BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z obrotami na zimnym silniku w BMW 316i M40
PostNapisane: 14 czerwca 2007, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Witam wszystkich.
Mam spory problem i bardzo potrzebuję Waszej pomocy. Dokładnie chodzi o niskie obroty na zimnym silniku w mojej beci 316 :( . Wiem doskonale,że ten temat był już poruszany milion razy, jednak mój przypadej jest trochę inny i nie znalazłem na forum rozwiazania.
Juz wyjaśniam całą sprawę:
Odpalam moje BMW E-36 316 (92r) i obroty ustalają się na 900(w zasadzie jest ok) następnie po jakiś 30-60 sek. silnik zaczyna powoli wariować,szarpać,delikatnie przerywać i oczywiście spadają obroty.Jeszcze szybciej jak przegazuje to wtedy bardzo szybko spadaja,aż nawet lubi sobie zgasnąć.Zachowuje się tak do momentu,aż się nie zagrzeje.Jak osiąga już mniej więcej 90st. wszystko jest ok. idealnie trzuma 900 obrotów.
Wymieniłem już czyjnik temp.cieczy (a nawet dwa), przeczyściłem silniczek od wolnych obrotów, zresetowałem kompa i nadal jest tak samo :zalamany: . Sam już nie wiem co teraz robić. POMOCY!!!!!
Proszę o jakieś dobre rady.Co to może być???
Pozdrwiam wszystkich i czekam na dobre rady.

_________________
BoXeRuS


Ostatnio edytowano 14 czerwca 2007, 23:44 przez lukboxer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kilka dni temu jeden forumowicz miał podobny problem, wówczas Maciek stones1 poradził mu spojrzeć na rurę między przepływomierzem i filtrem, jeśli jest popękana tak się może dziać, Sprawdź ją u siebie.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2007, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Sprawdziłem i wygląda na całą!!!
Po resecie kompa zauważyłem poprawę ale nadal nie jest idealnie.Na zimnym silniku cały czas są niższe obroty.
Co mogę jeszcze sprawdzić???

_________________
BoXeRuS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na Twoim miejscu podjechałbym do kogoś i podpią się pod komputer, może wówczas wyjdzie jaka jest usterka

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Tak chyba zrobię. A możesz mi polecić jakiegoś dobrego mechanika z Kielc,który mnie nie zgoli za bardzo???

_________________
BoXeRuS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2007, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Już się dowiedziałem co dzieje się z moim autkiem. Może pomoge innym szukającym odpowiedzi. Zmuszony byłem podjechać na komputer i wszystko wyszło!!!
Mam uszkodzony silniczek krokowy (pływanie obrotów) oraz sondę Lambda :( (to ona przyczynia się do niskich obrotów na zimnym silniku) Kiedyś na forum przeczytałem,że zaczyna działać po jakiś 30 sek. od momentu zapalenia silnika i kiedy jest uszkodzona to ustawia na komputerze jakąś średnią wartość. Przyznam,że wszystko się zgadza ponieważ po odpoaleniu przez chwilę jest ok.i mniej więcej po 20-30 sek. zaczynają spadać obroty i powoli rosna w miarę jak się grzeje silnik. Dodam,że na ciepłym jest ok.Mam nadzieję,że pomogłem:) Pozdrawiam

_________________
BoXeRuS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL