BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 19:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 18 listopada 2011, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
witam
oststnio w trasie moje auto nagle przestalo miec moc i do razu zapalila sie kontrolka check engine najpierw mrugala pozniej zaczela swiecic caly czas
ewidentnie bylo czuc ze auto nie pali na wszytkie cylindry
podlaczylerm pod kompa i tam bylo ze 4 cylinder nie chodzi a cisnienie bylo w 1 2 i 3 cylindrze podobne jakos kolo -1 a na 4 cylindrze PLUS 14
smierdzi z wydechu strasznie benzyna czyli task jakby podawalo za duzo paliwa na ten cylinder.
moj slinik to N42 valvetronic
silnik lata na wszystkie strony dopiero od 3 tys obrotow drgania ustaja.
czytalem tutaj duzo i sie już przestraszylem ze to moze byc przeskok lancuvcha rozrzadu ;/
mial kots z was podbne objawy ??
z tego co tu czytalem to wydaje msie albo swiece albo cewkaalbo wtryskiwacze albo ten czujnik spalania stukowego



zdjalem jeden plastik z silnika i jest wyciek oleju ;/

http://ompldr.org/vYmMxeA ten wezyk jest przerwany co to mzoe oznacczac ??
link do wycieku http://ompldr.org/vYmMxNw

prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 18 listopada 2011, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
oto linki do tego co wykazala INPA http://ompldr.org/vYmM5dA ORaz http://ompldr.org/vYmNhMw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 18 listopada 2011, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Przynajmniej zamień cewkę z innego cylindra i sprawdź na inpie jak będzie działać.
Zakładam, że świece wymieniasz kiedy trzeba...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 18 listopada 2011, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
ok. nie wymienialem ich od czasu kupna auta czyli od jakis 13 tys km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 18 listopada 2011, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
Miałem podobną sytuację. Uruchomiłem auto a tu negle check i czuć że auto nie pali na jeden cylinder. Błąd taki sam ale tylko na cylindrze 2. zamieniłem cewki i bład na cylindrze 1 ;) Nowa cewka BOSCH za 120 zł i po problemie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 18 listopada 2011, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
ok dzieki za rade oby to bylo to :)
a moze mi ktos wskazaxc gdzie znajduje sie owa cewka silniku N42??

dobra zlokalizowalem je


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 22 listopada 2011, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
witam wymienilem cewke i auto chodzi jednak buczy przy przyspieszaniu w pewnym momencie co to moze byc ??
jeszcze musze swiece wymienic
po wymianie cewki check engine nadal swieci ale nie podpinalem juz pod komputer czy blad trzeba wykasowac kompem ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 22 listopada 2011, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 FL 2001r.
Kod silnika: N42B20
Komputer niezbedny - wykasuj błędy i ew. wykasuj adaptacje osprzetu. Autko bedzie śmigać. Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 21 lutego 2013, 18:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu na forum nowy. Szukałem tematu do przywitania się ale albo nie ma albo nie znalazłem więc jeszcze raz witam z tej strony Bartek.
Moje E46 2002r z silnikiem N42B20 w manualu od roku czasu nie sprawiało kłopotu wiec nic nie szukałem, niestety pojawił mi się podobny problem jak wyżej...
dwyanewade napisał(a):
witam
oststnio w trasie moje auto nagle przestalo miec moc i do razu zapalila sie kontrolka check engine najpierw mrugala pozniej zaczela swiecic caly czas
ewidentnie bylo czuc ze auto nie pali na wszytkie cylindry........


U mnie również podczas jazdy na trasie wyraźnie silnik stracił moc, czułem że nie "chodzi" na wszystkie cylindry, też zapaliła sie kontrolka od silnika, raz świeciła cały czas, raz mrugała, była późna noc, więc na ryzyko dojechałem do domu ok 30km.
Na spokojnie w domu okazało się że nie pali drugi cylinder (od przodu),z wydechu wyraźny zapach benzyny. Zamieniałem świece, zamieniałem cewki, zamieniałem wtryski na na listwie i cały czas na drugim cylindrze wyraźnie mokra z benzyny świeca.
Nie podpinałem jeszcze pod komputer,nie mierzyłem ciśnienia na cylindrach i nie spróbowałem czy na wykręconej świecy jest fizycznie iskra-czy kostka zasilająca cewkę odpala cewkę-iskre. Może ktoś coś podpowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] nie pali na 1garn :(
PostNapisane: 17 marca 2013, 21:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Wracając do mojego postu powyżej....
Znalazłem chwilę na dalsze sprawdzanie więc okazało się że jednak cewka na pewno "walnięta", w kostce zasilającej cewkę wszystko OK i przy innej cewce iskra jest, identyczną cewkę dostałem od znajomego. W tej "starej cewce na środku trzpienia wzdłuż krawędzi widać ślady jak jak iskra strzelała na boki.
Następnie zacząłem sprawdzać manometrem ciśnienie w cylindrach i niestety na drugim zero, wstępna diagnoza zawory ewentualnie uszczelka pod głowicą, gdy na zdjęciach zobaczyłem budowę bloku wykluczyłem uszczelkę gdyż płyn chłodzący idealny. Przy ustawieniu wałów tak żeby pozamykać zawory ssące i wydechowe oraz przy dmuchnięciu ciśnienia przez świece powietrze było słychać w rozrządzie. Więc głowica do zrzucanie. Rozrząd w N42 podobno masakra, blokad nie miał nikt pożyczyć więc ustawiłem na pierwszy tłok, porobiłem "swoje" blokady i znaki i zrzuciłem głowice. Okazało się że drugi tłok jest wypalony.Patrząc na blok od strony wydechu to przy "wyżłobieniu" przedniego ssącego zaworu, przesmyk 2-3 mm i 2cm długi . Tłoka jeszcze nie wykręcałem. Cylinder "pod palcem" i "pod lupą" niby nieruszony, wyjdzie w trakcie. Mam jednak pytanie czy może ktoś się orientuje... 1,8 i 2,0 mają tą samą średnice tłoka 84 (83,99..) różną się skokiem tłoka ale podobno nawet w takich samych 2,0 143km występują różne tłoki- w sensie odległość sworznia do góry tłoka. Różnica jest niby N42B20 , N42B20A , N42B20BA czy faktycznie tak jet to nie wiem, może ktoś coś podpowie. Postanowiłem że postaram się go zreanimować gdyż nie mam teraz większych funduszy ale tak czy inaczej nastawiam się na składanie pieniążków i zmianę na 6cylinderków, najlepiej żeby jakiś uszkodzony blacharsko dawca stał z boku i "plug end play".
Puki co proszę o pomoc jeśli ktoś jest zorientowanych w tych tłokach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL