BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 05:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 916 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 09:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: TARNOBRZEG
Ja nie musze nikomu nic "udowadniac" ani nikomu "wpierac" o slusznosi stabilizatora. Nie pisze ze jego brak jest fajne itp tylko ze jego obecnosc lub brak nic nie zmieni w prowadzeniu auta opisywanego w projekcje.
Niby dlaczego nie moge wspierac sie driftem ? moze to sport szatana?

Jak to bywa najwiecej do powiedzenia maja najbardziej zorientowani syndjikatowscy w swoich wypicowanych z zewnatrz maszynkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Jega87 napisał(a):
Czy ja wiem żeby problem braku stabilizatora i dare lm przeszkodziło w przeniesieniu auta do tap.. są tam auta które na przykład wyglądają na łupa a pod maską doinwestowane i tam się znajduję ....
rafix napisał(a):
Tez dziwie sie dlaczego to auto nie jest jeszcze w dziale Tap madl...

jak mozna zauwazyc w tamtym dziale sa auta dopracowane mechanicznie, lub w trakcie takich prac, jesli mialy byc byc tez auta tylko ladnie wygladajace z zewnatrz to bylo by ich tam duzo wiecej, a nie ma. Auto jest nie watpliwie ladne i mocne, ale osoby ktore sa odpowiedzialne za przenoszenie aut do tego dzialu nie popieraja tego ze tak istotna rzecz wplywajaca na prowadzenie i bezpieczenstwo jest bagatelizowana.
luk325 napisał(a):
Panowie czepiajacy sie stabilizatora robia sie powoli nudni. Zapytajcie sie kogos kto siedzi w sporcie samochodwym jak dziala stabilizator i wtedy piszcie " ze to sie skreca , nie prowadzi sie" itp Przykladem moze byc drift ,czolowka kierowcow nie ma stabilizatora z przodu !! Po rozmowie z Mackiem doszlismy do wniosku ze nie odczuje obecnosci stabilizatora przy jezdzie codziennej z zawieszeniem jakie ma. Sprawa mialaby sie inaczej jak auto mialo by seryjne zawieszenie.

jesli mowimy o drifcie i ulepach ktore lataja z silnikami poszczepionymi byle by byl najmocniejszy, zrobione za 20-30k to rzeczywiscie swietny przyklad, w porownaniu do aut przygotowanych do time atack czy wyscigów górskich gdzie budżet wynosi niejednokrotnie wielokrotnosc tej sumy, skoro bez stabi jezdzi sie rownie dobrze jak bez to dlaczego Ci idioci wkladaja te grube stalowe prety jak by mogli zaoszczedzic na masie, juz nie mowiac o dziale BMW motorsport ile hajsu by zaoszczedzili na projektowanie, testowanie i wprowadzanie do swoich aut stabilizatorow.
zreszta o czym my mowimy czy auto Macka bedzie startowac w tym roku w zawodach stricte drift?
Macku sam napisales 400zl to zaden pieniadz w porownaniu do 40kola, to zrob jak Bozia przykazała a nie wyznaczasz nowe trendy w budowie pojazdow samochodowych, narazajac zycie swoje i innych uzytkowikow drogi w tak mocnym RWD aucie.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 11:04 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Skoro to moderatorzy decydują o tym, jakie auta mają się tam znaleźć, to niech może zrobią sobie jakąś wewnętrzną ankietę i tyle :D
Auto bardzo fajne, ale kółka Dare psują sprawę - nie przepadam za podróbkami (bo są to podróbki, nie żadne repliki, jak to niektórzy ładnie ubierają w słowa; a tak w ogóle to uważaj, jak ACTA wejdzie w życie bo Ci każą je na autostradzie zdejmować, domyślam się, że 4 zapasów nie wozisz ze sobą? :D). Brak stabilizatora w aucie drogowym mnie osobiście razi i nie dlatego, że auto źle bez niego wygląda - wiem, do czego stabilizator służy i wiem, jak prowadzi się auto z choćby z wyrypanymi tulejami i łącznikami. No ale to tylko moja subiektywna ocena ;)
Propozycja dla dtmpower.pl.tl - 400 zł to żadna kasa, zwłaszcza w porównaniu z tym, co już wsadziłeś w auto. Załóż i przekonaj się na własnej skórze, czy się lepiej auto prowadzi czy nie - sam bym chyba nie wytrzymał bez przeprowadzenia takiego testu, z czystej ciekawości :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: s50b32
luk moje auto nawet w polowie nie jest tak wypicowane wizualnie jak auto macka,ale technicznie i mocowo moge smialo z nim konkurowac.wiec jesli ewentualnie zrobie swapa u ciebie na v spiszemy umowe gdzie uwzglednimy brak stabi wezmisz cala odpowiedzialnosc na siebie tak?dajesz gwarancje ze jego brak nie wplywa na prowadzenie i bezpieczenstwo ?podkreslam nie atakuje kolegi macka,doceniam wklad pracy i kasy w auto.skoro dorobienie stabi nie jest problemem zrob to i tyle.niech koledzy napisza czy maciek nie chcial stabi czy poprostu sie nie zmiescil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: TARNOBRZEG
Tomku , jesli twoje auto bedzie sluzylo do normalnej jazdy po drogach i masz dobre zawieszenie gwintowane a raczej twarde to dam Ci gwarancje ze nie odczujesz roznicy i w zaden sposob nie wplynie to na bezpieczenstwo. jednak nie o to mi chodzi aby sie cos udowadiac czy tlumaczyc siebie . Poprostu po wytlumaczeniu Mackowi co i jak postanowil nie zakladac.
Jak sam mi mowil nie odczul roznicy. Tak jak zostalo wspomiane koszt 400 zl i juz .
Co do tego czy stabilizator sie miesci czy nie to odpowiadam ze sie miesci od m3 e36 i nalezy dokupic inne laczniki. i to wszystko.

Co do driftu prosze was!! minely juz czasy gdzie sie wkladalo silnik na sznurek i to starczalo. czolowka sklada auta za kwotuy 100-150 tys i nie ma tam miejsca na predy czy tasme . geometrie ustawia sie co do 2-3 minut .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 17:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
luk325 napisał(a):
jesli twoje auto bedzie sluzylo do normalnej jazdy po drogach i masz dobre zawieszenie gwintowane a raczej twarde

No wiadomo że jeżeli auto jest tak sztywne, że prawie nie ma żadnych przechyłów to stabilizator jest zbędny...

Cytuj:
Jak sam mi mowil nie odczul roznicy


A co on tym autem jeździ, rozwinęło ono chociaż prędkość ponad 200 km/h ?

Auto jeżeli ma być dla syna, to lepiej nie mów mu "Synku ja nie widzę różnicy w jeździe bez stabilizatora czy z..." Bo jeżeli gdy tylko on zobaczy,
że golfiarze, hodziarze rozwijają prędkości w granicy 200 km/h na nierównej nawierzchni, koleinowej, dziurawej to sobie pomyśli "a co moja nie potrafi"
a wtedy brak stabilizatora może przyczynić się do nieszczęścia, jak wcześniej nie felgi....

Ps.
Ale auto fajne:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 18:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 578
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: bmw e34 520i
Kod silnika: m50b20
No z jednej strony racja, jak wymieniałem gumy i łączniki okazało się że mam przegniłe mocowanie przy podłużnicy i do czasu naprawy nie założyłem stabilizatora, na prostej drodze nic nie było czuć ale na dziurawych trochę go nosiło ;/ nie był taki stabilny. Ale auto raczej rzadko jeździ, chyba nie oto chodzi w tap madl definiszyn jak jeździ tylko o to jak jest zrobione i czym mają się kierować "następcy". Tak mi się wydaje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: s50b32
kazdy robi jak uwaza.jesli wlasciciel jest zadowolonu to ok.ale przez takie niedociagniecia auto duzo traci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 36
Lokalizacja: Modlin Twierdza
Moje BMW: 5er 6er 7er 8er
Kod silnika: m54 m60 m73 n73
luk325 napisał(a):
Jak to bywa najwiecej do powiedzenia maja najbardziej zorientowani syndjikatowscy w swoich wypicowanych z zewnatrz maszynkach

Luk, dlaczego dziś Maciuś ponownie chce założyć galerię na syndykacie? :przestraszony:

Obrazek

Dlaczego Henry i Lucas, którzy mają trochę więcej pojęcia o jeździe niż Maciuś, jasno napisali, że po dołożeniu stabilizatora do swapowanej przez Ciebie e30, auto zaczęło się dobrze prowadzić?

Aha, najważniejsze, gdzie to auto jeździ? Bo może oprócz stabilizatora, wcale to b44 też nie jest potrzebne. Wracając do syndykatu i przygody DTM'a, to chyba największą ironią owiane było właśnie jego jeżdżenie... na lawecie.

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 08:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
Odnośnie słynnego stabilizatora to mam pytanie jako laik , ponieważ odebrałem samochód po wymianie silnika na mocniejszy od pewnego swapownika i stabilizator o dziwo był, ale przykręcony tylko z jednej strony, z drugiej sobie ładnie wisiał, czemu to ma służyć ? Samochód w wersji kabriolet więc raczej do driftu nie był budowany, zbieżność mimo to ustawiana z dokładnością do 2-3 minut :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Kujon napisał(a):
Odnośnie słynnego stabilizatora to mam pytanie jako laik , ponieważ odebrałem samochód po wymianie silnika na mocniejszy od pewnego swapownika i stabilizator o dziwo był, ale przykręcony tylko z jednej strony, z drugiej sobie ładnie wisiał, czemu to ma służyć ? Samochód w wersji kabriolet więc raczej do driftu nie był budowany, zbieżność mimo to ustawiana z dokładnością do 2-3 minut :)

Bartek , czepiasz się. Przecież każdemu się zdarzają drobne pomyłki - zwłaszcza jak coś się robi po pieniądzach a jak sam wyczytałeś stabilizator nie jest wcale taki ważny , przecież miałeś gwint KW więc już samo to powinno załatwić sprawę
:rotfl: :rotfl: :rotfl:



dtmpower.pl.tl zrób ,że ten stabi na zamówienie na pewno się da dobrać odpowiedni kształt i przestanie "wiać drutem" :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: s50b32
luk napisal wyzej ze pasuje z m.czyli wyniesie cie 300 pln.chociaz masz zwykly zazwias ,nie do m,to moze podejdzie od zwyklej i bedzie np 26mm.ja mam zawiasna krotkich lacznikach i pasuje ,ksztalt, nie dedykowany do m.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 294
Lokalizacja: Malbork
Moje BMW: 120d
Kod silnika: E87 R4 2,0 l
High-Tech napisał(a):
luk325 napisał(a):
Jak to bywa najwiecej do powiedzenia maja najbardziej zorientowani syndjikatowscy w swoich wypicowanych z zewnatrz maszynkach

Luk, dlaczego dziś Maciuś ponownie chce założyć galerię na syndykacie? :przestraszony:

Obrazek

Dlaczego Henry i Lucas, którzy mają trochę więcej pojęcia o jeździe niż Maciuś, jasno napisali, że po dołożeniu stabilizatora do swapowanej przez Ciebie e30, auto zaczęło się dobrze prowadzić?

Aha, najważniejsze, gdzie to auto jeździ? Bo może oprócz stabilizatora, wcale to b44 też nie jest potrzebne. Wracając do syndykatu i przygody DTM'a, to chyba największą ironią owiane było właśnie jego jeżdżenie... na lawecie.

pozdro



A co Ci to przeszkadza? Nie kumam Cie zawsze masz jakiś problem....

Ale presja :D MONTUJEMY STABILIZATOR :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 11:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 294
Lokalizacja: Malbork
Moje BMW: 120d
Kod silnika: E87 R4 2,0 l
tomeks50 napisał(a):
kazdy robi jak uwaza.jesli wlasciciel jest zadowolonu to ok.ale przez takie niedociagniecia auto duzo traci.


Masz racje, nie można robić pod kogoś. Jestem zadowolony z pomocy LUKA i wszystko jest jak powinno a nawet lepiej :cool:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
dtmpower.pl.tl napisał(a):
Ale presja
jaka presja ?? dla mnie to tak jakby jeździć na łysych oponach.. da się, ale to po prostu głupie.
///david napisał(a):
raz zdarzyło mi się jeździć bez stabilizatora z przodu jak oddałem go do piaskowania i lakierowania proszkowego i wiem jedno : następnym razem nie będę jezdzil przez kilka dni zamiast jeździć bez stabi
zgodzę się w 100%, ja miałem okazję jeździć z uszkodzonym stabilizatorem, tzn łącznik się rozsypał, po wymianie łączników różnica była kosmiczna.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 12:20 
Spamujecie mu o głupi stabilizator, jego auto i jego decyzja proste. Dtmpower.pl.tl chyba nie zależy żeby dostać się do "elitarnego" grona super samochodów tego forum :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 12:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Lapino napisał(a):
pamujecie mu o głupi stabilizator, jego auto i jego decyzja proste
O, a mi się wydawało że od tego jest żeby wyrazić swoją opinię, a nie tylko zachwycać się że ładnie umyte. Może dtmpower.pl.tl, jest nieświadom że stabi to ważna rzecz, bo przecież głównie auto stoi albo podróżuje na lawecie, więc nie odczuwa jego braku, a tak na forum koledzy go uświadomili co i jak.. to chyba dobrze :niepewny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 18:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Nie wiem jak w tak sztywnym samochodzie czuć brak stabilizatora, ale na miękkim zawieszeniu w terenówce, przy jego braku czuć, że samochód zaraz na dach się wywali i prowadzi się o wiele gorzej. Tutaj pewnie efekt braku będzie mniejszy, ale na pewno na plus wpłynie jego zmotanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 19:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Ale co niektórzy mają parcie na ten niewypał jakim jest "tap" coś tam :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Piękna maszyna :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dtmpower.pl.tl -->>BMW e36 V8 . koncepcja na 2012 str 41
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 21:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 294
Lokalizacja: Malbork
Moje BMW: 120d
Kod silnika: E87 R4 2,0 l
Lapino napisał(a):
Spamujecie mu o głupi stabilizator, jego auto i jego decyzja proste. Dtmpower.pl.tl chyba nie zależy żeby dostać się do "elitarnego" grona super samochodów tego forum :niepewny:


RACJA!!!

DanyU wypowiadać jak najbardziej ale truć tak du....non stop to lekka przesada. Powiedziałem że montujemy i gra, zaraz się okażę że darki są złe.... i coś tam jeszcze itd... rozumiem że coś może przeszkadzać ale szukanie dziury w całym jest nie potrzebne.

:piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 916 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL