BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dlatego,że mocny diesel nie ma sensu. Mocna benzyna pali 2-3L więcej przy czym jest dużo tańsza i mniej problemowa w eksploatacji.
Ile razy słyszałem wśród znajomych,że wsadzili 5-8-10tyś w naprawę diesla w świeżych autach.
Jakoś o benzynie nigdy czegoś takiego nie słyszałem bo nie ma w co tyle wsadzić a ogólnie awaryjność jest znikoma.
Nowsze silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem palą już max 2L więcej.
Diesel ma sens typowo do oszczędzania jakiś 1.6-2.0 ale to są auta bez osiągów jeżeli diesel ma 250-300KM to przestaje mieć sens typowy dla diesla czyli przestaje być oszczędny doliczając koszty eksploatacji wychodzi drożej niż benzyna jedynie jak ktoś ma firmę to ratuje się zawsze vatem.
Nowe silniki benzynowe 1.4-1.8 mają moce po 120-180km i palą 7-9L więc ile mniej spali diesel o podobnej mocy 1L?
Dużo ludzi jeździ dieslami bo kupią sobie gdzieś ropę z "oszczędności" wojska czy innych kombinacji z Rosji czy Białorusi i takim najczęściej padają auta.
Dla mnie nie ma to sensu dlatego nigdy nie miałem diesla pomijając fakt,że ich po prostu nie lubię.
Każdy ma swój gust swoje zdanie i lubi co innego więc moim zdaniem dyskusja nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:57 
cóż, takie stwierdzenie, to po prostu wielka bzdura z technicznego punktu widzenia.

pomijając statki, ciężarówki, to dajmy np. OM602 w autach MB.

nie licząc liczby E60 530d na drogach naszych i sąsiadów.

jak powyżej 2l jest bez sensu, to z tych samych powodów ten 2l i mniejsze są bez sensu.

Nie ma to jak forumowe legendy i złote myśli.

Ja nie lubię, po prostu mi nie nie odpowiada, ale twierdzić, że coś jest bez sensu to po prostu trochę takie ofensywne.

Idąc dalej takim rozumowaniem, to po cholerę BMW, skoro w większości przypadków, Opel Insignia, czy Skoda Superb da to samo za mniejsze pieniądze lub da więcej, za te same pieniądze.


Bez sensu to są losowo wygenerowane litery, np. efwnrerwgwhreougwhegouweghhgdkwefhcvne.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Mały dobrze pisze ogólnie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Fryderyk napisał(a):
kup E60 530d


:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:06 
Byczus napisał(a):



Fryderyk napisał(a):kup E60 530d


a co to ma do tematu?

jiGsaw napisał(a):
Mały dobrze pisze ogólnie.


aczkolwiek, jak p. inżynier raczył zauważyć, koloryzuje, wszak prawa termodynamiki i obiegi, jakie charakteryzują silniki ZI i ZS są nam znane ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Fryderyk napisał(a):
Byczus napisał(a):



Fryderyk napisał(a):kup E60 530d


a co to ma do tematu?


żarcik, ogólnie popieram to co mówisz, jeśli coś się nie opłaca, to się tego nie produkuje :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Na rzeczową dyskusję raczej nie ma co liczyć, jeden będzie chwalić diesla bo ma i jest zadowolony, drugi będzie twierdził, że diesel śmierdzi i on ma benzyne*!




*która stoi na podwórku i więcej na pieszo chodzi niż autem jeździ bo paliwo drogie :rotfl:


Nie mówię tu o ludziach których po prostu stać żeby mu auto paliło 15litrów PB i tyle. Dopiero z gazem sytuacja się diametralnie zmienia, bo koszty w sporym stopniu się redukują.



Obrazek

Ot, tak podsumuję całe to zajście i tyle. Dziękuje, dobranoc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:17 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
AD/HD napisał(a):
renoraines napisał(a):
policz ile trzeba przejechać tysięcy km, żeby zakup diesla sie opłacał.

policz rowniez, ze wiecej zaplacisz- ale i wiecej za niego dostaniesz, bo poprostu wiecej bedzie kosztowal
jesli oczywiscie diesiel straci na wartosci procentowo tyle co benzyna- czesto traca wolniej
nastepny plus dla dizla- szybciej sie sprzeda


Na omawianym przykładzie, płaci się wiecej 18 tys zł, wiec trzeba to odrobić. Róznica w kosztach przejechania 100 km 530i-530d, przyjmijmy 15 zł ( choc moze nawet nie będzie tyle)
trzeba przejechać 120 tys km, zeby wyjsc na 0. Poza tym to o czym sam wspomniałeś

AD/HD napisał(a):
bo tak- kupi polak 5 letniego dizla w kombi z przelotem 100tys
i sie zacznie sypac
no i idzie fama

a to, ze dizelek ma pol miliona, swoje juz dawno zarobil, swoje dawno zaoszczedzil to juz inna historia

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2012, 21:18 przez renoraines, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
AD/HD napisał(a):
jesli oczywiscie diesiel straci na wartosci procentowo tyle co benzyna- czesto traca wolniej
nastepny plus dla dizla- szybciej sie sprzeda

z tym sie nie zgodzę sytuacja na rynku włąsnie sie obruciła , teraz ludzie szukają często benzyny. Ostatni szukałem mazdy 3 i diesla bym miał ok 2 tys taniej niż benzyne :hyhy:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Na rzeczową dyskusję raczej nie ma co liczyć, jeden będzie chwalić benzyniaka bo ma i jest zadowolony, drugi będzie twierdził, że benzyna śmierdzi i on ma diesla*!

*który stoi na podwórku i więcej na pieszo chodzi niż autem jeździ bo turbina padła i wtryski leją :rotfl:


Ja tam jestem zdania że diesel to się opłaca jak są profity podatkowe albo tania ropka. A że komuś się nie psuje to ma poprostu fuksa bo tak jak Mały pisze, co usłyszę o jakichś wydatkach i wtopach to wszystko TDI, M47 i podobne. A spalanie to jakieś gusła, przy podobnych mocach to jest może 1l różnicy diesel vs benzyna.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Tomek napisał(a):
A spalanie to jakieś gusła, przy podobnych mocach to jest może 1l różnicy diesel vs benzyna.


e39 528iA vs e39 530dA litr różnicy? :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 21:59 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Sytuacja na rynku chyba faktycznie się zmieniła i wydaje mi się, że najchętniej kupowane są samochody benzynowe z instalacją LPG.

Dorzucę swoje kilka groszy do tematu, chociaż raczej nie będzie to zbyt fachowa opinia. W swoim życiu miałem trzy diesle (Golf IV 1.9TDI, E39 525TDS i A6 2,5TDI). Spalanie Golfa powodowało, że w dieslu widać było sens. Około 6 litrów w mieście to w tamtym czasie - jako osoby jeszcze wtedy na utrzymaniu rodziców - było dla mnie rewelacyjne spalanie (tym bardziej, że cena ropy była wtedy znacząco niższa niż teraz). To tak na potwierdzenie teorii, że diesel opłacalny jest poniżej 2.0. Niestety źle postawiona diagnoza i wymiana pompy spowodowała, że brakło mi całych swoich zgromadzonych oszczędności na tamtą naprawę. Ale tutaj niestety mówię o błędzie mechaników, w rzeczywistości naprawa powinna kosztować kilka razy mniej. Spalanie TDS na poziomie 10 litrów też jak najbardziej do przyjęcia, jednak nagminne problemy z pompą były chyba nieuniknione przy jeździe na krótkich, miejskich odcinkach. 2.5TDI w automacie to natomiast dla mnie nieporozumienie, bo spalanie w mieście 13-14 litrów jak na takiego "muła" samo mówi za siebie. Trochę jeździłem jeszcze brata Laguną 2.2dci i ten samochód przypadł mi do gustu, bo podróżowało się całkiem fajnie, a spalanie rewelacyjne (mowa o trasie, bo akurat tym autem jeździłem głównie w trasach). Niestety lubi się pojawiać komunikat sugerujący odwiedzenie serwisu i wtedy każda drobnostka to 500zł z portfela, nie wspominając o poważniejszych naprawach.

Wracając bardziej do tematu, czytałem ten post BARNABY i na początku trochę mnie zdziwił (tym bardziej, że pisał go właśnie posiadacz bardzo mocnego diesla), ale skoro tak mówi to nie pozostaje mi nic innego, jak wierzyć. W mojej opinii zakup kilku- lub kilkunastoletniego diesla niesie zbyt duże ryzyko związane z drogimi naprawami. 528i to mój pierwszy samochód w benzynie i z pewnością do diesla nie wrócę. Robię przebiegi roczne 15-20tys. i w 90% jest to miasto. Niemniej jednak, gdybym jeździł dużo w trasy, pewnie rozważałbym zakup 530d jako mniej paliwożernego, a zarazem bardziej elastycznego samochodu. Z drugiej strony 528i pali w trasie tak zaskakująco mało, że pewnie połowa osób i tak by nie uwierzyła. Nie wspominam już o tym, że można dołożyć LPG i obniżyć te koszty znacznie. Sam co prawda nie jestem zwolennikiem gazu, ale prawdę mówiąc nie mam na to żadnych racjonalnych powodów.

Warto byłoby się przyjrzeć jakiemuś porównaniu 528i vs 530d, ja takiej okazji nie mam, jednak na przykładzie dwóch E39, jakimi jeździłem, tj. 525TDS i 528i mogę śmiało powiedzieć, że eksploatacja tego drugiego jest tańsza, pomimo większego o jakieś 3 litry spalania w mieście. O przewadze w mocy i przyjemności z jazdy nie muszę nikogo chyba przekonywać.

Ogólnie jest to temat rzeka, bo słusznie tutaj stwierdzono, że większość używanych diesli swoje już "zarobiła" i najlepsze lata ma już za sobą, a przecież powinniśmy rozmawiać o samochodzie w zdrowej kondycji. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć zakup 335d czy 535d z niskim przebiegiem, ale za kilka lat może to być proszenie się o problemy. Szczęście mają Ci, którzy mogą sobie pozwolić na potężne i nowe lub w miarę nowe diesle, ale nie wróżę nic dobrego tym, którzy kupią je w bardziej odległej przyszłości. Kiedyś przecież E60 będzie na forach wysyp podobny do E39, a benzynowych wersji chyba nie starczy dla każdego, bo na rynku zdecydowana przewaga diesli ;)

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 22:05 
Tomek napisał(a):
A spalanie to jakieś gusła, przy podobnych mocach to jest może 1l różnicy diesel vs benzyna.


ja nie lubię diesli w samochodach osobowych i lubieć nie będę, no ale kurde, trochę przegłeś :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 22:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 532
Lokalizacja: CB
Moje BMW: gnije :(
Garaż: e36-> e36-> e39-> e46-> e39-> e36-> e38 ;)
Znajomy ma MB w202 2,5l diesla bez turbiny 5 garów chyba, pali mu to jakies 5-6l, leje do baku co popadnie, olej rosliny, opałowki i inne rózne wynalazki, i jest chłopak zadowolony bo i mało pali, jezdzi "po kosztach" a i jak coś padnie raz na jakiś dłuższy czas to nie boli go żeby wymienić.

Wiadomo że benzyna lepsza jak sie ma za co lać bez płaczu, ale osobiście jestem bardziej za ropniakiem niż beną z podtlenkiem lpg.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 22:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Byczus napisał(a):
e39 528iA vs e39 530dA litr różnicy?


11.4 vs 8.8. Na podstawie kilkudziesięciu egzemplarzy jednego i drugiego.

Fryderyk napisał(a):
ja nie lubię diesli w samochodach osobowych i lubieć nie będę, no ale kurde, trochę przegłeś


Niech będzie że dwa ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Krychool napisał(a):
Znajomy ma MB w202 2,5l diesla bez turbiny 5 garów chyba, pali mu to jakies 5-6l, leje do baku co popadnie, olej rosliny, opałowki i inne rózne wynalazki, i jest chłopak zadowolony bo i mało pali, jezdzi "po kosztach" a i jak coś padnie raz na jakiś dłuższy czas to nie boli go żeby wymienić.

Wiadomo że benzyna lepsza jak sie ma za co lać bez płaczu, ale osobiście jestem bardziej za ropniakiem niż beną z podtlenkiem lpg.


No bo takie diesle miały sens robiły i milion km tylko,że takich już nie produkują.
Druga sprawa takie auto w ogóle nie jedzie a wyprzedzanie to katastrofa.
Takie diesla były oszczędne ale cierpiały na kompletny brak osiągów.
Problem w dieslu zaczął się wraz ze wzrostami mocy i doładowaniem przyszły osiągi a za nimi zapukała awaryjność z duzym spalaniem pod pachą :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
--==Mały==-- napisał(a):
Problem w dieslu zaczął się wraz ze wzrostami mocy i doładowaniem przyszły osiągi a za nimi zapukała awaryjność

to samo bedzie z benzynami- 328i- 4 gary, 2 turbiny...
jestesmy skazani na awaryjne samochody w przyszlosci

renoraines napisał(a):
Na omawianym przykładzie, płaci się wiecej 18 tys zł, wiec trzeba to odrobić.

niekoniecznie trzeba- bo jesli odsprzedam ten samochod za 18tys drozej niz odsprzedalbym benzyniaka- logiczne

nie wiem, czy tematu nie zamknac bo porobia sie niepotrzebne napinki znajac zycie.

jaka to roznica wymienic filtry w 335i a 335d?
jaka roznica jak padna turbiny w 335i a 335d?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
AD/HD napisał(a):
jestesmy skazani na awaryjne samochody w przyszlosci


To bardzo proste i logiczne dlaczego, każdy inteligenty człowiek się tego domyśla... Tak jest nie tylko z samochodami, elektronika już od dłuższego czasu działa na takich zasadach.


AD/HD napisał(a):
niekoniecznie trzeba- bo jesli odsprzedam ten samochod za 18tys drozej niz odsprzedalbym benzyniaka- logiczne


No bez przesady, może aż tyle to nie, też zależy jak długo tym autem ma się zamiar jeździć. Różnica w 2-5 letnim aucie a 10-15 letnim jest trochę mniejsza (benzyna vs diesel )

AD/HD napisał(a):
jaka to roznica wymienic filtry w 335i a 335d?jaka roznica jak padna turbiny w 335i a 335d?


True story.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
bo to jest tak- przewaznie na temat nieoplacalnosci dizla wypowiadaja sie uzytkownicy starszych benzyn
bo dziadek wujka kolegi mial lagune albo audi 2.5tdi co majatek w niego wlozyl, a ten sie sypal
co dizla w zyciu nie mieli, ale nie lubia, bo dizle w pole
tak bo tak i tak ma byc kropka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 532
Lokalizacja: CB
Moje BMW: gnije :(
Garaż: e36-> e36-> e39-> e46-> e39-> e36-> e38 ;)
AD/HD napisał(a):
bo to jest tak- przewaznie na temat nieoplacalnosci dizla wypowiadaja sie uzytkownicy starszych benzyn
bo dziadek wujka kolegi mial lagune albo audi 2.5tdi co majatek w niego wlozyl, a ten sie sypal
co dizla w zyciu nie mieli, ale nie lubia, bo dizle w pole
tak bo tak i tak ma byc kropka


Zgadzam sie! W ten sposób powstaje większość stereotypów i uprzedzeń

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL