BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E 46 320 D LIFT
Kod silnika: M 47/TU
Ludzie ! jeżeli tak narzekacie na Bawary to kupcie coś innego nikt nikomu nie każe kupować i jeździć Bawarą to wolny kraj,jest mnóstwo innych fajnych aut a przypuszczam że co do innej marki będą takie same uwagi ,są zwolennicy i przeciwnicy.Każdy jeździ tym na co go stać a wszyscy dobrze wiemy że za dobre trzeba zapłacić,nikt jeszcze nie wyprodukował silnika doskonałego żeby zadowolił wszystkich a BMW nie pozwoliłaby sobie na wypuszczenie bubla na rynek-podważyłoby to prestiż firmy i jej wysokiej jakości wyrobów

_________________
.......KOCHAM MOJĄ BAWARE......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 17:45 
Tomek-E46 napisał(a):
rybik, 16 tys to -,+ 4 tys euro... wystarczy zerknąć na mobile.de czy autoshout.de i ciężko tam znaleść e46 w dieslu do 4 tys euro :)

a do tego doliczyć blisko 2,5 tys opłat...



Wystarczyć spojrzeć na ogłoszenia z całej Europy. To, że ktoś jest ograniczony do "DE" nie oznacza, że inne kraje nie istnieją.

Opłaty 2,5tys?

Przegląd 100zł
Tłumaczenia ok 80zł
Agencja celna ok 80zł
Opłata w celnym 16zł
Akcyza ok 400zł
Recykling 500zł
Skarbowy 160zł
Wydział Komunikacji 250zł

Wychodzi 1586zł


Tomek-E46 napisał(a):
niedawno byłem oglądać taką okazje z tego forum...


Opisz w odpowiednim dziale.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E 46 320 D LIFT
Kod silnika: M 47/TU
Tomek-E46 napisał(a):
rybik, 16 tys to -,+ 4 tys euro... wystarczy zerknąć na mobile.de czy autoshout.de i ciężko tam znaleść e46 w dieslu do 4 tys euro :)

a do tego doliczyć blisko 2,5 tys opłat...


rybik napisał(a):
roki863 napisał(a):
NIEWIERZ W OKAZJE.


Ale 16tys za 13stoletnie BMW w podstawowej wersji nie jest wcale okazją.


tak :super: niedawno byłem oglądać taką okazje z tego forum... miało być do malowania zderzaki + nadkole do cieniowania... a było do malowania i szpachlowania połowa auta, zderzak trzymał się na 3 wkrętach i na masce 48 wgniotek... niechce nikomu psuć opini ani robić afery, bo sam jestem tego zdania że nierobi się niespodzianek i niesprzedaje sie komuś auto w bdb stanie za pół darmo... także z mojego punktu widzenia to za 16 tys bym odradził koledze szukać e46 bo poźniej może się rozczarować, a niestety części nie należą do tanich.

Zainteresowany chce kupić za 16 klocków Octavię !

_________________
.......KOCHAM MOJĄ BAWARE......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 19:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
ja mam od 3 lat 136km i uwazam ze jesli nie masz parcia na moc to mozna nie mialem zadnych problemow z silnikiem skrzynia .jedyne co to wymieniam to zawieszenie a bardzziej gumy lacziki itp a i zdarzylo mi sie termostaty profilaktycznie wymienic oba i co ttam jeszce w sumie niec oprocz rzeczy ktore sie zuzywaja jak klocki itp ...jak dla mnie autko do jezdzenia spoko ale brakuje mocy zeby bardziej pojezdzic :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 19:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
2zerozero7 napisał(a):
autko do jezdzenia spoko ale brakuje mocy zeby bardziej pojezdzic :)
holendru bez problemu 136KM lata bokiem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 20:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 385
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47 teraz M54B25
rybik napisał(a):
Przegląd 100zł
Tłumaczenia ok 80zł
Agencja celna ok 80zł
Opłata w celnym 16zł
Akcyza ok 400zł
Recykling 500zł
Skarbowy 160zł
Wydział Komunikacji 250zł

Wychodzi 1586zł

I tak opłaconym autem i tak nie wyjedziesz na drogę.Dolicz OC i NW minimum 400zł rok i już ci wychodzi 1986zł.

""Wystarczyć spojrzeć na ogłoszenia z całej Europy. To, że ktoś jest ograniczony do "DE" nie oznacza, że inne kraje nie istnieją.""
Tak ale im dalej tym koszta rosną.Niemcy austria i litwa te kraje najbliżej do kupna auta.

_________________
Jak samochód robi BRUM BRUM to benzyna,Jak robi KLE KLE to ropniak,a jak robi BRUM BRUM i KLE KLE to gaz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 21:12 
Hubson napisał(a):
2zerozero7 napisał(a):
autko do jezdzenia spoko ale brakuje mocy zeby bardziej pojezdzic :)
holendru bez problemu 136KM lata bokiem ;)



Bo zdrowe 136KM tak powinno jeździć, problem z tym, że takich prawie nie ma.


roki863 napisał(a):
I tak opłaconym autem i tak nie wyjedziesz na drogę.Dolicz OC i NW minimum 400zł rok i już ci wychodzi 1986zł.

""Wystarczyć spojrzeć na ogłoszenia z całej Europy. To, że ktoś jest ograniczony do "DE" nie oznacza, że inne kraje nie istnieją.""
Tak ale im dalej tym koszta rosną.Niemcy austria i litwa te kraje najbliżej do kupna auta.



Praktycznie do każdego auta należy wykupić OC - zależy jak dogadasz się ze Sprzedającym w Polsce.
Poza tym zawsze można rozłożyć na dwie raty, a w przypadku całego pakietu nawet na 4.

OC nie ma co liczyć, a nawet jak liczysz to wychodzi niecałe 2000zł, gdzie więc kolejne 500zł?


A skąd Litwini mają auta? Głównie Włochy/Francja/Belgia/Holandia/Niemcy, to samo w Niemczech (ogromna ilość aut z krajów, które przed chwilą wymieniłem).
Po co w takim razie płacić pośrednikom jak można kupić prywatnie z domu?

Pewnie, że koszty rosną, ale można kupić taniej samochód.

To ja handluję autami i to mi bardziej powinno zależeć, żeby siać bajki o zawyżaniu wartości aut używanych, a jest zupełnie inaczej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 23:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
proste ze lata ale jak czlowiek maja 136km przejedzie sie mocniejszym w moim przypadku bylo to e 46 204km to przepasc jest ogrona i brakuje brakuje i jeszce raz brakuje :>prze koty sa e 46 330 i oraz 330d

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 14:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
rybik, dobra jak już tak rozmieniasz sprawe na drobne to dolicz pakiet startowy (oleje, filtry, klocki) i masz te 2,5 tys w sumie.

Chodziło mi głównie o to, że dużo modeli poleciało cenowo w dół. I tyczy się to przedewszystkim e46, które 2-3 lata temu ciężko było znaleść w dobrym stanie za 25 tys.

Jak ktoś za tyle kupił samochód to po 2-3 latach nie sprzeda go za 9tys mniej, tylko będzie jeździć aż będą zbliżały się poważniejsze wydatki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 19:48 
Do każdego auta to trzeba doliczyć. No chyba, że ktoś wcześniej już to porobił - zdarza się, ale rzadko.

Dobra, koniec OT z mojej strony.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 09:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Temat kręci się już jakiś czas ,pomijam że kolejny raz i pewnie to nigdy się nie zmieni.
Zawsze przyjdzie ktoś nowy i zapyta, oto co było na tym i innych forach opisane wiele razy.

Jeśli było wiele razy to kolejny , zła nie uczyni.

Więc moim zdaniem.................. bo każdy ma prawo mieć swoje. Tak ?

m47 136 ps o którym myśli kolega z założenia projektantów jest bardzo ciekawą jednostką.

Dawno temu w walce o klienta z innymi koncernami ,BMW jeśli chodzi o diesle było w ciemnej dup.e. Wtedy kiedy VAG od dawna ładował do swoich aut TDI z bezpośrednim wtryskiem ,BMW wkładało stare jak świat TD z komorą wstępną spalania.

Ciśnienie było takie jak zawsze trzeba coś nowego.
Zakupiono od boscha VP44 i bazując na doświadczeniach VAG zbudowano najzwyklejszego w świecie TDI M47 136ps.

Silnik maił być mocniejszy ,bezawaryjny i do tego niemal bezobsługowy . Łańcuch słynący z długowieczności maił spowodować że będzie to lepsza opcja niż TDI.

I tak się stało.
Z kilkoma małymi problemami które wyszły w okresie dziecięcym m47 w e46.

Problemy te również dotyczą silników innych koncernów które w tamtym okresie zdecydowały się na pompę VP44.
AUDI ,FORD,OPEL ,VOLVO ,BMW ,VW i coś tam jeszcze.
Ja osobiście , pisząc zawsze o m47, robiłem porównanie do M47n ,który został wprowadzony pod koniec 2001r.
Są to dwa różne światy ,dwie inne myśli techniczne i zupełnie inna technologia!!!!
Obie jednostki dzieli przepaść pomimo podobnej nazwy i pojemności.

Więc jeśli ktoś pyta czy warto kupić auto z silnikiem m47 zawsze będę powtarzał . POCZEKAJ ,DOŁÓŻ ,DOZBIERAJ , POŻYCZ ,WYCZARUJ jeszcze parę groszy i kup wersję po liftingu, E46 które jest niemal idealne.

Natomiast kiedy mówimy o zakupie auta z tamtego okresu i mamy na myśli BMW i coś z koncernu VAG zawsze powiem.
bmw E46 z M47.
Dlaczego ?

Porównanie ..
TDI ....................... BMW
bezpośredni wtrysk EDC15 ................................. . bezpośredni wtrysk EDC15
turbina ze zmienną geometrią .................. turbina ze zmienną geometrią
pompa vp37 niemal idealna i bez awaryjna ............. pompa tutaj mina VP44
i w silnikach 2,5 v6 pompa vp44 mina. ............... silnik 16 zaworowy
silnik 8 zaworowy ............... Łańcuch rozrządu
Pasek rozrządu ................. Wtrysk sterujący.
Wtrysk sterujący ........................

Silnik BMW jest lepszy ponieważ ma łańcuch i jest 16 zaworowy. W tamtym okresie nie było na skalę światową silnika TDI 16 zaworowego na łańcuchu , a BMW miało.
M47 generuje mniejsze koszty utrzymania.
Jeśli ktoś się chce trzymać książki serwisowej odstępy pomiędzy inspekcjami sąd większe w BMW.
Nie wymieniasz paska ,pompy wody ,napinacza.

Będziesz jeździł bezawaryjnie trzymając się kilku zasad!!!!!!

Pompa vp44 to wynalazek opatrzony wieloma wadami gdyby do M47 wstawili starszą pompkę vp37 ,było by pięknie.

Każdy świadomy użytkownik e46 z 136 konnym silnikiem powinien wiedzieć :
Ze pompa nie lubi zapowietrzenia ,bąbelki ,w paliwie ,powietrze ,piana i wyjechanie auta do zera z paliwa to wyrok dla pompy.
Można się ratować ,po zatankowaniu ale trzeba pompę odpowiednio odpowietrzyć. Kręcenie aż zaskoczy gdy nie ma paliwa to totalne przegięcie.
Silnik powinien do ostatnich swoich dni jeździć na oleju w pełni syntetycznym.Jak na technologię w tamtych czasach dość mocno wysilona jednostka.
Pamiętać trzeba że sprzęgło i dwumas jest ten sam co w 318 d Gdzie jest zdecydowanie mniej niutona i mocy.
Agresywna jazda i strzelanie ze sprzęgła na pewno spowoduje wiele uślizgów i szybko wykończy tarczę.

Gdybym musiał kupić to auto ,sprawdził bym przed zapłatą parametry pracy pompy, i turbiny.

Reszta nie generuje kosztów . Jako pakiet startowy na dzień dobry bez względu na to co mówi sprzedawca.
Płukanka i pełny syntetyk ! koszt mniej więcej 300zł
Sprawdzenie odpowietrzenia skrzyni korbowej. (filtr odmy) nowy około 250zł lub samoróbka na bazie starego.
Bez zastanowienia zwory N75 od EGR i Tubo. każdy po 100zł razem 200zł
Auto ma 13 lat więc katalizator do wycinki !!!!. Możemy sami potrzebny kanał i spawarka ( bebechy można sprzedać za około 300zł) -zwróci się olej.

Trzeba mieć świadomość że może pojawić się potrzeba wymiany koła pasowego wiedzieć że VP44 ma elektronikę której naprawa kosztuje 300zł i
zawory od kąta wyprzedzenia wtrysku i dawki paliwa które nie pracują wiecznie i koszt naprawy tego to około 2000zł

Ponadto to bardzo ciekawa jednostka jak na tamten okres. ALE LEPIEJ POŻYCZYĆ TE 6 TYŚ DOŁOŻYĆ I KUPIĆ LIFT.

W dalszym porównaniu do Vag musimy mieć świadomość że Np Passat afn po lajtowym podkręceniu do 140 koni z racji tego że jest 8 zaworowy ma mały układ zasilania silnika w powietrze ,uzyskuje szybko moment obrotowy i zawsze odskoczy na pierwszych metrach od E46 320 M47. Natomiast bardzo szybko spuchnie na wyższych obrotach .
W trasie vag nie ma szans ,w mieście odpada BMW.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E 46 320 D LIFT
Kod silnika: M 47/TU
Roger-Nysa napisał(a):
Witam

Temat kręci się już jakiś czas ,pomijam że kolejny raz i pewnie to nigdy się nie zmieni.
Zawsze przyjdzie ktoś nowy i zapyta, oto co było na tym i innych forach opisane wiele razy.

Jeśli było wiele razy to kolejny , zła nie uczyni.

Więc moim zdaniem.................. bo każdy ma prawo mieć swoje. Tak ?

m47 136 ps o którym myśli kolega z założenia projektantów jest bardzo ciekawą jednostką.

Dawno temu w walce o klienta z innymi koncernami ,BMW jeśli chodzi o diesle było w ciemnej dup.e. Wtedy kiedy VAG od dawna ładował do swoich aut TDI z bezpośrednim wtryskiem ,BMW wkładało stare jak świat TD z komorą wstępną spalania.

Ciśnienie było takie jak zawsze trzeba coś nowego.
Zakupiono od boscha VP44 i bazując na doświadczeniach VAG zbudowano najzwyklejszego w świecie TDI M47 136ps.

Silnik maił być mocniejszy ,bezawaryjny i do tego niemal bezobsługowy . Łańcuch słynący z długowieczności maił spowodować że będzie to lepsza opcja niż TDI.

I tak się stało.
Z kilkoma małymi problemami które wyszły w okresie dziecięcym m47 w e46.

Problemy te również dotyczą silników innych koncernów które w tamtym okresie zdecydowały się na pompę VP44.
AUDI ,FORD,OPEL ,VOLVO ,BMW ,VW i coś tam jeszcze.
Ja osobiście , pisząc zawsze o m47, robiłem porównanie do M47n ,który został wprowadzony pod koniec 2001r.
Są to dwa różne światy ,dwie inne myśli techniczne i zupełnie inna technologia!!!!
Obie jednostki dzieli przepaść pomimo podobnej nazwy i pojemności.

Więc jeśli ktoś pyta czy warto kupić auto z silnikiem m47 zawsze będę powtarzał . POCZEKAJ ,DOŁÓŻ ,DOZBIERAJ , POŻYCZ ,WYCZARUJ jeszcze parę groszy i kup wersję po liftingu, E46 które jest niemal idealne.

Natomiast kiedy mówimy o zakupie auta z tamtego okresu i mamy na myśli BMW i coś z koncernu VAG zawsze powiem.
bmw E46 z M47.
Dlaczego ?

Porównanie ..
TDI ....................... BMW
bezpośredni wtrysk EDC15 ................................. . bezpośredni wtrysk EDC15
turbina ze zmienną geometrią .................. turbina ze zmienną geometrią
pompa vp37 niemal idealna i bez awaryjna ............. pompa tutaj mina VP44
i w silnikach 2,5 v6 pompa vp44 mina. ............... silnik 16 zaworowy
silnik 8 zaworowy ............... Łańcuch rozrządu
Pasek rozrządu ................. Wtrysk sterujący.
Wtrysk sterujący ........................

Silnik BMW jest lepszy ponieważ ma łańcuch i jest 16 zaworowy. W tamtym okresie nie było na skalę światową silnika TDI 16 zaworowego na łańcuchu , a BMW miało.
M47 generuje mniejsze koszty utrzymania.
Jeśli ktoś się chce trzymać książki serwisowej odstępy pomiędzy inspekcjami sąd większe w BMW.
Nie wymieniasz paska ,pompy wody ,napinacza.

Będziesz jeździł bezawaryjnie trzymając się kilku zasad!!!!!!

Pompa vp44 to wynalazek opatrzony wieloma wadami gdyby do M47 wstawili starszą pompkę vp37 ,było by pięknie.

Każdy świadomy użytkownik e46 z 136 konnym silnikiem powinien wiedzieć :
Ze pompa nie lubi zapowietrzenia ,bąbelki ,w paliwie ,powietrze ,piana i wyjechanie auta do zera z paliwa to wyrok dla pompy.
Można się ratować ,po zatankowaniu ale trzeba pompę odpowiednio odpowietrzyć. Kręcenie aż zaskoczy gdy nie ma paliwa to totalne przegięcie.
Silnik powinien do ostatnich swoich dni jeździć na oleju w pełni syntetycznym.Jak na technologię w tamtych czasach dość mocno wysilona jednostka.
Pamiętać trzeba że sprzęgło i dwumas jest ten sam co w 318 d Gdzie jest zdecydowanie mniej niutona i mocy.
Agresywna jazda i strzelanie ze sprzęgła na pewno spowoduje wiele uślizgów i szybko wykończy tarczę.

Gdybym musiał kupić to auto ,sprawdził bym przed zapłatą parametry pracy pompy, i turbiny.

Reszta nie generuje kosztów . Jako pakiet startowy na dzień dobry bez względu na to co mówi sprzedawca.
Płukanka i pełny syntetyk ! koszt mniej więcej 300zł
Sprawdzenie odpowietrzenia skrzyni korbowej. (filtr odmy) nowy około 250zł lub samoróbka na bazie starego.
Bez zastanowienia zwory N75 od EGR i Tubo. każdy po 100zł razem 200zł
Auto ma 13 lat więc katalizator do wycinki !!!!. Możemy sami potrzebny kanał i spawarka ( bebechy można sprzedać za około 300zł) -zwróci się olej.

Trzeba mieć świadomość że może pojawić się potrzeba wymiany koła pasowego wiedzieć że VP44 ma elektronikę której naprawa kosztuje 300zł i
zawory od kąta wyprzedzenia wtrysku i dawki paliwa które nie pracują wiecznie i koszt naprawy tego to około 2000zł

Ponadto to bardzo ciekawa jednostka jak na tamten okres. ALE LEPIEJ POŻYCZYĆ TE 6 TYŚ DOŁOŻYĆ I KUPIĆ LIFT.

W dalszym porównaniu do Vag musimy mieć świadomość że Np Passat afn po lajtowym podkręceniu do 140 koni z racji tego że jest 8 zaworowy ma mały układ zasilania silnika w powietrze ,uzyskuje szybko moment obrotowy i zawsze odskoczy na pierwszych metrach od E46 320 M47. Natomiast bardzo szybko spuchnie na wyższych obrotach .
W trasie vag nie ma szans ,w mieście odpada BMW.

Pozdrawiam Krzysiek

Krzysiek,czy w E 46 diesel po lifcie też zalecałbyś syntetyk do końca jego dni ? i skąd Ty to wiesz ? Wg. np Shell-a olej powinno się zmieniać z syntetyka na półsyntetyk a później na mineralny w zależności od wieku auta
pozdrawiam

_________________
.......KOCHAM MOJĄ BAWARE......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 18:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
baranski320 napisał(a):
Wg. np Shell-a olej powinno się zmieniać z syntetyka na półsyntetyk a później na mineralny w zależności od wieku auta


Jakieś źródło tych rewelacji może zacytujesz?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E 46 320 D LIFT
Kod silnika: M 47/TU
Tomek napisał(a):
baranski320 napisał(a):
Wg. np Shell-a olej powinno się zmieniać z syntetyka na półsyntetyk a później na mineralny w zależności od wieku auta


Jakieś źródło tych rewelacji może zacytujesz?

Na stacjach SHELL są foldery informacyjne przy olejach i stąd to moje pytanie do Krzyśka,nie jestem fachowcem w tej dziedzinie dlatego pytam,sam jeżdżę na pełnym syntetyku :ok:

_________________
.......KOCHAM MOJĄ BAWARE......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
baranski320 napisał(a):
Na stacjach SHELL są foldery informacyjne przy olejach i stąd to moje pytanie do Krzyśka

Nigdy w życiu nie czytałem podobnej informacji...... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Może dlatego że nie jeżdżę po stacjach SHELL :(

Skąd to wiem ? Kiedyś miałem objawienie w moje ręce wpadł bardzo ciekawy materiał w którym było bardzo dużo informacji o olejach.
Przeczytałem go 3 razy a następnie wyciągnąłem wnioski . Proszę tu materiał zresztą wklejany był już w innym wątku. http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Teraz ty przeczytaj powoli i wyciągnij wnioski.

Potem poszukaj wątków o pękniętych wałach w 320d... :szok:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Dworszowice
Moje BMW: E-39
Kod silnika: M47D20
u mnie niestety jest już po regeneracji pompy VP44 a tak po za tym to silnik ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
A może poszuka autor silnika M57 przedlift? Chyba z tych dwóch to bardziej niezawodny... prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 21:32 
beciak napisał(a):
A może poszuka autor silnika M57 przedlift? Chyba z tych dwóch to bardziej niezawodny... prawda?


A ja bym poszukał M52TUB28 + LPG i cieszył się tym, z czego BMW słynie - benzynowej, rzędowej szóstki :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 28 lutego 2014, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 46
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40
Witam. Odgrzeje kotleta.

Chce kupić 320d 136km Czy może ktoś jeszcze się wypowiedzieć? Są nowi użytkownicy takiego wozu?
Miałem wcześniej 325TDS. Pomimo tego, że wszyscy mi mówili, że to ścierwo, ja nie mogę złego słowa na to auto powiedzieć.
Jak z mocą w M47 w porównaniu do M51? Lepiej ciąga od TDS-a?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 320d 136km, warto kupić?
PostNapisane: 9 marca 2014, 16:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
warto !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL