bafi napisał(a):
i zauwazylem jeszczde, ze ten zarnik co swieci slabiej drzy...jak stoje przy aucie to widac tak jakby to swiatlo delikatnie pulsowalo
to znaczy, że siada palnik....
dobra, kochani zróbmy coś aby za pół roku, gdy jakiś "świerzak" otworzy ten temat to dostanie wyłożone wszystko pięknie zgodnie z tezą zawartą w temacie.....
to irytujące gdy przy searchu otrzymuję 14 postów, w których nie ma nawet odrobiny odpowiedzi a zawarte tam teksty mają mało wspólnego...na pewno spotkaliście się z tym....
co wiemy:
- wiemy że w E46 w xenonie sypią się żarniki --- zmieniają barwę, pulsują, po czym zdychają / znane są też przypadki gdy po roku czy dwóch te światełka tracą moc jednak mało w tym potwierdzenia na krajowych i zagramanicznych forach
- wiemy, że dobrze jest wyczyścić "szybę" - zakładając ją można wymienić uszczelkę, lub też w razie parowania wetrzeć od środka nierozwodniony szampon do głowy:)
- wiemy, że oczyszczenie soczewki i odbłyśnika z kurzu jeszcze nie zaszkodziło
- wiemy, że w tych modelach padają odbłyśniki (patrz zdjęcie wcześniej), które można zregenerować w zakładach metalizacji próżniowej lub specjalnych warsztatach ogłaszających się w inecie
Wcześniej były filmy jak szybciutko wyjąć lampę jednak nie znalazłem wskazówek/fotostory jak wyjmuje się odbłyśnik i soczewkę. Są ludzie, którzy mają fach w rękach i są tacy jak ja, którym wszystkie france plastykowe pękają.
Konkretne zagadnienie w tej chwili to czy da się zdjąć soczewkę po zdjęciu szyby+ten plastyk na około niej samej, jednocześnie mając dostęp do odbłyśnika (tylko w celu obejrzenia jego stanu). Wiemy, ze wymontowanie odbłyśnika wiąże się raczej w wyjęciem lampy. Filmy/fotostory w inecie kończą się w momencie zdjęcia "szyby" lub wymontowania lampy, ponieważ w większości dotyczą montażu ringów.
fajny temacik u konkurencji:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 31&start=0Pozdro,
Grzegorz