BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 7 listopada 2011, 17:30 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Odpychanie wody , projekt chłopaków z Rise & Shine :
http://www.youtube.com/watch?v=j5m85SNG ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 7 listopada 2011, 23:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
kostek_ja napisał(a):
Ogólnie filmiki na stronie producenta pokazują realne zachowanie Cquartza, ale filmiki jakiś detailerów gdzie cała woda ścieka to ewidentna ściema.
A co mają pokazać na filmie reklamujący własny produkt?
venom118 napisał(a):
Odpychanie wody , projekt chłopaków z Rise & Shine :
http://www.youtube.com/watch?v=j5m85SNG ... r_embedded
Bez rewelacji, nie widzę jakieś przewagi odpychania wody przez Cq nad średniej klasy markowym woskiem.

Co do filmiku tej czerwonej M3, to zależy jeszcze ile zrobiło się kilometrów. Jakoś autor nie odpisał na kometarz pod filmem. Śmieszne są te filmy 6, 12 miesięcy od nałożenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 7 listopada 2011, 23:21 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
czerw, nie odpisał bo żeś to napisał u użytkownika a raczej właściciela car pro ;] jak chcesz wiedzieć więcej szczegółów poszukaj kontakt do osoby która to robiła o ile się nie mylę to był Orion. Ja w dalszym ciągu widzę przewagę tego produktu nad każdym woskiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 8 listopada 2011, 20:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
czerw, dokladnie. Po Collinite 476s tak samo u mnie odpycha :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 19 listopada 2011, 06:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: M42B18
Zajmuje się auto detailingiem i tak na dobrą sprawe to najczęściej nakładam teraz właśnie Cquartza ponieważ mam już duże grono zadowolonych klientów i polecenia się nie kończą. Dzięki temu na podstawie własnych obserwacji popieram zdanie Venoma ponieważ ani w kropelkowaniu ani w trwałości żaden wosk nie może się równać z tym preparatem, nawet 476s. efekt jest rewelacyjny i nie zmienia się nawet po kilku miesiącach. akurat kończę teraz jeden projekt to pokaże jak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 19 listopada 2011, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
M3cichy pokaż te Swoje projekty, robisz to prywatnie "amatorsko" czy może w PRO firmie ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 21:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Znowu ktoś z jednym postem poleca CQuartz. to dziwne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 12:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Wrzucam film ,który przedstawia odpychanie wody miesiąc po aplikacji Cquartz'a. Lakier oczywiście przygotowałem (potrzebna była mała korekta mimo że auto prawie nowe) pod cquartz.


Narazie wygląda to dobrze, zobaczymy jak przeżyje zime.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 14:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja nie jestem znawcą car detailingu ale chyba te ujęcia są za krótkie... widać że woda trochę spływa ale zostają krople... i nie widać co dalej? Tzn. że więcej nie spłynie?

Na mojej hondzie mytej przed wczoraj jest podobnie też trochę kropli zostaje a część spływa. Wiem że gość przed psrzedażą nakładał jakieś woski no ale to było już dawno a ja myję ją na Karcherze + wosk... Możecie to wyjaśnić laikiowi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 14:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
A co tu wyjasniac? Przeciez cala woda nigdy nie splynie z karoserii. Chodzi o to, ze woda w wiekszej ilosc splywa, a pozostale resztki koncentruja sie w kropelkach. Bez wosku woda 'rozlewa' sie po lakierze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 16:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
styks, no tak ale korzystam z wosku z lancy na kracherze i jest podobnie.... np. dziś znowu opłukałem tylko samochód i jest czysty i nie ma zacieków..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 17:34 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
styks, mylisz się ... mając kąt zwilżania powyżej 150 stopni cała woda spływa z powierzchni...udowodnione naukowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 17:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Nie chce mi sie tutaj wchodzic w jakies kwestie i doswiadczenia naukowe. Mialem na mysli zycie codzienne i zwykly deszcz, snieg czy cokolwiek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 18:51 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
powiem Ci jeszcze że te powłoki to nie dość że są odporne na wodę to jeszcze lód się na nich nie trzyma, o innych właściwościach nie wspominam ;) Stawiam że niebawem będą bardzo popularne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 01:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 58
Lokalizacja: Kłodzko
Przeczytałem cały temat od deski do deski i wygląda mi on jak reklama aktykułu Mango z TVMarketu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Żadnych istotnych niepodważalnych faktów. Kolega Venom wkleja co jakiś czas jakieś filmiki youtube niewiadomego pochodzenia autami które kilka miesięcy temu miały warstwę cquartz nie wiedząc ile km zrobiło auto i w ogóle czy zrobiło bo np. takim M3 nie robi się 20tyś km miesięcznie tak więc mam duże wątpliwości co do testów. Miał sprzedawać ale dogadać się nie może. Robi testy z kosmosu (np. na palność) które przydadzą się chyba tylko w kosmosie itd itd :rotfl: :rotfl:

Moim skromnym zdaniem działa jak dobry wosk, ładnie to wygląda ale 2letnie użytkowanie czy nawet te 8 miesięcznie żeby autko wyglądało jak dzień po nałożeniu tej magicznej powłoki można włożyć między bajki ;) Na pewno poprawia samopoczucie psychiczne właściciela i portfele firm detalingowych bo za samą powłokę "kwarcową" koło tysiąca sobie liczą ;) Samemu można sobie podziałaś bo kosmicznie drogie to nie jest ale firmie detalingowej bym za to za chu chu nie zapłacił bo z kwarcem ma tyle wspólnego co tytan z tytanem w płynie :D

A co do bezbarwnej folii zabezpieczającej u kostek_ja za te 1200 netto to CarSPA cenę wziął chyba z najlepszej bajki Andersena :rotfl: :rotfl: :rotfl: w dodatku jeżeli jest ona z więcej niż jednego elementu na zderzaku i w dodatku z widocznym odcięciem na masce to już w ogóle (bo w tej cenie bez większego problemu okleisz w dobrej firmie folią z tzw "gładkim brzegiem") Od niedawna bezbarwną folią oklejam wszystkie polerowane przeze mnie lampy i znam ceny folii ochronnych w wybranych metrażach dlatego cena 1722zł brutto (1400zł jest normalną ceną netto jak napisał CarSPA) jest dla mnie czystą i śmieszną abstrakcją :rotfl: Poza tym jakby to było moje auto i by mi doliczali później VAT i doliczyli cenę folii wcześniej w ogóle o Niej nie wspominając z pewnością by się to tak nie skończyło bo polityka firmy jest dla mnie co najmniej dziwna :wstyd: Na Twoim miejscu podzieliłbym się Wykonaną pracą i spostrzeżeniami na forum kosmetykaaut.pl bo przecież Twoja beemka była taka brudna i zaniedbana a została tak pięknie zrobiona co powinno być dumą firmy CarSPA. Dziwi mnie dlaczego nie ma swojego działu na forum kosmetyki :rotfl: :rotfl: Jak widać są lepsze i gorsze projekty a te gorsze idą w zapomnienie, tylko w zapomnienie do portfela nie idzie gotówka którą trzeba zapłacić za auto czy się uda czy nie :wstyd: Taki trochę lotek :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 03:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1765
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 525d xD / X3 M40i
Kod silnika: N47T / B58
Garaż: E46 328Ci:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98605
F20 116i:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170601
Mr.Didi, powiedz mi, czy Ty kiedykolwiek miałeś styczność z autem z nałożonym Cquartzem?

Druga rzecz, to ceny w CarSPA, są bardzo wysokie, nie da się zaprzeczyć, ale też nie bez powodu. Firma robi głównie auta z górnej półki, mają pewnie większe doświadczenie w korekcji lakieru/oklejaniu foliami itd, niż sporo świeżo powstałych firm, które zakładają ludzie myślący, że znają się na detailingu, do tego CarSPA am pewnie całą masę kosztów, któe z czegoś trzeba pokryć. Mamy demokrację, nikt nikogo na siłę tam nie zaciąga, zawsze można zrobić korekcję w SNB, czy innej firmie, bez różnicy w efekcie, a znacznie taniej. Każdy jedzie tam gdzie ma ochotę.

_________________
Obrazek

F20 116i M-Pakiet by Vit0 -->> Valencia Orange - sprzedane
E46 328Ci by Vit0 -->> Cosmosschwartz - sprzedane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 11:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Mr.Didi, spoko , a powiedz mi ile z tego zrozumiałes chociaz
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=200935
pozdrawiam :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 14:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Mr.Didi, frycowe zawsze trzeba zapłacić. Co do cen, ja ogólnie zauważyłem że w Polsce używając produktów bardziej luksusowych wszyscy chcą cię orżnąć na wszystkim. A jak się chociażby interesujesz to już jesteś złym klientem bo wymagasz. Nikomu nie zależy na jakości, tylko na klientach którzy dużo płacą myśląc że za jakość a realnie jej nie sprawdzają.

Z tego co widzę tylko we wschodniej europie jest takie złodziejstwo. Ale cóż, trzeba sobie radzić :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 58
Lokalizacja: Kłodzko
Vit0 napisał(a):
Mr.Didi, powiedz mi, czy Ty kiedykolwiek miałeś styczność z autem z nałożonym Cquartzem?


Tak, mam obecnie na A6 i nie jestem z tego specyfiku szczególnie zadowolony ;) Słysząc jakie to nie jest magiczne cudowne że auto przez tyle i tyle czasu będzie wyglądać jak nowe a autko będzie można myć samą wodą itd itd. kupiłem to spodziewając się chociaż połowę tego co wyczytałem bo moje autko raz w tygodniu wyjeżdża w nocy i wraca następnego dnia po południu ze stanem kilometrów powiększonym o okrągły tysiąc km a jak każdy zapracowany człowiek nie mam czasu na częste woskowanie. Aplikacja jest czasochłonna i dla kogoś kto nie zajmuje się przynajmniej "mocno hobbistycznie" detalingiem bez podstawowych narzędzi nie do zrobienia. Każdy pracujący chce szybko wszystko załatwić i być w domu dlatego na trasie prędkość podróżowania to średnio 180-220 (licznikowe). Podsumowując cquartz jest dobry i tylko dobry i jak pisałem wcześniej we własnym zakresie można sobie go samemu położyć z racji na umiarkowaną cenę ale za tysiąc czy ponad tysiąc zł w firmie detalingowej to za chu chu bym się nie zgodził. Nie jest to czerwone M3 z Yt które pewnie wyjeżdża tylko w słoneczne dni polansować się i u mnie ta powłoka w normalnie użytkowanym aucie się nie sprawdza a przynajmniej nie tak jak w przypadku zapewnień i całej tej reklamy czytanej w internecie. Przez pierwszy miesiąc ok, pięknie ładnie autko zachowuje się jak przy porządnym wosku wygrzanym lampami ładnie wszystko spływa później czar pryska. Największym problemem są owady i syf z pod kół które nie chcą się rozstać a autem a po 2-3 miesiącach użytkowania możemy zapomnieć o spływającej wodzie jak po wypolerowanej tafli lakieru. Nie twierdzę że jest to zły środek. Jest bardzo dobry do Galardo, Porsche 911 M3 i ogólnie trzeciego auta w domu do weekendowych przejażdżek jeżeli ktoś takie posiada. Na co dzień niestety wiele to nie zmieni a cały "wow" środka dosyć szybko mija w normalnie eksploatowanym aucie ;)
Jak znajdę czas i chęci to przedzielę pół auta taśmą i pół nawoskuje a na drugą połowę położę magicznego cquartza i zobaczycie ile magii i ile reklamy jest w tym "cudownym" środku ;)
I nijak się mają magiczne testy rodem z kosmosu z rzeczywistością ;)
Vit0 napisał(a):
Druga rzecz, to ceny w CarSPA, są bardzo wysokie, nie da się zaprzeczyć, ale też nie bez powodu. Firma robi głównie auta z górnej półki, mają pewnie większe doświadczenie w korekcji lakieru/oklejaniu foliami itd, niż sporo świeżo powstałych firm, które zakładają ludzie myślący, że znają się na detailingu, do tego CarSPA am pewnie całą masę kosztów, któe z czegoś trzeba pokryć. Mamy demokrację, nikt nikogo na siłę tam nie zaciąga, zawsze można zrobić korekcję w SNB, czy innej firmie, bez różnicy w efekcie, a znacznie taniej. Każdy jedzie tam gdzie ma ochotę.


Dla mnie CarSPA może brać i 5tyś za oklejanie o ile ktoś za to tyle zapłaci. Sam biorę za niektóre usługi mniej niż konkurencja a za inne więcej ;) Jeżeli są klienci to się winduje jeżeli się ma doświadczenie większe niż inni to się winduje to jest normalną polityką każdej firmy ;) Pisząc to mi codziło o konkretny przypadek jakim jest BMW kostka.
To tak jakby Twoja kobieta miała urodziny zamówiłbyś tort.
-250zł prosze pana ok. (smaczny w dobrej firmie zrobiony)
-a można do tego wisienki wokół ?
- Nie ma problemu zrobi się
A przy odbiorze:
-dzień dobry chciałbym odebrać tort
-450zł się należy
-Co k#^wa ? :rotfl: :rotfl: (bo na stronie internetowej wisienki kosztowały 250zł Ty masz taniej bo masz 5 dych mniej + w gratisie pomarańczkę na środku tak więc nie wybrzydzaj)
-(zagotowany ceną która zawstydzi nawet turbodynomena) pytasz o fakturę
-450zł +23% VATu
-Co k#^wa ? :rotfl: :rotfl:

Ja w tym przypadku bym powiedział: to teraz proszę sobie go samemu wp%$*%ilić :rotfl: :rotfl: Tyle że z autem to jest inaczej bo nie powiemy to walcie się i weźcie sobie te M3 :rotfl: :rotfl:

I powiedz mi czy taka polityka jest ludzka ? ;)


kostek_ja napisał(a):
Mr.Didi, frycowe zawsze trzeba zapłacić. Co do cen, ja ogólnie zauważyłem że w Polsce używając produktów bardziej luksusowych wszyscy chcą cię orżnąć na wszystkim. A jak się chociażby interesujesz to już jesteś złym klientem bo wymagasz. Nikomu nie zależy na jakości, tylko na klientach którzy dużo płacą myśląc że za jakość a realnie jej nie sprawdzają.

Z tego co widzę tylko we wschodniej europie jest takie złodziejstwo. Ale cóż, trzeba sobie radzić :)


Dokładnie, takie mamy czasy niestety. W naszym kraju zauważyłem że najgorsi są Warszawiacy (nie obrażając nikogo) którzy oferują sprzedaż/usługi. Na pewno i tam są uczciwi ludzie ale najczęściej tam natrafiałem na "przekrętów" Sam fakt posiadania dużej benzyny lub topowych modeli aut przeważnie prowadzi do rekalkulacji ceny ponieważ jak go stać na utrzymanie to biedny nie jest ;) Ale powiem szczerze że klienci z mniejszym "portfelem" są bardziej wymagający i dokładniej oglądają towar/usługę za którą płacą ;) tak przynajmniej u mnie jest. Mniej zamożni albo handlarze przyglądają się a "bardziej zamożni" przelecą na szybko i zamiast oglądać gadają o pierdołach typu gdzie warto pojechać na urlop czy jak ich porsche itd daje frajdę z jazdy ;) Oczywiście z ludźmi którzy mają więcej pieniędzy się lepiej pracuje bo nie jęczą jak im to źle w życiu bo od 1 do 1 muszą mieć na paliwo, czy można taniej itd ale ograniczony budżet uczy pokory ;) bo jak się za dużo na czymś zarabia to się później człowiekowi w dupie przewraca ;)

Jeszcze takie małe OT do kostka. Nie pamiętam czy na tym forum ale czytałem że siebie nie wyobrażasz w innym aucie. Fakt E92 M3 jest całkiem inne, BMW odskoczyło jakoś tym modelem od "ducha pierwowzoru" i E92 poza pięknym dźwiękiem nie wydaje się być autem przynajmniej moim zdaniem do upalania na tor (chodź miałem się okazję przejechać w sporych odstępach czasu i E46 nie było na seryjnym zawieszeniu). Przejedź się BMW 1M :padam: :padam: :padam: wy%&#w*sty plastik fantastik :) Za te pieniądze nic lepszego raczej nie kupisz i myślę że autko trafi w Twój gust ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cquartz - powłoka kwarcowa na lakier
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 15:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Mr.Didi napisał(a):
Pisząc to mi codziło o konkretny przypadek jakim jest BMW kostka.
To tak jakby Twoja kobieta miała urodziny zamówiłbyś tort.
-250zł prosze pana ok. (smaczny w dobrej firmie zrobiony)
-a można do tego wisienki wokół ?
- Nie ma problemu zrobi się
A przy odbiorze:
-dzień dobry chciałbym odebrać tort
-450zł się należy
-Co k#^wa ? (bo na stronie internetowej wisienki kosztowały 250zł Ty masz taniej bo masz 5 dych mniej + w gratisie pomarańczkę na środku tak więc nie wybrzydzaj)
-(zagotowany ceną która zawstydzi nawet turbodynomena) pytasz o fakturę
-450zł +23% VATu
-Co k#^wa ?


Piękne porównanie :)

Mr.Didi napisał(a):
Przejedź się BMW 1M wy%&#w*sty plastik fantastik Za te pieniądze nic lepszego raczej nie kupisz i myślę że autko trafi w Twój gust

Z chęcią bym się bryknął, ale na razie nie mam dostępu i jakoś mnie ten samochód nie korci. Wizalnie moim zdaniem brzydszy od M3 e46, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Masowo bardzo podobny (chyba z 10kg cięższy), a reszta to praktycznie to samo przy czym znowu zawieszenie i hamulce będą do zrobienia, nauka samochodu itd. Jedyny plus jaki widzę w 1M to rozłożenia mocy i momentu dzięki którym mimo tych 3KM mniej samochód jest sporo szybszy i bardziej narwany. Moim zdaniem taniej i lepiej (tym bardziej że nie lubię charakterystki turbo) będzie do M3 wrzucić kompresor. Może się na tym ostro przejadę, ale mam nadzieję że nie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL