BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 6 listopada 2011, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 316i compact
Kod silnika: M43B16
Witam.

Silnik to m50 b20 vanos 94r

Mam mały problem z ustawieniem vanosa :kwasny: po wymianie głowicy i wałka dolotowego. W obecnym etapie mam ustawiony wał na "O I T" i zablokowany, wałki także ustawione i zablokowane. Pierwsze koło zembate na wałku wylotowym ustawione strzałkami w pionie tak że "fasolki" mają otwory na śruby po swojej lewej stronie. Głowny łancuch napiety orginalnym napinaczem. I na tym koniec.

Wiem że drugie koło na wałku wylotowym i koło na dolotowym powinny być ustawione tak jak pierwsze koło na "wylocie" czyli otwory na śrubach po lewej stronie w "fasolkach". Czyli obracam oba koła z łańcuszkiem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Czy podczas ustawiania tych kół górny napinacz powinien być napiety czy zablokowany???? Jeżeli zablokowany to w którym etapie mam go zwolnić??

Drugi problem to ustawienie vanosa :zalamany:
Czy fazownik vanosa ma byc wsuniety w wałek do końca " do oporu"?? Bo podczas wsuwania fazownika trzeba obracać kołami przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i nie wiem jakie powinno być prawidłowe ustawienie fazownika z stosunku do kół zebatych łączących wałki oraz głębokość wsuniecia fazownika do wałka.

Prosze o szybkie podpowiedzi z waszych doświadczeń.

Pozdrawiam. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 6 listopada 2011, 19:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tłok vanosa ma być maksymalnie schowany (jak okręcisz wałem odwrotnie do jego pracy zacznie się wysuwać, a to źle).
Wał zablokowany na O.T., wałek wydechowy jak i ssący mają na końcach taki kwadrat. Prawidłowo ustawiony rozrząd to te kwadraty ustawione w identycznym położeniu (koniecznie dziurkami do góry).

Zakładam że wał i wałek wydechowy ustawione prawidłowo. Luzujesz 4 śruby od frontu wałka wydechowego, spowoduje to możliwość regulacji wałkiem ssącym. Wciskasz napinacz i blokujesz. Ustawiasz wałki do odpowiedniego położenia, a następnie luzujesz napinacz małego łańcuszka (wałki cały czas zablokowane), skręcasz te 4 torxy (dwa dolne dają się odkręcać/skręcać po usunięciu dwóch śrub w przedniej części obudowy rozrządu), wtedy możesz odblokować wałki.
W całej tej procedurze należałoby mieć blokady, lub co najmniej 4 ręce ;)

P.S.
Gdybyś miał pytania napisz na PW, podam Ci numer do siebie. Przez telefon łatwiej wszystko wyjaśnić :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 6 listopada 2011, 19:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Podepnę się pod temat... Toudi wiesz jak ustawić vanos podwójny??Jak rozrząd jest na znakach, w jakiej pozycji powinny być te ślimaki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 6 listopada 2011, 20:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Generalnie zasada jest podobna, tylko nie kumam o jakie ślimaki chodzi ;)
Masz na myśli jakiś konkretny element z poniższych rysunków??
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=11_2202&hg=11&fg=25
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 6 listopada 2011, 20:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Chodzi mi o te frezy na wałkach i to coś co wsuwa się na te frezy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 11 listopada 2011, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 316i compact
Kod silnika: M43B16
Toudi wielkie dzieki za pomoc, becia śmiga jak malina. Tylko że jest jeszcze jeden mały problem. Dość głośno pracują "hudrauliki", wydaje mi sie że na całym ssącym. Odkreciłem jeszcze raz pokrywe i rozrząd jest "ok", silnik pracuje idealnie jeśli chodzi o przyspieszenie i wkrecanie sie na obroty. Co to może być???????? Dodam jeszcze że po wymianie głowicy nie był wymieniany olej a napewno dostało sie do niego troszke wody bo po 15 min pracy widać lekkie "masło" na Vanosie i olej jest dość rzadki. Wiec trzeba wymienić. Zastanawiam sie nad wlaniem 15w40 np shella bo do tej pory wlany był castrol 10w40 a licznik wskazuje prawie 300 tyś. I tak sie zastanawiam czy ten hałas popychaczy może być spowodowany złym stanem oleju??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 11 listopada 2011, 19:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Szczerze mówiąc to po takiej robocie, przed odpaleniem, powinno się bezwzględnie wymienić olej ;)

Minerał do Vanosa się nie nadaje :kwasny: więc lepiej pozostać przy Magnatec'u 10W40.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 13 listopada 2011, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 316i compact
Kod silnika: M43B16
Olej wymieniłem, pozostałem przy półsyntetyku ale Valvoline MaxLife 10w40.

Niestety :/ dźwiek nadal pozostał :kwasny:

Nagrałem filmy żeby pokazać jak to brzmi, na żywo to jest poprostu masakra. dźwiek tego silnika przypomina 2.5 tds'a





Co to może być??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 13 listopada 2011, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 525
Mi to sie zdaje ze cos nie tak masz z walkiem rozrzadu.chodzi o ustawienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 13 listopada 2011, 21:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Prawdopodobnie vanos do regeneracji...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jak ustawić vanos w m50 b20
PostNapisane: 13 listopada 2011, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 316i compact
Kod silnika: M43B16
ale ten vanos chodził normalnie przed wymianą głowicy i nic nie hałasowało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL