korba napisał(a):
Wszystkie te konstrukcje z Mpowerami wlacznie maja swoje tolerancje, i nie jest tak ze 50 stopni wieksze EGT moze cokolwiek zniszczyc. Nowsze konstrukcje sa poza tym fabrycznie przystosowane do pracy w duzym zubozeniu.
Widziales kiedys jak wyglada silnik w wozku widlowym przystosowanym do zasilania jedynie propanem? O ile grubsza jest glowica? Skoro nowoczesne konstrukcje maja tak szerokie tolerancje, dlaczego silniki w modelach, ktore fabrycznie sa przystosowane do zasilania PB + CNG maja inne czesci skladowe niz te przystosowane tylko do PB? Chodzi o sam silnik, nie osprzet.
korba napisał(a):
Dziwny jest ten watek, nikt nie potrafi przedstawic ani skrawka jakiegokolwiek technicznego argumentu na to, ze nowoczesne instalki LPG niszcza silniki, zamiast tego wkolko jest grany temat "oplacalnosci" albo "wstydu tankowania LPG".
Niewazne, przynajmniej przekonalem sie kto tu ma cos do powiedzenia

Wiesz, zeby cokolwiek udowodnic, trzeba byloby przeprowadzic badanie, kupic 2 takie same silniki, jeden zasilac tylko i wylacznie PB, drugi takze LPG, zasymulowac obciazenie silnika, warunki uzytkowania, itd. Po jakims czasie rozebrac i porownac.
Stac Cie na to?
Gaz to slepa uliczka w rozwoju, jego popularnosc wynika wylacznie z nizszej ceny, jest pewnego rodzaju obejsciem problemu wysokiej ceny PB i to jest jedyna zaleta, nie ma innych.
Gaz ma jeszcze jedna zaleta w przypadku wozkow widlowych, wiesz jaka?
valdorane napisał(a):
Z ciekawości zapytam - jakie materiały zostały użyte do budowy silników M? Mam na myśli trzy jednostki: S54, S62 i S85.
Dokładniej chodzi mi o głowice i jej osprzęt, blok oraz tłoki i układ korbowy. Jakich materiałów użyto i jakiej obróbki?
Watpie abys gdziekolwiek znalazl informacje na ten temat, sposob na ich poznanie jest dosyc prosty, kup kazda z tych czesc i zlec badanie stopu z jakiego sa wykonane

Na forum takich informacji nie uzyskasz, bo nikt ich nie posiada, to tajemnica, a jedyny sposob na jej uzyskanie jest taki jak podalem. Zreszta bardzo ciezko jest odtworzyc proces projektowy, decyzje podjete przez inzynierow, nigdy w 100% w przypadku tak zlozonego elementu jak glowica nie bedziesz wiedzial dlaczego cos zaprojektowano tak, a nie inaczej.