BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 25 marca 2012, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
przemek_byd napisał(a):
dlatego obstawiam problem ze szklanka lub jakims zaworem... lub gniazdem zaworowym.

Po probie olejowej powinno sie podniesc cisnienie do nominalnego bo jest zero nieszczelnosci na zaworach.


przemek_byd napisał(a):
...bo jest zero nieszczelnosci na zaworach.

Jeżeli chodziło Ci o pierścienie to...
Rozumie, że chcesz przez to powiedzieć iż gdyby na owym cylindrze było przykładowo 3Mpa przy szczelnych zaworach, sprawnych szklankach etc.
to po próbie olejowej kompresja wzrosłaby np. do 12Mpa?? Dobrze Cie zrozumiałem??

Fakt faktem, po odpaleniu zimnego silnika słychać klekoczący zawór... Milknie po wkręceniu na 1500-2000 rpm.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 26 marca 2012, 19:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
cymar88, tak, przejezyczylem sie, chodzilo mi o to ze przy próbie olejowej zaklejasz pierscienie i kompresja powinna byc nominalna. u ciebie jednak podniosla sie tylko o 3 atm i nie wyrownala sie do poziomu reszty cylindrow.
Obstawiam ze olej lekko uszczelnil niedomkniety zawor dlatego minimalnie wzroslo cisnienie.

Chyba musisz wymienic szklaneczki na tym garnku i powinno byc oki, jak to nie pomoze to czeka cie zdjecie czapki i robienie glowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 27 marca 2012, 10:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
moga byc ugięte zawory wydechowe olej je równiez uszczelni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 27 marca 2012, 19:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
tylko jak cos by padlo w rozrzadzie czy cos to nie tylko na 1 cylindrze by byly ugiete ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 28 marca 2012, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Dziękuje za radę przemek_byd, wymieniałeś może kiedyś szklanki? Nie mam pomysłu w jaki sposób możnaby podtrzymać zaworki, myślałem, żeby przez otwór świecowy ale co dalej i jak to już muszę się dalej pytać... Powyginać jakiegoś drutu, który by ewentualnie opierał się o spód wałka wydechowego i w cylindrze podpierałby dwa zawory...

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 28 marca 2012, 19:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
przy wymianie samych szklanek nie musisz trzymać zaworu bo jest on trzymany przez sprężynę. Jeśli chciałbyś zmienić uszczelniacze to musiz zdjąć sprężynę a wtedy sugerowałbym obrócić wałem tak żeby tłok poszedł na max w górę, wtedy oprzesz na nim zawór.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 28 marca 2012, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
hehe dzięki wladekkow w sumie puki nie zajrzałem pod dekiel to nie wiem za co się zabrać, dzięki za rady chłopaki, jeszcze kilka dni do wypłaty i kupuje olej, filtry, etc. jak już bede we wszystko zaopatrzony to zabieram się za robotę...

Zobaczymy czy to popychacze, czy może jednak pierścienie... ciekawość nakazuje iść teraz o 21:00 na garaż i zabrać się za robote hehe ;P

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 28 marca 2012, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
jak zaczniesz działac kolego to zdawaj na bieżąco relacje z postępu prac....o ile bedziesz miał czas oczywiście :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 29 marca 2012, 17:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
Marek WGR napisał(a):
przemek_byd napisał(a):
Po probie olejowej powinno sie podniesc cisnienie do nominalnego bo jest zero nieszczelnosci na zaworach.
na pierścieniach raczej.



Dokładnie.

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Witam wszystkich!

W piątek bawiłem się przy autku, w sumie żadne konkrety ale zauważyłem zmiany na plus. Otóż od dłuższego czasu miałem problemy ze sporym wyciekiem oleju z przodu silnika, po zlokalizowaniu wycieku wymieniłem oring na wale korbowym (ten niby "żaden konkret" ;p ).
Akurat wczoraj z rana odpaliłem silnik, przy temperaturze zewnętrznej ok. 2 stopni celsjusza. Klekotanie początkowe mniejsze jak dotychczas no i szybciej ustawało. Nie potrzeba było 1500 rpm tylko przeciągnąć do ok 1000. Miałem wrażenie, że ilość klekotań można wówczas zliczyć na palcach dwóch dłoni :P czyli mało... hehe. Nie zmierzyłem jeszcze kompresji ale widze, że spalanie się znacznie zmniejszyło przy braku kontroli nad ciężkością nogi, a odejście...
z podniecenia nie wiem jak to opisać hhehe, w każdym bądź razie poprawiło się wiele rzeczy...
Po świętach jeszcze raz wkręcę manometr w trzeci cylinder i zmierzymy kompresję.


Tak jak koledzy pisali, zabiorę się raczej za hydropopychacze, no i inwestycja w porządny syntetyk. Wszystko wyjdzie w czasie...

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 08:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ok a co zrobiłeś poza wymianą simmeringu na wale? bo coś naciągane wydaje mi się żeby od jego wymiany auto zrobiło się mocniejsze ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 21:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
no wlasnie tez tak zrozumialem. :)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 06:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
panowie ja sam jestem w szoku. Zastanawia mnie to, czy w ten sposób nie wzroslo cisnienie oleju(wczesniej olej tryskal gdzie sie dalo). Dodam, ze nie zapala sie 'oelstand motor'. zobaczymy co sie bedzie dzialo do momentu jak zabiore sie za konkrety.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 07:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
oelstand motor to niski poziom oleju. u mnie włącza się kiedy stan oleju jest ciut powyżej minimum a nawet kiedy jest w połowie zakresu ale jadę dłuższą chwilę na wysokich obrotach.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
dokładnie tak...oelstand nie powinien miec nic wspólnego z cisnieniem oleju...no chyba ze w praktyce juz nie ma oleju w misce a co za tym idzie nie bedzie cisnienia na magistrali olejowej....simmering na wale napewno pomogł i po wymianie układ jest bardziej szczelny i bedzie trzymał własciwe cisnienie w układzie....no i napewno wpłynie to na kulture pracy silnika,przeciez to podstawa aby nasze "serce"pracowało jaknajbardziej prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
wlodbann właśnie o ciśnienie mi chodzi, ja rozumuje to w ten sposób, że olej podawany pod niskim ciśnieniem nie będzie rozprowadzany równomiernie i we wszystkie zakamarki. Szklanki dalej slychać ale żeby je usłyszeć trzeba podnieść maskę. Dzisiaj odpaliłem silnik i wsłuchiwałem się w pracę, szklanki dały znaki życia dopiero jakieś pół minuty po odpaleniu, no i tak jak wyżej pisałem grały bardzo cichutko. W tej kwesti rozważam zużycie oleju, który ma już niewiele do 10tys. oraz jego właściwości.

Wracając do dyskusji na temat kompresji cylindra dostrzegłem kolejny problem do rozpatrzenia, otóż jakieś dwa tygodnie temu dolewałem płynu chłodzącego bo był przy minimum, dzis jak zobaczyłem suche dno to ciarki mnie przeszły... :zdegustowany:
Nie wiem jak długo tak jeździłem ale temperatura pokazywała zawsze pion, i nie wychylała się w kierunku czerwonego pola :suchy:
Zalałem jeszcze raz płynu i sprawdzałem przy niskich i wysokich obrotach, czy nie wycieka z okolic chłodnicy i węży, ale zero znaku przecieku, tak więc zbliżam się do "point'y" w temacie braku kompresji na trzecim garnku.

Mam teraz bałagan w głowie i myśle na chwilę obecną o usterce, którą z góry wykluczyłem... Uszczelka głowicy :zalamany:
Pod korkiem wlewu oleju zero oznak mieszania z płynem chłodzącym, w drugą stronę to samo (to mnie upewniało w tym przekonaniu), ale przecież nie jest powiedziane, że wydmuchana uszczelka głowicy musi objawiać się tylko w ten sposób. Gdyby to nie było moje auto to pewnie usterkę dawno bym usunął. :dobani:

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 4 kwietnia 2012, 17:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
cymar88, a nagrzewnica nie gubi płynu?
Jeśli nie, to już masz rozwiązanie problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
valdorane wiesz gdzie w e34 "wsadzić głowe" żeby szukać ewentualnego wycieku nagrzewnicy? W aucie wilgoci nie ma tylko zauważyłem, że po wysokich obrotach z nawiewów (ustawione na max temp,szyby i nogi) wyciąga dziwny zapach, do tej pory myslalem, że może to być smród przegrzanych resztek oleju na kol. wydechowym i bloku silnika, któego wyciskało z uszczelniacza na wale, ale taki rozgrzany olej przypomina bardziej zapach starego przepalonego frytkowego oleju... ;P

z "zimego" nawiewu nie czuć aż tak zapachu po wysokim przegazowaniu, powiedziałbym że jest znikomy. Być może w ten weekend wymienie olej, zrobie pare kilometrów i zmierze kompresje.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 22:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
cymar88, a więc widzisz. Rozgrzany płyn chłodniczy ma specyficzny zapach i różni się on znacząco od zapachu oleju. Jeśli podkręcając temperaturę czujesz ten dziwny zapach, to prawdopodobnie sączy Ci się płyn gdzieś z nagrzewnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 00:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Dużo to tłumaczy, tylko teraz kwestia dostępu do nagrzewnicy, nie wiem czy dobrze myśle, ale najlepiej dostać się do niej od strony suwaków i potencjometrów.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL