BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 07:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 1 maja 2011, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
panowie mam mala zagadke i juz nie wiem czy tak ma byc czy nie. kupilem niedawno auto, wczoraj w trasie temperatura wody poszla na max, z kilkoma postojami jakos dojechalem do domu, mowie termostat bo co dziwne dolny waz byl zimny a gorny goracy i twardy wiec ok, zabieram sie za rozkrecanie a tam termostatu brak no dobra to kupie go na dniach i wloze, ale czytam duzo tematow o chlodzeniu i piszecie duzo o visco, u mnie brak tego a na pompie wody jest zardzewialy gwint, wiec chyba dawno tam nic nie bylo, wentylator na chlodnicy wody jest elektryczny i nawet gdybym chcial zalozyc visco to os pompy i os wentylatora nie sa w jednej osi a wiec w tym polozeniu nie da sie tego zamontowac. mozecie powiedziec czy moj wentylator jest dobry i tak ma byc? czy ktos go zamienil? powiem, ze jest to oryginalny wentylator bmw, pasuje wielkoscia do oslony na chlodnicy a oslona pasuje zaczepami do chlodnicy. przed chlodnica klimy z przodu od maski sa sterczace sruby, czegos tam brakuje... ma ktos takie auto i moglby porobic fotki jak ma wszystko rozmieszczone? ma byc jeden wentylator czy dwa w moim aucie? dodam iz co dziwne, dzis chcialem zagrzac auto, jezdzilem i temperatura dochodzi do srodka i stoi rowno mimo iz nie ma termostatu wentylator rowniez ani razu sie nie zalaczyl, moze jest uszkodzony albo to wentylator od klimy, wiec gdzie wentylator od chlodnicy wody sloneczny piekny dzien dzis mialem powinno sie latwo zagotowac w takich okolicznosciach a tu nic.

oto fotki calej sytuacji:

http://img163.imageshack.us/i/dsc07534m.jpg/

http://img98.imageshack.us/i/dsc07535y.jpg/

http://img96.imageshack.us/i/dsc07537f.jpg/

przod jest dziwnie ogolocony, nie wiem co tam powinno byc

ostatnia fotka pokazuje polozenie osi pompy wody i osi wentylatora, brak tam jest visco

tylko prosze nie mowcie, ze jesli dzis jest dobrze to tak moze zostac, za miesiac robie trase z anglii do polski i musze doprowadzic auto do stanu perfekcji, awaria w tej trasie zbyt duzo kosztuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 2 maja 2011, 06:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
Witam
Na pewno brakuje Ci plastiku - kierownicy wlotu powietrza do filtra powietrza.
Przejrzyj sobie allegro - zdjecia pod maską i bedziesz wiedział o co chodzi.
Jak masz wentylator elek. to wiecej juz nie bedziesz miał.
Ja we wczesniejszej E46 323 miałem wisko i przed chłodnicą 2 wentylator - klimy który no ta bene wymieniałem.
Przede wszystkim zamontuj termostat, zobacz czy pompa wody nie wyje jak tak to ją wymień (mały koszt), sprawdz auto na kompie i zobacz co sie dzieje.

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 2 maja 2011, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
ok dzieki za odpowiedz, termostat wymienie tylko jak bede mial chwile podjechac do sklepu, niestety pracuje w takich godzinach, ze mija mi sie z godzinami pracy sklepow, moze na weekendzie to zalatwie, ale to juz nie problem. dziwi mnie jedna sytuacja, dzis jezdzilem okolo godziny po miescie, slonce, temperatura powietrza okolo 18 stopni. powinien sielnik sie zagrzac, wskazowka doszla rowno do polowy, czyli w prawidlowe polozenie i tam stala podczas jazdy lub stania w korkach, ale ani razu nie uslyszalem aby sie wentylator zalaczyl, dziwne troche, moze wiesz co trzyma ta temperature na odpowiednim poziomie jesli brak termostatu a wentylatora nie slyszalem? rowniez po zatrzymaniu otworzylem maske a wentylator stal, nie wiem czy jest on wogole dobry? jak go sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 2 maja 2011, 18:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
watpie zebys uslyszal wentylator stojac w korku, bedac w srodku w kabinie. Wskazowka w pionie oznacza robocza temperature silnika, ale moze ona wynosic np 65 stopni i wskazowka bedzie w pionie lub 102 stopnie i rowniez nie zmieni ona swojego polozenia. Najlepiej sprawdz sobie temperature testem 7.0 Wentylator sprawdz na krotko, w tym temacie wrzucilem schemat instalacji to sobie popatrz co jak leci. Noi obowiazkowo zaloz thermo :)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=96244

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 2 maja 2011, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
w tym u mnie problem, ze potrafie sie poslugiwac (w miare chyba) :) miernikiem, potrafie rozebrac pol auta jesli chodzi o mechanike ale za nic nie kumam elektryki :( moge zrobic fotki kostek do podlaczenia i jesli ktos powie gdzie przylozyc kabelki to spradze czy on dziala, ale w innym wypadku moge jemu tylko jeszcze bardziej zaszkodzic... jak znajde jak uruchomic test to go zrobie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 2 maja 2011, 19:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
CNCRobert napisał(a):
jak wyglada test 7.0? o czym tu mowimy?


Tutaj wszystkiego sie dowiesz: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=87158

Co do schematow elektrycznych to one tylko wygladaja na skomplikowane, ten od wentylatora jest bardzo prosty. Opis wtyczki masz w temacie gdzie jest masa, a gdzie plus. Teraz musze leciec, ale jakbys mial jakies pytania odnosnie schematu czy gdzie tam jaki przewod prowadzi to wal smialo. pozdrawiam

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Ostatnio edytowano 3 maja 2011, 19:51 przez sLv, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 01:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
CNCRobert napisał(a):
tylko prosze nie mowcie, ze jesli dzis jest dobrze to tak moze zostac, za miesiac robie trase z anglii do polski i musze doprowadzic auto do stanu perfekcji, awaria w tej trasie zbyt duzo kosztuje...


Z Twojego opisu wynika że zagotowałeś silnik bo gdzieś obieg płynu chłodzącego jest zablokowany (jeden wąż zimny, drugi gorący), tym to dziwniejsze kiedy twierdzisz że w ogóle nie masz termostatu.
Te kilka fotek pokazuje poważne braki w częściach - od dolnej osłony silnika po chwyty powietrza do filtra, wentylator...
Ogólnie - tragedia.
Na Twoim miejscu, przed wyjazdem do Polski poradziłbym się jakiegoś mechanika na miejscu któy BMW zna i będzie miał pojęcie co tam brakuje, bo jeśli nic nie zrobisz to masz duże szanse nie dojechać nawet do Dover...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 06:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
Mariusz325 napisał(a):
Na Twoim miejscu, przed wyjazdem do Polski poradziłbym się jakiegoś mechanika na miejscu któy BMW zna i będzie miał pojęcie co tam brakuje, bo jeśli nic nie zrobisz to masz duże szanse nie dojechać nawet do Dover...



wlasnie radze sie zamieszczajac ten temat :) a w sprawach technicznych z powodzeniem sam sobie poradze, mialem poprzednio chryslera z silnikiem 3,8l V6 i wszystko w nim sam robilem, auto dozylo 450tys km i nowy nabywca cieszy sie nim dalej :) wazne aby ktos mnie pokierowal co brakuje. nigdy wczesniej nie mialem bmw wiec przy kupnie auta wydawalo mi sie wszystko na miejscu. auta nie zagotowalem, zdazylem zauwazyc wzrost temperatury i zatrzymac sie gdy zaswiecila sie kontrolka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 09:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
CNCRobert napisał(a):
Z Twojego opisu wynika że zagotowałeś silnik bo gdzieś obieg płynu chłodzącego jest zablokowany (jeden wąż zimny, drugi gorący), tym to dziwniejsze kiedy twierdzisz że w ogóle nie masz termostatu.
Te kilka fotek pokazuje poważne braki w częściach - od dolnej osłony silnika po chwyty powietrza do filtra, wentylator...
Ogólnie - tragedia.


Bez przesady od razu tragedia. Brakuje wlotu powietrza, oslony silnika i jak kolega wspomnial termostatu. Patrzac po tablicach kolega mieszka w Wielkiej Brytanii, a tam jesli termo nie dziala czesto po kosztach poprostu go wyrzucaja (maja lagodniejsze zimy niz my, wiec nie ma problemu niedogrzania samochodu w zimie) sposob arcydruciarski, no ale co zrobic skoro zastalo sie auto w takim stanie.

Kolego CNCRobert, poszukaj sobie tych czesci na http://www.realoem.com, zamow w ASO, sprawdz wiatrak, zobacz czy nie masz zapowietrzonego ukladu chlodzenia i wszystko powinno byc ok. Wg mnie wskazowka poleciala na czerwone pole ze wzgledu na niesprawnosc wiatraka. Jesli nie przegrzales samochodu to powinno przywrocic go do zycia.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 10:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
sLv napisał(a):
Bez przesady od razu tragedia. Brakuje wlotu powietrza, oslony silnika i jak kolega wspomnial termostatu. Patrzac po tablicach kolega mieszka w Wielkiej Brytanii, a tam jesli termo nie dziala czesto po kosztach poprostu go wyrzucaja (maja lagodniejsze zimy niz my, wiec nie ma problemu niedogrzania samochodu w zimie) sposob arcydruciarski, no ale co zrobic skoro zastalo sie auto w takim stanie.


Zgodze się z Tobą jeśli wyjaśnisz w jaki sposób ten silnik przegrzewa się mając usunięty termostat?
Co zatrzymuje obieg płynu chłodzącego skoro element który powinien to robić został usunięty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 10:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
Mariusz325 napisał(a):
Zgodze się z Tobą jeśli wyjaśnisz w jaki sposób ten silnik przegrzewa się mając usunięty termostat?


Przegrzewa sie, gdyz sama chlodnica (z niedzialajacym wentylatorem) nie jest w stanie schlodzic plynnu chlodniczego.

Mariusz325 napisał(a):
Co zatrzymuje obieg płynu chłodzącego skoro element który powinien to robić został usunięty?


Skad stwierdzenie, ze cos zatrzymuje obieg? Gdyby obieg byl zatrzymany cisnienie byloby tak duze, ze wywaliloby waz, ktory leci do chlodnicy. (mialem to u siebie w zimie wystarczylo 15 min od odpalenia silnika, na dworze bylo -20, przy obecnych temperaturach zewnetrznych wydaje mi sie, ze w 5 min wywaliloby waz).

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
ok po czesci troche rozpracowalem to wszystko, wentykator dziala, nawet dzis widzialem jak krecil po dosyc dlugiej jezdzie, temperature trzyma dobrze, wydaje mi sie, ze musze jedynie dolozyc termostat i bedzie ok bo jedynie teraz dlugo sie nagrzewa. przypuszczam, ze wina zimnego dolnego weza bylo zapowietrzenie, po dokladnym odpowietrzeniu oba weze maja taka sama temperature. wiecej bede mogl powiedziec po zalozeniu termostatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 18:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
No czyli jednak tragedii nie bylo ;) zaloz termo i powinno byc OK, bez termo bedzie sie dluzej grzal, bo caly czas duzy obieg jest otwarty. Nie jest to dobre dla silnika. Pamietaj takze o tych brakujacych elementach wymienionych wyzej.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
mam nadzieje, ze na tym sie zakonczy, ale dzieki za dobre rady, mam niedaleko szrot bmw to podjade i poszukam wszystkie obudowy, termostat napewno bedzie zalozony bo lubie miec kompletne auto i w stanie w ktorym moge wszedzie pojechac bez zastanawiania sie czy dojade


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 21:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
sLv napisał(a):
Mariusz325 napisał(a):
Zgodze się z Tobą jeśli wyjaśnisz w jaki sposób ten silnik przegrzewa się mając usunięty termostat?


Przegrzewa sie, gdyz sama chlodnica (z niedzialajacym wentylatorem) nie jest w stanie schlodzic plynnu chlodniczego.

To spróbuj wyrzucić termostat,
zobaczysz że w trasie, przy małym obciążeniu silnika nie potrzebujesz żadnego wentylatora.
Problem zacznie się kiedy już mocno zwolnisz albo zatrzymasz się.
Nasz kolega miał problem w trasie...

sLv napisał(a):
Mariusz325 napisał(a):
Co zatrzymuje obieg płynu chłodzącego skoro element który powinien to robić został usunięty?

Skad stwierdzenie, ze cos zatrzymuje obieg? Gdyby obieg byl zatrzymany cisnienie byloby tak duze, ze wywaliloby waz, ktory leci do chlodnicy. (mialem to u siebie w zimie wystarczylo 15 min od odpalenia silnika, na dworze bylo -20, przy obecnych temperaturach zewnetrznych wydaje mi sie, ze w 5 min wywaliloby waz).


Stwierdzenie stąd, że w opisywanym aucie z przegrzanym silnikiem ponoć górny wąż do chłodnicy był gorący a dolny zimny.
Wywalenie węża powoduje zagotowanie płynu, nie wydajność pompy - nasz kolega nie dopuścił do tego - zatrzymał auto i studził silnik kiedy tylko temperatura wzrosła, Ty przeoczyłeś ten moment i dlatego wywaliło Ci wąż.

Zmieszanie niektórych kiepskich płynów chłodniczych ze zwykłą wodą daje efek osadzania się mazi która szczególnie przytyka cieńkie kanaliki w chłodnicy, w efekcie płyn ledwo przedostaje się przez chłodnicę i finał jest dokładnie taki jak u kolegi - przerabiałem to osobiście.

Najważniejsze aby pamiętać, że silnik niedogrzany więcej pali ale można śmiało jechać, natomiast przegrzanie może zakończyć jego żywot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 3 maja 2011, 22:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
Mariusz325 napisał(a):
To spróbuj wyrzucić termostat,


Nie latwiej odlaczyc wentylator?

Mariusz325 napisał(a):
Stwierdzenie stąd, że w opisywanym aucie z przegrzanym silnikiem ponoć górny wąż do chłodnicy był gorący a dolny zimny.
Wywalenie węża powoduje zagotowanie płynu, nie wydajność pompy - nasz kolega nie dopuścił do tego - zatrzymał auto i studził silnik kiedy tylko temperatura wzrosła, Ty przeoczyłeś ten moment i dlatego wywaliło Ci wąż.

Zmieszanie niektórych kiepskich płynów chłodniczych ze zwykłą wodą daje efek osadzania się mazi która szczególnie przytyka cieńkie kanaliki w chłodnicy, w efekcie płyn ledwo przedostaje się przez chłodnicę i finał jest dokładnie taki jak u kolegi - przerabiałem to osobiście.


Brzmi bardzo sensownie, niedoczytalem ze koledze stalo sie to w trasie, bardziej skupialem sie na przegrzaniu i niedzialajacym wiatraku. Jesli zapchana byla chlodnica tak jak kolega pisze, dolny waz zimny (a tam jest jak dobrze wiem czujnik zalaczajacy wentylator) to wentylator niedzialal, obiegu nie bylo i dlatego wskazowka poleciala na czerwone pole.

Mariusz325 napisał(a):
Wywalenie węża powoduje zagotowanie płynu, nie wydajność pompy

Nigdzie nie napisalem, ze pompa wody robi za sprezarke ;) i takie cisnienie wytwarza. Bardziej chodzilo mi, ze skoro cos blokuje obieg jest zatrzymany rosnie temp cieczy, a co za tym idzie cisnienie.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 11 maja 2011, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: E46 325i SE 2001
Kod silnika: M54
panowie, sprawa juz nie jest aktualna... teraz mam duzy problem z ASC... nie zadzialalo!!!
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 11193.jpg/

:mur: :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 11 maja 2011, 17:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
CNCRobert napisał(a):
panowie, sprawa juz nie jest aktualna... teraz mam duzy problem z ASC... nie zadzialalo!!!
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 11193.jpg/

:mur: :zalamany:


Prawie jak Kubica... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 12 maja 2011, 00:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: e46 328i 1999.05
Kod silnika: m52TU28
ASC nic nie ma do tego kolego ..:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i wentylator chlodnicy
PostNapisane: 12 maja 2011, 05:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
Współczucia :(
Jest jakiś plus - będzie kolejny "anglik" na cześci w Polsce :hyhy:

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL