BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E24] Problem z silnikiem 635 csi
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 15:43 
Witam miesiąc temu kupiłem bmw 635 csi (1985r.) z niemiec w bardzo dobrym stanie i dobrej cenie. Niestety z padniętym silnikiem stąd i niska cena. Chciałbym wymienić silnik i wstawić z innego modelu. Mam okazje kupić bmw e34 535 z 1989r. Po dachowaniu z bardzo dobrze utrzymanym silnikiem 130tyś. przebiegu, chodzi jak marzenie. Niestety nigdzie nie mogę się dowiedzieć czym różnią się owe dwa modele silników z dokumentów mojej 6stki wychodzi na to że jest to 218 konny silnik o pojemności 3406cm a z papierów 5tki 211konny silnik o pojemności 3430cm.
Czym różnią się te dwa silniki i czym jest spowodowana ta różnica w "KM" czy to tylko inny komputer???
Proszę o fachowe odpowiedzi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 16:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
635 218 ps nie ma katalizatora, nieco wiekszy stopien sprezania ( 9,3 zamiast 9,0 ) , inne DME, inny blok , głowice , ( koło zamachowe ,rozrząd - bo od 06/87 była zmiana) itd

Za to wał korbowy jest taki sam

Pewnie jeszcze są jakies dalsze roznice oraz analogie ale na szybko nic nie wymysle. Robertbmw pewnie cos doda odnosnie M30.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 17:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Frank, 635 csi 218 km ma 10,0 :1 a e34 9,0:1

Marcin bbmmww, spokojnie możesz przełożyć silnik z wiązką kompa, nie będzie problemu. Jak będzie inna wtyczka do bezpieczników- podmienisz ze swojego silnika.

Jak coś to pytaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 17:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
KotSylwester napisał(a):
Frank, 635 csi 218 km ma 10,0 :1 a e34 9,0:1


Ze E34 535 KAT ma 9,0 to pisałem ( wszakze o tym silniku wspomina autor tematu ) , bez kata 9,2

Natomiast 735i E23 '85 218 PS ma 9,3( wg oryginalnych papierów BMW) , ciekaw jestem dlaczego 635 miałaby miec az o tyle wiekszy stopien sprezania ?

P.S. S38 B36 ma na przykład 10,0:1

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 18:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
A jak przekłada się sprawa momentu obrotowego?? Macie dostęp do tych danych więc zerknijcie.

Ja uważam, że stopień sprężania uzależniony jest od systemu wtrysku (jego perfekcyjnej dokładności). W jednym modelu nie ma kata, a w drugim jest co wynika z przepisów niemieckich lub unijnych co do wymogów edycji spalin - ale raczej niemieckich.
Starsze sterowniki wtrysku są oparte na 32 bitowej pamięci eprom, a nowsze już na 256 bitowej. Większa pojemnośc pamięci przekłada się na dokładniejsze sterowanie silnikiem pod względem różnych parametrów, a precyzyjniejsza dawka paliwa nie wymaga od silnika dużego stopnia sprężania. Niewielka zaś różnica w nim może być istotna dla momentu obrotowego.
To tak tylko sobie teoretyzuję, bo nie wtajemniczałem się nigdy zbyt głęboko w te specyfikacje.

Co do przełożenia silnika to owszem, możesz go przełożyć i nie będzie żadnych problemów. Wiązka silnika będzie jedynie wymagała drobnych modernizacji i tu należałoby poświęcić trochę czasu, aby zrobić to ładnie i estetycznie w takim modelu jak 6 :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 18:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
robertbmw napisał(a):
A jak przekłada się sprawa momentu obrotowego?? Macie dostęp do tych danych więc zerknijcie.


We wspomnianym wyzej 735 , 310Nm przy 4000 obr. , 218 ps przy 5200 obr

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 18:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
Marcin bbmmww, kupiles "6" bo jestes fanatykiem czy tak z okazji??
jesli to pierwsze to wogole nie powinienes o tym myslec....
jak mozna tak "spuc" szóche?? szukaj orginalnego 218 konnego silnika.... fajnie ze masz wersje bez kata malo takich bylo w sumie wiec przywroc go do orginalu...
swoja droga co dokladnie jest spsute w tym silniku??
Silnik w e34/e32 jest nieco zmieniony ma inna charakterystyke wydaje sie byc nieco lagodniejszy, wsrod milosnikow panuje opinia ze wlasnie ten silnik ktory masz w swojej "6" to ostatnie "prawdziwe" M30 ;)
Moja rada szukaj silnika takiego jak teraz masz i sprawdz co w twoim silniku jest nie tak...

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, 05:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Frank, dlaczego to nie wiem.

Wg Biblii E24 Są następujące silniki 3.5 w E24

8,5:1 186km 290nm - to jest kat
10,0:1 218km 310nm
9,X:1 208km -- tutaj nie pamiętam czy 9,2 czy 9,3 i czy 206 czy 298 koni.

Księgę mam w domu a jestem w pracy, mogę wieczorem późnym sprawdzić dokładnie przy jakich obrotach itp.


Dixi, to Katów moich było mało a mi sie cholera niestety trafił. Często w ogłoszeniu niemieckim jest G-Kat - dokładany kat - porażka mocy. :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, 10:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
KotSylwester napisał(a):
Dixi, to Katów moich było mało a mi sie cholera niestety trafił. Często w ogłoszeniu niemieckim jest G-Kat - dokładany kat - porażka mocy

wiem masz nie 218ps a 184ps lub 185ps zalezy jak kto przelicza :)
wersja z katem wiecej pali ma mniejsza moc i to wcale nie przez kata ale przez wiele inncyh czynnikow ktore zostaly zmienione w silniku.

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 21:17 
dzięki za odpowiedzi jedną sprawę mam już z głowy a mianowicie przekładanie silnika z e34 do mojej szóstki i robić tego nie będę. fanatykiem może nie jestem ale podoba mi się to autko i wole zostawić je w oryginale, nie lubię skundlonych samochodów. Ale problem pozostaje potrzebuję natychmiastowej reanimacji, może ktoś zna dobrego mechanika w okolicy lubina nawet do 200kilometrów dysponuje własną lawetą i busem,który zajmuje się bmw i był wstanie przywrócić moje bmw do życia bo ci tu ode mnie to więcej ściemniają niż robią

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie sprawa katalizatora
Dixi napisał(a):
fajnie ze masz wersje bez kata malo takich bylo w sumie wiec przywroc go do orginalu...

Ale w mojej Bmw jest katalizator!!! Możliwe jest że autko wyjechało z fabryki oryginalnie bez kata a dopiero później został wstawiony gdyż wynikało to z niemieckich przepisów prawnych dotyczących ochrony środowiska. w dokumentach niemieckich "brief" typ auta jest określony jako "bmw 6 cs/1" o mocy tu w KW "K160/5500" na samym dole jest adnotacja urzędowa dotycząca katalizatora z 2001r. nie wiem co dokładnie jest tam napisane nie tłumaczyłem tego, jeśli będzie ktoś zainteresowany tym tematem to zrobie tłumaczenie i prześle.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
Marcin bbmmww, jak masz jakis dokladany i pewnie cos w stylu euro 2 to wywal to w pioruny!!! zachowaj wszystko w orginale ;)
Swoja droga to dobrze ze zdecydowales sie na "pelen orginal" to sie naprawde ceni przy ewentualnej odsprzedazy jak i na zlotach i tego typu imprezach :)

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 09:30 
trochę poszperałem przy silniku i odpalił ale nadal coś go boli silnik sam w sobie jest dobry żadnych stuków ogółem okej, ale ktoś wcześniej szperał przy instalacji elektrycznej jest dużo przeróbek których wcześnie nie widziałem np:silniczek krokowy nie jest oryginalny przez co ktoś musiał żeby go podłączyć rozpiąć pół instalacji (głupota) przy skrzynce z bezpiecznikami tam też ktoś grzebał. autko w ogóle nie chce wejść w obroty dopiero jak od czepie czujnik temperatury (niebieska kostka) wpada w obroty.
Związku z tym mam pare pytań szukałem drugiego takiego silnika,w całych autach bmw 535e28 735e23 żeby mieć wszystko w oryginale niestety trochę mało tego na rynku a jak już jest to cena kosmos, czy instalacja elektryczna wraz z wszystkimi czujnikami, przepływomierzem, silniczkiem krokowym itp. ogółem całość podpasuje z innych modeli silników takich jak 2,8 ; 3,2 z 7 e23 i 5 e28 ????
I nie wiem też czy może ktoś grzebał wcześniej przy komputerze??? mój jest Motronic o Nr.0261200061.
Proszę o jakieś porady co tu robić ?????


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
troche odswieże temat a mianowicie chodzi o E32 z M30B35 (3406cc i 3430cc) jakie są różnice między tymi pojemnościmi tzn czy inny komputer inny wałek rozrządu i jak ma się wersja bez kata do testu na emisje spalin (czy trzyma jakieś normy)

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL