BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 07:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 316i Coupe
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1279349
Cześć
W związku z niedawnym powiększeniem mojej rodzinki planuję zakupić wersję bardziej "przystosowaną" do aktualnego stanu osobowego niż moja obecna qpeta ;) Jako że nie jestem zbytnim zwolennikiem kombi wybór padł więc na sedana w dieslu ponieważ codziennie robię ok 190km dojeżdżając do pracy z Legnicy do Wrocławia i z powrotem. Także od pół roku rozglądam się za samochodem i wybór padł w końcu na E90 325d z 2006r. Samochód jest w niezłym stanie i przyzwoitym wyposażeniu ale to co mnie zastanawia to fakt iż właściciel pozbył się DPF-a. Czytałem posty Maksss-a i Marks-a ale ciekaw jestem waszych opinii na ten temat.

_________________
Zobacz: :)
Moją Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105986&p=1279349#p1279349
Moją byłą Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90521
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 00:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
sa zwolennicy i przeciwnicy tych zabiegów.Ile ma to nalatane to jest podstawa.Osobiscie jestem przeciwnikiem wycinania ,no ale wiem 6 tys.na nowy dpf na drodze nie leży.Sam szukalem ,jezdziłem i pytałem znawców tematu o tą sprawe.Wiekszosc stwierdziła że wycinka nie jest niczym dobrym dla tych samochodów,to jest jak poprawianie konstruktorów BMW.Następnie wytniesz klapki z kolektora i można spac spokojnie.Wszystko ładnie pięknie tylko po tych zmianach mogą sie dopiero zacząć problemy z silnikiem.Jak sie zaczną to sprzedajemy.A po jakimś czasie milion opini jakie te nowe silniki BMW są beznadziejne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 14:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
lukaszw147 napisał(a):
Wszystko ładnie pięknie tylko po tych zmianach mogą sie dopiero zacząć problemy z silnikiem


Krótkie pytanie .... jakie ?

Wszyscy wiemy po co jest DPF , ma za zadanie zatrzymać w sobie cząstki stałe czyli sadzę.
Każdy diesel przy spalaniu paliwa generuje więcej lub mniej sadzy. Współczesne normy emisji nakładają na producentów wymogi dotyczące ekologi i zanieczyszczenia.
Obostrzenie do niedawna dotyczące tylko tlenków (katalizator) zabrało się również za cząstki stałe (sadze ) więc pojawiła się potrzeba zamontowania filtra DPF.

O ile trochę inaczej zbudowany katalizator interesował się tym co nie widoczne i przepuszczał prawie 100% sadzy to DPF z racji swojej budowy wychwytuje ją jak "sieć rybki"

Jak wiemy każdy filtr jak już swoje wychwyci to się zapycha....tak się dzieje również w tym przypadku i nie jest to nic nadzwyczajnego że zapycha się DPF. Aby wydłużyć czas użytkowania takiego filtra producenci wymyślili wypalanie tej sadzy w procesie jazdy na wyższych obrotach.

Nie zawsze jednak proces ten wystarcza aby całą sadzę zgromadzoną w filtrze zutylizować. (wystarczy kilka drobnych usterek wpływających na dawkowanie paliwa co skutkować będzie większą ilością sadzy)

Kiedy komputer wie czy to już odpowiedni moment na aktywację procesu przepalania ?

Przed filtrem DPF są zainstalowane dwa czujniki.
Czujnik temperatury spalin pomiędzy turbiną a filtrem i czujnik ciśnienia zaraz obok który kontroluje ciśnienie jakie wytwarzają spaliny zbierające się pomiędzy turbiną a filtrem.

Gdy DPF nie jest przytkany odprowadzanie spalin odbywa się swobodnie ,ciśnienie i temperatura spalin utrzymuje się w przedziale akceptowalnym w programie komputera.

Gdy DPF jest przytkany odprowadzanie spalin nie jest swobodne ,efektem tego jest wzrost ciśnienia i temperatury spalin przed filtrem a zaraz za turbiną. Wzrost ciśnienia znacząco ogranicza wydajność turbiny, a wysoka temperatura spalin która ma bezpośredni wpływ na turbinę ,gdy jest zbyt wysoka doprowadza do przegrzewaniu turbiny i kolektora.

Sprawny układ przepalania i kontroli DPF rozpoznaje dzięki wspomnianym czujnikom taki stan i zapobiega destrukcji przez zatkany DPF turbiny. Gdy przepalanie nie daje rezultatów a ciśnienie spalin nadal jest wysokie system wrzuca auto w tryb serwisowy.

Wtedy możemy tylko powoli dotoczyć się do servisu i szykować portfel. ;) :kwasny:

Bardziej ogarnięci urzytkownicy , wycinają chwasta przez co auto spada z normą emisji do poziomu e46 z CR drugiej generacji ale za to mamy święty spokój z przepalaniem DPF ,trybami awaryjnymi , dajemy swobodnie oddychać turbinie , poprawiamy -down pipe ,zmniejszamy temperaturę na samej turbinie i kolektorze to zaś działa tylko w jedną stronę ... PRZEDŁUŻA ŻYCIE TURBINIE, zwiększa dynamikę i zmniejsza lag od dołu.
Tyle w temacie :D

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 316i Coupe
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1279349
Krzysiek po prostu poezja :padam: :padam: :padam: Dzięki za profesjonalne wyjaśnienie tematu ;)
Wnioskuję z tego że jedynym negatywnym czynnikiem który działa na moją niekorzyść w przypadku zakupu samochodu pozbawionego DPF-a jest po prostu ograniczony wjazd do stref ekologicznych w krajach UE z uwagi na żółtą naklejkę dotyczącą norm emisji (bo chyba taką samochód dostanie w prz. Jak dla mnie w tym przypadku szalę przeważają dłuższa żywotność turbiny, większa dynamika i elastyczność silnika :ok:
Jeszcze raz dzięki za wyczerpujący wykład ;)

_________________
Zobacz: :)
Moją Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105986&p=1279349#p1279349
Moją byłą Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90521
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 16:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Ja tam wyciąłem wszystko, DPF'a na szczęście nie było. Jak turbo w miarę zdrowe to nie będzie kopciło jak stara lokomotywa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 316i Coupe
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1279349
Jazda próbna wypadła ok. Zero czarnego komancza z tyłu przy ostrym deptaniu. Silnik ładnie wkręca się na obroty i turbo zdrowe także jak się z właścicielem dogadam to biorę :) Nie jest może tak urodziwa jak wersja po lifcie ale jak się nad nią trochę popracuje to myślę że będzie ok ;) Poza tym mam ograniczone fundusze i tego nie przeskoczę :/

_________________
Zobacz: :)
Moją Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105986&p=1279349#p1279349
Moją byłą Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90521
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 18:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
Roger-Nysa napisał(a):
Witam
lukaszw147 napisał(a):
Wszystko ładnie pięknie tylko po tych zmianach mogą sie dopiero zacząć problemy z silnikiem


Krótkie pytanie .... jakie ?

Wszyscy wiemy po co jest DPF , ma za zadanie zatrzymać w sobie cząstki stałe czyli sadzę.
Każdy diesel przy spalaniu paliwa generuje więcej lub mniej sadzy. Współczesne normy emisji nakładają na producentów wymogi dotyczące ekologi i zanieczyszczenia.
Obostrzenie do niedawna dotyczące tylko tlenków (katalizator) zabrało się również za cząstki stałe (sadze ) więc pojawiła się potrzeba zamontowania filtra DPF.

O ile trochę inaczej zbudowany katalizator interesował się tym co nie widoczne i przepuszczał prawie 100% sadzy to DPF z racji swojej budowy wychwytuje ją jak "sieć rybki"

Jak wiemy każdy filtr jak już swoje wychwyci to się zapycha....tak się dzieje również w tym przypadku i nie jest to nic nadzwyczajnego że zapycha się DPF. Aby wydłużyć czas użytkowania takiego filtra producenci wymyślili wypalanie tej sadzy w procesie jazdy na wyższych obrotach.

Nie zawsze jednak proces ten wystarcza aby całą sadzę zgromadzoną w filtrze zutylizować. (wystarczy kilka drobnych usterek wpływających na dawkowanie paliwa co skutkować będzie większą ilością sadzy)

Kiedy komputer wie czy to już odpowiedni moment na aktywację procesu przepalania ?

Przed filtrem DPF są zainstalowane dwa czujniki.
Czujnik temperatury spalin pomiędzy turbiną a filtrem i czujnik ciśnienia zaraz obok który kontroluje ciśnienie jakie wytwarzają spaliny zbierające się pomiędzy turbiną a filtrem.

Gdy DPF nie jest przytkany odprowadzanie spalin odbywa się swobodnie ,ciśnienie i temperatura spalin utrzymuje się w przedziale akceptowalnym w programie komputera.

Gdy DPF jest przytkany odprowadzanie spalin nie jest swobodne ,efektem tego jest wzrost ciśnienia i temperatury spalin przed filtrem a zaraz za turbiną. Wzrost ciśnienia znacząco ogranicza wydajność turbiny, a wysoka temperatura spalin która ma bezpośredni wpływ na turbinę ,gdy jest zbyt wysoka doprowadza do przegrzewaniu turbiny i kolektora.

Sprawny układ przepalania i kontroli DPF rozpoznaje dzięki wspomnianym czujnikom taki stan i zapobiega destrukcji przez zatkany DPF turbiny. Gdy przepalanie nie daje rezultatów a ciśnienie spalin nadal jest wysokie system wrzuca auto w tryb serwisowy.

Wtedy możemy tylko powoli dotoczyć się do servisu i szykować portfel. ;) :kwasny:

Bardziej ogarnięci urzytkownicy , wycinają chwasta przez co auto spada z normą emisji do poziomu e46 z CR drugiej generacji ale za to mamy święty spokój z przepalaniem DPF ,trybami awaryjnymi , dajemy swobodnie oddychać turbinie , poprawiamy -down pipe ,zmniejszamy temperaturę na samej turbinie i kolektorze to zaś działa tylko w jedną stronę ... PRZEDŁUŻA ŻYCIE TURBINIE, zwiększa dynamikę i zmniejsza lag od dołu.
Tyle w temacie :D

Pozdrawiam Krzysiek

Wiem że jesteś w temacie i pojęcie o BMW masz niemałe.Stałem przed podobnym dylematem i pewnie jakbym mieszkał w PL wyciął bym go.No ale w londynie odwiedziłem paru znawców tematu(POLAKÓW) a jestem pewien że wiedzą co mówią gdyż problemy dpf przerabiają już bardzo długo z racji tego że w U.K.jezdzilo i jezdzi tego wiecej niż w PL.Więc przedstawiłem ich zdanie na ten temat.Wycinać czy nie jest to indywidualna sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 18:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
lukaszw147 napisał(a):
Więc przedstawiłem ich zdanie na ten temat.Wycinać czy nie jest to indywidualna sprawa


Wszystko się zgadza, sprawa indywidualna.......I o ile od strony technicznej temat jest dość przejrzysty i do ogarnięcia to zawsze pozostaje nam jeszcze głos sumienia .
Być bardziej lub mniej ekologicznym... W naszym kraju posiadając EU4 czy EU5 jesteś tak samo traktowany jak Ci co mają EU 0 wprowadzoną w 1990r. Więc nic nie zachęca a koszty utrzymania auta z dzisiejszą normą jak widać są nieporównywalnie większe.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 14 marca 2011, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
Roger-Nysa napisał(a):
Witam
lukaszw147 napisał(a):
Więc przedstawiłem ich zdanie na ten temat.Wycinać czy nie jest to indywidualna sprawa


Wszystko się zgadza, sprawa indywidualna.......I o ile od strony technicznej temat jest dość przejrzysty i do ogarnięcia to zawsze pozostaje nam jeszcze głos sumienia .
Być bardziej lub mniej ekologicznym... W naszym kraju posiadając EU4 czy EU5 jesteś tak samo traktowany jak Ci co mają EU 0 wprowadzoną w 1990r. Więc nic nie zachęca a koszty utrzymania auta z dzisiejszą normą jak widać są nieporównywalnie większe.

Pozdrawiam Krzysiek

Gdyby nasze paliwa jakosciowo były takie a nie inne a ceny dostosowane do zarobków,sprzedający samochody uczciwi...myśle że wtedy pozostało by nam tylko cieszyć sie z jazdy BMW.Więc nic nie pozostaje jak kombinowanie bo inaczej JAK TU NORMALNIE ŻYĆ POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 15 marca 2011, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 316i Coupe
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1279349
lukaszw147 napisał(a):
Więc nic nie pozostaje jak kombinowanie bo inaczej JAK TU NORMALNIE ŻYĆ POZDRAWIAM


Święte słowa lukaszw147 ;)

_________________
Zobacz: :)
Moją Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105986&p=1279349#p1279349
Moją byłą Qpetę http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90521
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Moje BMW: 520d
Kod silnika: M47
Nie chce zakladac kolejnego tematu o DPFie - jak sprawdzic ile jeszcze zostalo do jego wymiany w idrive?

_________________
Moja 520tka
Obrazek
Moj Kanal YT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 12:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Blackwhite napisał(a):
Nie chce zakladac kolejnego tematu o DPFie - jak sprawdzic ile jeszcze zostalo do jego wymiany w idrive?


Producent wszedł z założenia że system utylizacji sadzy, zgromadzonej w filtrze, jest na tyle wydajny aby flit pracował do ostatnich dni auta. Co oznaczać może że przy sprawnym aucie...... sprawnym pod kątem doładowania i zasilania w paliwo. Filtra nigdy nie będzie trzeba wymieniać.
Życie jednak pokazało że nie jest tak kolorowo.
Wystarczy trochę pojeździć na niedoładowaniu lub z uszkodzonymi wtryskami a sadzy silnik "wyprodukuje" więcej niż układ jest w stanie idealnie zutylizować.
Wystarczy że układ kontrolujący stan zapełnienia nie będzie działał właściwie .....zaniżał ilość faktyczną sadzy zgromadzonej i pojawią się problemy.
Tryby awaryjne ,pękające kolektory wydechowe, wzrastający stan oleju w silniku , wzrost spalania ,utraty mocy , itp.

Komputer faktycznie odlicza kilometry kilometry i informuje o DPF nie jest to w żadnym wypadku odległość do wymiany filtra.
Jest to szacunkowe obliczanie dystansu do kolejnego przepalania. Można to skasować i komp liczy od nowa, jak przebieg dzienny.

Tak realnie ...kiedy trzeba wymienić filtr DPF ?

Po pierwsze nigdy bym tego nie zrobił ... to jednak zupełnie inna bajka.

Gdybym zdecydował się na postawienie go na miejscu , zaczął bym od regeneracji.
Wymuszonego przepalania , stwarzania warunków do przepalania podczas codziennego użytkowania- autostrada i but.
Oddał bym filtr do regeneracji chemicznej , czyli tym którzy wymyją go na stole , środkami rozpuszczającymi sadzę i przedmuchają.
Do tych wszystkich działań musiałbym być zmuszony poprzez nękające awarie.
Odszukał bym przyczyny ,usunął awarię mającą wpływ na złe przepalanie , szybkie zapełnianie itd.

Często wymiana filtra nie daje rezultatu na dłuższą metę gdy auto nie do końca jest sprawne.

Serwisy najczęściej stwierdzają fakt... Filtr jest zapchany do wymiany.
Jest to naturalnie złe działanie na życz klienta i jego portfela ,natomiast doskonałe dla serwisu, kasa i szybka obsługa.

Przeanalizuj to co tu napisałem i wyciągnij wnioski.
Filtr się nie psuje... on się zapycha fizycznie ,jak durszlak makaronem.... makaron można wyciągną, durszlak wymyć.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Moje BMW: 520d
Kod silnika: M47
Dzieki za wyjasnienie i obszerna odwpowiedz.
Ja jednak zadalem inne pytanie i nie uzyskalem niestety na nie odpowiedzi ;)
Ja tylko chce wiedziec, czy i jak sprawdzic ile zostalo do zlecanej wymiany PDFu w moim samochodzie.

_________________
Moja 520tka
Obrazek
Moj Kanal YT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 15:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Wchodzisz w I-drivie w "i" następnie "service" i gdzieś prawie na samym dole będzie symbol jak by prostokątnej puszki z kropeczkami w środku, (nie pomyl z mikro filtrem bo symobol jest podobny tylko dodatkowo jest jeszcze rysunek wiatraka) i tam jest podany dystans do niby wymiany ale radze się tym nie sugerować bo ktoś już wczesniej mogł sobie sam skasować to odliczanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 15:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Moje BMW: 520d
Kod silnika: M47
Tak wiem,ze mozna skasowac, i nie bede sie tym absolutnie sugerowal, no chyba,ze zdarzy sie to w przeciagu najblizszego roku i wymienia na gwarancji :)
Po prostu ciekawy jestem co mi pokaze i tyle, jak znam zycie to zdaze ten samochod juz sprzedac zanim wymienie DPF'a.

_________________
Moja 520tka
Obrazek
Moj Kanal YT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
Roger-Nysa napisał(a):
Krótkie pytanie .... jakie ?

Wszyscy wiemy po co jest DPF , ma za zadanie zatrzymać w sobie cząstki stałe czyli sadzę.
Każdy diesel przy spalaniu paliwa generuje więcej lub mniej sadzy. Współczesne normy emisji nakładają na producentów wymogi dotyczące ekologi i zanieczyszczenia.
Obostrzenie do niedawna dotyczące tylko tlenków (katalizator) zabrało się również za cząstki stałe (sadze ) więc pojawiła się potrzeba zamontowania filtra DPF.

O ile trochę inaczej zbudowany katalizator interesował się tym co nie widoczne i przepuszczał prawie 100% sadzy to DPF z racji swojej budowy wychwytuje ją jak "sieć rybki"

Jak wiemy każdy filtr jak już swoje wychwyci to się zapycha....tak się dzieje również w tym przypadku i nie jest to nic nadzwyczajnego że zapycha się DPF. Aby wydłużyć czas użytkowania takiego filtra producenci wymyślili wypalanie tej sadzy w procesie jazdy na wyższych obrotach.

Nie zawsze jednak proces ten wystarcza aby całą sadzę zgromadzoną w filtrze zutylizować. (wystarczy kilka drobnych usterek wpływających na dawkowanie paliwa co skutkować będzie większą ilością sadzy)

Kiedy komputer wie czy to już odpowiedni moment na aktywację procesu przepalania ?

Przed filtrem DPF są zainstalowane dwa czujniki.
Czujnik temperatury spalin pomiędzy turbiną a filtrem i czujnik ciśnienia zaraz obok który kontroluje ciśnienie jakie wytwarzają spaliny zbierające się pomiędzy turbiną a filtrem.

Gdy DPF nie jest przytkany odprowadzanie spalin odbywa się swobodnie ,ciśnienie i temperatura spalin utrzymuje się w przedziale akceptowalnym w programie komputera.

Gdy DPF jest przytkany odprowadzanie spalin nie jest swobodne ,efektem tego jest wzrost ciśnienia i temperatury spalin przed filtrem a zaraz za turbiną. Wzrost ciśnienia znacząco ogranicza wydajność turbiny, a wysoka temperatura spalin która ma bezpośredni wpływ na turbinę ,gdy jest zbyt wysoka doprowadza do przegrzewaniu turbiny i kolektora.

Sprawny układ przepalania i kontroli DPF rozpoznaje dzięki wspomnianym czujnikom taki stan i zapobiega destrukcji przez zatkany DPF turbiny. Gdy przepalanie nie daje rezultatów a ciśnienie spalin nadal jest wysokie system wrzuca auto w tryb serwisowy.

Wtedy możemy tylko powoli dotoczyć się do servisu i szykować portfel.

Bardziej ogarnięci urzytkownicy , wycinają chwasta przez co auto spada z normą emisji do poziomu e46 z CR drugiej generacji ale za to mamy święty spokój z przepalaniem DPF ,trybami awaryjnymi , dajemy swobodnie oddychać turbinie , poprawiamy -down pipe ,zmniejszamy temperaturę na samej turbinie i kolektorze to zaś działa tylko w jedną stronę ... PRZEDŁUŻA ŻYCIE TURBINIE, zwiększa dynamikę i zmniejsza lag od dołu.
Tyle w temacie

Pozdrawiam Krzysiek


x2

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 325d 2006 - Brak DPF
PostNapisane: 11 maja 2011, 15:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Moje BMW: 520d
Kod silnika: M47
Ok wlazlem w service, szukalem tez gdzie indziej i nie ma nic nawet podobnego - o co kaman?

_________________
Moja 520tka
Obrazek
Moj Kanal YT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL