BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 17:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
Witam dzis zmienielem kola letnie na zimowki na stalowkach(et34-a wyjsciowe jest et42) ,po przejechaniu ok 20km dotknalem sub i byly cieple ,na przednich kolach cieplejsze na tylnich mniej!piasta tez ,hamulce sa dobre nic nie obciera bo latem czyscilem kopyta.
Zalozylem te same sruby co mialem w letnich czy ich dlugosc mogla to spowodowac (moze sa za dlugie?)czy to wogolen normale?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
Ale użyłeś tych samych śrub co do felg aluminiowych? nie jest to dobre rozwiązanie bo przeważnie sruby różnią się długością i powierzchnią przylegania do lelgi.

Poczytaj tutaj

Ja mam felgi aluminiowe na lato i felgi które wyglądają jak stalowe ale są z aluminium (oryginał z BMW) na zimę ale wulkanizator mówił że tylko dlatego mogę użyć śrub tych samych do obu felg.


Ostatnio edytowano 8 listopada 2011, 18:03 przez szymonoo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 18:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
tak dokaldnie tych samych uzylem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 18:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Nie wiem czy to normalne,bo nigdy nie dotykam srob po jezdzie :]
Gdyby były za długie to ocierały by o osłone co jest za tarcza hamulcową (przynajmniej tak miałem w e36)

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
To chyba niedobrze. Juz sama długość śrub może nie być odpowiednia w twoim przypadku. Przecież felgi stalowe są cieńsze. Być może właśnie przez różne powierzchnnie przylegania śruby do felgi masz takie przeboje. Nie eksperymentuj tylko kup komplet śrub do felg stalowych w sklepie motoryzacyjnym. To nie jest duża inwestycja a będziesz jeździł spokojnie i bezpiecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 18:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Wykręć jedną śrubę i sprawdź czy z tyłu się wytarła. Od razu będziesz wiedział czy jest to od tego. Druga sprawa, jeżeli przed zatrzymaniem miałeś hamowanie z dużej prędkości to mogło wystarczyć aby się rozgrzały te elementy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 19:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Wykręć śrubę i sprawdź, czy nie ociera o coś - obstawiam na 99%, że nie.
Przód mocniej hamuje dlatego całość jest cieplejsza w porównaniu do tyłu.
Poza tym stalowe felgi bardziej się nagrzewają od tarcz hamulcowych niż alumy.
Na 99% wszystko masz ok.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 20:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
kamil_85, dzwonilem wlasnie do znajomego i tak samo powiedzial jak Ty ,mowil ze jestem przewrazliwony na jej punkcie :oczami:
ale jutro dla swietego spokoju wykrece jedna i zerkne czy przytarlo srube


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E87] Cieple sruby u kół
PostNapisane: 8 listopada 2011, 20:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Dodam, że w deszczowe/śnieżne dni zauważysz to bardzo mocno. U mnie prawie zawsze po zatrzymaniu samochodu miejsce przylegania stalówki do piasty/tarczy jest suche.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL