BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 13:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam, w mojej głowie zrodził się pomysł kupna E34 540i V8. Samochód miałby być używany jako drugi pojazd, tylko i wyłącznie do zabawy - do przyjemnej jazdy. Mam gdzie go garażować i chciałbym używać na zasadzie: 'tylko w słoneczne dni'.

Moje środki, które chciałbym przeznaczyć na kupno samochodu to max 20 tysięcy złotych. Przy czym chcę sprowadzić samochód z Reichu. Potem liczę się z kosztami max 10 tysięcy złotych na doprowadzenie samochodu do bardzo dobrego stanu, czyli pełna mechanika, blacharka, polerka, obszycie foteli itd.

Moje pytanie jest następujące, czy gra jest w ogóle warta świeczki? Czy operując budżetem 30 tysięcy złotych możliwe jest spełnienie takiego marzenia? Czy ktoś może opisać swoje doświadczenia, jakie są koszty utrzymania takiego samochodu z uwzględnieniem że wykorzystywany byłby tylko sporadycznie.

Zapraszam do dyskusji.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 14:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 366
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e28
Kod silnika: m20b20
Moim zdaniem 20 tysięcy złotych jest wystarczające do kupienia e34 . Rozumiem że chcesz mruczenie V8 niż rzędowej 6 w M5 . Dodając jeszcze 10 tysięcy na jakieś uszczerbki to bardzo dobry pomysł i myślę że bez problemu ci starczy.
Będziesz pewnie robił około 10 15 tyś rocznie bo jak mówisz to tylko w słoneczne dni więc spalanie około od 13 do 17 litrów powinno się zamknąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Tak, chodzi o to żeby było V8, epoka potężnych samochodów mija na rzecz kosiarek z trylionem turbin, dlatego taka chęć posiadania :). A jak z trwałością tych silników, czego się można spodziewać?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Co do trwałości, to jednostka niezniszczalna . :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 14:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 366
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e28
Kod silnika: m20b20
Jak znajdziesz samochód z przebiegiem około 200 tysięcy oczywiście nie kręcony to nie masz o co się bać bo te silniki tak jak powiedział bendzamin, są nie do zdarcia a za taką cenę jaką chcesz kupić znajdziesz myślę że prawdopodobny przebieg.
A ta symfonia V8 :serce: :serce: :serce: :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Za taką kase realnie cos znajdziesz ( w końcu ktoś z realnym podejściem )

Ale śmiało szukaj tez 540/730/740 co dodatkowe konie więcej to więcej a jak weekendowe to litr spalani w tą czy w tamta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 19:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Panowie, a tak ogólnie, to szukać w Reichu, czy w Polsce? Wydaje mi się, że pierwsza opcja lepsza. Przedmówcę prosiłbym o info, ile kosztuje utrzymanie takiego samochodu? Widzę, że masz dokładnie ten silnik, w który bym celował. Jak to się prezentuje?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 17 lutego 2011, 22:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Zdzira 850I napisał(a):
w końcu ktoś z realnym podejściem


x2

Temacik chetnie posledzę, mam nadzieje,ze sie rozwinie o konkretne wiadomosci... moze w niedlugim czasie rowniez mi sie przyda podczas poszukiwan.. ehh.. :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 - prośba o opinie, koszty utrzymania
PostNapisane: 18 lutego 2011, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Utrzymanie zależy w dużym stopniu od tego na jakie auto trafisz jak trafisz na zadbany egzemplarz to nie ma problemu ale mimo wszystko troche to kosztuje

Najgorszy jest pierwszy prawidlowy serwis silnika a uniknac go można tylko kupując auto od jakiegos popaprańca takiego jak np ja czy nikoś, który to robi bo tak ma być i uj :)

Do M60 na poczatek:
Świece
Uszczelki dekli
Uszczelka miski i sprawdzenie pompy oleju
Nowy dobry olej 0w ew 5w-40
Nowa odma
Nowe paski
Nowe rolki
Nowe filtry ( np paliwa są aż 2 )
Nowy olej do wspomy

I wtedy M60 chodzi jak należy ( choć kupinoego trupa to nie uratuje ) ale taki seriwsik to 2k lekką ręką

Potem w 540/740 serwis skrzyni czyli nowy olej filtr itp koszt około 600zł

Nowy filtr kabiny zawsze warto śmieszna kasa a mało kto wymienia

No i zazwyczaj poprawianie bubli po poprzednim użytkowniku

Jak kupisz auto z reichu to sie spodziewaj, że zawiecha max miesiąc i cała do wymiany

Dobrze obejrzyj hamulce u mnie tylnie tarcze to chyba kurde były od nowości.....

Nop i wnętrze tu jest ciężko jak trafisz na zaniedbane to ciężko realnie coś z tym zrobić

Aha i najważniejsza sprawa/wróg rdza niestety 99% tych aut gnije na potęgę standardowo doły drzwi leca bo ludziom żal 300zł na nowe listwy dolnie jak się zaczynaja stare odginac i potem włazi tam woda i gniją kupienie e-32 bez rdzy to dzisiaj cięzka sprawa jakby co z konkretnymi pytaniami to wal tu albo na pw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL