bafi napisał(a):
i zauwazylem jeszczde, ze ten zarnik co swieci slabiej drzy...jak stoje przy aucie to widac tak jakby to swiatlo delikatnie pulsowalo
![Zdziwiony :zdziwko:](./images/smilies/blink.gif)
to znaczy, że siada palnik....
dobra, kochani zróbmy coś aby za pół roku, gdy jakiś "świerzak" otworzy ten temat to dostanie wyłożone wszystko pięknie zgodnie z tezą zawartą w temacie.....
to irytujące gdy przy searchu otrzymuję 14 postów, w których nie ma nawet odrobiny odpowiedzi a zawarte tam teksty mają mało wspólnego...na pewno spotkaliście się z tym....
co wiemy:
- wiemy że w E46 w xenonie sypią się żarniki --- zmieniają barwę, pulsują, po czym zdychają / znane są też przypadki gdy po roku czy dwóch te światełka tracą moc jednak mało w tym potwierdzenia na krajowych i zagramanicznych forach
- wiemy, że dobrze jest wyczyścić "szybę" - zakładając ją można wymienić uszczelkę, lub też w razie parowania wetrzeć od środka nierozwodniony szampon do głowy:)
- wiemy, że oczyszczenie soczewki i odbłyśnika z kurzu jeszcze nie zaszkodziło
- wiemy, że w tych modelach padają odbłyśniki (patrz zdjęcie wcześniej), które można zregenerować w zakładach metalizacji próżniowej lub specjalnych warsztatach ogłaszających się w inecie
Wcześniej były filmy jak szybciutko wyjąć lampę jednak nie znalazłem wskazówek/fotostory jak wyjmuje się odbłyśnik i soczewkę. Są ludzie, którzy mają fach w rękach i są tacy jak ja, którym wszystkie france plastykowe pękają.
Konkretne zagadnienie w tej chwili to czy da się zdjąć soczewkę po zdjęciu szyby+ten plastyk na około niej samej, jednocześnie mając dostęp do odbłyśnika (tylko w celu obejrzenia jego stanu). Wiemy, ze wymontowanie odbłyśnika wiąże się raczej w wyjęciem lampy. Filmy/fotostory w inecie kończą się w momencie zdjęcia "szyby" lub wymontowania lampy, ponieważ w większości dotyczą montażu ringów.
fajny temacik u konkurencji:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 31&start=0Pozdro,
Grzegorz