BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 5 września 2011, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Udowodnij nam to że usunięcie klapek pogarsza dolny zakres obrotów.


Wyhamuj auto z klapami, wyrzuć je i powtórnie udaj się na hamownie. Zdziwisz się jak zmienia się moment obrotowy i jego dostępność (nie mówię o "pałowaniu"). Klapy i EGR to dziecko ekologów, ale jedno z drugim współpracuje i bruździ.

DPF :looka:
Wyrzuć (są sposoby na unieszkodliwienie tego chwasta ), "cwaniaku", bez ingerencji w DME i powiedz że nic się nie dzieje z autem. ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 5 września 2011, 20:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
najpierw trzeba by założyć tego dpfa do e46 żeby go móc wyrzucić

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 5 września 2011, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Nie kolego.. to ty wyhamuj, bo to ty musisz udowodnić że się dół pogorszył.

Jeśli zajmujesz się diagnostyką to nie jedno chyba autko logowałeś bez klapek? U mnie po wywaleniu klapek jak turbo osiągało zadane ciśnienie przy 1950obr tak osiąga w zakresie 1900-2000obr.

Proszę podaj logiczne wytłumaczenie dlaczego auto traci moc po wywaleniu klapek i daj temu dowód. Roger-Nysa po wywaleniu klapek oraz EGR uzyskał same pozytywne efekty co zostało uwidocznione na wykresie (jego bardzo mocna seria).

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 5 września 2011, 20:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ciekawe co sam zainteresowany ma teraz do powiedzenia

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 5 września 2011, 21:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Na temat klap w tym kolektorze jest mnóstwo wypowiedzi, są przyczyną awarii silników i tyle. Zastosowano je po to by ograniczać emisję spalin. Te z kolei do recyrkulacji wprowadza EGR. Roger (o ile dobrze kojarzę ) ma zaślepiony ten zawór.

Porozmawiaj z ludźmi którzy serwisują auta tej marki, pozbycie się klap nie ma nic wspólnego z ciśnieniem doładowania i końcową mocą silnika. Jednak może powodować niepożądane efekty w pewnych warunkach.

Trudno to wytłumaczyć w kilku zdaniach, tak jak to że nieszczęsny (kto napisał że jest zamontowany w tym E46) DPF nie jest stworzony do jazdy po mieście i powoduje zwiększone zużycie paliwa

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 5 września 2011, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
nie zapominajcie o czym jest temat

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 6 września 2011, 07:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jnx napisał(a):
Nie kolego.. to ty wyhamuj, bo to ty musisz udowodnić że się dół pogorszył.


On niczego nie musi udowadniać.
Udowadniać powinien ktoś, kto wyjął fabryczną część z auta i twierdzi że bez niej jest tak samo i jest nie potrzebna. Czyli Ty.

Dopóki to Ty nie pokażesz wykresów i przyspieszeń, że bez klapek jest tak samo i klapki nic nie zmieniają, my mamy prawo twierdzić że wyjęcie klapek to jak jazda na 3 kołach, bo ot nie my wyjmujemy z auta części które zostały tam umieszczone przez producenta.
Wychodząc z założenia, że producent (bo kto inny) najlepiej wie, co w jego aucie jest potrzebne a co nie, to właśnie osoby wprowadzające modyfikacje (nie mówię że złe) powinny uzasadnić ich działanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 6 września 2011, 17:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
Wyhamuj auto z klapami, wyrzuć je i powtórnie udaj się na hamownie. Zdziwisz się


Skoro kolega wie że się zdziwie to musi mieć jakieś materiały dowodzące na to że się zdziwie, więc niech je przedstawi.

O jakich ty wykresach mówisz? o jakich przyśpieszeniach? Z tego co Krzysiek pisał to otwarcie klap następuje zawsze gdy dawka paliwa przekroczy 24mg, więc jak niby zrobić wykres z hamowni przy takim paliwie? :rotfl: Jedyne co można zrobić to logi, ja sprawdzając u siebie nie zaobserwowałem żadnych odchyleń względem seryjnego kolektora z klapkami :)

Inżynierowie z Monachium w 2004 "poprawili" jakość klapek a one jak się urywały tak się urywają, więc? Oni nie zawsze mają racje. Setki użytkowników tego forum wywaliło te nieszczęsne klapki i nikomu nic się nie dzieje - przypadek? No ale ty zawsze wiesz lepiej... Powiedz swoje przemyślenia szczególnie tym co owe klapki wpadły do kolektora :rotfl:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 7 września 2011, 09:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jnx napisał(a):
Inżynierowie z Monachium w 2004 "poprawili" jakość klapek a one jak się urywały tak się urywają, więc? Oni nie zawsze mają racje. Setki użytkowników tego forum wywaliło te nieszczęsne klapki i nikomu nic się nie dzieje - przypadek? No ale ty zawsze wiesz lepiej... Powiedz swoje przemyślenia szczególnie tym co owe klapki wpadły do kolektora :rotfl:


W tym co napisałeś, potwierdziłeś regułę że są one potrzebne do czegoś.
Skoro BMW znało problem, to czemu zamiast poprawić klapki nie usunęli ich?

Odpowiedź jest prosta - bo coś one robią.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 7 września 2011, 09:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57TU2
Kyokushin napisał(a):
W tym co napisałeś, potwierdziłeś regułę że są one potrzebne do czegoś.
Skoro BMW znało problem, to czemu zamiast poprawić klapki nie usunęli ich?

Odpowiedź jest prosta - bo coś one robią.

No właśnie BMW wycofało się z klapek - w silnikach N47 (2.0d 177KM) klapki przestały być stosowane. Właśnie za względu na ich dużą awaryjność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 7 września 2011, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Wydaje mi się że efektywność zawirowania powietrza w kolektorze jest na poziomie aparatur badawczych co niestety nie przekłada się na plus odnosząc się do ryzyka uszkodzenia silnika. Konstrukcyjnie silniki 2.0D,3.0D są do siebie bardzo zbliżone, jedne mają te klapki inne fabrycznie ich nie posiadają i nie ma problemów.


Wracając do tematu, to optymalnym wyborem byłoby 328i :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 7 września 2011, 11:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jnx napisał(a):
Wracając do tematu, to optymalnym wyborem byłoby 328i


Tak. Nie ma klapek ;) Ale za to w podwójnym Vanosie trzeba przy ok 200k uszczelki zmieniać :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 7 września 2011, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
328 i do Toudiego na instalację gazu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 7 września 2011, 20:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Panowie, te klapy działają wspólnie z EGR i soft sterownika jest tak opracowany aby wykorzystywać klapy. Odnośnie materiałów, wykresów itd. obecnie nie posiadam, ale podczas różnych okazji i spotkań na szkoleniach czy targach, rozmawiamy ze sobą (my, znaczy mechanicy, właściciele warsztatów, fanatycy BMW), podczas takich konwersacji często pojawiał się temat klapek i niektórych negatywów związanych z ich usunięciem.

Krzysiek nie jest tu Bogiem i nigdy również nie prowadził badań nad tymi klapami, niegy die zgłaszał jedynie negatywnych zachowań auta.
Kolejna sprawa logi z INPY czasami nic nie oznaczają. Niejednokrotnie zdarza się określony problem, a logi z różnych aut się pokrywają.
Sam osobiście sprawdzałem 330 CI Live data w porządku, błędów brak, auto jeździ niby normalnie, a po wizycie na hamowni wypluło niecałe 200 HP :zdziwko:

Wracając do tematu, silnik M47B204D4 ma poważne wady i niektóre z nich wymieniłem, a tu nagle awantura że da się usunąć. Pewno że się da, ale nie o to chodzi żeby kupić auto i na dzieńdobry poprawiać fabrykę. Jesteś wielbicielem Diesla chwała Ci za to, ja osobiście wolę zwykłe wolnossące benzynowe jednostki z których moc wynika z natury, a nie z dzikiej inżynierii doładowania. Jeden lubi blondynki inny brunetki, znajdziesz fajną pannę, ale z nie takim kolorem włosów więc na wstępie ją przefarbujesz ??? ;) Akceptujesz jaką jest, albo szukasz innej :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 8 września 2011, 09:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Też stałem przed wyborem - 2 litry w dieslu czy w benzynie... Wybrałem to drugie, bo robię małe przebiegi, a spalanie i tak mam na poziomie diesla :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 11 września 2011, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Kyokushin napisał(a):
Dopóki to Ty nie pokażesz wykresów i przyspieszeń, że bez klapek jest tak samo i klapki nic nie zmieniają, my mamy prawo twierdzić że wyjęcie klapek to jak jazda na 3 kołach, bo ot nie my wyjmujemy z auta


ja już to pokazałem rok temu ;)

viewtopic.php?f=25&t=55225&start=160#wrapheader

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 11 września 2011, 20:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No to sprawa jasna, jak brak klapek nie wywala bledow to sami wiecie co robic :D

A podczas jazdy przy czesciowym obciążeniu nie jest jakos inaczej?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 11 września 2011, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Nie jest. Jest normalnie :) Reakcja na gaz jest ta sama, obroty nie falują, wszystko standardowo.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 15 września 2011, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Toudi napisał(a):
Jakie to proste nie?????? :zdziwko:

Skoro te klapy są w kolektorze to ktoś je tam w konkretnym celu umieścił.

Generalnie usunięcie klap pogarsza tak zwany "duł silnika", a w końcu po to kupuje się diesla żeby nie kręcić obrotomierza ponad 3 tyś. RPM.


Po pierwsze nie wiem co to jest ten "duł" nie znalazłem takiego słowa w słowniku ale domyślam się że chodzi o niższy zakres obrotów. Tu Cię zaskoczę, bo wywalałem i nie odczuwam żadnych tego typu przypadłości baa jest wręcz jakby ciut lepiej od tego dołu, podobne odczucia mieli inni użytkownicy którzy zdecydowali się na taki zabieg. Jest o tym oddzielny temat i tam chyba nikomu "duł" się nie pogorszył a nawet jeśli to są to jednostkowe przypadki i nie wpływające zbytnio na jazdę a spokój bezcenny. Jeden z kolegów robił też pomiary na hamowni i różnic nie było. Dodatkowo z czasem inżynierowi poszli po rozum i w nowszych modelach już nie instalowali tych nieszczęsnych klapek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320cd 150km vs 318ci 143km jaki wybor?
PostNapisane: 18 września 2011, 18:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
A czy 320d E90 też posiada te klapki? Jeżeli tak to czy można je usunąć?

A wracając do tematu to ja bym wybrał bez zastanowienia 320Cd właśnie ze względu na możliwość podniesienia mocy i wogóle lubię jeździć dieslami ;)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL