swiss, powiem Ci że cenię ludzi którzy ,myślą przy tym co robią .
Idziesz w dobrym kierunku , widzę że poświęciłeś trochę czasu aby zrobić dobre logi.
Niestety troszkę zbłądziłeś, to nic nadrobimy i przy okazji nauczymy w Twoim temacie paru mechaników jak robić to z głową.
Po pierwsze nie jest dobrze logować 4 kanały na raz, a im więcej tym gorzej ponieważ spada szybkość próbkowania, to zmniejsza dokładność.
Zawsze w pierwszej kolejności loguj doładowanie -2 kanały , oczekiwane i mierzone ciśnienie. Do tego na upartego obroty .Po tym zabieraj się za przepływkę paliwo itd.
Wybierasz prostą, jeśli trochę pod górkę tym lepiej , rozpędzasz auto do 40 km/h i zapinasz 3 bieg , puszczasz nogę z gazu i czekasz aż obroty spadną do około 1000. Po czym wciskasz pedał w podłogę .....obroty bardzo powoli wstają , przy 2000 już musi zacząć ciągnąć ..loga kończysz przy 4000.
Taki pomiar warto zrobić dla ciśnienia w kolektorze jak również dla przepływomierza.
Idealną opcją jest zrobić to dla 3 i 4 biegu, jeśli mamy bezpieczną i czystą prostą.
Dlaczego najpierw ciśnienie ? Ponieważ masa zmierzonego powietrza przez przepływomierz jest odzwierciedleniem powietrza wdmuchanego przez turbinę. Jeśli turbina nie dmucha przepływomierz nie ma co mierzyć. W związku z tym ustalamy pierwszym logiem czy ciśnienie wyliczone jest uzyskiwane i utrzymywane . Jeśli tak jest możemy logować przepływomierz . Jeśli po logowaniu okazuje się że ciśnienie jest mniejsze niż wyliczone to możemy być pewni że masa zmierzona przez przepławkę również będzie zaniżona. Często niewłaściwa kolejność logowania powoduje postawienie złej diagnozy.
Ok. logujemy ciśnienie 3 bieg , 1000obr i but w podłogę , trzymamy tak aż prawie do końca obrotów. Ani inpa ani dis nie dają możliwości logowania tak jak aplikacje dla innych koncernów.
Można to zrobić przechwytując ekran do filmu lub nagrywać „zmieniające się cyferki kamerą „
Z materiału wyciągamy w domu dane i nakładamy na wykres.

Tak wygląda oryginalny dla VAG z VAG SCOPE.

Tutaj wykres dla przepływki.

i oczywiście VAG

Poprawnie działająca turbina ,jej sterowanie i wszystko co dotyczy ciśnienia w kolektorze ,pozwala uzyskać OVER BOOST czasem jest on na poziomie 20 -50mb czasem nawet ponad 150. Po takim piku następuje korekta do ciśnienia zadanego i powinno ono się mniej więcej utrzymywać z wyliczonym. Jeśli ciśnienie po "piku" nadal narasta mamy przeładowanie. Jeśli opadnie i jest poniżej wyliczonego ciśnienia mamy niedoładowanie. Lekkie przeładowanie utrzymujące się "równolegle " do zadanego jest OK.
Co do przepływki .. przy poprawnie działającym układzie doładowania , sprawny przepływomierz musi mierzyć powyżej 1000 jednostek idealnie jest gdy mierzy 1100-1200. Jeśli mierzy mniej niż 1000 przy oczekiwanym 1000 to jest brudny=niesprawny .
Pozdrawiam Krzysiek