BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 16:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
A ty i tak założyłeś kompresor, ciekawe...
kosiniak napisał(a):
wszystkiego nie wiesz :)

Nigdy tak nie twierdziłem.
kosiniak napisał(a):
a powiem ze ze na 5 doladowanych ktore znam, wysralo sie 4 z czego na ESS 3 a jedna to nawet 2 razy :)

OK, pytanie tylko zawsze brzmi czy silniki przed założeniem zestawu były w 100% zdrowe. Wątpię żeby którakolwiek z nich miała chociażby silnik od początku u jednego właściciela. HPF kiedyś pokazywał że w S54 potrafi pęknąć tłok, a mimo wszystko na NA jest w porządku, a po doładowaniu się sypią. Nawet kompresja wychodzi dobra, dopiero test szczelności cylindrów może to wykryć. Mimo wszystko to tylko gdybanie.
kosiniak napisał(a):
ja tu nie napisze przeciez oficjalnie kto cos ukrywa

Tylko ja jakoś nie rozumiem tego ukrywania. Po co chronić firmę która ci zniszczyła silnik i zwiększać jej zyski. Chore.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 17:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 839
Lokalizacja: Germany
Moje BMW: F34 335i
kostek_ja napisał(a):
jesteś tutaj chyba największym teoretykiem, więc zamilcz na tematy o których nie masz pojęcia.
W GT3 chcąc dojechać nim na tor i pojeździć nie mamy możliwości jazdy na slicku, a slick daje bardzo dużo. Takie są fakty. I jeżeli mówimy o track dayach w realnym świecie to M3 tutaj zyskuje. Kropka.

Kostek- to Ty z uporem maniaka lansujesz tezę ze Prosiak bedzie na gorszych oponach bo nie ma ich gdzie zapakowac. Wyliczasz i wskazujesz jako zaletę M3 ilośc opon jakie w nią wchodzą.
No wiec Ci przyklasnalem, a podany przykład RS4 wygrywa pod tym względem nawet z M3 ;)
i wiem to z praktyki- miałem kombi,
330ci tez miałem, jeździłem często e46 M3 a ostatnio E92 M3.
Fryderyk bardzo dobrze zironizowal zasady na jakich porownujesz te 2 auta.


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2011, 18:05 przez Thomas_HD, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 839
Lokalizacja: Germany
Moje BMW: F34 335i
a w temacie spalania-
jeździłem E92 M3 Cabrio po Poznaniu- i po całym dniu ostrej jazdy- 27 litrów :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 19:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
kostek_ja napisał(a):
A ty i tak założyłeś kompresor, ciekawe...
a pomyslales moze o tym ze moglem wczesniej nie wiedziec bo sie tematem nie interesowalem? pzrypomniec ci kiedy kupilem auto a kiedy kompresor? Ja oczywiscie nie zaluje, bo nie popelnilem takiego bledu jaki popelnilbys np. "Ty", ufajacy ESS w 100% i ty bys softu nie dotknal! W Polsce tez sa madrzy ludzie ktorych zcasem warto posluchac!
kostek_ja napisał(a):
OK, pytanie tylko zawsze brzmi czy silniki przed założeniem zestawu były w 100% zdrowe
nie wiem jak tam, ale ty przeciez dostales z ASO nowy, zdrowy motor, ktory padl?
kostek_ja napisał(a):
Tylko ja jakoś nie rozumiem tego ukrywania. Po co chronić firmę która ci zniszczyła silnik i zwiększać jej zyski. Chore.
Polska mentalnosc, jakby napisali ze tak bylo, to by pozniej bylo wypisywanie, ze to szrot, ze zmieniany silnik, ze masakra i wogole! nie wiesz jak jest? kazdy lubi zmoderowane late nawet jak nie zna, jak nie wie! jak tylko slyszal! zniszczyc, zdeptac! nawet jak ma mniej! tak jest miedzy innymi wsrod MManiakow!
Nie używamy wulgaryzmów na tym forum. Santino


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 00:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Thomas_HD napisał(a):
Kostek- to Ty z uporem maniaka lansujesz tezę ze Prosiak bedzie na gorszych oponach bo nie ma ich gdzie zapakowac.

Thomas_HD, ale czy tak nie jest? W jaki sposób Porsche ma mieć slicka, jak nie ma gdzie go włożyć.
Thomas_HD napisał(a):
No wiec Ci przyklasnalem, a podany przykład RS4 wygrywa pod tym względem nawet z M3 ;)

Tylko czy to będą 4 koła czy 12 to już takiej różnicy to nie zrobi. Oczywiście można wówczas wziąć wszystkie mieszanki slicka, albo slicka, intermidiate (na wilgotny asfalt) i deszczówki i jeżeli konkurencja nie trafi z pogodą to jest to plus. Nie zaprzeczam. Ale aktualnie pogodę na następny dzień nie tak trudno przewidzieć, a co za tym idzie wziąć odpowiednią mieszankę.
Thomas_HD napisał(a):
Fryderyk bardzo dobrze zironizowal zasady na jakich porownujesz te 2 auta.

Jak ci ta dyskusja nie pasuje to po co w niej uczestniczysz? ;)
W ogóle nie rozumiem podejścia większości:
"Ja mam rację ty się mylisz. Ty teoretyzujesz, a ja nie bo to ja i wiem lepiej, mimo że owe samochody widziałem co najwyżej w gazecie."
Thomas_HD napisał(a):
eździłem często e46 M3

Serią?
kosiniak napisał(a):
nie wiem jak tam, ale ty przeciez dostales z ASO nowy, zdrowy motor, ktory padl?

Nie. Geniusze z Inschape wymienili nowy silnik na nowy, bo nie mieli pomysłu dlaczego się przegrzewa. Oczywiście nic to nie pomogło.
kosiniak napisał(a):
a pomyslales moze o tym ze moglem wczesniej nie wiedziec bo sie tematem nie interesowalem?

Pomyślałem :)
kosiniak napisał(a):
Ja oczywiscie nie zaluje, bo nie popelnilem takiego bledu jaki popelnilbys np. "Ty", ufajacy ESS w 100% i ty bys softu nie dotknal!

Nie dotykałbym go, gdyż uważam że ludzie którzy spędzili kupę godzin żeby napisać ten soft, wiedzą lepiej niż ktoś kto jak sam powiedziałeś przyznał się że nie do końca ogarnia to auto.

Na pewno przed instalacją kompresora bym się do tego przygotował, a właściwie powoli już zaczynam, bawić się np. w wzmocnienie mocowanie tylnego wózka.
kosiniak napisał(a):
W Polsce tez sa madrzy ludzie ktorych zcasem warto posluchac!

Każdego warto posłuchać, ale trzeba też wyciągać własne wnioski. Uważam że żeby w ogóle ostrzej użytkować samochód trzeba trochę się na tym znać i pilnować, żeby był zrobiony dobrze. To samo z taką modyfikacją jaką jest kompresor. S54 to i tak wyżyłowany silnik, a pompowanie w niego 7,5psi (jak w CFR550) czy nawet 9psi (tyle ma mieć VT2-550) to już ocieranie się o granicę i byle usterka może rozwalić silnik i tak się niestety czasami dzieje.
Mam w planach pójście w kompresor i przyzwoicie śledzę ten temat.
Z tego co wyczytałem to doładowane S54 rozwalają głównie 2 rzeczy:
- starsze śruby mocujące głowicę potrafią się rozciągać i przy doładowaniu podnosi się głowica, płyn chłodniczy wlewa się do komory spalania...
ESS z tego co kojarzę tworzy swoje zestawy na nowych silnikach, więc nie mają tego problemu.
Warto jednak kupić jakieś mocniejsze ARP
- słaba pompa paliwa, przez co na najwyższych obrotach mamy ubogą mieszankę, a ESS na pewno w VT2-500 wciąż ma seryjny układ paliwowy (dopiero VT2-550 ma mieć zmodyfikowany) i CFR550 chyba też. Jednak jest to pompa pod NA a nie 7psi. Nowa wyrabia, ale jak już ma jakiś przebieg to potrafi nie dawać rady.
Niestety większość M3 ma już swoje lata i ma trochę nalatane, więc powyższe części mają prawo być już trochę zużyte.
Rozmawiałem z ESS'em i tak jak uważają że dodatkowe zegary typu EGT czy ciśnienie oleju jest zbędne to mocno zalecają zegar AFR, gdyż właśnie ubogiej mieszanki należy się obawiać.

kosiniak, nie wiem jak było u ciebie, bo dysponuje tylko jakimś strzępem informacji który mi rzuciłeś, ale pisałeś że zmiana w sofcie to było podlanie góry, a pisałeś też (już chyba po założeniu kompresora) że potrzebowałeś nowej pompy paliwa. Może właśnie podczas strojenia to przez pompę wychodziła za uboga mieszanka. Sprawdzaliście ciśnienie paliwa podczas strojenia?
kosiniak napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Tylko ja jakoś nie rozumiem tego ukrywania. Po co chronić firmę która ci zniszczyła silnik i zwiększać jej zyski. Chore.
Polska mentalnosc, jakby napisali ze tak bylo, to by pozniej bylo wypisywanie, ze to szrot, ze zmieniany silnik, ze masakra i wogole! nie wiesz jak jest? kazdy lubi zmoderowane late nawet jak nie zna, jak nie wie! jak tylko slyszal! zniszczyc, zdeptac! nawet jak ma mniej! tak jest miedzy innymi wsrod MManiakow!

W sumie to i tak się pojawiają takie komentarze. Internet jest jaki jest, ale czy warto to przeżywać?

Mi i Marosowi rozpadły się bardzo zachwalane Powerflexy. Napisaliśmy o tym, może komuś zaoszczędziliśmy kłopotu. Tak wiem że to tylko tuleja, inna sytuacja...
Teraz dostałem gratis Powerflexy i postanowiłem dać im szansę, gdyż ponoć powinno się dokręcać tuleje na stojącym samochodzie. Chociaż ta tuleja ma taką konstrukcję, że nie widzę różnicy, ale założyłem, zostało dokręcone na stojącym samochodzie kluczem dynamometrycznym z katalogową siłą 59Nm. Zobaczymy co z tego będzie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 01:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Ja nie mogę. Każdy twój post zaczyna się od " bo do Porsche nie zmieszczą się opony". Całą reszta twoich argumentów, została skasowana, więc trzymasz się jednego, którego zbić się nie da, ale ma się nijak do sedna sprawy.

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 01:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kostek_ja napisał(a):
W GT3 chcąc dojechać nim na tor i pojeździć nie mamy możliwości jazdy na slicku, a slick daje bardzo dużo. Takie są fakty. I jeżeli mówimy o track dayach w realnym świecie to M3 tutaj zyskuje. Kropka.

Czytam tak cały wątek, bo jest dość ciekawy, ale ten "argument" jest jak dla mnie wybitnie głupi :hah: Sorry że tak bez ogródek, ale myślę, że właściciele GT3 mają poważniejsze dylematy niż jak dostarczyć komplet slicków na tor :-D To nie przedsięwzięcie logistyczne na miarę lądowania w Normandii :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 02:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Szczecin/ Berlin
Skończmy już z tym GT3 vs M3 monster bo się troszku nudne zrobiło ;)

kostek zaproponował ciekawe porównanie
Seria M3 e46 vs 330ci kompresor
http://www.youtube.com/watch?v=7mwIAcnf9-w
na filmiku który pokazałeś to 330ci jest niesamowite :przestraszony:
na trójce nie pozostawia żadnych szans M3, jak myślicie ile ma km? z 380?
ale lista modyfikacji też jest imponująca... :wstyd:
aż strach pomyśleć ile to musiało $$ pochłonąć...
druga sprawa, że cześć z tych rzeczy na pewno nie jest konieczna.

Pomijając zawieszenie i hamulce jak sądzicie,
jakie elementy trzeba by zainstalować poza kompresorem
żeby przynajmniej na prostej zlać seryjne M3?

_________________
E36 323ci ---> E60 530d ---> BMW E??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 02:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
maaaad napisał(a):
Czytam tak cały wątek, bo jest dość ciekawy, ale ten "argument" jest jak dla mnie wybitnie głupi :hah: Sorry że tak bez ogródek, ale myślę, że właściciele GT3 mają poważniejsze dylematy niż jak dostarczyć komplet slicków na tor :-D To nie przedsięwzięcie logistyczne na miarę lądowania w Normandii :-D

Właściciel GT3 raczej traktuje samochód jako samochód do zabawy, a nie wygrywania (od tego jest np. GT3 cup + zespół), więc będzie jeździł na nowych semi-slickach, zjedzie z toru, pojedzie do wulkanizatora i założy nowe. Przecież nie będzie się bawił w zmienianie kół :hyhy:
Septua napisał(a):
Ja nie mogę. Każdy twój post zaczyna się od " bo do Porsche nie zmieszczą się opony". Całą reszta twoich argumentów, została skasowana, więc trzymasz się jednego, którego zbić się nie da, ale ma się nijak do sedna sprawy.
Septua, inne argumenty zostały omówione, a nie skasowane. Loaded CSL miażdży GT3 i dokłada nawet Carrerze GT to są fakty. Da się zrobić M3 dużo szybszą od GT3, a to czy super zrobione M3 ale jednak w wygodnej specyfikacji będzie dalej szybsze od GT3 to już tylko gdybanie, bo nie mamy przykładów na których moglibyśmy się wesprzeć.

Wracając mam nadzieję po raz ostatni do kwestii kół. Do M3 wejdą, a do GT3 nie co daje nam możliwość założenia do M3 slicków na torze. To są fakty.
Czy do GT3 można sobie jakoś zorganizować slicki? Oczywiście że można i to pewnie na kilka sposobów, ale z faktu że właściciel GT3 który jedzie się odstresować, a nie rozwiązywać kolejne problemy zrobi tak jak opisałem powyżej i nawet jak go objedzie cokolwiek na slicku to będzie miał to głęboko w dupie.


olko napisał(a):
na filmiku który pokazałeś to 330ci jest niesamowite :przestraszony:
na trójce nie pozostawia żadnych szans M3, jak myślicie ile ma km? z 380?

ESS podaje 470
olko napisał(a):
jakie elementy trzeba by zainstalować poza kompresorem
żeby przynajmniej na prostej zlać seryjne M3?

Poza kompresorem to albo turbo, albo jak już to nie instalować, a demontować. Wybebeszona 330i powinna być groźna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 02:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Koszt zakupu kitu TS3 do 330 w ESS to 13tyś dolarów plus cło i podatki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 02:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Szczecin/ Berlin
Mały wiesz może co wchodzi w skład tego kitu?
kostek chodziło mi bardziej o (p)odpowiedzi typu "sprzeglo od 330d",
"cała tylna oś od Z4 M"(gdybam), "skrzynia od M3" i takie tam.
Pytam bo nie ma pojęcia a podejrzewam, że znalazło by się pare obeznanych
osób chętnych do poteoretyzowania :P

_________________
E36 323ci ---> E60 530d ---> BMW E??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Na stronie ESS Tuning możesz poczytać. Z tego co pamiętam w od słabszej wersji czyli TS2 różni się przede wszystkim zakuciem silnika no i potem podniesieniem ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
olko napisał(a):
druga sprawa, że cześć z tych rzeczy na pewno nie jest konieczna.

w zawiasie napewno nie trzeba zmieniac az tyle rzeczy
olko napisał(a):
jakie elementy trzeba by zainstalować poza kompresorem żeby przynajmniej na prostej zlać seryjne M3?

w sklad tego zestawu wchodzi kompresor twin screw pompujacy 1bar. zakute tloki i korby, walki rozrzadu, barany + reszta wydechu, wieksza przepustnica, przerobka głowicy, napewno tez ma wieksze wtryskiwacze i wydajniejsza pompe paliwa, wydajniejsza pompa wody, intercoler, remap no i nalezy wziasc po uwage ze jest ustawiona mapa pod benzyna 91 oktanów , jesli by wystroic pod 98 to byl by jeszcze lepszy wynik
olko napisał(a):
"cała tylna oś od Z4 M"(gdybam), "skrzynia od M3" i takie tam.

skrzynia jest 6b od 330 zhp czyli sportowego pakietu oferowanego na stany, dyfer to LSD aftermarket i deklem od Z4
M54B30 nie jest dobrym silnikiem pod doładowanie szczegolnie tak wysokie, gdzies czytalem na e46fanatics posta jak koles argumentowal w punktach dlaczego postaram sie to znalezc, ostatnio chodzi mi po glowie swap motoru S52b34 od Alpiny i zakompresorowanie, na lightowym booscie 0.5bara mozna wycisnac 450KM, a jest to pancerny silnik

Prosze o zakonczenie jałowego tematu opon w gt3 lub m3, tym bardziej nie chce widziec w tym temacie wzmianek od passacie, a loża szyderców może liczyc na nagrody za swoj wkład w robieniu bałaganu

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 11:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
kostek_ja napisał(a):
kosiniak, nie wiem jak było u ciebie, bo dysponuje tylko jakimś strzępem informacji który mi rzuciłeś, ale pisałeś że zmiana w sofcie to było podlanie góry, a pisałeś też (już chyba po założeniu kompresora) że potrzebowałeś nowej pompy paliwa. Może właśnie podczas strojenia to przez pompę wychodziła za uboga mieszanka. Sprawdzaliście ciśnienie paliwa podczas strojenia?
no wlasnie dlatego podlagem gore, zeby nie poplynelo jak u wiekszosci. Wole juz zeby delikatnie zalewalo jak jest zimny, niz ma ma byc za biednie i poplynie :)(to byla pierwsza rzecz jaka mi zalecil Adam ze Sportmile i tak tez zrobilismy). Z paliwem to u mnie bylo tak ze cisnienie bylo ok a nie jechalo gora. Sprawdzilem cewki i bylo ok, ale wlasnie, bylo ok ale na postoju, jednak pod obciazeniem zdmuchiwalo iskre, a ze nie moglem do tego dojsc bo robilem to u siebe a nie na rolkach to kombinowalem z paliwem. Zmienilem zapobiegawczo swiece, filtr i regulator (ktore oczywiscie i tak mialem nowe ale roznie to bywa i wymienielm kolejny raz) a przy okazji zmienilem od razu pompe bo planowalem kolejnego moda i chcialem miec pewnosc ze uklad paliwowy bedzie w 100% sprawny i wydajny. Oczywiscie po zmianie cewek jak reka odjal! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 12:38 
Santino napisał(a):
kompresor twin screw


po polska język mechaniczna sprężarka śrubowa

olko napisał(a):
żeby przynajmniej na prostej zlać seryjne M3?


skoro teoretyzujemy, to można strokera zrobić na 3.3, powinno starczyć na okolice 290PS, wybebeszyć i już powinno jeździć porównywalnie, zwłaszcza, ze wg. moich danych już w serii 330i jest lżejsze.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 12:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Fryderyk napisał(a):
skoro teoretyzujemy, to można strokera zrobić na 3.3, powinno starczyć na okolice 290PS, wybebeszyć i już powinno jeździć porównywalnie, zwłaszcza, ze wg. moich danych już w serii 330i jest lżejsze.

ja teraz mam okolo 290KM i czasy od 100-200 mam gorsze o okolo 2s od M3 no ale tez kwestia kiepskiego sprzegla.
na Polskie warunki nie da sie zrobic 330 na wolnossące 300KM a przynajmniej bedzie to bardzo trudne i malo oplacalne. Alpina podaje osiagi takie same jak M3 dla swojej B3s.
Fryderyk dodajmy do tego zmiane przelozenia na nizsze np 3.45 i dolozenie skrzyni 6b
wg mnie 330Ci doladowana na te 350KM powinna juz objechac z rolki seryjne M3, biarac pod uwage ze moment obrotowy powinien wynosic wtedy granice 420NM w porownaniu do 360Nm w M3, waga na korzysc 330, zmianiajac przelozenie głowne powinno tez dac wymierne korzysci.
tutaj fajny filmik

330 w czasie wyscigu mialo 380 na kołach
M3 e36 okolo 300 na kołach
M3 e46 okolo 280 na kołach

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 14:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 260
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: M3E46 SC
Kod silnika: S54B32
Santino napisał(a):
na Polskie warunki nie da sie zrobic 330 na wolnossące 300KM a przynajmniej bedzie to bardzo trudne i malo oplacalne
poza tym ze bardzo drogie, to sie zapewne da :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 15:25 
Santino napisał(a):
na Polskie warunki nie da sie zrobic 330 na wolnossące 300KM a przynajmniej bedzie to bardzo trudne i malo oplacalne.


Nie ma co przesadzać z polskimi warunkami :P jesteśmy w Unii, a za odrą odpowiednich workshopów nie brakuje :P no i są gotowe zestawy DIY do takich zabaw.

Oczywiście, koszty porównywalne, lub większe, niż dmuchnięcie :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 15:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
dmuchnac na 320KM mozna juz za okolo 15tys na gotowo
za podobna kwote w NA mozna zrobic moze z 280KM
tak mysle :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M3 na codzień czy od święta vs 330Ci vs GT3 vs ......
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 17:10 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
--==Mały==-- napisał(a):
Panowie bardzo złe porównanie!! Mieszacie różne auta.
Seryjne M3 można porównać do seryjnej 911 Carrery 996 bardziej niż 997 bo to inne roczniki ale i z jednym i z drugim osiągi ma podobne.
GT3 to jest lżejsza wersja carrery nie można jej porównać do M3 kompressor bo to jest auto bez doładowania.
GT3 można porównać do CSLa bo to podobny zamysł w konstrukcji auta.


Otóż to.



--==Mały==-- napisał(a):
Taka polska mentalność ale spróbujcie wystawić auto z przebiegiem 300-350tyś gwarantuje,że nikt nie zadzwoni a po zrobieniu nowych zdjęć i 180tyś telefony zaczynają dzwonić znam kilka takich przypadków.


Nie szukając daleko viewtopic.php?f=56&t=90619#quickreply

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL