne osiągi.
--==Mały==-- napisał(a):
Smg myślę,że będzie palić 0,5-1L więcej,

SMG to nie automat. Będzie palić tyle samo co manual.
olko napisał(a):
OK zgadzam się z większością tego co napisałeś kostek

Cieszy mnie to :)
olko napisał(a):
ale jeżeli ty byś chciał jechać taką wyprutą puszką co ma 600km na górskie zaśnieżone serpentyny to :D nie wiem co, ale fazke masz niezłą ;)

A kto by nie chciał :)
olko napisał(a):
GT3 to droga zabawka, ale jak cie stać na zakup takiego niecodziennego auta to z utrzymaniem sobie poradzisz. Zwłaszcza, że te auta naprawdę mało tracą na wartości, a zainwestowawszy ;) fure kasy w M3... no własnie.

Tu się częściowo zgadzam, chociaż sprzedaż GT3 też pewnie do łatwych nie należy, ale jednak to co wydajesz na modyfikacje do M3 to już tego nie odzyskasz, albo w niewielkiej części. Chociaż jeżeli nie masz zamiaru sprzedawać samochodu to nie stanowi to problemu.

olko napisał(a):
Podsumowując M3 jest super, ma ogromny potencjał i porobione masakruje

amen
olko napisał(a):
GT3 da Ci więcej frajdy w życiu (ćwiartki i czasy na poznaniu to nie wszystko co daje radość z takiej fury :) )

Nie jeździłem GT3, więc nie mogę się wypowiedzieć czy daje więcej frajdy czy nie. Mogę porównać M3 e46 do M3 e92, EVO IX i X GT360. I z tych samochodów M3 e46 daje najwięcej frajdy.

Teraz będę teoretyzował ale myślę że Porsche ze względu na ciężki tył i duuużo szersze opony z tyłu będzie dosyć podsterowne i takie opinie też czytałem, a chyba nikt nie lubi podsterowności i dlatego M3 może być fajniejsze, gdyż jest neutralne z dodatkiem lekkiej nadsterowności.

A co do tej wydmuszki. 17s różnicy to dużo, więc nawet jakby wyjąć klatkę (niby usztywnia karoserię, ale też zwiększa masę) i włożyć wygłuszenia oraz tylną kanapę to i tak powinno być szybsze od GT3, chociaż już nie tak znacząco. Na pewno będzie porównywalne i do tego jak już ustaliliśmy bardziej praktyczne :)

W ogóle moim zdaniem porównywanie czasów ni jak ma się do frajdy z jazdy (no chyba że ktoś czerpie frajdę wyłącznie z dokładania innym), często jest tak że szybszy samochód jest mniej fajny bo właśnie nie czujemy tak tej prędkości. Pięknym przykładem jest właśnie M3 e46 i M3 e92. e92 niby szybsze, niby lepsze, a jakoś daje mniej frajdy. Podobnie może być z GT3.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Kostek wiem co to SMG od 3 dni mam takie auto ;)
Zwykły manual tylko siłownik wciska za nas sprzęgło.
Mimo wszystko trochę inaczej tym się jeździ i wydaje mi się,że spalanie będzie ciut większe nie dużo ale to 0,5L będzie większe ze względu na trochę inną płynność jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==-- napisał(a):
Kostek wiem co to SMG od 3 dni mam takie auto ;)

Więc się nie kłócę. Ale w teorii nie powinno palić więcej :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 487
Garaż: G20 - Portimao Blue
ale SMG można jeździć jak normalnym automatem???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 21:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
PatrykK napisał(a):
ale SMG można jeździć jak normalnym automatem???


Można.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
PatrykK napisał(a):
ale SMG można jeździć jak normalnym automatem???

Nie do końca. Normalny automat jest wysprzęglany ciśnieniem oleju jak dobrze kojarzę.
SMG to jest manualna skrzynia która ma normalne sprzęgło identyczne jak maunal tylko są siłowniki które za nas wciskają sprzęgło i zmieniają biegi.
SMG nie ciągnie na biegu automat jedzie około 5km/h bez gazu a SMG stoi w miejscu ma wciśnięte sprzęgło i może się stoczyć jak stoisz na pochyłej jezdni .
Jest opcja automatu ale jak chcesz jechać normalnie w momencie jak auto zmienia bieg musisz odpuścić przynajmniej trochę gazu bo jak nie to szarpnie tak samo jak byś w manualu trzymał gaz wcisnął sprzęgło wrzucił bieg i puścił sprzęgło cały czas trzymając gaz zrobisz takiego kangurka. Na automacie jeździ się raczej spokojnie a większość nie jeździ wcale. Na manualu jak jedziesz normalnie to zmieniając bieg trochę odpuszczasz sobie gaz lub całkiem tak jak w manualu zmieniasz bieg i z powrotem gaz. Jak chcesz jechać na max nie odpuszczasz wcale gazu przy zmianie biegu i auto strzela ze sprzęgła przy zmianach biegu wali trochę po plecach na niskich biegach na wysokich jest ok ale za to naprawdę taka zmiana biegu poprawia czasy ja manualem podczas wyścigów dokładnie tak samo robię. Masz jeszcze regulację jak agresywnie skrzynia ma zmieniać biegi od 1 do 5 po wyłączeniu DSC pojawia się 6. Ja przy automacie do normalnej jazdy używam 3 programu wtedy jeździ się płynnie przy manualu 5 programu ostatniego pozwalającego używać DSC. Do wyścigu bierzesz na manual wyłączasz DSC i używasz 6 programu.
Jest też procedura startu z 2000obr/min fajna sprawa ale nie trzeba jej używać wystarczy stojąc gwałtownie wcisnąć gaz i zanim skrzynia wrzuci bieg to i tak ruszymy bardzo fajnie z około 1500obr.
Ja jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni jednak potrzebowałem około 200km żeby nauczyć się tym płynnie i normalnie jeździć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 21:22 
Jeśli chodzi o SMG, to polecam filmik:




Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Szczecin/ Berlin
kostek już się z tobą nie zgadzam :P
Za bardzo teoretyzujesz i za bardzo kochasz swoją furę żeby ją bez przejażdżki porównywać do czegoś innego, i tak będziesz wynajdował argumenty za M3, tak jak to z oponami ;) na pewno by się super jechało traske M3 całe załadowane oponami... poza tym zastanawiając się co brać na pewno bym się przejmował że opon nie zarzuce na pokład :wstyd:

GT3 nie miałem niewątpliwej przyjemności prowadzić, ale jechałem jako pasażer i wiem jedno- czujesz się bardziej jak wyścigówce niż w aucie drogowym i różnica jaka ją dzieli od porobionej Carrery S jest ciężka do opisania ;) a różnica w mocy prawie żadna, 415 vs 381km.
Także nie gadaj już proszę o tych oponach i rozkładzie masy bo uczucie jakie daje silnik na tyle + wrażenie z jazdy jak z GT3 CUP daje na pewno większą frajde ;)
a co do innych radości z takiego auta to chodziło mi bardziej o to że nie wymięka i nieźle wygląda nawet przy F430 :D

Mały zaintrygowałeś mnie tymi pozytywnymi wrażeniami w porównaniu do manuala.
Na twój gust smg lepsze?

_________________
E36 323ci ---> E60 530d ---> BMW E??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 00:16 
--==Mały==-- napisał(a):
SMG to jest manualna skrzynia która ma normalne sprzęgło identyczne jak maunal tylko są siłowniki które za nas wciskają sprzęgło i zmieniają biegi.


To się chyba nazywa skrzynia sekwencyjna, albo półautomatyczna?

--==Mały==-- napisał(a):
SMG stoi w miejscu ma wciśnięte sprzęgło i może się stoczyć jak stoisz na pochyłej jezdni .


W SMG jest opcja ruszania ze wzniesienia.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 00:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zależy do czego lepsze ja codziennie rano mam do pokonania od 30 do 60 min korków
gdzie wkurzało mnie sprzęgło i ciągłe zabawy skrzynią które w M3 nie chodzą super leciutko. Przyspieszenie jak ktoś ogarnie SMG jest takie samo jak w manualu jedyny minus to czasem mimo wszystko brakuje sprzęgła ale trzeba się przyzwyczajać do takich skrzyń bo w tej chwili wiele aut sportowych i supersportowych ma właśnie sekwencję tylko kilku sprzęgłowe już ale działanie podobne i sprzęgła też nie ma a dodatkowo nowe skrzynie sekwencyjne są o wiele szybsze od człowieka np DSG więc czas to zaakceptować.
SMG to fajny gadżet choć ja akurat gadżeciarzem nie jestem zawsze byłem przeciwnikiem SMG ale miałem porównanie do manuala i bardzo mi się podoba.
Zawsze coś nowego i ciekawego pewnym potwierdzeniem szybkości SMG zwłaszcza na torze gdzie czasem nie ogarniamy wszystkiego naraz jest fakt,że CSL był tylko z SMG.
Dodatkowym wielkim jak dla mnie plusem jest wygląd lewarka zmiany biegów w SMG wygląda pięknie i jest króciutki a w manualu M3 E46 lewarek jest dłuższy od serii E46 jest taki jak w E39 i strasznie mi się to nie podobało ale wszystko po to,żeby biegi wchodziły lżej.
Zobaczymy czy z czasem SMG nie zacznie mnie wkurzać tak jak manual ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 00:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zakov napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
SMG stoi w miejscu ma wciśnięte sprzęgło i może się stoczyć jak stoisz na pochyłej jezdni .


W SMG jest opcja ruszania ze wzniesienia.


Bardziej miałem na myśli jakiś spadek w dół a ruszenie pod górę żaden problem nie trzeba żadnej opcji można to zrobić dwiema nogami jedną puszczać hamulec drugą wciskać gaz lub z ręcznego lekko gazu i zwalniamy ręczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 00:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 839
Lokalizacja: Germany
Moje BMW: F34 335i
Porownianie z oponami na ktorych to wlasciciel Porsche nie moze zaladowac do auta w M3 moze- "lol"
a jak bede mieli takie same opony to co ? :rotfl:
zgodze sie klientela kupujaca auta w PL- liczy sie przebieg za wszelka cene :D
Natomiast co do Diesla mam inny poglad tzn-
silniki Diesla bardzo sie zmienily przez ostatnie kilka lat-
np 3.0D w E90 ma juz 345 KM i 6,1 sek do 100 km/h- tyle samo co 330i.
Stosunkowo malym kosztem mozna znaczaco podniesc osiagi auta- wystarczy dobry program.
Reszta tzn- wieksze IC, Turbo wiaze sie z wiekszymi kosztami- sprzeglo itd- ale takie takze musialby poniesc wlasciciel auta benzynowego dodajacego Turbo.
Jakos nie slychac o masowych awariach wtryskow czy osprzetu o ktorych TU pisano-
trzeba byc swiadomym uzytkownikiem takiego silnika, tankowac dobra rope itd
Ja mam auto 5 letnie z 100K przebiegiem- i nic sie nie psuje :rotfl:
po programie mam 195KM i 410Nm a G-Tech wyplul 7,5 sek do 100km/h- wiec jak na 2.0d nie jest zle...
spalanie- 6,2 - teraz zima 7,5l
ale np w trasie czesto mijam R6 i V8 jadace 130 km/h zeby nie spalil wiecej niz 10l- a ja jadac
160-200km/h spalam 7,2 :rotfl:
wiec teoretycznie auta "lepsze" w codziennym uzytkwaniu sa wolniejsze...
Mam znajomego w Pniu ktory ma 2 szt M3- biala cabrio automat "09 i czarna coupe manual "08-
jezdzilem obydwoma podczas mojego ostatniego pobytu w Pniu- we wrzesniu i
automat- 27
manual- 22
ale auta dosc dobrze katowalem.
ja robie na baku w trasie ponad 1000 km, w normalnym uzytkowaniu 800 km-
zostaje mi baaaaardzo duzo pieniedzy w kieszeni a na
trasie jestem bardzo szybki a na swiatlach nie naleze do najwolniejszych.


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2011, 00:59 przez Thomas_HD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 00:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 320i
Kostek nie porównuj GT3 do M3 bo to profanacja :) inne auta GT3 to potwór. Mój wujek z zeszłym roku nabył Carrere S tą po lifcie na Połczńskiej. Jako, że to nie był pierwszy samochod, ktory tam kupił był zaprzyjazniony z ludzmi z tego salonu. Stało tam na parkingu szare GT i dzieki, że tam przyjechałem, mialem przejażdzke tym autem (jako pasażer) niestaty. Odrazu mi powiedziano, jako, że chcialem sie coś blizej dowiedzieć na temat tego auta, że to raczej samochod na TOR a nie na jazde po Wawie, do Wawy lepsza jest Carrera. Kostek musiałbyś zobaczyć co sie w srodku dzieje w tym samochodze a potem usiąść do m3 e46 wtedy byś poczuł ze GT to samochod z INNEJ PLANETY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 01:01 
BMW wprowadziło M3 CLS i ostatnio GTS, jako konkurencję dla Porsche GT3. Myślę, że jednak zwykła M3 jest trochę zbyt "ociężała" (o ile w ogóle można użyć takiego określenia względem M3), aby konkurować z GT3...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL