BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] naprawa/regeneracja pompy wysokiego cisnienia 530d
PostNapisane: 17 października 2011, 17:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57
cześć czy może mi ktoś pomóc w tej sprawie? dziś mechanik stwierdził , że cieknie mi pompa wysokiego ciśnienia i że naprawa będzie mnie kosztowała ok 1000pln. sprawdziłem ceny pomp na allegro - są różne -ale pompy są używane i bez gwarancji. powiedział również, że cena samych uszczelek to ok 300pln.czy ktoś z was miał już z tym problem i może mi pomóc?
dziękuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] naprawa/regeneracja pompy wysokiego cisnienia 530d
PostNapisane: 17 października 2011, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
to ile ty masz przejechane ze ci pompa cieknie ?? to jest najrzadsza usterka , najczęściej cieknie na wężu zasilającym. a co do uszczelnienia jest to prosta robota podjedz do innego zakładu popytaj może ktoś uczciwy postawi inna diagnozę .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] naprawa/regeneracja pompy wysokiego cisnienia 530d
PostNapisane: 17 października 2011, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ToruĂą
To zależy gdzie ci cieknie to tyle będzie to kosztowało.

Ja mam VP44 z 2.0d. Ciekło właśnie mi niedawno. Puściła uszczelka górnej pokrywy i oring od śruby blokującej wałek pompy. Koszt 120zł (komplet uszczelek Bosh z wysyłką ) i własna robota ok. 4h. Tyle czasu, gdyż nie wiedziałem że VP44 nie posiada klin do rozrządu i po zdjęciu zapłon mi się rozregulował. Upewnij się czy masz klin czy nie. Jak nie masz to musisz zablokować wał korbowy specjalną lub dorobioną śrubą oraz wałek pompy. Po zdjęciu i założeniu będziesz pewien, że kąt wtrysku się nie przestawił, bo w przypadku mojej jest meksyk z ustawieniem zapłonu (zegary, komputer i jeszcze nie jest dobrze).

Najlepiej jak wyjmiesz sam pompe i zlokalizujesz gdzie dokładnie leci, chyba że nie czujesz się na siłach. Ja ją wymontowałem, podpiąłem pod główny przewód paliwa i przelew. uruchomiłem zapłon, aby pompka w baku tłoczyła paliwo i zlokalizowałem wycieki mając pompę w rękach nad silnikem. Przedtem jeszcze dobrze umyłem pompe, aby było dobrze widać gdzie leci.

Jak już zlokalizujesz które uszczelki to trzeba będzie ocenić ile jest rozbierania z każdą. Jak pokrywka/oring śruby/oring czujnika to pół biedy, ale jak gdzieś na złączeniu segmentów pompy to już to samemu nie zrobisz, rozbiórka i złożenie całej pompy wymaga bardzo specjalistycznych narzędzi. Wtedy poszukaj po różnych pompiarzach, uszczelnienie powinno kosztować już od 500zł.

Jeśli nie będziesz chciał wymontowywać to możesz rozebrać wszystko wokół niej tak aby była bardzo dobrze widoczna. Wytrzyj ją ze wszystkich stron benzyną ekstrakcyjną, znajdź jakieś małe lusterko i latarkę, w którą będziesz świecił aby zobaczyć co się dzieje od strony silnika i od spodu, może będziesz miał szczęście i znajdziesz wyciek w ten sposób.

Mam nadzieję, że pomogłem, jakby co pytaj bo bardzo niedawno przechodziłem przez to ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] naprawa/regeneracja pompy wysokiego cisnienia 530d
PostNapisane: 17 października 2011, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
jacek to jest ta pompa pod maską czy ta pod progiem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] naprawa/regeneracja pompy wysokiego cisnienia 530d
PostNapisane: 17 października 2011, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ToruĂą
daniel20 napisał(a):
jacek to jest ta pompa pod maską czy ta pod progiem???


Napisał przecież pompa wysokiego ciśnienia, ta spod kolektora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] naprawa/regeneracja pompy wysokiego cisnienia 530d
PostNapisane: 18 października 2011, 10:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57
to jest ta pompa pod kolektorem. mam przejechane 210tys - tylko dobrej jakości paliwo - jest jeszcze na pierwszym zawieszeniu - oprócz łączników stabilizatora . nie miałem dotąd żadnych kłopotów z moja becią , no może poza przepalającymi się przetwornicami xenon. trochę mnie przeraża samodzielne wymontowanie tej pompy - ale pewnie spróbuje jeszcze u innego mechanika.jestem z krosna na podkarpaciu - może ktoś ma namiar na dobry warsztat?
dziękuję wszystkim za odpowiedzi
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL