BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 06:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 18:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
sprawa ma sie tak - auto stoi pare dni na dworzu, odpalam, jadę 10 km, silnik rozgrzany, kolega jedzie za mną. Dałem na 3 biegu pełny gaz, to kolega powiedzial że mnie nie było widać, tak "kopci" z tym że na biało. Nie wiem czy tak powinno być, ale wydaje mi sie że aż taka chmura iść nie powinna. Silnik pracuje normalnie, płyny i olej w porządku. Czy może to być związane z tym że jeźdże na krótkich odcinkach i jest to po prostu para wodna, która znikłaby po dłuższej trasie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 18:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 250
Lokalizacja: gdaĂąsk
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b28
w zimę osadza się wilgoć w tłumiku wiec ona musi wyparować , a masz auto na gaz?? w cieplejsze dni aż tak nie powinien kopcić jak temperatura jest na +

_________________
BMW E39 523i™


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Przegoń porządnie auto na trasie to para zniknie, ale niestety nie na długo. Taki już urok jazdy w zimie...

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 18:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
nie mam gazu, fak faktem wtedy jak jechaliśmy było -10 stopni, aczkolwiek nawet BMW z większymi motorami nie kopciły aż tak bardzo (chmura ze 2 matry w góre na pełnym gazie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 18:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
davidoff napisał(a):
sprawa ma sie tak - auto stoi pare dni na dworzu, odpalam, jadę 10 km, silnik rozgrzany, kolega jedzie za mną. Dałem na 3 biegu pełny gaz, to kolega powiedzial że mnie nie było widać, tak "kopci" z tym że na biało. Nie wiem czy tak powinno być, ale wydaje mi sie że aż taka chmura iść nie powinna. Silnik pracuje normalnie, płyny i olej w porządku. Czy może to być związane z tym że jeźdże na krótkich odcinkach i jest to po prostu para wodna, która znikłaby po dłuższej trasie ?


Para zanika dość szybko a dym jest widoczny znacznie dłużej.
Skoro jeździsz tak krótko że nie zdążysz rozgrzać tłumika, to zapewne właśnie efekt pozbywania się zgromadzonej tam wilgoci.
Dla jasności - ze spalanego oleju też powstaje biały dym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 18:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 250
Lokalizacja: gdaĂąsk
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b28
jak kolega już radził polataj autem troszkę nagrzej ładnie tłumiki i zobacz czy dalej kopci , jak bylo -10 to nie da rady by nie zakopcił jak jest zimny układ wydechowy

_________________
BMW E39 523i™


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e39) chmura białego dymu
PostNapisane: 7 marca 2011, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam, mam podobny problem tylko u mnie to juz nie para , jadąc pewnego jesiennego dnia auto moje puscilo dyma i zadławilo sie spalinami motor stop , zaczeło rzęzić w tłumiku efekt był ewidetny padł katalizator , po wystygnieciu mozna było kontynuować jazdę dokulałem sie do jakiegos mechanika i zmierzyłem komprechę wszedzie po ponad 12 atm oprócz czwartego na którym było 4 atm (po chwili i na 4 był juz ponad 12 atm), borykam się ztym problemem do teraz chodź teraz jest inny ale zwiazany zapewne z tamtym , silnik po zagrzaniu tyka jak by szklanka stukała ale nie zawsze , kiedy stuka to kopci ( jak nie suka jest oki).Oleju nawet nie bierze za duzo , chodź wiecej niz przed ty zdarzeniem. Adodam ze juz wymieniłem szklanki na 4 cylindrze i to chyba nie potrzebnie ,bo nic nie pomogło . Dzisiaj mierzylem na ciepłym i na zimnym silniku komresje na , na zimnym jest ciut wieksza powyzej 12,5 na kazdym na cieplym nie mniej niz 12.2 atm.
Pomoze ktoś , bo narazie omijam mozliwosc zdięcia głowicy , jak trzeba to trzeba. Odma wymieniona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL