BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1836 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 92  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 12:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
w pon auto jedzie na wydech :hyhy:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 12:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Toudi napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
Znam takich co odpalali silnik na stojaku żadna sztuka SKŁADAJ TO!!


Pewnie że żadna, sztuką jest wepchnąć silnik V8 z całym osprzętem (łącznie z kompresorem klimatyzacji itd.) nie naruszając konstrukcji nadwozia E46 (wycinanie ściany grodziowej, tunelu itd.) i dopiero wtedy go odpalić.

Silnik silnikowi nierówny, zapraszam kolegę do poskładania wiązki bez schematów, dodatkowo od automatu, z powalonym EWS-em. Ale niektórzy myślą że to prościzan ;)
Poza tym silnik "malucha" znajomy odpalił bez stojaka, mina gościa, ścigającego skaczący motor po podwórku, bezcenna :rotfl:


Na razie nic nie jest wepchnięte bo nie ma przodu także o tym można rozmawiać jak będzie złożony przód i klima będzie działać. Co do składania wiązki bez schematów to sami sobie utrudniacie wszystkie schematy są dostępne w sieci. Nie mówię,że to proste ale jest do zrobienia Wrona nie takie rzeczy robił z wiązkami on jak ASO dokłada i ujmuje co chcesz.

Kibicuje projektowi nie traktuj tego jak atak ale póki co jeszcze po prostu nic tu nie widać ale wiem,że ostro się zawzieliście i mam nadzieje,że wszystko się uda. Marcin obiecał,że się pościgamy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
--==Mały==-- napisał(a):
Na razie nic nie jest wepchnięte bo nie ma przodu także o tym można rozmawiać jak będzie złożony przód i klima będzie działać.


przód był przymierzony i pasuje, czekamy na zakucie przewodów od klimy i od magla

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 13:05 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Coś się dzieje wreszcie :ok: Ciekaw jestem jak to będzie jeździć :hyhy: Lpg tez będziesz wsadzał, czy rezygnujesz?

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 12:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Na razie nic nie jest wepchnięte bo nie ma przodu także o tym można rozmawiać jak będzie złożony przód i klima będzie działać. Co do składania wiązki bez schematów to sami sobie utrudniacie wszystkie schematy są dostępne w sieci. Nie mówię,że to proste ale jest do zrobienia Wrona nie takie rzeczy robił z wiązkami on jak ASO dokłada i ujmuje co chcesz.


Wszystko jest wepchnięte, auto miało zakładany zderzak itd. Jednak trzeba poskładać wszystkie przewody dlatego chłodnica z powrotem wyjechała ;)

Cytuj:
Co do składania wiązki bez schematów to sami sobie utrudniacie wszystkie schematy są dostępne w sieci.


Teraz to ja sobie sam mogę wyrysować ten schemat, ale skoro tyle tego jest w necie, to może kolega rzuci choćby jeden link (chodzi o schemat zawierający przekaźniki i elementy układu elektrycznego, sygnały wchodzące i wychodzące z EWS, automatu, rozrusznika itd.), Pinout, sterownika jest dostępny, ale to nie równa się schemat.

Też sobie ująłem i dołożyłem co mi było potrzeba, jednak żadne ASO BMW nie ujmuje i nie dokłada nic do tych aut (wiem co wolno w ASO sam się obracałem w tym temacie). ;) Tak naprawdę bez TIS-a to im do kibelka się nie uda dotrzeć. Ci fachowcy którzy coś umieją dawno, jak Wrona, robią na swoim :P

Tak na marginesie samo przełożenie motoru to początek góry lodowej. Jak nie problemy z rozrusznikiem (po tej stronie co był oryginalnie się nie da bo kolumn kierownicza leci przez środek automatu rozrusznika), to czujnik wału w automacie czytany był z koła zamachowego które do manuala trzeba zmienić (manual czyta z przodu wału, a sterownik mam od automatu, albo zmienić ECU z wiązką / koszta rosną/ albo przerabiać dwumas z manuala żeby zęby dołożyć ), dalej trzeba spawać łapy silnika żeby wetknąć motor M62 do komory E46, a tu zonk przez jedną z nich przechodzi moduł filtra oleju (baz filtra nie wyobrażam sobie pracy tego silnika ;) ). Nie jest to wszystko takie proste jak większość sobie myśli. Poza tym Auto robimy jak mamy wolną chwilę, a szanujący się warsztat rzadko takie miewa ;)

--==Mały==-- napisał(a):
Kibicuje projektowi nie traktuj tego jak atak ale póki co jeszcze po prostu nic tu nie widać

Wcale nie traktuje tego jak atak, ale irytuje mnie komentowanie na zasadzie "jeszcze nie zrobione", "co to, w internecie wszystko jest", "jaki problem tu przymocować tam wyspawać, wyjmować i wkładać silnik 5 razy dziennie to pryszcz " etc.
Nie od razu Rzym zbudowano :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 13:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Nikt nie mówi,że jest to proste ale wiadomo wszystko jest do zrobienia.
Trochę e46 z v8 jeździ po świecie.
Sprawa się przeciąga właśnie dlatego,że robicie po godzinach.
Co do schematów kiedyś dostałem od Wrony linka gdzie były wszystkie EWS
tu masz na szybko dwie strony z większością schematów do BMW.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
http://wds.spaghetticoder.org/en/
Co do rozrusznika to taka oczywista oczywistość każde V8 z UK ma go odwrotnie tak samo jak kolektory wydechowe są inne i zarówno przy swapie czy przy przekładce trzeba to przekładać często było o tym pisane po forach.
Co do automat/manual tu już sami skomplikowaliście sobie.
Normalnie kupuje się wszystko od manuala i tyle lub wysyła sterownik na przeprogramowanie np do Kapsla do Łodzi.

Mimo wszystko kibicuję i czekam na efekt końcowy bo auto robione głównie z pasją nie z ogromnymi nakładami a własną praca i zacieńciem własnymi pomysłami.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 13:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Bardzo ciekawy projekt. Ale chyba na m3 e46 sie jeszcze nie bedzie mogl porwac :)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
forest napisał(a):
jeszcze nie


Jeszcze nie :hyhy:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 17:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
forest napisał(a):
Bardzo ciekawy projekt. Ale chyba na m3 e46 sie jeszcze nie bedzie mogl porwac :)

Dobrze napisałeś "Jeszcze" :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 20:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
--==Mały==-- napisał(a):
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
http://wds.spaghetticoder.org/en/


na tych stronach niema nic co było nam potrzebne :)

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 20:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
na tych stronach niema nic co było nam potrzebne :)

Już nie chciałem się odzywać. ;)
Ani ja ani Marcin nie jesteśmy tumanami komputerowymi :chytry: Skończyłem studia informatyczne, nie za worek ziemniaków :oczami: Potrafię obsłużyć google.
Cytuj:
Normalnie kupuje się wszystko od manuala i tyle lub wysyła sterownik na przeprogramowanie np do Kapsla do Łodzi.


Normalnie to się M3 kupuje, a jak się ma ograniczony budżet to się kombinuje :hyhy:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:15 
Juz wszystko na wydech masz? Mozesz napisac jak to bedzie wygladac? Ikspajpa dajesz zamiast srodkowego czy moze bardziej cywilny wydech?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
a no mam, całkowity przelot, x-pipe na środku, tylni wydech także przelotowy ;] zobaczymy jak to będzie chodzić i co pokażę hamownia, w razie czego będzie się potem kombinować :P


PS. Mógłby tak brzmieć :P


_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Toudi z Całym szacunkiem ale jako specjalista nie wypada tobie wprowadzać inny w błąd - więc wyśpij się od tego łupania na warsztacie po nocach

Cytuj:
to czujnik wału w automacie czytany był z koła zamachowego które do manuala trzeba zmienić (manual czyta z przodu wału, a sterownik mam od automatu, albo zmienić ECU z wiązką / koszta rosną/ albo przerabiać dwumas z manuala żeby zęby dołożyć ),


Czujnik położenia wału w :

Obrazek

M60bxx - jest z przodu czyta z koła pasowego

Obrazek

M62bxx - jest z tyłu silnika czyta z koła zamachowego

I NIE MA TO ZNACZENIA CZY JEST TO MANUAL CZY AUTOMAT


zapewne problem twój polegał na tym że Marcin dostarczył tobie skrzynie biegów manualna pochodzącą z M60 i musiałeś wywiercić sobie dziurę na czujnik położenia wału lub jak ci się nie chciało - odpalić do na elektronie od M60 zakładając przednie koło pasowe oraz pokrywę łańcucha od M60

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Już dawno było wałkowane ze skrzynia jest kupiona od m60 ;]

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
więc potrzebujesz jeszcze koło zamachowe (dwumas) od m62 bo z niego czyta czujnik położenia wału , dziura w w skrzyni i ogień :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Nikodem napisał(a):
więc potrzebujesz jeszcze koło zamachowe (dwumas) od m62 bo z niego czyta czujnik położenia wału , dziura w w skrzyni i ogień :)


"specjalisto" jakby nie było koła zamachowego i wywierconego czujnika to podejżwam iż nieodpaliłby samochód.




a tu jest koło z wieńcem od automatu


Obrazek

a dziura wywiercona z wzoru od skrzyni Condora :hyhy:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 13:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
silnik może odpalić na samej zębatce od automatu :) fakt że będzie się telepał bo nie będzie miało masy - można przykręcić hydro konwerter by miał masę

a co przełożenia koronki z automatu to bardzo ciężka robota by było dokładnie w tym samym miejscu jak oryginał

mój post wcześniejszy denotował tylko że m62 manual/automat miał w innym miejscu czujnik położenia wału - wg Toudiego automaty z tyłu - manual z przodu - zapewne pomylił się z m60

ps.Jak wygląda kwestia wyważenia twojego koła zamachowego po spawaniu ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 13:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Nikodem napisał(a):
silnik może odpalić na samej zębatce od automatu :) fakt że będzie się telepał bo nie będzie miało masy


jak widzisz chodzi równo i się nie telepie


Nikodem napisał(a):
ps.Jak wygląda kwestia wyważenia twojego koła zamachowego po spawaniu ?


to pytanie do firmy która się zajmuje przerabianiem tych kół, moge dać Ci kontakt

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: marcin1341->e46 344i -> Pierwsze odpalenie V8
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 13:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
tak w ramach ciekawostki da się te auto odpalić bez czujnika położenia wału - i będzie chodził równo - trochę dłużej odpalał ale można zapomnieć o generowaniu pełnej mocy - ten silnik potrafi chodzić na samym czujniku położenia wałka :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1836 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 92  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL