BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 15:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Witam
czytałem już kilka postów z podobnym problemem u mnie jednak problem szarpnięć jest zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku :( oczywiście najbardziej czuć to kiedy jest w pozycji P i najlepiej widać nieraz szarpie nim co kilka sekund nieraz co kilkanascie, a nieraz co kilkadziesiąt nieraz przez godzine nawet nie ma tego problemu w czasie jazdy praktycznie nieodczuwalne ale nie moge tak dalej mając świadomość, że coś jest nie halo :(
byłem z tym na komputerku i sprawdzałem wtryski i wszystko w normie, powiedział spec, polecił wlać dodatek do przeczyszczenia wtrysków bo minimalne wahania są ale on nie polecił tego ruszać... później poczytałem, że te szarpnięcia moga być również od skrzyni biegów ? głupi byłem, bo nie wrzuciłem i jej na komputer :( jeśli moglibyście napisać jakies powody tego szarpania będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Auto przy tym wszystkim pali średnio o 2l za dużo - według opinii mechanika jak i tego co wyczytałem (przy delikatnej jezdzie przy proporcjach 60% trasa 40% miasto około 9,5 l) autko wstawiłem na warsztat żeby wymieniono olej w skrzyni i oringi w układach chłodzącym jak i wspomagania, bo były wycieki, a także uszczelniono miske pod silnikiem w zasadzie to robi mi to kolega mechanik i stoje przy tym cały czas więc pytam za wczasu, bo może on to rozgryzie przed oddaniem auta na dłużej do speca na komputera, bo znając życie potrwa to wieki :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 13:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
To chciałes zeby 3 litry jeszcze w automacie paliły 6 litrów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
6 litrów w trasie przy jeżdzie około 100/110 nie jest wielkim osiągnięciem dla tego silniczka :) w mieście standard to 9/9.5 to jednak nie jest buda 5 a 3 :) to że pali za dużo to nie jest moja opinia ale opinia innych kolegów z forum, a także mechanika, bo jak napisałem wcześniej mi w zasadzie średnia wychodzi 9 litrów a może i więcej gdzie trasa jest w znacznej przewadze do miasta :( z tym problemem jednak bede radził sobie później - teraz ważniejsze są dla mnie te szarpania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 376
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e46 320dA 2000r
Kod silnika: Silnik M47
A powiedz jaki olej Ci wlewał do skrzyni?? Bo jesli nie ten sam to juz znasz przyczyne.

_________________
http://www.kalinowskirobert.tnb.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5



"... W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud.
Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś, albo nie ..."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
olej jeszcze nie jest zalany, bo odbiore go jutro dopiero ale wewnątrz był już chłam bliski koloru silnikowego :( do tego dosyć dużo opiłków ;/ bede zalewał esso mobil LT 71141 kolor bursztyn mam naklejke zieloną więc ten zaleje - kilka razy zapaliła mi się dioda wykrzyknik w zębatce w momencie gdy zjeżdzałem lub podjeżdzałem więc tłumaczyłem to sobie za małą ilością oleju więc wymieniam go i zaleje ile nalezy, bo skrzynie wyciągam całą co by uszczelniacz dać nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 2 lutego 2012, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Skrzynia zalana i działa fajniuchno, auto nabrało mocy, a spalanie spadło o około 3 może 4 literki w mieście i literek w trasie może troszkę więcej, oczyszczony jest kolektor egr i co było pod ręką, autko przez 24h chodziło jak poezja jak nowe, niestety tylko tyle teraz zaczyna już poszarpywac ale znacznie mniej niż przed operacjami reanimacyjnymi :-D dodam że to automat i powinien mieć klapki zawirowań ale widocznie wymieniono kolektor na ten z manuela bez klapek. Ucieszą mnie wszelkie wskazówki w walce z tymi szarpankami, proszę :'(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 5 lutego 2012, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
tutaj wrzucam filmik



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 6 lutego 2012, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
i z INPY



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 09:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Mechanik powiedział mi, żebym dał sobie z pisaniem na forum spokój, bo jak będę chciał zapytać co to znaczy zapalona żarówka awarii to mnie opierdzielą za głupie pytanie, że jest gdzieś w jakimś dziale i żebym nauczył się czytać.... a jak będę miał normalny problem z autem to będzie cisza, że hoho :) nie wierzyłem w to, bo widząc ilośc odsłon w tematach i ilości postów miałem nadzieje, że ktoś cos pomoże - napisze -podzieli się własnym doświadczeniem z autem, bo nie wierze, że nikt nie miał czegoś podobnego, bo aż taki wyjątkowy nie jest mój samochód :)) kurcze to jednak on miał racje.... bo ja z własnej strony już lepiej probemu pokazać właściwie nie mogę, a jeśli ktoś chciałby pomóc to napisałby w jaki sposób coś przedstawić co pomoże ustalić sedno problemu, dzisiaj wykonam test przelewowy (nie został mi jednak on zasugerowany na tym największym forum BMW w Polsce...)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 16:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8344
grzesieklistek, nie fochaj jak jakaś baba ;)
Czasami tak się zdarza,że ciężko dostać konkretną odpowiedź,bo nikt nie jest wszechwiedzący,a poza tym może nie każdy kto ma jakieś przypuszczenia chce się wypowiadać,żeby nie wprowadzać w błąd.

Ja ostatnio mam podobne objawy u siebie,silnik mniejszy bo 2.0,ale też w automacie,chociaż nie wiadomo,czy to ma jakieś znaczenie.
U mnie były takie objawy,że podczas hamowania do zera,jak już auto praktycznie nie było w ruchu to zdarzały się szarpnięcia,obroty spadały tak do 400-500,a ekonomizer w tym czasie dochodził do ok.10 litrów.
Spadek tych obrotów trwał ok.1-2 sekund po czym wszystko wracało do normy.
Ostatnio zauważyłem,że w pozycji P,obroty zachowywały się odwrotnie,tzn.lekko ponad 1000 i potem ok.Parę dni temu było też tak,że podczas stania na krzyżówce z wciśniętym hamulcem obroty tak właśnie dziwnie falowały.
Po podłączeniu pod kompa nie było żadnych błędów,ale podjechałem na test przelewowy,który był zrobiony mało fachowo,ale gość stwierdził,że jeden z wtrysków leje i może powodować te szarpnięcia/falowania.
Z kolei inny mechanik stwierdził,że takie zachowanie może powodować niesprawny zawór egr.
Tak,więc zaślepiłem egr i zrobiłem jazdę próbną w takich warunkach w jakich zawsze były te objawy.Po przejechaniu 20 km póki co wszystko jest ok,tak,więc spróbuj może najpierw zrobić tak samo,a potem zobaczysz co i jak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
grzesieklistek napisał(a):
nie został mi jednak on zasugerowany na tym największym forum BMW w Polsce...)
ogarnij się chłopie, forum nie służy TYLKO do zadawania pytań
zamiast tracić czas było poczytać watki poświęcone temu zagadnieniu na forum ,już dawno byś wiedział co i jak
ale nie każdy jeden wierzy ze jego usterka jest ta jedyna i dostanie rozwiązanie na tacy :wstyd:

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 17:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
edutuj posty, nie klep jednego pod drugim...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
hheeh tak jak pisałem :) teraz dostałem z lekka joby za nie edytowanie hehe - dobre - potwierdziłęś moje słowa :) dzięki
===
czasu na czytanie forum poświęciłem nie godziny a dziesiątki jakby to zliczyć to każdego dnia do 3-4...
===
kolega napisał z tymi szarpnieciami - falowaniem, kurcze właśnie u mnie to nie ma nic wspólnego z falowaniem (choć i to jest) problem w uderzeniach = szarpnięciu to takie jakby strzały pioruna :) uderzenie bardzo silnego prądu jakby, po czyszczeniu kolektora i czujników uspokoiło sie na krótko i wraca jak bumerang... to nie jest typowe zachowanie dlatego pisze na forum, z innymi sprawami ide do mechanika i z gowy - tutaj to jednak nie jest proste bo ręce rozkładają - dlatego cisne. EGR jest ok - czysciłem go i wciągałem powietrze pracuje sobie może niezbyt luźno ale przy mocnym zaciąganiu powietrza przesuwa sie. Test przelewowy zrobiłem dzisiaj sam ale po odłączeniu kabli z podejrzanego wtrysku niestety są też szarpniecia - przebijają się przez mimo wszystko osłabiony silnik na tyle, ze idzie je usłyszeć :(
---
w błąd cieżko byłoby wprowadzić ale sugerować cokolwiek to zawsze jakaś ścieżka jest do myślenia :)
---
może za mocno napisałem pare słów ale widać nieraz tak trzeba :)

test moze niezbyt fachowy ale troszke widać różnicy po około 1.30 minutki:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8344
grzesieklistek,ja też niedawno czyściłem egr,przejechałem od tego czasu dopiero ze 100 km pewnie,nie więcej,ten tłoczek z zaworze był ok,ale jednak ostatnio te szarpnięcia nasiliły się i mechanik poradził,żeby zatkać ten egr.
Po zaślepieniu zrobiłem wczoraj 20 km,dzisiaj 10 i odpukać póki co jest ok :)
A te szarpnięcia/falowania pojawiały się najbardziej na niedogrzanym silniku,na takich właśnie krótkich dystansach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
daje mi to do myślenia - zaślepić EGR to 5 minut roboty w zasadzie :) więc przetestuje jutro ten zabieg - chociaż kiedy przytrzymywałem palcami wężyk do EGR to raczej też skakał - ale co mi szkodzi :) zdam relacje zapewne już jutro :) dziękuje za post!
----
wyedytowałem swój post! :)))
----
jeszcze przypomniało mi się - czy Ciebie miały miejsce podobne szarpniecia jak na tym filmiku - to takie strzały delikatne - czy raczej falowanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8344
Przy dojeżdżaniu np.do skrzyżowania lub podczas parkowania na parkingu,gdy te obroty spadały to,aż trzęsło całym autem,jakby po prostu nagle dostawał jakieś duże obciążenie.
Takie dziwne uczucie jakbyś jechał autem z manualem i hamował bez wysprzęglania i go dusiło/dławiło.
Miałem kiedyś nagrać filmik jak to wygląda,ale akurat wtedy wszystko było ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 22:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jeszcze może taka sugestia, że układ paliwowy się zapowietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
chyba czaje baze ale to nie bedzie chyba ta sama bajka, bo u mnie to tak jakby silnik raz na jakies pare sekund nieraz czesciej nieraz rzadziej dostawał prądem wysokim, no nic tak czy siak egr odłącze na czas jakis i zobacze - i chyba raz jeszcze kolektor wyczyszcze bo ostatnio to cos dało na 100km hehe moze ten czujnik zalatuje syfem cholera wie - nie zaszkodzi a mam juz fach w rekach po tylu odkrecaniach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
pryjom napisał(a):
Jeszcze może taka sugestia, że układ paliwowy się zapowietrza.


bede pytał mechanika - czy masz jakies wskazówki w jaki sposób to sprawdzic ? filtr jest nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330D M57 szarpanie silnika automat.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 22:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
grzesieklistek napisał(a):
tutaj wrzucam filmik



Dodatkowo masz uwalony czujnik temp. zewnętrznej oraz jakiś błąd poduszki.

p.s. czy ta kropka po "km" na liczniku pojawia się po manipulacjach przebiegiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL