harnas621 napisał(a):
jedz do zakladu za kazdym razem niech ci wyreguluja lub stwierdza co jest tam tez zapewne maja kompa - zawsze mozesz powiedziec ,ze przed zalozeniem problemu nie bylo
Brawo

kocham takie sytuacje.
wladekkow napisał(a):
dokładnie tak. nikt Ci tu nic nie poradzi - skoro problemem jest gaz to niech gazownicy doprowadzą auto do porządku
Ciekawe co byś zrobił gdybyś Ty był właścicielem tego warsztatu??
I na forum zawsze ktoś coś poradzi, jeden mądrzej drugi nie, a w tym przypadku na pewno zaoszczędzi nerw gazownikowi i jego klientowi
Po pierwsze.
Chcecie naprawić auto i nie opisujecie rzetelnie objawów ani czasu, czy warunków wystąpienia usterki.
Najlepiej naściemniać gazownikowi że wcześniej było wszystko w porządku.
Tyle że ten wierząc klientowi zacznie walczyć z instalacją LPG (chociaż w tym przypadku akurat wymaga ona regulacji) i w życiu usterki nie usunie bo nie tędy droga.
Po drugie.
Nie należy "gazować" aut które mają niesprawny układ paliwowy. Potem jest problem z naprawą, a każdy zrzuca winę na LPG.
Po trzecie.
Falowanie obrotów w tych silnikach to nic nowego, a co najlepsze istniej kilka możliwych przyczyn, których z reguły nie da się zdiagnozować przy pomocy komputera.
Możliwe usterki to:
-Zabrudzony regulator biegu jałowego
-Brudna przepustnica
-Uszkodzona przepustnica
-Niedomaganie czujników wałków rozrządu i wału
-Rozkalibrowany mechanizm rozrządu
-Początek końca Vanosa (ta opcja jest najbardziej prawdopodobna - rozwiązanie; regeneracja)
Więc życzę gazownikowi powodzenia w rozwiązywaniu problemu
Zagadaj do Nikodem z forum odnośnie tego Omegas-u. On najlepiej z nas zna tą instalację. A co do falowania proponuje znaleźć kogoś kto nie będzie czepiał się LPG, zna silniki M52TU i problem z falowaniem. Uprzedzam tylko że objawy będą się nasilać, a walka z problemem bywa dosyć kosztowna (z uwagi na wiele możliwości, które wcześniej opisałem).
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG