Santino napisał(a):
troche tego nie ogarniam, 350KM focus rs po miescie zejdzie do 11L (taka opinie wlasciciela przeczytalem)
silnik turbo, lekki samochód.
Santino napisał(a):
maly pisal ze Mka spali po miescie 13L
potwierdzam
Santino napisał(a):
teraz kosiniak pisze ze 500KM rs4 spali mniej niz M3
Niż M3 kosiniak które jest na kompresorze i pali znacząco więcej od seryjnej M3. A RS4 o którym mówi kosiniak jest pewnie turbodoładowane i pali mniej od NA, kompresor jednak zwiększa spalanie.
Fryderyk napisał(a):
ale równie dobrze można porównać M3 do VW passat 1.9tdi 110.
Nie nie można. Zmodyfikowane M3 i seryjne GT3 są do podobnego użytku. Track day'e i jazda na co dzień, a Passatem TDI na tor nie chciałbyś wyskoczyć.
Podobnym porównaniem byłoby porównanie M3 do EVO. Jak porównasz serie to EVO się nawet nie umywa do M3, a już w miarę zmodzone EVO dokłada M3, a o mocno zmodzomym, typowo torowym EVO nie ma co już nawet wspominać.
Fryderyk napisał(a):
Co do loaded- ciężko mi w zasadzie ocenić, czy wciąż można mówić tutaj o M3

Ale właśnie to porównanie nie jest seria do serii bo to dwa inne światy. Porównanie dotyczy serii GT3 i tej nie bardzo już eMki.
Mimo wszystko z faktu że nie dysponujemy ani GT3, ani eMką o której mowa (chociaż jak skończę eMkę, będziemy mieli 1) do porównania, to możemy tylko teoretyzować. Jak ktoś nie chce ani snuć teorii, ani ich czytać, proponuje wyluzować i po prostu tu nie wchodzić. To jest luźny temat i ja go tak traktuję
Thomas_HD napisał(a):
no ale GT3 bedzie na gorszych oponach bo nie mozna zaladowac tak jak do M3-
wiec szanse sie wyrownaja

Thomas_HD napisał(a):
no wlasnie- RS4 w kombi- ile opon by weszlo...
Thomas_HD, jesteś tutaj chyba największym teoretykiem, więc zamilcz na tematy o których nie masz pojęcia.
W GT3 chcąc dojechać nim na tor i pojeździć nie mamy możliwości jazdy na slicku, a slick daje bardzo dużo. Takie są fakty. I jeżeli mówimy o track dayach w realnym świecie to M3 tutaj zyskuje. Kropka.
Nie zmienia to faktu że na track day'e nie jedzie się wygrywać, a się pobawić i np. mi nie chcę się bawić w slicki, bo jest to upierdliwe. Kombinowanie z mieszankami, nie możność jazdy po mokrym. Na track day'e lepszy będzie semi-slick bo jest uniwersalny, a czasy są mniej istotne bo to nie zawody. Nie mniej możliwość jazdy na slicku jest niezaprzeczalnym plusem.
kosiniak napisał(a):
Malo kto pisze o awariach ale z tych w PL 90% wysrało motor!
A ile seryjnych się "wysrało" Do tego nie wiem skąd wziąłeś to 90%. Maros - na ESSie jeździł i wszystko było w porządku, silnik cały. Costumowej przeróbki nie bierzemy pod uwagę bo one są obarczone właśnie takim ryzykiem. PAKO wciąż jeździ, Ty wciąż jeździsz, a sam zawsze mówisz że masz dokłądną kopie ESS'a poza dolotem. Jedynie "wysrała" się ta M3 z Poznania. Nie wiadomo dlaczego, można tylko gdybać. Obarczanie winą za to kompresora jest co najmniej nieuczciwe. Z moich obliczeń wychodzi 75% sprawnych samochodów.
To wszystko i tak nie zmienia faktu że jakiego samochodu byś nie brał pod uwagę Caterham i tak będzie szybszy i o niebo fajniejszy, a kosztuje 1/3 GT3 i 1/2 nowej M3

Jak już wspominałem mamy luźny temat więc możemy się pobawić w kolejne porównanie:
seryjne M3 e46 vs mocno zmodzone 330Ci.
Na prostej:
http://www.youtube.com/watch?v=7mwIAcnf9-wW zakrętach:
Po dołożeniu porządnego zawiasu, szpery i hebli powinno być szybsze.
Ktoś się nie zgadza?
Tuning, ale z głową jednak daje bardzo dużo
