BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
To w takim razie zapytam, jest ktoś z okolic Iławy? bądź Lubawy? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
zrób tak jak Tobie poradziłem wcześniej. Musisz mieć 100% pewność, że przepływka jest 100% sprawna.

Ja przez tę przepływkę dwa razy kupowaną i niby 100% sprawną - nówkę miałem dość kłopotów.Więc się podzieliłem swoimi spostrzeżeniami.

tyle

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 19:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Panowie tu wystarczy normalną diagnostykę przeprowadzić i wszystko będzie jasne. Najlepsze jest to że wcześniej pisałem
Toudi napisał(a):
Jeżeli tak to oryginał Bosch 450 (0 928 400 527) zł, Magneti Marelli (213719646019) 330 zł


Podane ceny były orientacyjne, ale numery tylko te i nic innego (może jeszcze Pierburg)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Toudi napisał(a):
Panowie tu wystarczy normalną diagnostykę przeprowadzić i wszystko będzie jasne. Najlepsze jest to że wcześniej pisałem
Toudi napisał(a):
Jeżeli tak to oryginał Bosch 450 (0 928 400 527) zł, Magneti Marelli (213719646019) 330 zł


Podane ceny były orientacyjne, ale numery tylko te i nic innego (może jeszcze Pierburg)


Dokładnie tak jak podałeś poszedłem i pytałem, powiedzieli mi to co pisałem wcześniej a tamtych powiedzieli że nawet na stanie nie mają, oczywiście kupiłem o tych samych numerach co podałeś (0 928 400 527) (po świętach pójdę reklamować).
Co masz na myśli diagnostyka? Robiłem testy IMPA i żadnych anomalii nie widać oprócz tego, że dawka paliwa na postoju jest 490 i spada do 270, wtedy samochód przygasa, błędów 0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 14:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
impulso napisał(a):
Robiłem testy IMPA i żadnych anomalii nie widać oprócz tego, że dawka paliwa na postoju jest 490 i spada do 270, wtedy samochód przygasa


To jest właśnie anomalia ;) (przyczyną może być przepływomierz)

Pozostałe:
-jaka jest wartość zasysanego powietrza, nabiegu jałowym i czy jest stała
-jakie jest odczytane ciśnienie atmosferyczne
-jakie jest odczytane ciśnienie na szynie Rail
-jak temperatura silnika
-jaka temperatura powietrza zasysanego
-jak wartość obciążenia silnika
-jak wartość korek poszczególnych wtryskiwaczy

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Toudi napisał(a):
impulso napisał(a):
Robiłem testy IMPA i żadnych anomalii nie widać oprócz tego, że dawka paliwa na postoju jest 490 i spada do 270, wtedy samochód przygasa


To jest właśnie anomalia ;) (przyczyną może być przepływomierz)

Pozostałe:
-jaka jest wartość zasysanego powietrza, nabiegu jałowym i czy jest stała
-jakie jest odczytane ciśnienie atmosferyczne
-jakie jest odczytane ciśnienie na szynie Rail
-jak temperatura silnika
-jaka temperatura powietrza zasysanego
-jak wartość obciążenia silnika
-jak wartość korek poszczególnych wtryskiwaczy


Zrobię screeny i tu wkleję, pod obciążeniem też robić (3500obrotów i gaz w podłogę)?

Jeszcze raz wrzucę to co robiłem na początku
Na postoju z odłączonym EGRem, czyli samochód działa tak jak powinien (tylko ta dawka paliwa, prawie 500 mnie dziwi, aż tak zawyżona wartość tutaj powinna być?)
http://img594.imageshack.us/i/zodlaczonymegrpostoj.png/

Z podłączonym EGRem w momencie gdy nie szarpie
http://img691.imageshack.us/i/podlaczon ... artos.png/

Z odłączonym EGRem w momencie gdy przygasa
http://img600.imageshack.us/i/podlaczon ... artos.png/
Poprawione


Ostatnio edytowano 24 kwietnia 2011, 15:44 przez impulso, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 15:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
impulso napisał(a):
http://img691.imageshack.us/i/podlaczon ... artos.png/

Kliknij w ten link i powiedz gdzie widzisz zdjęcie ?? :zdegustowany:

Pomijając że nie działają linki, z pierwszego zdjęcia można odczytać kolosalną różnicę między masą powietrza żądaną, a odczytaną (275 oczekiwana, 490 odczytana). Więc przepławka jest do bani.

EDIT

Linki poprawiłeś, więc;

To co Ty nazywasz dawką paliwa, to masa powietrza zasysanego.

W tym przypadku wartość zmierzona jest najbardziej zbliżona do oczekiwanej.
Cytuj:
Z odłączonym EGRem w momencie gdy przygasa


W pozostałych przypadkach auto zasysa więcej powietrza.
Tu właśnie zaczyna się problem, bo wszystko jest niby jak powinno być (zatkanie EGR powoduje zwiększenie ciśnienia doładowania, a co za tym idzie większą masę powietrza zasysanego).

Możesz zrobić screen'a korekt wtryskiwaczy??
Sprawdź szczelność dolotu pomiędzy turbiną, a filtrem powietrza.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Trochę danych z komputera:
1.ANALOG VALUES 1 (postój):
http://img263.imageshack.us/i/ogvalues1.png/

2.ANALOG VALUES 1 (3bieg 3,500obrotów):
http://img59.imageshack.us/i/3biegog.png/

3.MASS ADJUSTMENT (w momencie gdy nie szarpie):
http://img862.imageshack.us/i/massadjustment.png/

4.MASS ADJUSTMENT (w momencie gdy szarpie):
http://img710.imageshack.us/i/massadjus ... ygasa.png/

5.ROTATION:
http://img192.imageshack.us/i/rotationa.png/

6.PRZEPŁYWOMIERZ (3bieg 3,500obrotów):
http://img560.imageshack.us/i/3bieg.png/

7.PRZEPŁYWOMIERZ (5bieg 1,500obrotów, trzymam gaz tak aby utrzymać stałą prędkość):
http://img692.imageshack.us/i/5bieg1500trzymamgaz.png/

8.PRZEPŁYWOMIERZ (5bieg 1,500obrotów, puszczam gaz, samochód jedzie własnym pędem):
http://img600.imageshack.us/i/5bieg1500bezgazgaz.png/

Dlaczego w pkt. 7 i 8 takie cuda pokazuje komputer, w momencie gdy utrzymuję stałą prędkość wartość zadana jest mniejsza niż w momencie gdy puszczę gaz, przecież wtedy silnik nie powinien nic palić (chyba że się mylę)
Martwi mnie też to co dzieje się w pkt. 3 i 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 18:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
impulso napisał(a):
(piszę posty aby czegoś się dowiedzieć, nie wiem w czym widzisz problem ROGER)


Nie widzę problemu , ale aby pomóc powinieneś podawać pełne informacje .
Zanim się wypowiedziałem nie wspomniałeś słowem że zapakowałeś do auta przepływkę no name...... W tym momencie nie istotne......
Kłopot namierzony ;)

Po tym zrzucie widać że przepływka zawyżą dość mocno , nie powinno być takiej masy przy tak małym ciśnieniu.
Obrazek

Jak sądzę na wolnych obrotach również znacząco zawyża.
Jeśli komp na wolnych obrotach widzi zbyt dużą masę powietrza to otwiera egr aby ją zmniejszyć. Patent w tym że wykazywana masa nie jest prawdziwa ,otwarcie egr powoduje zbyt duży spadek masy powietrza i auto się przydusza.

Nie musisz wymieniać przepływki. Wyciągnij ją i zmniejsz jej wlot (zmniejsz średnicę tunelu pomiarowego) dopasuj , metodą prób i błędów zaklejając np. taśmą izolacyjną na początek.

Obrazek

Sprawna dobrze mierząca ,powinna mierzyć przy pełnym doładowaniu tyle :

Obrazek

Gdy ograniczysz wlot powietrza spadnie też pomiar... będzie zbliżony do faktycznego.
Teraz po odpięciu EGR przy tej przepływce wszystko będzie OK. Auto będzie śmigać jak głupie ,będzie też znacznie więcej palić. Po Twoim wykresie widzimy że ciśnienia w kolektorze jeszcze niema ,masa powietrza zmierzona bardzo duża a co za tym idzie ciśnienie w szynie CR niemal ful.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 20:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wszystko się zgadza (screen'y wiele wyjaśniają), ale nie tędy droga ;)

Chłopak kupił przepływomierz który po prostu nie trzyma wartości, od tego jest gwarancja.

Załóżmy że kupuje E90 kombi (Turing), a tu nagle gość z salonu podjeżdża E90, ale w nadwoziu sedan. Co teraz?? Mam sobie dospawać kawałek tyłu żeby mieć Kombi?? :zdziwko:

Ingerencja w przepływomierz automatycznie pozbawia nas gwarancji, jedyne rozwiązanie to żądać wymiany na to co chciał na początku, czyli Bosch 0 928 400 527.

Poza tym koszt QAP 16 073 to 260 zł, a nie 320 (w detalu).

Cytuj:
Po Twoim wykresie widzimy że ciśnienia w kolektorze jeszcze niema


Jak niema?? Większe może nie być. To co tam pokazuje, to całkiem konkretne ciśnienie (2300 prawie, różnica mieści się w marginesie błędu), poza tym w dużej mierze zależy od sprawności turbo i ciśnienia spalin ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 21:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Toudi napisał(a):
Jak niema?? Większe może nie być. To co tam pokazuje, to całkiem konkretne ciśnienie (2300 prawie, różnica mieści się w marginesie błędu)


Toudi, Nie będę się wdawał w polemikę z Tobą ... bo jeśli m47n 2276mb to właściwe ciśnienie przy zmierzonej masie 1320 mg to ja podaję się do dymisji i nikomu więcej nie naprawiam diesla.
Tobie również nie polecam..... się za nie zabierać.
Ten motor w over boście często uzyskuje 2,5 bara i wtedy przy idealnej przepławce zmierzy 1300mg.

Gdybyś wiedział o czym mowa zwrócił byś uwagę na fakt że kolega nie zamieścił zrzutu z maxsa mapy . Mowa o ciśnieniu w kolektorze .
Im większe ciśnienie tym większy pomiar przez przepławkę....... Zresztą gratuluję :wstyd:

Toudi napisał(a):
Poza tym koszt QAP 16 073 to 260 zł, a nie 320 (w detalu).


Nie wnikam kto ile i za co zapłacił ... Wszyscy wiemy że BOSCH jest OK wiemy również że Pierburg również jest bardzo dobry.
Nie wiem co to QAP nie przemawiają do mnie dziwne wynalazki.
Ale jeśli kolega kupił to co kupił bo szukał półśrodka , dyskusja opiera się o sprawy techniczne ,to jednym z prostszych rozwiązań jest moja propozycja.
Być może się nie sprawdzi ... Jedno jest pewne nic nie kosztuje . Ponadto jak sądzę za parę miesięcy będzie mógł ową taśmę zerwać .
Gdy element pomiarowy pokryje się mikrobłotkiem sam z siebie straci tą swoją czułość.

Tutaj masz z rzut auta po programie zrobiony również podczas narastania ... więc nie na max .
Przy ciśnieniu sporo ponad 2,5 bara jest pomiar na poziomie 1300

Obrazek

Tyle z mojej strony .
Pozdrawiam Krzysiek

a.......... tak poza konkursem ta przepływka będzie dobre działać w m47 bez adaptacji.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 22:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Co mi gratulujesz??
I o co tu się spierać??
Gdzie napisałem że to ciśnienie jest prawidłowe dla wartości odczytanej przez przepływomierz na poziomie 1300???

Pokaż cytat??

Dawno już założyłem że problemem jest przepływomierz, zanim Ty przeczytałeś dokładnie wątek i kazałeś zawór EGR wymieniać i wogóle olewam ten odczyt ;) Stwierdziłem że Podana wardość doładowania jest w granicy wydatku turbiny, ponieważ źle rozumując Twoją wypowiedź, zwykły użytkownik tego auta mógłby się zacząć zastanawiać czy oby turbina jest sprawna.

Kolejna sprawa, to jest Polskie forum, więc łaskawie pisz w tym języku :P
Cytuj:
Ten motor w over boście często uzyskuje 2,5 bara


Po pierwsze nie motor tylko turbina, po drugie przy tej wartości sterownik odłącza turbinę, ponieważ, przeładowanie (po polskiemu) może uszkodzić silnik.

Po co się zemną spierasz o pierdoły, wykonujemy ten sam fach, tu mamy pomagać, anie rywalizować wiedzą ;)

Z reguły twoje wypowiedzi są rzeczowe i pomagają innym, ale tym razem odniosłem wrażenie że się zagalopowałeś rutyną, zamiast spokojnie przeanalizować problem walisz tekstem:
Cytuj:
Zawór kosztuje 100zł na allegro . Litości............. nie szkoda Ci czasu na pisanie postów?

Nie każdy śpi na kasie, a w sumie wyszło że gdyby gość kupił ten zawór toby wielkie Gie... z tego miał (lepiej za to browar kupić).

Bez urazy, ale ja Ci nie jadę po życiorysie, więc proszę o wzajemność :hyhy:

Edit:

Zanim tam coś znów napiszesz, naprawdę przeczytaj całość od początku.

Koleś chciał kupić Boscha przepływomierz, tyle że w sklepie go nadmuchano w balona, nic nie załatwiał półśrodkami ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 23:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Jest dobrze.......... :ok: :rotfl: :rotfl:
Toudi napisał(a):
Po pierwsze nie motor tylko turbina, po drugie przy tej wartości sterownik odłącza turbinę, ponieważ, przeładowanie (po polskiemu) może uszkodzić silnik.


Zgadza się ... łapiesz za słówka.
Proszę :
Toudi napisał(a):
W pozostałych przypadkach auto zasysa więcej powietrza.

„Pan samochodzik” ;) :kwasny: Auto nie zasysa.

Ale :hyhy: , do konkretnej jednostki czytaj (motor -silnik) jest przypisana konkretna wartość doładowania (maksymalna zapisana w mapie) . Więc sprawą co najmniej oczywistą jest że gdy rozmawiamy o seryjnym silniku w tym przypadku m47n to ciśnienie w jego kolektorze żądane przez mapę wynosi 2,4 bara a w peaku -over boście , tudzież w chwilowym przeładowaniu 2,5bara.
I jeśli łapiemy się za słówka , sterownik nie odłącza turbiny :rotfl: :rotfl: Co najwyżej przestawia pośrednio "zmienną geometrię" w celu mniej agresywnego nacierania spalin na łopatki turbiny, to powoduje zmniejszenie wydajności a w rezultacie spadek ciśnienia w intercooerze.
Bardzo pewny jesteś w swoich wypowiedziach, zrobimy następny krok ;) Co sterownik robi gdy " polecenie- zmniejsz ciśnienie! nie daje rezultatu" bo sterowanie jest uwalone ....

Ogranicza dawkę paliwa . :orany: :orany:

To o czym próbowałeś pisać owszem jest reakcją na przeładowanie ! ale w tym silniku przy 2,5 nic się nie dzieje.
A chwilowe przeładowanie , przy sprawnym układzie zasilania silnika w powietrze w tym modelu , w moim mniemaniu jest wskazane.

Mam do Ciebie pytanie ...
Jak mam zrozumieć tą wypowiedz?

Toudi napisał(a):
Stwierdziłem że Podana wardość doładowania jest w granicy wydatku turbiny, ponieważ źle rozumując Twoją wypowiedź, zwykły użytkownik tego auta mógłby się zacząć zastanawiać czy oby turbina jest sprawna.

Kolejna sprawa, to jest forum Polskie forum, więc łaskawie pisz w tym języku :P


Jak najbardziej ,jeśli mnie ktoś nie zrozumie to ,z pewnością wytłumaczę mu co miałem na myśli.... O to możesz być spokojny .
Idąc Twoim tokiem rozumowania ...bo to Polskie forum :] Musielibyśmy czepiać się wielu anglojęzycznych określeń np: spliter ,performance ,sticker bomb,Eibach pro-kit,bez pominięcia takich określeń jak sedan czy coupe .

Daj luz , bo w paru Twoich wypowiedziach można znaleźć anglojęzyczne określenia i nikt nie miał " syków............"

Powracając do turbiny .. Więc co miałeś ma myśli pisząc "Podana wartość doładowania jest w granicy wydatku turbiny" ????????????????

Z reguły nie mam odwagi komukolwiek jechać bo życiorysie , do Ciebie się przyczepiłem ekstra, bo w wielu postach piszesz głupoty i myślisz że pomagasz ludziom.
W dodatku jesteś czerwony " specjalista " Co najmniej nie przystoi !
Nie pisz że :
Toudi napisał(a):
W pozostałych przypadkach auto zasysa więcej powietrza.
Tu właśnie zaczyna się problem, bo wszystko jest niby jak powinno być (zatkanie EGR powoduje zwiększenie ciśnienia doładowania, a co za tym idzie większą masę powietrza zasysanego).


Bo to że przepływomierz pokazuje większą masę powietrza (to jest jego kłamstwo) " auto" wcale nie zasysa więcej powietrza, tylko zasysa masę powietrza zgodną z ciśnieniem około 1 bara po uwzględnieniu pojemności „dolootu”
Odcięcie dopływu spalin do kolektora nie powoduje wzrostu ciśnienia w kolektorze ...



Ty pisz z głową a ja będę ci przytakiwał a nie się czepiał. OK :rotfl:

Toudi napisał(a):
Zanim tam coś znów napiszesz, naprawdę przeczytaj całość od początku.

Koleś chciał kupić Boscha przepływomierz, tyle że w sklepie go nadmuchano w balona, nic nie załatwiał półśrodkami ;)


I napisałem niestety „tam coś” :rotfl: :rotfl:
Możemy wierzyć że kolega chciał kupić przepławkę BOSCH i trzymał w ręce 500zł .
Nie było w sklepie tego co chciał to kupił to co było.
Albo to co tańsze.
Nie moja rutyna mnie zawiodła i źle oceniłem przyczynę kłopotów. Tylko informacja że przepływomierz nowy i zatajenie do pewnego momentu faktu że przepływka „ no name”




Ogólnie Toudi, ............
Obrazek




Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Panowie dajcie sobie na luzzz :piwo:
Najprawdopodobniej rozwiązaliście problem więc tylko się cieszyć a nie kłócić
Jeszcze może podpowiecie na takie pytanie:
Dlaczego w pkt. 7 i 8 takie cuda pokazuje komputer, w momencie gdy utrzymuję stałą prędkość wartość zadana jest mniejsza niż w momencie gdy puszczę gaz, przecież wtedy silnik nie powinien nic palić (chyba że się mylę)
Martwi mnie też to co dzieje się w pkt. 3 i 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 10:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Weź się ogarnij i wróć do starego stylu pisania.

Odwracasz kota ogonem, zamiast pomagać zachowujesz się jak bożyszcze.

Inni też wiedzą co nieco na temat Common Raila, a nie koniecznie potrafią do końca napisać to co mogliby powiedzieć.

Teksty typu "litość", "kup replikę broni, idź straszyć mechanika" są nie na miejscu

Nie zamierzam się z Tobą Krzysiu kłócić, gdybyś nie potraktował nas z góry, to byś problem zauważył na początku jak ja, a teraz bronisz swojej wiedzy której nie podważam. Jedynym moim celem było byś wrócił na Ziemię i nie traktował ludzi z góry :P

Wracając do języka.
Cytuj:
Idąc Twoim tokiem rozumowania ...bo to Polskie forum :] Musielibyśmy czepiać się wielu anglojęzycznych określeń


Roger-Nysa napisał(a):
Witam

Proszę bardzo :

Adaptation Air-mass Flow Meter DDE5.0

In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced on the DDE5.
Function

Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:

* Engine speed = 1700 ... 3000 rpm
* Charge-air pressure = 1100 ... 2800 mbar
* Speed = 90 ... 160 km/h
* Change in intake-air temperature < 2 °C/s
* Change in injection rate < 2 mg/stroke/s
* Delay period = 3 s

Adaptation sequence at each of those points:

The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.

If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8% from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation factor.

That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.
Application

The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.
Use

The air mass flow meter adaptation is used as follows:

* E46 M47TU: as of volume production launch
* E46 M57TU: as of volume production launch
* E65 M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7
* E60 M57TU: as of volume production launch
Po temacie ;)


Na ponad 170 słów może 5 było po Polsku. :hyhy:

impulso napisał(a):
Dlaczego w pkt. 7 i 8 takie cuda pokazuje komputer, w momencie gdy utrzymuję stałą prędkość wartość zadana jest mniejsza niż w momencie gdy puszczę gaz, przecież wtedy silnik nie powinien nic palić (chyba że się mylę)


Mylisz się :P

Diesel tego typu to nie benzyniak, żeby zaczął hamować silnikiem trzeba podawać jakąś zmniejszoną dawkę paliwa.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 09:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
Byłem w sklepie i powiedzieli mi, że muszę być pewny na 100% że to wina przepływomierza bo zostaną obarczeni wszystkimi kosztami jeżeli okaże się że jest dobry. Teraz trudne pytanie, jesteście pewni na 99% że winien jest przepływomierz? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E87 120d
Kod silnika: M47 / 163km
witajcie,
mam taki sam problem, jednakże w E87 2005 M47
kupiłem nowy przepływomierz BOSCHa o tych samych numerach co stara, ponieważ stara pokazywała za duże wartości...
wyskakiwł błąd EGR - kupiłem dwa zawory i dalej to samo... kupiłem zaworek sterujący EGR i dalej to samo... (turbo sterowane elektronicznie)
Byłem u mechanika, ale nie da się przepływki zaadaptować i powiedział, że trzeba nowy soft wgrać...
aktualnie śmigam bez EGR z lampką na desce.

impulso,
nie był bym pewien, czy przepływka w Twoim przypadku jest uszkodzona, gdyż moja nowa pokazuje to samo co moja stara...
mój teraz pali w mieście 12l/100 a na trasie przy jeździe emeryckiej 7,5l/100km
Jak chcesz to ja pożyczę Ci mój nowy przepływomierz, ale musisz do mnie przyjechać.

_________________
Pozdrawiam,
Hubert


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2011, 09:58 przez Hipo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 09:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikt nie napisał że przepływomierz jest uszkodzony, porostu nie trzyma normy/wartości.

Pomijając naszą sprzeczkę z Krzyśkiem, jeżeli macie możliwość w jakiś bezinwazyjny sposób dostać się do wkładu przepływomierza/elementu pomiarowego (Ślady rozbierania obudowy, unieważniają gwarancję), najrozsądniej jest pobawić się z tunelem pomiarowym.

Roger-Nysa napisał(a):
Nie musisz wymieniać przepływki. Wyciągnij ją i zmniejsz jej wlot (zmniejsz średnicę tunelu pomiarowego) dopasuj , metodą prób i błędów zaklejając np. taśmą izolacyjną na początek.

Obrazek

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2011, 10:04 przez Toudi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E87 120d
Kod silnika: M47 / 163km
jezeli nie trzyma wartości, to jednoznaczne jest z tym, że nie działa prawidłowo, czyli może być uszkodzona.
proponujesz, aby wymienić przepływomierz na inny? (u mnie stary i nowy pokazuje te same wartości)

_________________
Pozdrawiam,
Hubert


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Po wymianie przepływki szarpie i kopci na biało!
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e90 i e46 320d lift
A skąd jesteś? Ja też mam e87 z 122 konnym silnikiem i tamten przepływomierz nie pasuje do tego samochodu, bo tam jest troszeczkę mniejsza kostka

A co do dostania się do wkładu to bez inwazyjnie niestety nie da się :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL