BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 17:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 15:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Fryderyk napisał(a):
ale jeśli odbierasz to do siebie, no to być może coś jest na rzeczy? :/

Tak to odebrałem, ale tak jak wyżej napisałem ja takich problemów nie mam...
Fryderyk napisał(a):
Co to znaczy uprzednie przygotowanie? Ja to rozumiem przez doprowadzenie silnika do optymalnej temp. hehe

Hmm to podstawa, nawet o tym nie wspominam... :P Chodzi mi o to ze przy 115km m40 żeby cokolwiek zdziałać przy upalaniu i to jeszcze na 17 calowych kolach to trzeba nieźle się na-kołować w kolo własnej osi żeby gumy odpowiednio rozgrzać do takich wyczynów :/
Fryderyk napisał(a):
Twoja wiedza co do ruszania m40 zbyt obszerna nie jest, więc może nie drąż tego tematu.

Znajomy miał takowa m40b18 wiem wiem co ona potrafiła, a czego nie :]
A po resztu to jest moje zdanie, ty masz swoje i kropka...
Fryderyk napisał(a):
a z tymi 30% to już w ogóle popłynąłeś...
Wat-pie, a po drugie napisałem wyraźnie niekiedy do max 30% w porównaniu z napędami na przednia os... Chodzi o to ze moc ma tu największe znaczenie... Prosciej?
Przy starcie auta z słabym motorem i z tylnym napędem mogą być słabsze do 30% procent w porównaniu do aut z przednim napędem oraz z taka sama mocą...
I nie kalkuluj tego mnożąc, odejmując, dodając czy dzieląc moc auta...

I powtarzam ze cala rozmowa tycz się samego wprawienia auta w ruch... :] :] :]
I nie chodzi tu o jazdę w trakcie!

Fryderyk, proscie bedzie jak odpowiesz na pytanie autora:
myth3 napisał(a):
Witam. Ostatnio natchnolem sie na temat NAPEDOW OSI. Mianowicie najbardziej droczy Mnie jedno pytanie.
Czy rzeczywiscie samochod z przednim napedem (zalozmy galant VI 2,5 v6) bedzie mial lepszy start i wieksze szanse niz BMW e34 525i 24v?
Prawda czy tylko taki mit ;>

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 16:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
A ja jestem zdania, że tył napęd jest zdecydowanie lepszy w zakrętach tylko trzeba umieć to wykorzystać, bo jak dupką zawinie to dobranoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 16:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
bendzamin napisał(a):
A ja jestem zdania, że tył napęd jest zdecydowanie lepszy w zakrętach tylko trzeba umieć to wykorzystać, bo jak dupką zawinie to dobranoc.

Ja tez jestem takiego zdania, napęd na tył jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem pod względem trakcji auta itp...a

Tu mamy ciekawe zestawienie...
http://przyspieszenie.pl/3311/naped-fwd ... iwie-jest/
Podsumowując:
- straty z przeniesienia napędu z silnika na koła są największe w AWD, następnie w RWD a najmniejsze w FWD. A zatem montując ten sam silnik do samochodów wyposażonych w te trzy różne rodzaje napędu, największą moc na kołach będzie posiadał samochód FWD, będąc przy tym bardziej ekologicznym;


_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 26 marca 2011, 16:15 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 16:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
COUPE napisał(a):

- np. zimą auta RWD są trudniejsze do opanowania od FWD dla większości kierowców;


bzdura

COUPE napisał(a):
- straty z przeniesienia napędu z silnika na koła są największe w AWD, następnie w RWD a najmniejsze w FWD. A zatem montując ten sam silnik do samochodów wyposażonych w te trzy różne rodzaje napędu, największą moc na kołach będzie posiadał samochód FWD, będąc przy tym bardziej ekologicznym;


Też niekoniecznie, zależy od umiejscowienia silnika.

COUPE napisał(a):
- samochody AWD są zdecydowanie cięższe od aut FWD i RWD, a co za tym idzie – większe zużycie paliwa, gorszy stosunek mocy do masy. Na ich korzyść przemawia jednak lepszy rozkład masy.[/b]


Też niekoniecznie, porównaj chociażby jakiekolwiek BMW i jakiekolwiek audi quattro, i gdzie ten niby lepszy rozkład masy?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 16:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
COUPE napisał(a):
- straty z przeniesienia napędu z silnika na koła są największe w AWD, następnie w RWD a najmniejsze w FWD

Z jakiej paki?
Porsche ma napęd na tył i nie wydaje mi się, żeby cechowało się jakimiś wielkimi stratami mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 16:56 
COUPE napisał(a):
trzeba nieźle się na-kołować w kolo własnej osi żeby gumy odpowiednio rozgrzać do takich wyczynów :/


taaa, koce grzewcze to podstawa :ok:

COUPE napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
Twoja wiedza co do ruszania m40 zbyt obszerna nie jest, więc może nie drąż tego tematu.

Znajomy miał takowa m40b18 wiem wiem co ona potrafiła, a czego nie :]
A po resztu to jest moje zdanie, ty masz swoje i kropka...


śmieszny chyba jesteś hehe to nie jest kwestia mieć swoje zdanie, to nie jest to, czy się kolor pomarańczowy podoba, czy nie.

nie wiem, czy tamta 318 ledwo zipiała, czy nie umiecie oboje jeździć, ale nie wypisuj takich głupot o paleniu sprzęgła przy ruszaniu na 17stkach kapciach.

COUPE napisał(a):
Wat-pie, a po drugie napisałem wyraźnie niekiedy do max 30% w porównaniu z napędami na przednia os... Chodzi o to ze moc ma tu największe znaczenie... Prosciej?
Przy starcie auta z słabym motorem i z tylnym napędem mogą być słabsze do 30% procent w porównaniu do aut z przednim napędem oraz z taka sama mocą...
I nie kalkuluj tego mnożąc, odejmując, dodając czy dzieląc moc auta...

I powtarzam ze cala rozmowa tycz się samego wprawienia auta w ruch... :] :] :]
I nie chodzi tu o jazdę w trakcie!


nie, nie kalkuluj, tylko napisałem, proszę, podaj autora, źródło tej wiedzy, bądź własnymi słowami wyjaśnij tajemnicze zjawiska, jakie tu występują.

Nie? Nie znasz? To nie rzucaj jakichś głupich liczb, jak nie wiesz skąd się biorą, a najlepiej nie wypowiadaj się na tematy, o których gdzieś może coś słyszałeś w TV, albo na onecie.

COUPE napisał(a):
I powtarzam ze cala rozmowa tycz się samego wprawienia auta w ruch... :] :] :]


no i fajnie, nawet najsłabsze beemki potrafią zerwać przyczepność i mamy na napędzającym kole tarcie rozwinięte, więc Tarcie1=nacisk1*wsp. przyczepności. 2. koło, przednie, z 2. równań się wychodzi przyspieszenie=T2*promień koła i moment bezwładności koła*przys.kątowe koła nienapędowego=T2*r.

do tego Nacisk1+nacisk2=ciężar auta, równanie momentów na środek masy no i wreszcie... przyspieszenie p=T1-T2.

trzeba to ogarnąć, dla przedniego napędu zmieniają się kierunki T1 i T2, i tyle. Tu też się chowa ów docisk na tylną oś. jednak o tyle lepiej nie jest, bo fwd mają zwykle środek przesunięty do przodu. ale znów nie aż tak bardzo, w autach typu a4, bo to związane jest z tragicznymi skutkami w prowadzeniu.

Tyle teorii.

praktyka- ścigałem się z fwd o podobnych mocach i zjawiska takiego nie ma w takim nasielniu, jak mówisz. Jedynie, ruszając kiedyś sam, znajomego audi A4 zobaczyłem niebo- tak się przechylił do tyłu.

co nie zmienia faktu, że trudno ruszyć dobrze małą mocą z rwd, gdyż trzeba bardzo uważać, bo trzeba operować odpowiednim zakresem, który jest wąski, pomyłka i silnik dostaje cofki, zamułki i po jabłkach.



i jedyne co do mnie przemawia, to sprawność układu napędowego, która jest faktycznie- nieco, ale jednak- wyższa w FWD.


a reszta? II zasada dynamiki Newtona dosyć jasno wszystko opisuje.

COUPE napisał(a):
- straty z przeniesienia napędu z silnika na koła są największe w AWD, następnie w RWD a najmniejsze w FWD.


a pomyślałeś jak się to ma do omawianego wątku?

Gumiś napisał(a):
COUPE napisał(a):
- samochody AWD są zdecydowanie cięższe od aut FWD i RWD, a co za tym idzie – większe zużycie paliwa, gorszy stosunek mocy do masy. Na ich korzyść przemawia jednak lepszy rozkład masy.[/b]


Też niekoniecznie, porównaj chociażby jakiekolwiek BMW i jakiekolwiek audi quattro, i gdzie ten niby lepszy rozkład masy?


każdy beemkarz wie, że to guzik prawda.

więc reszty nie ma co czytać.

jakiś 5 latek mógłby tam swój rysunek wkleić


Góra
  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 17:10 
Sprawa jest bardzo prosta, nie wiem o czym tu tyle wypisywać? :zdziwko:


Trakcja przy starcie - RWD > FWD

Rozkład masy - RWD > FWD

Wpływ siły napędowej na pracę układu kierowniczego RWD > FWD

Straty wynikłe z przeniesienia napędu - RWD < FWD

Wynik 3:1 dla RWD.

COUPE napisał(a):
największą moc na kołach będzie posiadał samochód FWD


I co z tego jak jej dostatecznie nie przeniesie na asfalt?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 17:20 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
COUPE napisał(a):
KaroleK napisał(a):
Przecież przy starcie tył samochodu dociska się bardziej do podłoża a co za tym idzie, tylna ośka szybciej złapie przyczepność/trakcję

Tak z tym się zgadam w 100% Nie pomijając napędu 4x4, Ale wyjątek jest taki ze auto z tylnym napędem o malej mocy silnika straci bardzo dużo na samo wprawienie auta w ruch na starcie, w tej sytuacji przemawia na plus auto z przednim napędem... - jeszcze raz powtarzam sprawa ma się aut o malej mocy, i mowa jest o samym starcie...

Przykład: Omega mv6 Tylny napęd i co myślicie ze jest fajnie? Tu brakuje koni żeby taka budę oraz tylny napęd wprawić w porządny start.
http://www.youtube.com/watch?v=67OQUkbRYUQ

Tyle że po 1, dyskutujemy tu o wpływie układu napędowego na trakcję przy ruszaniu, nie o wpływie mocy silnika, a po 2 - samochód o małej mocy silnika z tylnym napędem traci nie tylko na starcie.

FWD sucks 8-)
Zakov napisał(a):
I co z tego jak jej dostatecznie nie przeniesie na asfalt?

Bingo :-D
COUPE napisał(a):
Podsumowując:- straty z przeniesienia napędu z silnika na koła są największe w AWD, następnie w RWD a najmniejsze w FWD. A zatem montując ten sam silnik do samochodów wyposażonych w te trzy różne rodzaje napędu, największą moc na kołach będzie posiadał samochód FWD, będąc przy tym bardziej ekologicznym;

Podsumowując, Twoje podsumowanie jest OT ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 17:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Autor tematu z choinki się urwał. Natomiast co do COUPE, który na forum BMW SPORT ma już ponad 2k postów to po prostu - :wstyd:.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 18:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
COUPE napisał(a):
Dżordż napisał(a):
Ten filmik który wrzucił JarekBDG, najlepiej pokazuje przewagę napędu na tył.

W czym? W jeżdżeniu na mokrym w kółko? :super: Super...

:mur:

Po angielsku coś tam rozumiesz w ogóle?
Wiesz co to understeer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 414
Lokalizacja: Świecie
Moje BMW: E36 316
Kod silnika: M43B16
Przy ruszaniu wydaje się to logiczne ze tył jest lepszy, bo nawet jak mieli to bardziej się dociska to asfaltu i więcej energii tam zostaje.
A w zakręcie to sądzę że mogą być na równi choć też bym był bardziej przekonany na rwd, bo jak zarzuci tył to pozostaje nam kontra, a jak fwd straci przyczepność w zakręcie to polecimy prosto, pozostaje wtedy puścić gaz i czekać aż złapie przyczepność. Podobnie jak przy fwd tył zgubi przyczepność to jest problem go opanować, bo nie mamy możliwości kontrolować prędkości kół.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 19:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
W RWD jak wpadasz w poślizg to oczywiście robisz kontrę,ale równie ważne jest odjęcie nogi z gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 20:11 
Dlaczego tył ma mieć tendencje do wpadania w poślizg, skoro auto ma równomierny rozkład masy? FWD są podsterowne głównie ze względu na ciężki przód.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 20:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Tendencje na pewno będą gdy dodamy za dużo gazu na ostrym zakręcie.
A tak to faktycznie ciężko wprowadzić BMW w poślizg,chyba że na śliskiej nawierzchni i/lub na starych oponach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 21:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
valdorane napisał(a):
Z jakiej paki?
Porsche ma napęd na tył i nie wydaje mi się, żeby cechowało się jakimiś wielkimi stratami mocy.

Czy my tu rozmawiamy o porsche??? Chyba nie... A po za tym moje wypowiedzi nie dotyczą porównywania aut o dużej mocy... Bo wtedy to normalne ze tylko tył przemawia :]
Fryderyk napisał(a):
co nie zmienia faktu, że trudno ruszyć dobrze małą mocą z rwd, gdyż trzeba bardzo uważać, bo trzeba operować odpowiednim zakresem, który jest wąski, pomyłka i silnik dostaje cofki, zamułki i po jabłkach.

Tyle się wypisałeś a w końcu sam powiedziałeś to co cały czas próbuje wszystkim wytłumaczyć :wstyd:
jiGsaw napisał(a):
Natomiast co do COUPE, który na forum BMW SPORT ma już ponad 2k postów to po prostu - :wstyd:.

Ty masz ponad 5500, a teraz sobie odpowiedz i co z tego??? Przypomnij sobie sam swoje wypowiedzi :]
JarekBDG napisał(a):
Po angielsku coś tam rozumiesz w ogóle?
Wiesz co to understeer?

Nie nie wiem, pochwal się bo tu nikt nie wie... :wstyd:
Przede wszystkim co niektórzy niech wrócą na świat i powiedzą wprost czy e34 2,5 będzie lepsze na starcie od galanta 2,5

A po za tym mowa w temacie jest o czymś innym... :]
JarekBDG napisał(a):
A tak to faktycznie ciężko wprowadzić BMW w poślizg,chyba że na śliskiej nawierzchni i/lub na starych oponach.

Buahahahahahaaaaaa... Czy ty mówisz o polonezie?
Czemu wy ciągle uciekacie od wątku tematu???

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Coupe, jak masz jakieś ale do moich wypowiedzi to miałeś szansę się wykazać gdy je publikowałem na forum publicznym. W tym temacie bzdury wypisałeś Ty, więc Ty musisz się wytłumaczyć tu i teraz.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 21:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
jiGsaw napisał(a):
Coupe, jak masz jakieś ale do moich wypowiedzi to miałeś szansę się wykazać gdy je publikowałem na forum publicznym. W tym temacie bzdury wypisałeś Ty, więc Ty musisz się wytłumaczyć tu i teraz.

Ok od teraz będę miał twoje wypowiedzi na oku :padam: I również będę upubliczniał co o nich myślę :rotfl:
jiGsaw napisał(a):
W tym temacie bzdury wypisałeś Ty, więc Ty musisz się wytłumaczyć tu i teraz.

A dostane adwokata? :zdziwko:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Napisałeś bzdety i zamiast się delikatnie z tego wycofać lub chociaż dyplomatycznie przyznać do błędu to rozkręcasz aferę, no ale pieniaczy za dużo nie mamy, więc śmiało.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
szymon111 napisał(a):
Podobnie jak przy fwd tył zgubi przyczepność to jest problem go opanować, bo nie mamy możliwości kontrolować prędkości kół.


:zdziwko:

Samochód FWD o wiele łatwiej wyprowadza się z nadsterowności niż auto tylnonapędowe.
Przede wszystkim kierowca nie musi w odpowiedni sposób dozować gazu, tak jak ma to miejsce w RWD, a trzeba zaznaczyć, że wiele osób w sytuacjach stresowych ma z tym problem.
W FWD przysłowiowa 'cegła na gaz' i przód sam zaczyna praktycznie prostować samochód. Podobnie sytuacja wygląda z kontrowaniem kierownicą.
W związku z czym FWD można wyprowadzić nawet z tzw. 'spina' czyli sytuacji gdy auto praktycznie jedzie tyłem do przodu, potrzeba jedynie odpowiednio dużo miejsca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JAk to jest z tym napędem? (chodzi Mi o start)
PostNapisane: 26 marca 2011, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Oglądałeś kiedyś coś takiego jak: ,,idź na całość'' ja tak... I powiedz wprost czy sadzisz ze e34 będzie miało lepszy start?
Pisz śmiało ZONK czeka :D

[b]Oleczek, [/b]
To nic nie ma do tematu :zdegustowany:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 26 marca 2011, 21:35 przez COUPE, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL