BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 12:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: 320d
Zgadza się, jednak jeżeli decyduje się na zakup takiego auta, to liczę się z kosztami jego utrzymania.

Moim skromnym zdaniem gazowanie takiego samochodu jest bez sensu, tego typu samochody są stworzone do jazdy na 98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
bendzamin napisał(a):
auto kupuje dla siebie czy dla kogos?

Dla siebie. I właśnie dlatego mając już takie ///M5 nie mógłbym jeździć z myślą, że mam na pokładzie butle z propan butanem.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 23:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
tommo21 napisał(a):
W zakładach motorsportu przygotowuje się specjalnie mapy paliwowe by silnik był tak samo żywotny, oszczędny a zarazem z dużą mocą więc pierwszy lepszy "gazownik" nie ustawi nam tego w 5 minut nad czym zastanawia się miesiącami spore grono inżynierów.


To jest akurat pan pikuś i zero filozofii. Prosty algorytm to potrafi policzyć a większość nowoczesnych silników i tak sama sobie te "mapy" koryguje w trakcie pracy ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 09:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
tommo21 napisał(a):
I jakie dane was interesują?


valdorane napisał(a):
jakie materiały zostały użyte do budowy silników M? Mam na myśli trzy jednostki: S54, S62 i S85.
Dokładniej chodzi mi o głowice i jej osprzęt, blok oraz tłoki i układ korbowy. Jakich materiałów użyto i jakiej obróbki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pawełek - z Tobą to w ogóle nie wchodzę w dyskusję, a pojęcie o inżynierii mam pewnie większe od Ciebie (btw. jakie studia i gdzie ukończyłeś? - pewnie zaraz wymyślisz kolejną bajeczkę), z resztą nie raczyłeś nawet całego mojego postu przeczytać ZE ZROZUMIENIEM. Wiem, że to niełatwe, ale zarwij nad nim z dwie noce, to może coś z tego będzie. W dziale kille już pokazałeś, że kompletnie nie wiesz o czym mowa, mam wrażenie, że kiepskie masz pojęcie o marce BMW w ogóle. Teraz w tym dziale zbłaźniłeś się w podobny sposób, dużo do powiedzenia masz, ale konkretnych argumentów Ci brakuje. Jak dla mnie i wielu innych, z tego co widzę, jesteś 100% trollem forumowym.

Na temat LPG w mpwr imo już wszystko w tym temacie zostało powiedziane...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 15:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Cytuj:
Odnośnie jakich silników szukacie info? może ja coś pomogę.
I jakie dane was interesują?

CO do kolegi pawła to chyba sam zamilkł bo jednak nie wiele się zna. LPG jest tak samo paliwem jak i PB czy ON a nawet "holsgas" czyli gaz drzewny jest wykorzystywany do zasilania silnika. Mieszanka propan-butan ma większą liczbę oktanową ile dokładnie to już nie pamiętam bo szkolenie miałem jakieś 4 lata temu ale jest bardziej wybuchowa niż PB. A co za tym idzie jej temperatura spalania jest wyższa w porównaniu do PB.
M-powery czyli silniki z s na początku są bardziej wrażliwe na to gdyż są to jednostki bardziej wysilone o większej pojemności [porównanie m50 do s50 przykładowo]
więc ścianki są czasami cieńsze i bardziej podatne na uszkodzenie w skutek przegrzania, dlatego nie poleca się montować instalacji LPG.
Dodatkowo silniki z blokami żeliwnymi są bardziej wytrzymalsze od tych ze stopów aluminiowych.

Kolejnym problemem jest "ogarnięcie wtryskiwanego paliwa do silnika.
W zakładach motorsportu przygotowuje się specjalnie mapy paliwowe by silnik był tak samo żywotny, oszczędny a zarazem z dużą mocą więc pierwszy lepszy "gazownik" nie ustawi nam tego w 5 minut nad czym zastanawia się miesiącami spore grono inżynierów. Dlatego podając za dużą dawkę dławi silnik i uszkadza sondę albo gdy ustawia za mało zwiększa dodatkowo EGT (spalanie stukowe) czyli również uszkadza sondę i dodatkowo tłoki narażone są na znaczny wzrost temperatury co je uszkadza.
A zważywszy na ceny silników M a S oraz części samo mówi za siebie do czego lepiej gaz zakładać.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pytania to chętnie udzielę odpowiedzi w tym temacie.



Wreszcie coś konkretnie napisane. Niemniej jednak częściowo z tym co napisałeś nie mogę zgodzić. Chodzi mi tutaj o tą kwestię dokładnie : M-powery czyli silniki z s na początku są bardziej wrażliwe na to gdyż są to jednostki bardziej wysilone o większej pojemności [porównanie m50 do s50 przykładowo]
więc ścianki są czasami cieńsze i bardziej podatne na uszkodzenie w skutek przegrzania, dlatego nie poleca się montować instalacji LPG.
Dodatkowo silniki z blokami żeliwnymi są bardziej wytrzymalsze od tych ze stopów aluminiowych.


To wyjaśnij dlaczego tuleje w S38B38 mają grubsze ścianki niż w S62B50, mimo że jak pewnie większość inżynierów wiesz że wykonane są z całkowicie odmiennych materiałów, i odnosząc się do Twoich słów wychodziło by że S62B50 w porównaniu do S38B38 w ogóle nie jest wytrzymały? Byłbym bardzo ostrożny z ich wytrzymałością, w szczególności jeżeli chodzi o termiczny aspekt tej sprawy. Pomijając już nawet to że istnieje wiele innych możliwości zwiększenia temp. w komorze spalania, niż sama zmiana paliwa, na takie o wyższej temperaturze spalania. Silniki z S na początku cechują się zwiększoną wytrzymałością, w tym wytrzymałością termiczną. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o temperaturę samego silnika,a a temp. w komorze spalania. Co do materiałów z których są wykonane - owszem, mam je. Ostatnio miałem na serwisie właśnie S38B38 w którym urwał się zawór i wpadł na tłoka, niszcząc przy tym głowicę ( oderwał się kawałek, zaraz przy gniazdach ). Technologia naprawy tego jest dość skomplikowana i byle kto tego nie zrobi, i owszem trzeba znać materiał z którego jest reszta,to właśnie kwestia wytrzymałości na termicznej. A robi mi to od kilku lat jeden i ten sam człowiek, z ogromną wiedzą na te tematy, i nie będę ukrywał że od niego te materiały do pracy zbierałem. Adresu ani telefonu, nawet inicjałów nie podam.

Ale post ciekawy, chociaż nic nowego w nim nie napisałeś. Tylko że właściwie to z Tobą można by było na ten temat pogadać.

Cytuj:
Pawełek - z Tobą to w ogóle nie wchodzę w dyskusję, a pojęcie o inżynierii mam pewnie większe od Ciebie (btw. jakie studia i gdzie ukończyłeś? - pewnie zaraz wymyślisz kolejną bajeczkę), z resztą nie raczyłeś nawet całego mojego postu przeczytać ZE ZROZUMIENIEM. Wiem, że to niełatwe, ale zarwij nad nim z dwie noce, to może coś z tego będzie. W dziale kille już pokazałeś, że kompletnie nie wiesz o czym mowa, mam wrażenie, że kiepskie masz pojęcie o marce BMW w ogóle. Teraz w tym dziale zbłaźniłeś się w podobny sposób, dużo do powiedzenia masz, ale konkretnych argumentów Ci brakuje. Jak dla mnie i wielu innych, z tego co widzę, jesteś 100% trollem forumowym.

Na temat LPG w mpwr imo już wszystko w tym temacie zostało powiedziane...


Oj tak, bez sensu byłoby wchodzić ze mną w dyskusję przy Twoim poziomie wiedzy i argumentów które możesz przytoczyć. A co do BMW, hmm cóż, nie chcę Ci wypominać Twoich słów ale to nie ja twierdziłem że w e30 nie ma zbieżności z tyłu. Wstyd by mi było "rypać śpeca" nie mając pojęcia o mechanice. Co do studiów to jest kwestia moim zdaniem mało istotna. Jak Cię to tak bardzo interesuję to kończyłem 2 kierunki, obydwa na politechnice, w tym jeden związany bezpośrednio z motoryzacją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale kolega po prostu napisał szeroko to, co już było pisane, m.in. przeze mnie i dodał do tego parę szczegółów. Kolejna sprawa to fakt, że ja pisałem głównie o braku oszczędności na LPG, bo to jest najistotniejsze, w techniczne sprawy się nie zagłębiałem. No, ale skoro nadal nie doczytałeś... Wiem, że da się to zrobić aby chodziło, ale jednak może to wywołać pewne problemy, o których pisałem, a które rozszerzyli kolega oraz Vermilion.

Co do E30 - jak wszystko jest sprawne i jak trzeba to zbieżność powinna być ok i nie reguluje jej się. Z tyłu.

Argumentów jak na razie przytoczyłem więcej od Ciebie, więc powinno być Ci głupio z takimi zarzutami. Przyzwyczajasz już forumowiczów do braku konkretów z Twojej strony.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 17:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Dżordż napisał(a):
bendzamin napisał(a):
auto kupuje dla siebie czy dla kogos?

Dla siebie. I właśnie dlatego mając już takie ///M5 nie mógłbym jeździć z myślą, że mam na pokładzie butle z propan butanem.



Wytłumacz ???? obciach bo co bo taniej ???

Obciachem jest brak logicznego myślenia i stereotypowe postrzeganie świata... chory lęk przed nowymi technologiami

Jakby każdy miał takie podejście to jeździli byśmy autami na pare ...


Teraz panuje moda na wyśmiewanie się z gazu ... wiadomo można w ten sposób pokazać że nas stać na pb i wtedy już jesteśmy fajni ...

Ciekawe który z przedmówców by odmówił gdyby mu zaproponowano bardzo dobrą instalacje gazową za darmo. Wtedy gaz nagle by był super ...


P.S
Moja wypowiedź tyczy się do wszystkich nabijających się z gazu (a nie tylko do cytowanej wypowiedzi) jak dla mnie świadczy to tylko o braku logicznego myślenia u takich osób. Oczywiście znajdzie sie mały % ludzi którzy będą mieli racje mówiąc ze by nie chcieli gazu - to właśnie ten % który potrafi powiedzieć czemu gaz dla nich jest fee

Osobiście słyszałem różne opinie i owszem mógłbym powiedzieć że nie chce gazu bo... a jednak były to opinie które mogę obalić ponieważ sam posiadam już gaz... oczywiście mógłbym ślepo wierzyć tym wypowiedziom i je cytować i rozpowiadać że gaz jest fe ;)
:wstyd: hehe znowu się rozpisałem :P :zabawa:


hehe o widzicie no chyba że na gazie jest drożej co mnie zaskakuje no to wtedy owszem bez sensu bybyło pakować tam gaz :D tylko po co by wsadzać w takim razie tam gaz (fabrycznie):P

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2011, 17:59 przez Masters, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Masters napisał(a):
Dżordż napisał(a):
bendzamin napisał(a):
auto kupuje dla siebie czy dla kogos?

Dla siebie. I właśnie dlatego mając już takie ///M5 nie mógłbym jeździć z myślą, że mam na pokładzie butle z propan butanem.



Wytłumacz ???? obciach bo co bo taniej ???

Obciachem jest brak logicznego myślenia i stereotypowe postrzeganie świata... chory lęk przed nowymi technologiami

Jakby każdy miał takie podejście to jeździli byśmy autami na pare ....



Ja pier#$%^

Są ludzie i taborety, ale żeby się ku*** widelcem urodzić ?!
Od 15 stron forumowicze i przede wszystkim właściciele eMek starają się pokazać że GAZ W M5 NIE JEST OSZCZĘDNOŚCIĄ

:mur: :mur: :mur:

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Septua napisał(a):
Masters napisał(a):
Dżordż napisał(a):
bendzamin napisał(a):
auto kupuje dla siebie czy dla kogos?

Dla siebie. I właśnie dlatego mając już takie ///M5 nie mógłbym jeździć z myślą, że mam na pokładzie butle z propan butanem.



Wytłumacz ???? obciach bo co bo taniej ???

Obciachem jest brak logicznego myślenia i stereotypowe postrzeganie świata... chory lęk przed nowymi technologiami

Jakby każdy miał takie podejście to jeździli byśmy autami na pare ....



Ja pier#$%^

Są ludzie i taborety, ale żeby się ku*** widelcem urodzić ?!
Od 15 stron forumowicze i przede wszystkim właściciele eMek starają się pokazać że GAZ W M5 NIE JEST OSZCZĘDNOŚCIĄ
:mur: :mur: :mur:

I tyle w temacie.
Masters, Proponuję przeczytać wątek od początku.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2011, 17:57 przez Dżordż, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 17:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niektórzy tego pojąć nie są w stanie albo nie potrafią czytać ze zrozumieniem i temat będzie się ciągnął jeszcze niepotrzebnie na milijart stron.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 18:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
jiGsaw napisał(a):
Niektórzy tego pojąć nie są w stanie albo nie potrafią czytać ze zrozumieniem i temat będzie się ciągnął jeszcze niepotrzebnie na milijart stron.


Czytałem 1 i ost str ;) i troszke stereotypowo podszedłem do tematu bo zawsze jest gadka ze gaz jest fe .... pomimo ze oszczednejszy .... jak będzie czas to poczytam co tu właściciele M pisali bo mnie to zadziwia.

Pozdrawiam robaczki ;)

Tak więc zwracam honor jeśli rzeczywiście w eMkach gaz nie wychodzi oszczędnie ;)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
pawelek napisał(a):
A robi mi to od kilku lat jeden i ten sam człowiek, z ogromną wiedzą na te tematy, i nie będę ukrywał że od niego te materiały do pracy zbierałem. Adresu ani telefonu, nawet inicjałów nie podam.

Ja się tak nie boję podawać inicjałów ani innych informacji gdyż wystarczy mnie odszukać na innym forum o nieco węższym gronie niż obecne tutaj by było wiadomo skąd mam takie informacje.

pawelek napisał(a):
To wyjaśnij dlaczego tuleje w S38B38 mają grubsze ścianki niż w S62B50, mimo że jak pewnie większość inżynierów wiesz że wykonane są z całkowicie odmiennych materiałów, i odnosząc się do Twoich słów wychodziło by że S62B50 w porównaniu do S38B38 w ogóle nie jest wytrzymały? Byłbym bardzo ostrożny z ich wytrzymałością, w szczególności jeżeli chodzi o termiczny aspekt tej sprawy.
tommo21 napisał(a):
Dodatkowo silniki z blokami żeliwnymi są bardziej wytrzymalsze od tych ze stopów aluminiowych.

Odpowiedź była wyżej. Bo s38 są żeliwne a w s62 nie stosowano żeliwa tylko alusil.
(choć też stosowano nikasil na rynek amerykański)

pawelek napisał(a):
Silniki z S na początku cechują się zwiększoną wytrzymałością, w tym wytrzymałością termiczną. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o temperaturę samego silnika,a a temp. w komorze spalania.


Co do temperatury to po części masz rację ponieważ są wytrzymalsze ale nie wiele więcej gdyż są to i tak "wyżyłowane" silniki. Jeśli jednak chodzi o temperaturę ich silnika to zapewne wiesz że z literką s mają większe kanały olejowe i wodne dlatego żeby odprowadzać to ciepło. W tym celu również stosowano Alusil a nie żeliwo.
Jeśli kojarzy kolega problem pękających głowic w m20 to wie o co chodzi. Tam kanały również były źle dobrane i wiele osób je spawa by były wytrzymalsze gdyż głowice pękały bo się przegrzewały.

Tomek napisał(a):
To jest akurat pan pikuś i zero filozofii. Prosty algorytm to potrafi policzyć a większość nowoczesnych silników i tak sama sobie te "mapy" koryguje w trakcie pracy

Kolega to chyba nie wie co mówi. :wstyd:
Jak koniecznie trzeba to wytłumaczę chociaż mi się nie pali.

Masters napisał(a):
Wytłumacz ???? obciach bo co bo taniej ???

Taniej? wyremontuj m50 a s50 to zobaczysz ile zaoszczędziłeś montując LPG
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 19:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
tommo21 napisał(a):
Kolega to chyba nie wie co mówi.
Jak koniecznie trzeba to wytłumaczę chociaż mi się nie pali.


Nie krępuj się, ja zawsze się chętnie czegoś nowego dowiem :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 19:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Cytuj:
Odpowiedź była wyżej. Bo s38 są żeliwne a w s62 nie stosowano żeliwa tylko alusil.
(choć też stosowano nikasil na rynek amerykański)


Sęk w tym że nie było i dalej nie ma. Pytałem odnośnie tych słów: Dodatkowo silniki z blokami żeliwnymi są bardziej wytrzymalsze od tych ze stopów aluminiowych.

A skoro S38 ma z materiału o większej wytrzymałości, a S62 z tego o mniejszej, i na dodatek chyba z pół centymetra cieńsze ( nie pamiętam już dokładnie a nie mam materiałów przy sobie ) to z tego wynika : jeśli jednak chodzi o temperaturę ich silnika to zapewne wiesz że z literką s mają większe kanały olejowe i wodne dlatego żeby odprowadzać to ciepło. W tym celu również stosowano Alusil a nie żeliwo.

że jedno drugiemu zaprzecza. Ale nie będę czepliwy. Widzę, że chyba jako jedyny w tym temacie wiesz co mówisz, i na dodatek to
rozumiesz.

Cytuj:

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale kolega po prostu napisał szeroko to, co już było pisane, m.in. przeze mnie i dodał do tego parę szczegółów. Kolejna sprawa to fakt, że ja pisałem głównie o braku oszczędności na LPG, bo to jest najistotniejsze, w techniczne sprawy się nie zagłębiałem. No, ale skoro nadal nie doczytałeś... Wiem, że da się to zrobić aby chodziło, ale jednak może to wywołać pewne problemy, o których pisałem, a które rozszerzyli kolega oraz Vermilion.


Przy dobrze dobranej i skonfigurowanej instalacji problemem dla M-ki może być jedynie użytkownik.

Żeby nie było - sam podważam sens montowania instalacji gazowej do M-ki. Ma zapierdzielać a nie być oszczędne.

[quote]
Argumentów jak na razie przytoczyłem więcej od Ciebie, więc powinno być Ci głupio z takimi zarzutami. Przyzwyczajasz już forumowiczów do braku konkretów z Twojej strony.[/quote

Był jeden temat gdzie konkretnie o coś pytałem - odpowiedzi nie ma do tej pory. Poza tym gdy coś jest Ci nie na rękę zaczynasz wyzywać. Koniec z mojej strony.

Ale rzeczywiście - poniosło mnie w tym temacie - sorki - to mój ostatni post w nim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Tomek napisał(a):
Nie krępuj się, ja zawsze się chętnie czegoś nowego dowiem

No dobra :P
Tomek napisał(a):
To jest akurat pan pikuś i zero filozofii. Prosty algorytm to potrafi policzyć a większość nowoczesnych silników i tak sama sobie te "mapy" koryguje w trakcie pracy

Mapy są zmieniane tylko w pewnym zakresie dzięki informacjom z przepływomierza i sondy.
Chociaż zostawmy sondę a zajmijmy się przepływką.
To ona koryguje ilość wtryskiwanego paliwa względem ilości powietrza a nie modyfikuje mapę paliwową.
Jeśli mi nie wierzy ktoś to niech odpali samochód i zdejmie wąż przed przepływomierzem i w niego dmuchnie na wolnych. Auto zgaśnie bo przepływka otrzymała sygnał że przepustnica jest otwarta i zwiększyła ilość paliwa która "zalała" silnik.

W przypadku montażu turbo specjalnie powiększa się przepływomierz i tu zacytuję to co wyjaśniałem na innym forum:

tommo21 napisał(a):
Chodzi o oszukanie przepływomierza.
Ma ograniczone wartości względem regulacji wtryskiwanego paliwa. Tak że przy doładowaniu najczęściej jego wartości dochodzą do maximum.
przy wymienionych wtryskach na odpowiednio większe silnik by był zalewany paliwem.
Jeśli mamy przykładowo wtryski od 2,8 to pasowało by powiększyć przepływomierz odpowiednio czyli pole średnicy musi być powiększone o 4/10 w silniku 2 litrowym przykładowo.
Wszystko trzeba jednak wtedy posprawdzać by nie było za ubogo. Dlatego Trzeba się wpiąć i sprawdzić wartości "na sucho" by mieć odniesienie jaka musi być jego wartość przy doładowaniu na danych obrotach i dobrać odpowiednią średnicę.


i jeśli kolega uważa że komputer modyfikuje sam mapy wtryskowe to proszę wytłumaczyć wszystkim że nie potrzebny im ecumaster i inne komputery do zmiany map wtryskowych.

Kolejnym fantem jest temat tego postu czyli instalacja LPG. Większość instalacji nie korzysta z przepływomierzy ani innych ustrojstw tylko jest podłączana do przepustnicy i wtryskiwaczy.
Przepustnica po to by było wiadomo ile paliwa podać a wtryski po to by wiadomo było "gdzie i kiedy" podać gaz.

Jeśli się mylę niech mnie poprawi ktoś kto się na tym zna lepiej a nie ma informacje zaczerpnięte z "niesamowitych opowieści znajomych" :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 19:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Kolego pawelek
Chyba dalej nie zrozumiałeś myśli inżynierów. Kiedyś nie zwracano uwagi na to żeby silnik był lekki tylko miał zapie...alać i dlatego używano żeliwa. Teraz zwraca się również uwagę i na ten aspekt i używa się alusil. Dodatkowo stosuje się go dlatego by lepiej odprowadzać ciepło. A co za tym idzie nie jest silnik już tak przegrzewany więc można było zmniejszyć grubość ścianek dając tym sposobem jeszcze dodatkowo większe kanały wodne i olejowe i jeszcze bardziej zmniejszyć problem wysokich temperatur albo pozostać na tym samym poziomie dodając parę koników więcej.

valdorane napisał(a):
tommo21 napisał(a):
I jakie dane was interesują?


valdorane napisał(a):
jakie materiały zostały użyte do budowy silników M? Mam na myśli trzy jednostki: S54, S62 i S85.
Dokładniej chodzi mi o głowice i jej osprzęt, blok oraz tłoki i układ korbowy. Jakich materiałów użyto i jakiej obróbki?


S54B32 był mocny silnik stosowany w pojazdach BMW M. Blok wykonany został z żeliwa szarego, a nie aluminium, aby osiągnąć większą sztywność od tych samych wymiarach. Jest to 3,2 L (3246 cc) silnika; urodziła się 87 mm (3,4 cala) i udaru mózgu jest 91 mm (3,6 in). Ma wzmocnione ze stali kutej korbowody, grafit powleczony aluminium tłoki i wał korbowy ze stali kutej.

s62
Silnika M5 zaczyna z aluminium i stopów krzemu Alusil. Cylinder okładziny są wyryte po gładzenia do zatrzymania oleju i zmniejsza tarcie.

s85Obsada aluminiowy blok z płyty podzielone łóżko projekt na wale korbowym osi.
Głowy aluminium z czterema zaworami na cylinder i CNC portów i komór spalania. Zawory uruchamiane są przez nie obraca odwrócone bucked popychaczami.
Chłodzone olejem kute tłoki z aluminium z Mahle Motorsport
Kuty wał korbowy ze stali z przeciwwagą


tłumaczone w google więc sory za błędy.
Wystarczyło wpisać jaki silnik i wiki. :wstyd:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2011, 19:59 przez tommo21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 19:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nadal nie wiem co chcesz przez to powiedzieć. Bo tłumaczyć mi jak działa EFI to naprawdę nie musisz ;) Ale mówienie o jakichś magicznych mapach jak o świętym grallu to trochę przesada nie uważasz? Kiedyś wystarczyło proste urządzonko z pływakiem i jakoś te silniki nie wybuchały ;)

tommo21 napisał(a):
To ona koryguje ilość wtryskiwanego paliwa względem ilości powietrza a nie modyfikuje mapę paliwową.


A co jeśli przepływki nie ma? ;)

tommo21 napisał(a):
i jeśli kolega uważa że komputer modyfikuje sam mapy wtryskowe to proszę wytłumaczyć wszystkim że nie potrzebny im ecumaster i inne komputery do zmiany map wtryskowych.


Jak rozumiem to standardowa procedura serwisowa jest? Przy wymianie oleju mechanik też koryguje mapy żeby się zgadzało? Albo trzeba fabrykę polepszać bo silnik wybuchnie? Niewydaje mi się :)


tommo21 napisał(a):
Kolejnym fantem jest temat tego postu czyli instalacja LPG. Większość instalacji nie korzysta z przepływomierzy ani innych ustrojstw tylko jest podłączana do przepustnicy i wtryskiwaczy.


To się już niech gazownicy wypowiadają, ale jednak mam wrażenie że tak proste to to nie jest i po coś się jednak to wszystko ustawia i po coś się produkuje takie sterowniki LPG które np potrafią czytać po OBD wartości korekcji.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 20:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Tomek napisał(a):
A co jeśli przepływki nie ma?

To odłącz i sprawdź sam jak to jest. Chyba że też potrzebujesz instrukcję zaczynającą się jak otworzyć maskę :wstyd:

Tomek napisał(a):
Jak rozumiem to standardowa procedura serwisowa jest? Przy wymianie oleju mechanik też koryguje mapy żeby się zgadzało? Albo trzeba fabrykę polepszać bo silnik wybuchnie? Niewydaje mi się


Chodzi o doładowane jednostki bo wg twojego gadania silnik się sam dostosowuje. To załóż turbo i tak jeździj bez strojenia. Za tydzień wpadnę zobaczyć twoje tłoki w misce.

A wracając do tematu to od kiedy komp gazowy ma takie rozbudowane funkcje że sam wie jakie mapy wtryskowe ustawić?
kolego to nie powrót do przyszłości...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 20:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A już miałem nadzieję na dyskuję na poziomie a to okazuje się że jesteś tylko wyszczekanym gówniarzem bez szkoły. Szkoda.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL