BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 00:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Obroty!!!
PostNapisane: 12 lipca 2007, 13:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam, nie moglem sie dokopac do jasnej odpowiedzi wiec zucam nowy temat.

E36 `91 M40 bez gazu (rok w moim posiadaniu, do tej pory bez jakich kolwiek problemow):

Jezdzac bunia obroty zaczely sie zatrzymywac raz na 900 a raz na 700 (dodam ze zawsze zatrzymywaly sie na 700) czasami delikatnie pofaluja.

Jaka moze byc tego przyczyna???

Nadmienie ze zlapalem sie pierwsze za silnik krokowy i go wyczyscilem benzyna "ekstrakcyjna (albo jakos tam)". Najpierw moczyl sie zanuzony do odpowiedniego poziomu w benzynie, potem zostal dokladnie oczyszczony wewnatrz, wysuszony i pozniej zamontowany z powrotem - niestety zadnych efektow i dalej jest tak samo.

Prosze o dokladna i konkretna pomoc jesli wiecie...
Ps. Nie piszcie jezeli Wam sie wydaje co moze byc bo bede mial tylko metlik w glowie.

Z gory dzieki i pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 12 lipca 2007, 13:32 przez 11cichy11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2007, 17:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Przepustnica się nie zacina??
Wyczyściłbymi ją i przy okazji sprawdź miernikiem czujnik położenia przepustnicy, czy ma prawidłowe wartości.
OD kolektora ssącego będzie także odchodził jeden wężyk do zaworka EVAP odpowiedzialnego za odpowietrzanie układu paliwowego baku. Sprawdź czy zaworek ten nie zawiesza się.
Czy te wyższe obroty są tylko w czasie jazdy, czy też może po zatrzymaniu auta także są wysokie??

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: kOMORĂłW/PRUSZKĂłW
a jak z temperaturą?
jezeli ci sie grzeje to się zapowietrzył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2007, 16:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
witam,
temperatura jest ok,
biore sie do sprawdzania po kolei wszystkiego...
silniczek krokowy juz czyscilem, dzisiaj bede zakladal nowy przewod dolotowy powietrza bo okazalo sie ze jest nieszczelny...

bede pisal o postepach i czy daja efekty...
jak bedziecie miec jakies rady to tez piszcie...

pozdrawiam wszystkich :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 14:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
zalozylem nowy przewod dolotowy powietrza i auto chodzi troszke lepiej, objaw jest chyba zadziej ale nie zniknal...
dalej jadac autem i zatrzymujac sie przed swiatlami czy na skrzyzowaniu obroty raz staja na 900-1000 a raz 600-700... (mam ciezka noge ale chyba nie najciezsza)
Czy moze byc to komputer przestawiony? Czy powinienem go zresetowac? jak tak to jak to zrobic prawidlowo bo chyba nie wystarczy sciagnac samej klemy?

robertbmw napisał(a):
Przepustnica się nie zacina??
Wyczyściłbymi ją i przy okazji sprawdź miernikiem czujnik położenia przepustnicy, czy ma prawidłowe wartości.
OD kolektora ssącego będzie także odchodził jeden wężyk do zaworka EVAP odpowiedzialnego za odpowietrzanie układu paliwowego baku. Sprawdź czy zaworek ten nie zawiesza się.
Czy te wyższe obroty są tylko w czasie jazdy, czy też może po zatrzymaniu auta także są wysokie??

- sprawdze rowniez te rady.
Wiesz moze jakie powinny byc te wartosci??? Jak sprawdzic czy ten zaworek sie nie zawiesza???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 00:29 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Tu masz rozpiskę : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904

Co do elektrozaworka, to nie może on przepuszczać powietrza po załączeniu zapłonu, ale z chwilą wyłączenia zapłonu musi być przelot. W trakcie gwałtownego dodawania gazu musi pracować - takie szybkie klikanie - czasem nawet pracuje na wolnych obrotach.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
wlasnie wczoraj to odnalazlem i sobie wydrukowalem, bede to sprawdzal.
co do tego zaworka to gdzie on sie dokladnie znajduje? nie dokonca wiem jak on wyglada.

Ps. ktos mi powiedzial ze moze przeplywomierz. czy to tez wziasc pod uwage?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 34
Lokalizacja: Gryfice
Moje BMW: 323i
witam. a ja znowu mam podobne problemy tylko, że teraz coś niespodziewanego zaczło dziać się z moim autem a dokładniej mówiąc obroty spadają mi do 500-700 daje gazu a auto wogóle nie chce iść do przodu tzn nie ma przyspieszenia i nie wiem co jest w pięć:( silnik czyściutki i nie wiem co dalej :( prosze o jakiś kontakt jak ktos ma podobny problem. dzieki

_________________
Moc to za mało, przyjemność z jazdy o tak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Neo1985 napisał(a):
witam. a ja znowu mam podobne problemy tylko, że teraz coś niespodziewanego zaczło dziać się z moim autem a dokładniej mówiąc obroty spadają mi do 500-700 daje gazu a auto wogóle nie chce iść do przodu tzn nie ma przyspieszenia i nie wiem co jest w pięć:( silnik czyściutki i nie wiem co dalej prosze o jakiś kontakt jak ktos ma podobny problem. dzieki

gdzies bylo juz chyba opisane o podobnym problemie na forum ale nie pamietam dokladnie czego to byla przyczyna. jak szukalem o swioch dolegliwosciach to natknalem sie na cos takiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 00:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
witam. a ja znowu mam podobne problemy tylko, że teraz coś niespodziewanego zaczło dziać się z moim autem a dokładniej mówiąc obroty spadają mi do 500-700 daje gazu a auto wogóle nie chce iść do przodu tzn nie ma przyspieszenia i nie wiem co jest w pięć:( silnik czyściutki i nie wiem co dalej prosze o jakiś kontakt jak ktos ma podobny problem. dzieki


Podaj jeszcze rocznik autka, bo nie wiadome jest, jaki typ silnika tkwi pod maską w Twojej buni.

Ogólnie to sprawdziłbym wszystko co powiązane jest ze sterowaniem dawki paliwa: sondę lamba na początek, przepływkę, cisnienie paliwa w listwie wtryskowej, szczelność układu dolotowego powietrza.
Jeśli padało w ostatnim czasie to obstawiam sprawdzenie sondy lambda, a dokładniej wtyczki, czy nie została zalana przez wodę.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL