BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 30 marca 2012, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Elektrozawor jest zepsutych. Proste jak drut

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 30 marca 2012, 18:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3295
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
swiss napisał(a):
czesc, podlaczylem gruszke turbiny do strzykawki, i zasysajac strzykawke 100ml sztanga ladnie chodzi. natomiast na przegazowkach wogle sie nie rusza. cos to znaczy? :)

Jak wymienisz elektrozawór, to napisz, czy pomogło ;)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 30 marca 2012, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
ok, dzis jeszcze sczytalem bledy z inpy. moze lookniecie przy okazji czy " exhaust gas recirculation controller air mass to high " moze cos dodatkowego oznaczac? :)

Plik pdf:
bledyInpa.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 30 marca 2012, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
i zalaczam screeny z inpy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 31 marca 2012, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
ok, a wiec tak, dzis bawilem sie disem i porobilem kilka testow.
okazalo sie ze egr nie dziala. nie otwiera sie w testach oraz dawka powietrza jest niewlasciwa (za duza)

w zwiazku z tym wydaje mi sie ze turbo wpada w tryb awaryjny, moze to byc?

testowalem turbo - trzyma cisnienie na idle oraz na 4000rpm prawidlowo. aktywowac sztange tez sie da, wiec elektrozawor dziala prawidlowo od turbo. (moze wczesniej za slabo gazowalem)

biore sie teraz za elektrozawor od EGR, bo tego jeszcze nie macalem. (dam znac bo musze kupic jutro lepsze klucze)

EGR dziala na strzykawce, ale z tego co zauwazylem to potrzebuje wiecej cisnienia niz turbo zeby sie otworzyc.

wtryski sa OK, sprawdzone w disie.

na wszelki wypadek skasowalem rowniez wartosci adaptycyjne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
ok, wyszyscilem n18 i n75 dzialaja i w disie mam juz wszystkie poprawne wartosci. musze zmierzyc wartosci teraz w trasie i jesli bedzie nadal jakis problemy z wartosciami to znaczy ze przeplywka do wymiany.

ogolnie mam przyrost mocy jak (jak i spalania :)) ale to jeszcze nie to.
ogolnie dis mi duzo pomogl i polecam go przy diagnozie poddzespolow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 02:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3295
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Sory, jakoś chyba już śpię i walnął mi się post nie na temat, mimo, że wczesniej już odpisałem;)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2012, 02:50 przez grabolek363, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 02:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3295
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Opisz dalszy postęp prac i efekty ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Brak Mocy do 2500 rpm - Logi (136hp)
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
Czesc,
Mialem teraz wiecej czasu wiec troche po sprawdzilem kilka rzeczy.
Dla pewnosci kupilem 2 nowe elektrozaworki, 300 zl :)
I bez poprawy.

Dzis mierzylem czas do setki, mam srednio 15 sekund - masakra :)

Ok do sedna:
Zrobilem logi disem (sa to logi zriobine recznie na podstawie filmiku)
Logi:
Obrazek

Kolor szary nie brany pod uwage poniewaz jest to przy redukcji gazu.
Sa brane pod uwage wartosci gdzie wymagane powietrze rowne 1000 czyli przy pelnym gazie.
Na czerwono - wartosci niedobre,
Na zielono - akceptowalne bo doskonalymi tez ich nie mozna nazwac :)

Jak widac jest za malo powietrza od 0 rpm do 2500 rpm
Co odpowiada za dostarczenie powietrza w tym zakresie obrotow?

Przy gazie w podloge widac ze ECU zamyka EGR do pelna.
Brak cisnienia w turbinie jest zrozumialy przy niskich obrotach?

To co mnie najbardziej interesuje to zakres 2000 rpm bo tam jak widac najciekawsze rzeczy sie dzieja.
Zobaczcie np 2 czerone wartosci (jedna po drugiej na logach) gdzie rpm = 1083 i rpm = 2077.
Wyglada na to ze przy 1083 rpm turbina nie ma jeszcze cisnienia (co moge zrozumiec), ale przy 2077 rpm juz lapie cisnienia ale powietrza nie dostarcza, czym to moze byc spowodowane?

Wykluczam ze turbina jest do wymiany poniewaz po 2500 rpm samochod ma dobre wartosci i wystarczajaco mocy (ktora utrzymuje).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 17:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30+chip ACS
Ta tabelka jest błędnie wykonana według mnie. Aby obliczyć różnice pomiędzy wartościami aktualnymi, a zadanymi, odejmujesz wartości specified od actual, a powinno być odwrotnie, jeśli zaznaczasz nieprawidłową wartość czerwonym kolorem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
na pomaranczowo wartosci niedobre :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30+chip ACS
Proponuję aby w kolumnie Air DIFF podać wartość ("air actual" - "air specified"), natomiast w kolumnie charger DIFF ("charger actual" - "charger specified") :) To na pewno sprawi, że tabelka będzie bardziej przejrzysta.

Wracając do problemu.
Na początku proponuje ograniczyć działanie EGR programowo w DIS i wtedy wykonać pomiar parametrów live data.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
Juz robilem, moge ograniczyc do 80mg i tak nic to nie daje. Odlaczenie egr powoduje troche wieksze zamulenie. Na wykresach widac ze EGR i tak jest zamkniety caly czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 19:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
swiss, powiem Ci że cenię ludzi którzy ,myślą przy tym co robią .
Idziesz w dobrym kierunku , widzę że poświęciłeś trochę czasu aby zrobić dobre logi. :ok:
Niestety troszkę zbłądziłeś, to nic nadrobimy i przy okazji nauczymy w Twoim temacie paru mechaników jak robić to z głową.


Po pierwsze nie jest dobrze logować 4 kanały na raz, a im więcej tym gorzej ponieważ spada szybkość próbkowania, to zmniejsza dokładność.

Zawsze w pierwszej kolejności loguj doładowanie -2 kanały , oczekiwane i mierzone ciśnienie. Do tego na upartego obroty .Po tym zabieraj się za przepływkę paliwo itd.
Wybierasz prostą, jeśli trochę pod górkę tym lepiej , rozpędzasz auto do 40 km/h i zapinasz 3 bieg , puszczasz nogę z gazu i czekasz aż obroty spadną do około 1000. Po czym wciskasz pedał w podłogę .....obroty bardzo powoli wstają , przy 2000 już musi zacząć ciągnąć ..loga kończysz przy 4000.
Taki pomiar warto zrobić dla ciśnienia w kolektorze jak również dla przepływomierza.
Idealną opcją jest zrobić to dla 3 i 4 biegu, jeśli mamy bezpieczną i czystą prostą.
Dlaczego najpierw ciśnienie ? Ponieważ masa zmierzonego powietrza przez przepływomierz jest odzwierciedleniem powietrza wdmuchanego przez turbinę. Jeśli turbina nie dmucha przepływomierz nie ma co mierzyć. W związku z tym ustalamy pierwszym logiem czy ciśnienie wyliczone jest uzyskiwane i utrzymywane . Jeśli tak jest możemy logować przepływomierz . Jeśli po logowaniu okazuje się że ciśnienie jest mniejsze niż wyliczone to możemy być pewni że masa zmierzona przez przepławkę również będzie zaniżona. Często niewłaściwa kolejność logowania powoduje postawienie złej diagnozy.
Ok. logujemy ciśnienie 3 bieg , 1000obr i but w podłogę , trzymamy tak aż prawie do końca obrotów. Ani inpa ani dis nie dają możliwości logowania tak jak aplikacje dla innych koncernów.
Można to zrobić przechwytując ekran do filmu lub nagrywać „zmieniające się cyferki kamerą „
Z materiału wyciągamy w domu dane i nakładamy na wykres.
Obrazek
Tak wygląda oryginalny dla VAG z VAG SCOPE.
Obrazek

Tutaj wykres dla przepływki.
Obrazek
i oczywiście VAG
Obrazek

Poprawnie działająca turbina ,jej sterowanie i wszystko co dotyczy ciśnienia w kolektorze ,pozwala uzyskać OVER BOOST czasem jest on na poziomie 20 -50mb czasem nawet ponad 150. Po takim piku następuje korekta do ciśnienia zadanego i powinno ono się mniej więcej utrzymywać z wyliczonym. Jeśli ciśnienie po "piku" nadal narasta mamy przeładowanie. Jeśli opadnie i jest poniżej wyliczonego ciśnienia mamy niedoładowanie. Lekkie przeładowanie utrzymujące się "równolegle " do zadanego jest OK.

Co do przepływki .. przy poprawnie działającym układzie doładowania , sprawny przepływomierz musi mierzyć powyżej 1000 jednostek idealnie jest gdy mierzy 1100-1200. Jeśli mierzy mniej niż 1000 przy oczekiwanym 1000 to jest brudny=niesprawny .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Niee no Roger-Nysa konkret wykład, wielu skorzysta :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
dzieki za odpowiedz, jutro wrzuce ponownie loga w taki sposob jak mowisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: S52B32
chętnie zobaczę wykresy. dużo zabiegów w celu diagnozy.

_________________
Pozdrawiam Jacek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 08:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
OK, zrobilem logi,
Dzieki Rogerowi udalo sie zdiagnozowac poprawnie samochod.
Diagnoza: Turbina nie doladowuje w calym zakresie obrotow.
Zdjecia:

Obrazek
Obrazek

Jakie moga byc tego przyczyny?
-vacuum slabo pompuje?
-konczace sie turbo?
- moze ktos grzebal przy ustawieniach ciegna przu turbinie? bo samochod byl u kilku specow juz :)

Widze ze nowe narzedzie bedzie musialo znalesc sie w mojej skrzynce z narzedziami - vacuumetr :)


Ostatnio edytowano 8 kwietnia 2012, 08:29 przez swiss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 08:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Właśnie................ teraz macie panowie bardzo przejrzysty obraz sytuacji.
Przepływomierz jest Ok i niewątpliwie widać że mamy trochę małe to ciśnienie.

Co bym zrobił ?

Na szybko podmienił zaworki... nie ważne czy nowe zrób to .
Wymienił bym rurki podciśnieniowe ,upewnił bym się czy podciśnienia bezpośrednio z magistrali wystarczy aby zaciągnąć gruszkę na max.
Zaciągnął bym gruszkę sam ustami tworzyć podciśnienie , nie jest łatwo ale się da. Po zaciągnięciu rurkę przytkał bym językiem lub ją zgiął i obserwował czy sztanga z gruszki zacznie się wysuwać . Jeśli zacznie , niestety jest do wywalenia oznacza to że jest nieszczelna. Jeśli okażę się że jest ok pozostaje strojenie turbinki (sztanga zbyt długa) lub zmienna geometria nie pracuje w całym zakresie pomiędzy swoimi skrajnymi punktami.

Pozdrawiam Krzysiek

ps. swiss, Robisz postępy ... :super:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] co sie stanie gdy podlacze turbo bezposrednio do ... ?
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 09:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gdansk
Dzieki :)
A wiec tak n75 wykluczam, byly robione podmianki juz wczesniej/teraz z n18, teraz sa kupione 2 nowe i dzialaja tak samo. Na tej mojej excelowej tabelce widac ze elektrozawor dziala okolo 33% wiec to sa chyba raczej poprawne wartosci. Przewowy podcisnienia wymienione.

Grucha w turbinie trzyma cisnienie, mierzone profesionalnym narzedziem domowej roboty:
Obrazek

Tez przychodzi mi na mysl regulacja sztangi.
ale podejrzenie wzbudza vacuum, poniewaz ma nalot olejowy:
Obrazek
Obrazek

Ok, bez vacuumetra nie roszym sie dalej cos widze :)

ps. Miernik podcisnienia zamowiony - bede mierzyc po swietach, koszt 54 zl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL