A jak przekłada się sprawa momentu obrotowego?? Macie dostęp do tych danych więc zerknijcie.
Ja uważam, że stopień sprężania uzależniony jest od systemu wtrysku (jego perfekcyjnej dokładności). W jednym modelu nie ma kata, a w drugim jest co wynika z przepisów niemieckich lub unijnych co do wymogów edycji spalin - ale raczej niemieckich.
Starsze sterowniki wtrysku są oparte na 32 bitowej pamięci eprom, a nowsze już na 256 bitowej. Większa pojemnośc pamięci przekłada się na dokładniejsze sterowanie silnikiem pod względem różnych parametrów, a precyzyjniejsza dawka paliwa nie wymaga od silnika dużego stopnia sprężania. Niewielka zaś różnica w nim może być istotna dla momentu obrotowego.
To tak tylko sobie teoretyzuję, bo nie wtajemniczałem się nigdy zbyt głęboko w te specyfikacje.
Co do przełożenia silnika to owszem, możesz go przełożyć i nie będzie żadnych problemów. Wiązka silnika będzie jedynie wymagała drobnych modernizacji i tu należałoby poświęcić trochę czasu, aby zrobić to ładnie i estetycznie w takim modelu jak 6
