BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 13:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Zalewanie cylindrów na postoju - BMW E39 523i (M52TU)
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 19:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
A ja cały czas byłem przekonany, że "Rough" to po prostu współczynnik
przyspieszenia obrotów wału korbowego (po zapłonie) i mówi nam tylko o tym
jak mieszanka spaliła się w cylindrze, czyli - czy tłok dostał odpowiedniego 'kopa'.
I żadnego bezpośredniego powiązania z pracą wtrysków ten parametr nie ma.
Z tego co pamiętam, informacje o czasach otwarcia wtrysków sa w Inpie w innym miejscu.

Ten temat jest kolejnym przykładem na bezpodstawne obwinianie sond lambda,
czyli oskarżanie posłańca za złe wiadomości...
Ciekaw tylko jestem jak silnik zachowuje się kiedy sondy za katem podają
ciągle niewłaściwe (dla ECU) odczyty, bo prawidłowy odczyt za katem jest bliski 0,8V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Zalewanie cylindrów na postoju - BMW E39 523i (M52TU)
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 44
Lokalizacja: Bochnia
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Mariusz325 napisał(a):
A ja cały czas byłem przekonany, że "Rough" to po prostu współczynnik
przyspieszenia obrotów wału korbowego (po zapłonie) i mówi nam tylko o tym
jak mieszanka spaliła się w cylindrze, czyli - czy tłok dostał odpowiedniego 'kopa'.
I żadnego bezpośredniego powiązania z pracą wtrysków ten parametr nie ma.
Z tego co pamiętam, informacje o czasach otwarcia wtrysków sa w Inpie w innym miejscu.

Ten temat jest kolejnym przykładem na bezpodstawne obwinianie sond lambda,
czyli oskarżanie posłańca za złe wiadomości...
Ciekaw tylko jestem jak silnik zachowuje się kiedy sondy za katem podają
ciągle niewłaściwe (dla ECU) odczyty, bo prawidłowy odczyt za katem jest bliski 0,8V.


Od czasu tamtego zabiegu, przejechałem nim niecałe 1000km, silnik działa wyśmienicie, ma "kopa" działa równo, a najlepsze jest to, że spalanie w cyklu mieszanym (Autostrada A4 + centrum Krakowa) wynosi 9,9L/100km, a byłem pewny, że poniżej dychy nie da się zejść (przy spokojnej jeździe)

Nie wiem ile katalizatorów i sond ma E46, ale E39 523i M52B25TU ma dwa katalizatory + 4 sondy lambda
w ECU brak jakichkolwiek błędów - więc nie będę już grzebał.

Co do dźwięku, to herezją jest twierdzenie, że dźwięk jest gorszy, wręcz jak na limuzynę przystało, bo zamontowanie tłumików sercowych (są większe niż katalizatory - trochę się nakombinowałem, aby to upchnąć) powoduje obniżenie głośności wydechu, dźwięk jest aksamitny i spokojny (a nie jakieś darcie / pierdzenie)

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

_________________
Star 266
Modernizacja Star 266


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Zalewanie cylindrów na postoju - BMW E39 523i (M52TU)
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 22:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Mariusz325 napisał(a):
A ja cały czas byłem przekonany, że "Rough" to po prostu współczynnik
przyspieszenia obrotów wału korbowego (po zapłonie) i mówi nam tylko o tym
jak mieszanka spaliła się w cylindrze, czyli - czy tłok dostał odpowiedniego 'kopa'.
I żadnego bezpośredniego powiązania z pracą wtrysków ten parametr nie ma.
Z tego co pamiętam, informacje o czasach otwarcia wtrysków sa w Inpie w innym miejscu.

Ten temat jest kolejnym przykładem na bezpodstawne obwinianie sond lambda,
czyli oskarżanie posłańca za złe wiadomości...
Ciekaw tylko jestem jak silnik zachowuje się kiedy sondy za katem podają
ciągle niewłaściwe (dla ECU) odczyty, bo prawidłowy odczyt za katem jest bliski 0,8V.

To co było pisane wcześniej o korekcjach, nie wyklucza tego, o czym ty piszesz. Początek przyspieszenie, koniec przyspieszenia, oraz wartość przyspieszenia wału i już wiesz wszystko :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Zalewanie cylindrów na postoju - BMW E39 523i (M52TU)
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
mroova81 napisał(a):
To co było pisane wcześniej o korekcjach, nie wyklucza tego, o czym ty piszesz.

Raczej wyklucza...
Ponieważ, "Rough" pokazuje SKUTEK, dla którego korekcje wtrysków mogą być jedną z PRZYCZYN.
Dlatego twierdzenie, że 'rough' "sluzy to odczytu korekcji wtryskow" jest nieprawdziwe i mylące.
"Korekcja wtrysku" to różnica w czasie otwarcia wtryskiwacza.
"Rough" to 'nieregularność (obrotów)", lub coś podobnego.

Teoretycznie, ECU stara się utrzymać jak najbardziej regularną pracę silnika
i może to w pewnym zakresie czynić zwiększając czas otwarcia wtrysku
(przynajmniej w dieslach tak jest) ale zbyt duże różnice "korekcji" mogą świadczyć
o np. stopniu zużycia cylindra którego one dotyczą
- teoretycznie, taki związek może być pomiędzy jednym i drugim,
i to mógł mieć na myśli kolega który o tym wspomniał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL