BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual-> CRASH !!! :/
PostNapisane: 10 września 2011, 09:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa Wola
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Garaż: było e34http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f= ... 59&start=0
było e36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73899
Jest e34 520 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116583
Pewnie ż bym ją robił !!! jeśli już tyle kasy zainwestowałeś to nie ma się co zastanawiać .
Wymienić elementy które sa łatwe w wymianie jak błotnik klapa drzwi zderzaki nie sa to kosztowne rzeczy bo e39 jest w brud a może nawet pod kolor je kupisz jak dobrze poszukasz .
Jedynie tył wyprostować pas ewentualnie nosek wyciąć i wstawić drugi , błotnik nie przesadzajmy znaleźć wystarczy dobrego w swoim fachu blacharz moment i będzie on jak nowy ni nie trzeba będzie kilogramów szpachli !!!
Wiadomo można ją robić jeśli auto nie ucierpiało technicznie (przesunięcia geometrii itp .)
Także zdejmuj samochód z ogłoszenia bo i tak większość będzie ci mendzić że za drogo a ubezpieczalnia i tak nie mała sumę ci wypłaci za uszkodzenia jeśli oczywiście zdarzenie nie było z Twojej winy .
Takie jest moje zdanie a zrobisz jak uważasz.
Pozdrawiam
KamilT

_________________
W życiu liczy się wiele rzeczy a najbardziej Pasja Miłość Motywacja :)
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual-> CRASH !!! :/
PostNapisane: 10 września 2011, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Za 14tys to ludzie chcą całe auto kupić, rób ją. :) Jeżeli wina taksówkarza to oddaj do ASO bezgotówkowo albo do jakiegoś fachowego warsztatu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual-> CRASH !!! :/
PostNapisane: 10 września 2011, 11:03 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
jiGsaw napisał(a):
Za 14tys to ludzie chcą całe auto kupić


i najlepiej żeby miał jeszcze gaz! :rotfl:

Już pisałem ale ja też jestem za tym by podwijać rękawy i zabierać się do roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual-> CRASH !!! :/
PostNapisane: 10 września 2011, 11:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Tragedia nie ma. Tylko szkoda tej pracy co w nią włożyłeś :mur:

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual-> CRASH !!! :/
PostNapisane: 10 września 2011, 14:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: e30
Kod silnika: M40B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=104305
Witam! po pierwsze to współczuję jak cholera a po drugie to nie odpuszczaj sprawy, w polskim prawie o ubezpieczeniach jest wyraźnie napisane, że auto po wypadku musi zostać doprowadzone do pierwotnego stanu a jego wartość nie może się obniżyć. miałem podobną sytuację ze stłuczką z moją cho**** celicą. powalcz z ubezpieczycielem powołaj niezależnego rzeczoznawcę z automobil klubu polska może będzie dobrze. Podobną sprawę rozpatrywali w Turbo kamera tylko chłopak wpadł w dół i pogiął felgi a chcieli mu wypłacić za naprawę i sprawę wygrał dostał nowe kółka. Naprawdę warto się za tą sprawą zakręcić. Pozdrawiam


trochę poszukałem

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 5 listopada 1980 r. (III CRN 223/80) opublikowano w OSNC 1981/10/186. Przywrócenie rzeczy uszkodzonej do stanu poprzedniego polega na doprowadzeniu jej do stanu używalności w takim zakresie, jaki istniał przed wyrządzeniem szkody. Jeżeli do osiągnięcia tego celu konieczne jest użycie nowych elementów, to poniesione na nie wydatki wchodzą w skład kosztów naprawienia szkody przez przywrócenie rzeczy do stanu poprzedniego. W konsekwencji powyższe wydatki obciążają osobę odpowiedzialną za szkodę. Zwiększenie wartości rzeczy (samochodu) po naprawie można by uwzględnić tylko wówczas, gdyby chodziło o wykonanie napraw takich uszkodzeń, które były nie naprawione przed wypadkiem, albo ulepszeń w stosunku do stanu przed wypadkiem. Z zasady wyrażonej w art. 363 § 1 k.c. wynika, że w razie uszkodzenia rzeczy w stopniu umożliwiającym przywrócenie jej do stanu poprzedniego osoba odpowiedzialna za szkodę obowiązana jest zwrócić poszkodowanemu wszelkie celowe, ekonomicznie uzasadnione wydatki które zostałyby poniesione w celu przywrócenia stanu poprzedniego rzeczy uszkodzonej. Do wydatków tych należy zaliczyć także koszt nowych części i innych materiałów, których użycie byłoby niezbędne do naprawienia uszkodzonej rzeczy. Poszkodowany chcąc przywrócić stan poprzedni uszkodzonego w wypadku pojazdu nie ma możliwości zakupu starych części czy też nie ma możliwości żądania, aby stacja obsługi wykonująca naprawę w miejsce uszkodzonych w czasie wypadku części pojazdu wmontowała stare części już częściowo zużyte.

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 16 maja 2002 r. (V CKN 1273/00) opublikowano w LEX nr 55515. Roszczenie o świadczenie należne od zakładu ubezpieczeń w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego odpowiedzialności cywilnej z tytułu kosztów przywrócenia uszkodzonego pojazdu do stanu pierwotnego jest wymagalne niezależnie od tego, czy naprawa została dokonana. Jeśli zatem naprawa samochodu i rzeczywiste poniesienie kosztów z tego tytułu nie jest warunkiem koniecznym dla dochodzenia odszkodowania, to nie sposób podzielić poglądu, iż koszty naprawy określone przez specjalistyczny warsztat nie mogą być miernikiem dla ustalenia odszkodowania należnego powodowi, gdyż ten nie dokonał naprawy samochodu. Z tego orzeczenia wywodzić można przynajmniej to, że o wysokości stawki decyduje ich poziom stosowany na rynku lokalnym, a nie arbitralna decyzja zakładu ubezpieczeń.

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 13 czerwca 2003 r. (Sygn. akt III CZP 32/03). Odszkodowanie przysługujące od Ubezpieczyciela odpowiedzialności cywilnej za uszkodzenie pojazdu mechanicznego obejmuje niezbędne i ekonomiczne uzasadnione koszty naprawy pojazdu, ustalone według cen i stawek występujących na lokalnym rynku. Należałoby najpierw ustalić, co faktycznie kryje się pod słowem „naprawa”. Należy zauważyć, że słowo to dość często używane jest nieprawidłowo w kontekście napraw powypadkowych. Naprawienie szkody – uszkodzeń w pojeździe – odbywa się przez wymianę części uszkodzonej lub jej odbudowę. „Naprawa” to słowo na określenie tego jedynie, co należy w tym pojeździe zrobić, odtworzyć, a nie np. usprawnić. Generalnie, jeżeli producent dopuszcza naprawę przez odbudowę danego elementu, zakres uszkodzeń i sposób deformacji daje możliwość wykonania takiej czynności, co przywróci wszystkie walory i parametry techniczne tej części – jest oczywistym, że ubezpieczyciel będzie chciał zapłacić tylko za jego odbudowę, a nie wymianę. Problem pozostaje tylko, czy naprawa w taki sposób przywróci (zgodnie z art. 363 K.C.) wszystkie walory i parametry techniczne części uszkodzonej. Nawet niewielki wydawałoby się zakres prac blacharskich i lakierniczych nie gwarantuje „przywrócenia stanu poprzedniego”.

Wyrok Sądu Rejonowego – Sąd Gospodarczy w Olsztynie z dnia 29 Styczeń 2004 r. (V GC 817/03). W ocenie sądu nie może budzić najmniejszej wątpliwości, że pozwany obowiązany jest do pokrycia 100% koszt części koniecznych do naprawy samochodu bez względu na ich wartość. Poprzez zamontowanie nowych części zostanie zaledwie przywrócony stan poprzedni, przy czym zostanie przywrócony tylko teoretycznie. Powszechnie wiadomo, że samochód po naprawie, nawet dobrze wykonanej, nie jest jakościowo tym samym samochodem, co po fabrycznym montażu. Obowiązek naprawienia szkody przez wypłatę odpowiedniej sumy pieniężnej powstaje z chwilą wyrządzenia szkody przez wypłatę odpowiedniej sumy pieniężnej powstaje z chwilą wyrządzenia szkody i nie jest uzależniony od tego, czy poszkodowany dokonał naprawy rzeczy i czy w ogóle zamierza ją naprawić. Odszkodowanie ma bowiem na celu wyrównanie uszczerbku majątkowego powstałego w wyniku zdarzenia wyrządzającego szkodę. Uszczerbek ten istnieje od chwili wyrządzenia szkody do momentu wypłacenia przez zobowiązanego sumy pieniężnej odpowiadającej szkodzie ustalonej w sposób przewidziany prawem. Podzielenie argumentacji Ubezpieczyciela prowadziłoby do przyjęcia absurdalnego wniosku, iż na poszkodowanym ciąży obowiązek poszukiwania części zamiennych, które odpowiadałby uszkodzonym częściom nie tylko z uwagi na ich wiek, ale również sposób eksploatacji.

Jeżeli części nie były uszkodzone nie maja prawa naliczać amortyzacji i przysługują Ci w zamian nowe części!!! Samochodu nie musisz naprawiać a i tak maja obowiązek oddać pełne odszkodowanie według cen rynkowych.
Jeżeli części były uszkodzone to Rzecznik Ubezpieczonych:
Jeżeli samochód miał wcześniejsze uszkodzenia wpływające to nie ma powodu by ich naprawa była finansowana przez ubezpieczyciela. Gdyby tak się stało to na skutek wypłaconego odszkodowania Pański stan majątkowy byłby lepszy niż przed szkodą, bo miałaby Pan samochód więcej warty (ze względu na usunięcie wcześniejszych uszkodzeń, za których usunięcie odpowiedzialności nie ponosi ubezpieczyciel.) Jeżeli nie da się naprawić uszkodzeń powstałych w zdarzeniu objętym ochroną nie naprawiając jednocześnie wcześniejszych uszkodzeń to rzeczywiście może się zdarzyć, że wypłacone odszkodowanie nie pozwoli na sfinansowanie całości naprawy, bo sfinansuje wyłącznie jej część (w zakresie w jakim istnieje odpowiedzialność ubezpieczyciela).

dodatkowo ubezpieczenie oc jest ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej to znaczy, że ktoś rozbił Ci samochód więc mógł byś pozwać go do sądu o odszkodowanie. On jest ubezpieczony (OC) więc za niego ktoś wypłaci Ci odszkodowanie.
Pozdrawiam Borys

_________________
mycie ręczne, sprzątanie wnętrza. Pranie tapicerek. info i zdjęcia do wglądu Priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual-> CRASH !!! :/
PostNapisane: 10 września 2011, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50
Cud miod maliny nawet jak jest taka poobijana. Zgadzam sie z wiekszoscia forumowiczow i tez bym ja robil.

Pozdrawiam Krzysiek.

_________________
BmW i wszystko jasne :D wczesniej 316i 91 rok, skasowane teraz 320i 94 rok m-pakiet


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual
PostNapisane: 15 września 2011, 20:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 561
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: F36 428i xdrive
Kod silnika: N20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102823
Rób ją bo szkoda takiego cudeńka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual
PostNapisane: 26 września 2011, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Witam możesz opisać co jest uszkodzone z przodu, chłodnice całe.
Czy auto jest jezdne przejadę 50km.

W grę e chodzi zamiana na inne auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual
PostNapisane: 29 września 2011, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 70
Lokalizacja: woj.mazowieckie
Moje BMW: E39 540i manual
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95975
autko sprzedane :)

mozemy zamykac temat

_________________
Obrazek
GALERIA > sprint 0-200km/h http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5&start=20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual
PostNapisane: 29 września 2011, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
W całości ktoś łyknął ?
Moim zdaniem źle zrobiłeś, tyle wpompowanej kasy poszło na straty, nie wiem co w planach zakupu po 540i ale gdybym stał przed takim wyborem było by bardzo ciężko, a zaczynać od nowa z kolejną 540...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jumpman--->e39 540i manual
PostNapisane: 29 września 2011, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 70
Lokalizacja: woj.mazowieckie
Moje BMW: E39 540i manual
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95975
tak poszla w calosci,
faktycznie bardzo szkoda uwazam ze 540 e39 jest to najlepsze auto jakie mozna miec w tych pieniadzach- jest moc,komfort,wyposazenie,bezpieczenstwo i swietne wykonczenie auta i ciezko bedzie znalesc cos lepszego
ale juz szkoda mi bylo pompowac w nia kase nie bylaby juz ta sama bezwypadkowa sztuka (albo jakims przekladancem) wiec przyjdzie czas na nowy rozdzial pod tytulem BMW

_________________
Obrazek
GALERIA > sprint 0-200km/h http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5&start=20


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL