BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 20:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
damii08, pokaż jeszcze ten zawór pod machą :hyhy:

Znalezione w necie:
"Plusy CNG
- Cena gazu ziemnego nie jest związana z ropą więc można przypuszczać, że jeżeli planujemy tą inwestycję jako długo terminową nie musimy się obawiać, że cena gazu radykalnie wzrośnie. Dodatkowo dochodzi tu jeszcze argument związany z popularnością, która na chwilę obecną jest mała – więc nikt z rządzących nie wpadnie na pomysł wyrwania od nas kasy w formie jakiś podatków. Akcyza na CNG ma być do 2013 roku w wysokości 0 zł.
- Możemy jeździć tylko na gazie ziemnym ponieważ nie ma problemu jaki występuje dla LPG (tzw. brak ciśnienia ) przy niskich temperaturach
- Gaz ziemny jest o wiele bezpieczniejszy od LPG. Fakt, że jest on bardzo lotny powoduje, że nie występuje niebezpieczeństwo wybuch w przypadku nieszczelnej instalacji.
- Dość znaczna grupa producentów samochodów ma już w swoje ofercie samochody z fabryczną instalacją CNG. Potężnym plusem instalacji fabrycznych jest fakt, iż butle są zlokalizowane zazwyczaj w innym miejscu niż bagażnik
. "

"Minusy CNG
- Przy przerabianiu samochodu na instalację CNG niestety musimy poświęcić sporo miejsca w bagażniku ponieważ według specjalistów możemy przyjąć, że dla takiego samego zasięgu objętość butli dla gazu ziemnego będzie około trzy razy większa od objętości butli dla LPG. W związku z powyższym niestety musimy zrezygnować z zasięgu naszego samochodu na rzecz posiadania choć mikroskopijnej przestrzeni bagażowej.
- Ilość stacji tankowania gazu ziemnego to około 30 w całej Polsce więc warto znać ich rozmieszczenie jeżeli panujemy daleką trasę.
- Nie wszystkie stacje diagnostyczne mogą wykonywać przeglądy aut zasilanych CNG.
- Serwis instalacji gazowych zamontowanych fabrycznie również może się okazać problematyczny ponieważ Opel najbliższą swoją stację serwisowania fabrycznych instalacji posiada w Berlinie.
- Niestety koszty przeróbki samochodów z silnikami diesla są zazwyczaj nieopłacalne. Związane jest to z bardzo szeroką ingerencją w silnik między innymi zmiana kształtu komory spalania, potrzeba instalacji bardziej wydajnych układów chodzenia i odprowadzenia spalin.
- Duży koszt sprężarki, którą możemy podłączyć do domowej instalacji gazu ziemnego. Żeby móc tankować auto w domu potrzebujemy zainwestować około 40 tysięcy złotych. Owszem występują rozwiązania, których koszt to około 10 tysięcy ale czas tankowania można porównywać z czasem ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych.
- Niestety sprężanie gazu kosztuje. Więc żeby cena naszego sprężonego gazu nie przekroczyła ceny benzyny powinniśmy uruchamiać naszą sprężarkę w tańszych taryfach nocnych. Do sprężenia jednego metra sześciennego gazu potrzebujemy około 250-300 Watt energii elektrycznej.
- Co prawda gaz ziemny nie jest powiązany cenowo z ropą, ale w naszym kraju mamy odczynienia z monopolem w tym sektorze i mogą zaistnieć sytuacje gdzie nasz krajowy monopolista będzie podnosił ceny, tylko ze względu na fakt bycia monopolistą.
- Mimo małej popularności gazu ziemnego jako paliwa do samochodów należy pamiętać o sporej ilości ludzi używających gaz ziemny w swoich domach czy mieszkaniach, podwyżki dla nich są jednoznacznie związane z podwyżkami gazu stosowanego do napędu samochodów
- Zasięg aut napędzanych gazem ziemny(około 300 kilometrów) nadal plasuje je w przedziale aut do użytku miejskiego. Związane jest to z wielkością buli
"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 10:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57
a tak to wygląda pod maską

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 15:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mile_end napisał(a):
wyraźnie słabsze auto na CNG to minus

damii08 napisał(a):
i znaczny spadek mocy,


Bo jakieś macie padła nie instalacje. W prawidłowo założonej i skalibrowanej spadku mocy nie ma prawa być. Analogicznie jak z LPG.
Po zdjęciach widać już że to jakiś drut jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 16:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Jak kiedyś interesowałem się tematem, to można było kupić sprężarkę do domu poniżej 4000zł. Fakt, że auto tankowało się całą noc, ale koszt przejechania 100km samochodem z silnikiem 1.4-1.6 oscylował w kwocie 6-10zł, bo CNG ze zwykłej instalacji domowej był dużo tańszy niż na stacji.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57
Kyokushin, instalacja młoda nie jest bo rok instalacji to 2000, więc rzeczywiście stare padło
jak na razie wszystko chodzi bardzo dobrze, więc jest spoko jak się zacznie już sypać to wtedy pewnie pożegnam się z CNG jako, że nie opłacało by się naprawiać tego zabytka tylko założyć nową nowszą, a to był by pewnie koszt ponad połowy wartości auta

co do spadku mocy to na w serwisie którym zamieniali mi butle na nową mówili, że auto na CNG jest około 20% słabsze. I z kim bym się nie spotkał kto jeździ na instalacji dokładanej, czy już fabrycznej każdy to potwierdza


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2012, 19:16 przez damii08, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
kamil_85 napisał(a):
Jak kiedyś interesowałem się tematem, to można było kupić sprężarkę do domu poniżej 4000zł. Fakt, że auto tankowało się całą noc, ale koszt przejechania 100km samochodem z silnikiem 1.4-1.6 oscylował w kwocie 6-10zł, bo CNG ze zwykłej instalacji domowej był dużo tańszy niż na stacji.

kurcze, to jest naprawde swietna opcja, jako na jakiś drug tani dupowoz po miescie czy na dojazdy do szkołoy/pracy etc. + normalne auto do jazdy że tak powiem ''odświętnej''


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 18:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
przy tych instalacjach jest spadek mocy, ostatni czytalem testy nowej pandy którą można w salonie kupic z taką instalacja , nie pamiętam jaki silnik chyba 1.1 w benzynie miała 12 do setki(chyba) a z cng 16s a tam instalacja była napewno nowa, coś mi sie kojarzy że sama zasada działania jest podobna do instalacji II generacji ale pewny nie jestem...

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 19:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
damii08 napisał(a):
jak na razie wszystko chodzi bardzo dobrze


od bardzo dobrze, jest bardzo daleko, masz II generacje w silniku z multiwtryskiem, strata mocy świadczy o za ubogiej mieszance, czego konsekwencją może być wypalanie gniazd zaworowych, do tego te grzybki w kolektorze to wisienka na torcie, wyglądają epicko. Tutaj by było dobrze jakbyś miał IV generacje w tym CNG.

killer23 napisał(a):
przy tych instalacjach jest spadek mocy, ostatni czytalem testy nowej pandy którą można w salonie kupic z taką instalacja , nie pamiętam jaki silnik chyba 1.1 w benzynie miała 12 do setki(chyba) a z cng 16s a tam instalacja była napewno nowa,


To znaczy, że fabrycznie ktoś to zwyczajnie 'zjebał'. Fabryczność ten pandy polega na tym że 'przydealerowy' serwis kładzie instalkę, nie jest robione od a do z w fabryce, II gen.... przecież panda ma MPI.

Jeżeli jeszcze ktoś nie wie, do CNG są te same jednostki sterujące co do LPG (Diego G3, Stag jakiśtam, landi renzo, ten sam kompuerek, tylko w sofcie ustawia się nie lpg a cng), są też te same wtryskiwacze. Inne są zbiorniki i chyba reduktory, generalnie zasada działania jest identyczna.
Sterownik ma jakąś tam mapę i jego zadaniem jest podanie gazu tak, by dla DME nie było róznicy w stosunku do Pb.
Jeżeli różnica jest w mocy, w korektach, to znaczy że jest 'zjebane', albo osprzęt, albo montaż, albo kalibracja.

killer23 napisał(a):
coś mi sie kojarzy że sama zasada działania jest podobna do instalacji II generacji ale pewny nie jestem...

Nie jest. Jak ktoś jest matoł to zrobi to na II gen, tak jak u kolegi wyżej.
Jak ktoś wie minimum w temacie montażu, to do instalacji z wtryskiem wielopunktowym nie założy nigdy II generacji a conajmniej IV generację.

damii08 napisał(a):
co do spadku mocy to na w serwisie którym zamieniali mi butle na nową mówili, że auto na CNG jest około 20% słabsze. I z kim bym się nie spotkał kto jeździ na instalacji dokładanej, czy już fabrycznej każdy to potwierdza


Zmień serwis bo mało wiedza i pieprzą głupoty. Żerują na tym że normalny czlowiek się na tym nie zna bo go to nie obchodzi, bo i nie powinno.
Każdy kto wie na jakiej zasadzie to działa, wie że osiągi powinny być mocno zbliżone.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 20:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Andrzej Koy z całym szacunkiem ale CNG i LPG to co innego

na CNG jest dość spory spadek mocy - bez przestawienia zapłonu

a dodatkowo nikt o tym nie pisze - ale ze względu na to jak te pali się pali mogę od razu napisać , że głowica i zawory wydechowe nie wytrzymają tyle co jeżdżąc na LPG czy PB

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 20:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nikodem napisał(a):
bez przestawienia zapłonu


Czyli należy zapłon przestawić, wsadzić jakiś układ który to będzie robił, by działało tak jak powinno a nie zostawić żeby klient miał zwalone.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 21:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
Kyokushin napisał(a):
Czyli należy zapłon przestawić

a po przestawianiu zapłonu bedzie jezdzić dobrze na benzynie??

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Plusy i minusy instalacji gazowej CNG.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 23:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
killer23 napisał(a):
a po przestawianiu zapłonu bedzie jezdzić dobrze na benzynie??


No trzeba zrobić tak by przestawiał się po przejściu na gaz a na pb wracał do normalnego trybu. Montuje się w tym celu urządzonko zwane wariatorem zapłonu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL