BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
1) Mam już jeżdżącego pacjenta u kolegi - E30 M62B44 420koni na kompresorze z doładowaniem 1 bar
Zrobi się ciepło to może uda się nakręcić onboard.
z resztą pisałem już o tym aucie wcześniej w temacie

2) M60B40 i M62B44 mają fabryczne korby i tłoki o "parametrach kutych" czy jak to się tam ładnie nazywa.
M60B30 i chyba mniejsze M62 mają już korby odlewane.
Kolega z opisywanej E30 idzie na żywioł i jeździ na seryjnych gratach nie przejmując się ewentualnymi zniszczeniami, jak na razie działa.

3) 650Nm to bajka więc przemilczmy to dosadnie

4) @Adddam , faktycznie mój błąd. Zapomniałem że to Ty jeździsz V8 a ja nędznym 1.6 więc skąd mogę mieć pojęcie o spalaniu
Wklej więcej emotikonków to wyjdziesz na większego gangstera


Do strony 2 tematu naprawdę sporo cennych wypowiedzi, po co osoby które nigdy nie miały styczności z tymi silnikami robią niepotrzebny flame ?
Odpuścicie sobie i wyżyjcie swoje emocje w Hyde Parku.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 20:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Spalanie samego V8 guzik mnie obchodzi. Bardziej chodziło mi o różnice po wystrojeniu ecumasterem a tym czymś drugim, różnice jakie podałeś to zwykłe bzdury a takie należy wyłapywać :hyhy: Chyb że możesz to udowodnić to ok. Masz jakiś uraz do emotników? :luka: :hyhy: :rotfl:

Czy aby na pewno tłoki w tych silnikach są kute? Korby podobno tak, ale tłoki? Jakieś potwierdzenie? Co do ładnego nazewnictwa to są wykuwane i spiekane czy jakoś tak i cokolwiek to oznacza :)

No ale mniejsza o to... Składaj sobie bezproblemowo pierwszego compaka v8 :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 27 lutego 2012, 01:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
jackolus napisał(a):

2) M60B40 i M62B44 mają fabryczne korby i tłoki o "parametrach kutych" czy jak to się tam ładnie nazywa.
M60B30 i chyba mniejsze M62 mają już korby odlewane.


We wszystkich V8 BMW są korbowody kute ( krakowane - tak się to ładnie nazywa) ale niestety ich budowa nie jest przystosowana do silników doładowanych. Korby kute do silników z turbo mają przekrój H a te mają standardowy prostokątny.
Tłoki są kute ale w dieslach niektórych tylko :]
1 bar na m62b44 i tylko 420KM?
Poniżej masz link gdzie m50b20 robi tę samą robotę (420KM) przy 1,35 bar bodajrze :cwaniak:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... &start=527

Radził bym lepiej wysterować silnik bo chyba jednak to jakaś pomyłka. :looka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 27 lutego 2012, 11:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
na pewno 1 bar i na pewno hamowane 420koni
natomiast silnik jest trupem, stracił bardzo dużo kompresji przy upalaniu w Kielcach
wolnossący miał mniej niż 240koni i kolega chce go po prostu dobić, m.in. dlatego ma też założone nitro na dyszy 200koni

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 27 lutego 2012, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
To w sumie czy warto przekładać wszystko z trupa? nie lepiej coś poskładać samemu we własnym zakresie co będzie miało ręce i nogi?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 18:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
samo doładowanie mocy nie czyni,a co za tym idzie, można mieć przy takim samym doładowaniu różne moce.
skąd różnice? wydechy, kolektory wydechowe, dolotowe, intercoolery, strojenie, turbo, wtryski, .... wiele, wiele, czynników.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 18:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
jackolus napisał(a):
jak się chce oszukiwać przepływkę i sondy ecumasterem to wychodzi spalanie 40litrów... cóż

@Kirpek, czy kompresja 14barów jest umiarkowana ?
Właśnie nawet pół bara dmuchać wcale nie jest spokojnie bo przy jakimkolwiek dłuższym pałowaniu EGT 1000 i kaplica.
Stroiłeś albo robiłeś podobne auto że rzucasz konkretnymi liczbami i faktem że nie da się takiego wynalazka na co dzień używać ?

jak ktoś ma pojęcie co robi to daje głowę że na AEMie uda się wystroić na 20-25litrów spalania, moc na odprężonym silniku ile tylko zniosą korby i przeniesienie napędu.
Realnie 400-450koni i inwestycja tylko jeden raz, jeżeli coś się wysra w silniku to M62 i M60 są tanie jak barszcz i łatwo dostępne.
S62 już nieszczególnie

Niestety sam nie będę się doktoryzował w temacie doładowanych silników bmw v8 bo chciałbym pójść inną drogą.


przejęzyczyło mi się ze stopniem sprężania, 10.0: 1 to taki średni wynik. jak się chłodzi tłoki w turbo benzynie? między innymi paliwem. stąd spalanie. nie uwierzę w to że wykorzystując nawet seryjną moc w tym silniku spalisz owe 20-25... jeżdżąc jak emeryt rzadko kiedy wychodziło mniej jak 14/100.. ale czy o to chodzi?? wystrojenie tego, na spalanie 20-25 jest możliwe, ale raczej w normalnych warunkach eksploatacji, a wątpię żeby posiadacz takiego auta nie korzystał z mocy. więc i spalanie będzie, nie ma co się oszukiwać. czymś takie stado trzeba nakarmić.
tak czy siak nie neguję takich projektów, często się zastanawiałem czemu kupa, audików jeździ z v8 kmpresor, a bmw w polsce nie mogłem si doszukać.

co do dywagacji czy wkładać m-kowy silniik czy uturbiać m62, tak jak wielu już powiedziało, dostępność m62 jest ogromna w porównaniu do m-kowego silnika, ale jak wiadomo większy potencjał pewnie drzemie w tym drugim silniku..
wszystko zależy od właściciela.

skąd moje liczby się wzięły?
tyle wyszło wsadzenie kompresora do v12. nie moje, więc nic więcej nie napiszę, chodzi o orientacyjne liczby. więc myślę że do v8 wyjdzie mniej, tym bardziej że na rynku jest sporo kompresorów pod v8.
co do zabaw z turbo jakieś doświadczenie jest.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 19:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kirpek napisał(a):
jak się chłodzi tłoki w turbo benzynie? między innymi paliwem. stąd spalanie.

Czyli w turbobenzynie komp podaje więcej paliwa, żeby schłodzić tłoki? :rotfl: Super sprawa, komp podleje sporo benzynki, a olej spłynie razem z nią :ok: Tzn. z resztką, która się nie spali :D
Takie a nie inne spalanie w turbobenzynie bierze się z tego, że mieszanka musi mieć odpowiedni skład. Dajesz odpowiednio więcej powietrza -> musisz dać odpowiednio więcej benzyny, i tyle. Żeby schłodzić denko tłoka to stosuje się natrysk oleju, nie podlewanie benzyny.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
Czyli w turbobenzynie komp podaje więcej paliwa, żeby schłodzić tłoki? :rotfl: Super sprawa, komp podleje sporo benzynki, a olej spłynie razem z nią :ok: Tzn. z resztką, która się nie spali :D


Ma racje z tym, ze paliwo chlodzi tloki, nie tylko w silnikach turbodoladowanych, za to Ty, oczywiscie masz racje, z tym, ze ECU nie podlewa paliwa tylko po to aby je schlodzic i oraz oczywiscie z natryskiem oleju na denka tlokow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
Ma racje z tym, ze paliwo chlodzi tloki, nie tylko w silnikach turbodoladowanych

Nie no, oczywiście, że paliwo chłodzi, ale z wypowiedzi kolegi wynika (przynajmniej ja to tak odbieram), że aby nie dopuścić do przegrzania i spłynięcia tłoków, trzeba zwiększyć dawkę paliwa ;) A tak to chyba nie do końca jest.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
napisałem w skrócie z tym paliwem, przyjmując za oczywiste dla czytających temat, o stosunku stechiometrycznym paliwa i powietrza. jak widać się nie pomyliłem co do wiedzy czytających;)

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
maaaad napisał(a):
kirpek napisał(a):
jak się chłodzi tłoki w turbo benzynie? między innymi paliwem. stąd spalanie.

Czyli w turbobenzynie komp podaje więcej paliwa, żeby schłodzić tłoki? :rotfl: Super sprawa, komp podleje sporo benzynki, a olej spłynie razem z nią :ok: Tzn. z resztką, która się nie spali :D
Takie a nie inne spalanie w turbobenzynie bierze się z tego, że mieszanka musi mieć odpowiedni skład. Dajesz odpowiednio więcej powietrza -> musisz dać odpowiednio więcej benzyny, i tyle. Żeby schłodzić denko tłoka to stosuje się natrysk oleju, nie podlewanie benzyny.


a my tutaj przypadkiem nie rozmawiamy o dwóch w pełni mierzalnych parametrach takich jak AFR i EGT - które łatwo jest ustawić poprawnie w trakcie strojenia auta?

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Tyle ile podlewają paliwa żeby wydobyć max moc to tyle podlewają, ale i podlewają więcej aby schłodzić tłoki, tzn chyba zmniejszyć egt...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Więcej paliwa = wyższa temperatura spalin, z tego co wiem... Poprawcie, jeśli się mylę ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 22:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
maaaad napisał(a):
Więcej paliwa = wyższa temperatura spalin, z tego co wiem... Poprawcie, jeśli się mylę ;)


Zgadza się.
AFR natomiast to skład spalin mieszanki.

Wracając do chłodzenia tłoków to stosuje się również wtrysk wody oraz metanolu chyba. Wtryskuje sie odpowiednią dawkę przy jakiś tam obrotach co doprowadza do lepszego odparowania paliwa i zarazem schładza to tłok.

Co do potencjału silnika m60/62 w porównaniu z s62 to różnice sa przeważnie w głowicy. Jeśli dobrze przygotujemy dół w m60/62 (kucizna) to wytrzyma on większe moce niż silnik s62
Jedynym minusem jest jedynie ograniczony flow głowic m60/62.

Jeśli chodzi o natrysk oleju to od czasu wprowadzenia silników z TU to każdy silnik jest w to wyposażony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 1 marca 2012, 12:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
tommo21 napisał(a):
maaaad napisał(a):
Więcej paliwa = wyższa temperatura spalin, z tego co wiem... Poprawcie, jeśli się mylę ;)


Zgadza się.

Jak mamy więcej paliwa niż potrzeba to mamy bogatą mieszankę. A jak jest bogata mieszanka to EGT spada. A jak paliwa za mało i afr wysokie to temperatura spalin mocno rośnie i długo nie pojeździmy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 2 marca 2012, 20:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
maaaad napisał(a):
Więcej paliwa = wyższa temperatura spalin, z tego co wiem... Poprawcie, jeśli się mylę ;)


za dużo powietrza względem paliwa= to co u Ciebie;)

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 2 marca 2012, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
wypowiedzi niektorych w tym temacie to jakas katastrofa...
Po ki ch... wypowiadac sie w temacie bez krzty pojecia ani teoretycznego ani praktycznego ???
Top prawie ten :rotfl:
1. 420 km z bara w m62 bo silnik jest zajechany
2. Chlodzenie tlokow benzyna
3. Glowice w s62 maja wiekszy przeplyw

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 15 września 2012, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Odgrzewam kotleta,ale mam pytanie odnosnie glowic s62 i m62. Mianowicie jaka jest roznica oprocz innych walkow? Czy kanaly dolotowe i wydechowe maja wieksza srednice? Czy warto zalozyc takie glowice kompletne do m62 i czy w ogole jest taka mozliwosc? Jesli nie to byc moze walki podpasuja.

Co do kucizny to ile kosztuje komplet do m62 plus wal?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 20 września 2012, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: RRS
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62TUB44
To ja tez się dołączam do tematu. Po przeczytaniu wszystkich postów pomysł przełożenia silnika z jakiejś Alpiny albo z X5 ( jak tylko ktoś znajdzie cos takiego ;) wydaje się chyba najlepszy. Pytanie tylko czy to będzie działać na seryjnym kompie czy jest potrzeba wymiany silnika razem z wiązkami. Poza tym potrzebna jest zmiana wydechu czy stary seryjny układ nie będzie za „wąskim gardłem” dla takiego setapu. Ostatnio nachodzi mnie na zmianę wydechu z seryjnego na puszkę Eisenmanna. Po zaglądnięciu pod spód zobaczyłem że połączenie seryjnej puszki z tłumikiem środkowym jest dość skorodowane akurat przy wejściu do środkowego. Napisałem do MG czy mogli by mi takie coś wyspawać oczywiście obliczając parametry do końcowego Eisenmanna które są jak się nie mylę ( a jeśli tak niech mnie ktoś skarci ) wyliczone do seryjnego tłumika środkowego. Odpowiedzieli ze wprawdzie nie robią projektów na obcych układach ale koszt takiego tłumika z montażem to 1500zł do tego oczywiście koszt Eisenmanna czyli jakieś 3300 wychodzi prawie 5 patoli. A może już lepiej od razu puścić cos od baranów i w miejsce seryjnych katów wsadzić metalowe..?

Co do doładowania VF wg. tego co przeczytałem
Performance Specifications of the VF Kit for the BMW 540i (e39) - 1999-2003:
Stock BMW M62TU (ME 7.2) Engine: 290 HP and 324 Lb. Ft. Torque.
VF Supercharged Engine: 415 HP and 400 Lb. Ft. Torque (6.0 PSI).
Wychodzi ze z 0,4 bar VF daje 415 KM ?? dobrze to licze??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL