BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 09:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
GRL napisał(a):
Jasne że przy 200 tyś nie trzeba robić turbiny, ale powinno się i takie są zalecenia. Można jeździć do czasu aż turbo padnie i mamy nie regeneracje a odbudowę lub kupno nowego turbo. Rozrządu też nie trzeba wymieniać, można śmigać aż strzeli ale to chyba nie o to chodzi w dbaniu o auto.



Porównanie zmiany rozrzadu do wymiany turbiny jest dla mnie niezbyt trafne.


Ale co do dbania o auto i utrzymywaniu go w jak najlepszej kondycji to masz absolutną rację. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 09:33 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
deejeys napisał(a):
Ktoś tu pisał, ze na trasie jest podobna ekonomia... No ludzie ciekawe czemu nie ma sprintera z 328i pod maska? To by dopiero był eko drajwing! Ehhh ;)


To, że nie było Sprinterów z M52B28 to nie znaczy, że nie było i nie ma Sprinterów benzynowych. Są mało popularne, bo więcej palą, a przy jeździe mocno dociążonym, zapakowanym autem, wyższy moment i elastyczność daje przewagę dieslom.

Jeszcze odnośnie tematu, jedna rzecz przyszła mi do głowy, zresztą już tutaj poruszana. Tak jak ktoś napisał, głównie poruszony został temat E39, E38, E46. Nie da się ukryć, że tamte jednostki benzynowe są mniej skomplikowane, chociażby przez brak turbiny czy turbin. Dzisiaj takich silników się już nie robi i choć nie mamy jeszcze pełnej wiedzy o problemach obecnych doładowanych benzyn, to za kilka lat równie dobrze może się okazać, że diesel z 2010-2012 roku psuje się tak samo jak benzyna, naprawy kosztują tyle samo, ale diesel mniej pali.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 11:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
nuhi napisał(a):
Dzisiaj takich silników się już nie robi i choć nie mamy jeszcze pełnej wiedzy o problemach obecnych doładowanych benzyn
Przykladowo ostatnio Kornacki katowal nowa 3 w benzynie z biturbo na torze, a ona z systemem gaszenia silnika po zatrzymaniu wylacza silnik. Jak tu jest rozwiazanie chlodzenie turbin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 13:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 218
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36 325 td
Kod silnika: M51D25
Cytuj:
Porównanie zmiany rozrzadu do wymiany turbiny jest dla mnie niezbyt trafne.
Ale ja nie mówię o wymianie turbo tylko o wymianie części eksploatacyjnych turbiny czyli różnego rodzaju uszczelnienia itp. To się wymienia tak jak rozrząd, nie jak strzeli tylko profilaktycznie przed. Jasne że można i 500 tyś zrobić i nie tykać turbiny tylko że w końcu wtedy padnie całkiem i trzeba wymieniać a jak się będzie co 200 tyś wymieniało co trzeba to możesz mieć jedno turbo w aucie przez 25 lat (No chyba że wtryski będą nie sprawne i wypali łopatki wirnika czy coś się posypie i nastąpi jakieś uszkodzenie mechaniczne w stylu ziarenka piasku w dolocie itp). Nie upieram się że każdy po 200 tyś ma wyjmować turbine, każdy robi jak uważa, ja tylko piszę jakie są zalecenia. Ja jak kupiłem auto to wyjąłem wtryski i turbo i pomimo że turbo chodziło nieźle to zmieniłem kpl naprawczy za pare stów i mam spokój. Na wtryski też poszły nowe końcówki dla spokoju i teraz śmigam bez problemowo :).

_________________
http://www.myspace.com/1p2mc
http://www.myspace.com/goryl1p2mc
Z-A-P-R-A-S-Z-A-M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 14:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
styks napisał(a):
Jak tu jest rozwiazanie chlodzenie turbin?

Nie ma takiego chłodzenia jak jest funkcja start/stop włączona i wtedy silnik zawsze po zatrzymaniu automatycznie gaśnie. Był program kiedyś o tym, że po co wprowadzają takie nowinki. Tutaj w przykładzie podanym przez Ciebie wszystko dostaje po pupie, auto nawet po szaleństwie na torze gaśnie zaraz po zatrzymaniu- mówi to samo za siebie, turbina jak i inne podzespoły mają zdecydowanie krótszy żywot. Pytanie więc dlaczego takie nowinki trafiają do aut; odpowiedź jest prosta, biznes biznes i jeszcze raz interes. Auto, a raczej jego podzespoły krócej żyją by serwisy i salony miały co sprzedawać i z czego żyć.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: 3CITY
Moje BMW: e46T
Kod silnika: m57+
Tomek-E46 napisał(a):
Kilka stron temu napisano, że w e46 diesle są tańsze od benzyny.
Kiedyś.... lata świetlne wstecz.. w 1998 roku czy 1999 takie BMW e46 320d jak wyjeżdzało z fabryki, tez pewnie było droższe o te 18 tys. od BMW e46 320i... obecnie po 13-14 latach, za takiego benzyniaka trzeba zapłacić z 2-3 tys drożej niż za ropniaka.


Szkoda, że tak jest tylko w naszym pięknym kraju, gdzie składa się auto z 4 i wystawia po super cenie, a później właśnie piszecie, że diesle są tańsze od benzyn... W De, francji, Belgii, Holandii jest odwrotnie. W Polsce diesle są tańsze, bo handlarze sprowadzali (kiedy € było po 3zł) tylko diesle i teraz jest ich od groma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 14:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
deejeys napisał(a):
No ludzie ciekawe czemu nie ma sprintera z 328i pod maska?

może dlatego że sprinter to MB a nie Bmw :cwaniak:
znajomy ma właśnie sprintera 2.3 w benzynie i bardzo sobie go chwali założył do niego Lpg i mowi że jest ekonomiczniejszy od diesla :] i dynamiczniejszy fakt że jakiś wielkich ciężarów to on nie dzwiga ale mówi że sie jezdzi mu lepiej niż dieslem i ma o niebo ciszej :)

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 14:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
godzio napisał(a):
Tomek-E46 napisał(a):
Kilka stron temu napisano, że w e46 diesle są tańsze od benzyny.
Kiedyś.... lata świetlne wstecz.. w 1998 roku czy 1999 takie BMW e46 320d jak wyjeżdzało z fabryki, tez pewnie było droższe o te 18 tys. od BMW e46 320i... obecnie po 13-14 latach, za takiego benzyniaka trzeba zapłacić z 2-3 tys drożej niż za ropniaka.


Szkoda, że tak jest tylko w naszym pięknym kraju, gdzie składa się auto z 4 i wystawia po super cenie, a później właśnie piszecie, że diesle są tańsze od benzyn... W De, francji, Belgii, Holandii jest odwrotnie. W Polsce diesle są tańsze, bo handlarze sprowadzali (kiedy € było po 3zł) tylko diesle i teraz jest ich od groma.


Te kilka stron wcześniej to ja pisałem odnośnie tego, że diesle są tańsze od benzyn. I absolutnie się nie zgodzę z tym, że u nas tak jest, bo ja miałem akurat na myśli auta nie w Polsce tylko właśnie w Holandii, a głównie w Niemczech gdzie zawsze kupuje swoje samochody. Także wystarczy otworzyć sobie jakieś ogłoszenia w DE i zobaczyć, że np. E46 330d jest zdecydowanie tańsze niż 330i. Używany diesel czy to u nas czy u sąsiadów jest po prostu tańszy.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 15:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
GRL napisał(a):
[quote Ja jak kupiłem auto to wyjąłem wtryski i turbo i pomimo że turbo chodziło nieźle to zmieniłem kpl naprawczy za pare stów i mam spokój. Na wtryski też poszły nowe końcówki dla spokoju i teraz śmigam bez problemowo :).



A sprawdzałeś na hamowni czy polepszyła sie moc itp po tym zabiegu? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dla mnie ma sens np e90 320d zrobione na 200KM pali w trasie ok 6-7L jadąc 120-160 i jedzie w miarę ok w miarę dobre przyspieszenie itd.
Pod warunkiem,że jest to auto młode ma do 150tyś przebiegu wtedy można powiedzieć,że oszczędzamy i ma to sens.
Stary diesel to dla mnie ryzyko diesel który pali 9-10L też jest dla mnie bez sensu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 11:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
GP-T1000 napisał(a):
W temacie o M550dx padła teoria ze diesel powyżej 2 litrów to przerost formy nad treścią.


Nieprawda - nie 2l a dokładnie 1875,2131231245356 cm^3.

Dobra, poważniej:

Patrząc na to z czysto fizycznego punktu widzenia jest to teoria kompletnie bezsensowna.
Diesel powyżej 2000cm^3 nadal będzie dieslem -> nadal będzie mógł pracować na ubogiej mieszance -> nadal będzie ekonomiczniejszy.

Jednak w pewien sposób postaram się domyśleć o co chodziło autorowi.
Warunek pierwszy: auta dzielimy na te do deptania i te do codziennej jazdy.
Warunek drugi: przedmiotowym autem jest auto powiedzmy segmentu D o masie +-1500kg.

Teraz biorąc pod uwagę nasze przedmiotowe auto o masie 1500kg i narzucając mu, że ma być typowym dupowozem którego osiągi są adekwatne do obowiązujących przepisów i możliwych do spotkania sytuacji drogowych (jakieś wyprzedzanie itp.) to faktycznie obecne turbodoładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2l (dajmy na to 180KM) w zupełności wystarczą i można sobie rzucić hasełko "diesel powyżej 2l to przerost formy nad treścią" bo faktycznie do codziennego wożenia dupy więcej nie trzeba.

Warunek pierwszy jeżeli miałby obowiązywać to obowiązywałby także i dla silników benzynowych. Tam również w kategorii dupowóz obowiązywałby te same zasady (moc ok 180KM) czyli dla naszego przedmiotowego auta wystarczyłoby wolnossący benzynowy silnik powiedzmy 2,2l lub turbodoładowany 1,6.
Kolejną kategorią byłaby kategoria absolutnych zapierdalaczy - ale tu może jakiś przedział mocowy - ile na obecne standardy? powiedzmy 350KM... oczywiście w benzynie

No to teraz podsumujmy hasełka:
"turbodiesel powyżej 2l to przerost formy nad treścią"
"wolnossąca benzyna powyżej 2,2l* to przerost formy nad treścią"
"turbodoładowana benzyna powyżej 1,6l* to przerost formy nad treścią"
*-nie dotyczy tych powyżej 350KM

GŁUPIE no nie?
Na szczęście producenci aut wiedzą co jest grane i nie wymyślają tak głupich teorii dzięki czemu możemy się cieszyć dieslami powyżej 2l, wolnossącymi benzynami powyżej 2,2l..... itd."
Wiedzą bowiem, że warunek pierwszy nijak ma się do rzeczywistości - wiedzą, że czasem ktoś zwyczajnie woli mieć więcej pod butem niż mu to potrzebne i nie ma sztywnego podziału na auta do wożenia dupy i zapieprzania.
Czy muszę to tłumaczyć na forum gdzie kultowym jest silnik M52B28?
Dodatkowo wiedzą, że warunek drugi też jest fikcją bo produkują auta o zróżnicowanych masach - czyli znowu wychodzi, że teoria jest durna bo chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że 2l diesel będzie bardzo się męczył w ponad 2t budzie np. 7er.

To tyle jeżeli chodzi o tą "teorię".


Temat jak zwykle zboczył na OT pod tytułem "diesel vs. benzin" i tu proponowałbym coś na zasadzie podobnego rozwiązania jak dla Polityki - tyle, że po kliknięciu na "diesel vs. benzin" byłoby przekierowanie na forum onetu - poziom merytoryczny tam panujący pewnie bardzo by przypasował co poniektórym ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 37
Moje BMW: RS 2000
wczoraj jeździłem Leonem FR top sport 1.9 185hp i przekonałem się do diesla dzięki Seatowi. Przyśpiesza fantastycznie, dobrze trzyma się drogi, a spalanie na 6-tym biegu przy ok. 120 km/h wynosiło jakieś 6.3- 6,4L :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 12:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
next_gen napisał(a):
wczoraj jeździłem Leonem FR top sport 1.9 185hp i przekonałem się do diesla dzięki Seatowi. Przyśpiesza fantastycznie, dobrze trzyma się drogi, a spalanie na 6-tym biegu przy ok. 120 km/h wynosiło jakieś 6.3- 6,4L :)


No i tyle samo o nawet i mniej pali e90 320d nawet zrobione na około 200KM i taki diesel to jest oszczędność bez dwóch zdań. Zresztą 1.9tdi to też świetne motory do oszczędzania ale jak diesel pali 10L to dla mnie już bezsensu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
odpuscilem dyskusje bo stwierdzilem, ze nie ma sensu dopoki ci najglosniejsi- jak wczesniej pisalem co w zyciu dizla nie mieli przestana sie produkowac

wez tu czlowieku ze slepym o kolorach gadaj :zakrecony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
--==Mały==-- napisał(a):
No i tyle samo o nawet i mniej pali e90 320d nawet zrobione na około 200KM i taki diesel to jest oszczędność bez dwóch zdań. Zresztą 1.9tdi to też świetne motory do oszczędzania ale jak diesel pali 10L to dla mnie już bezsensu.


Oszczędność czy ekonomia to są pojęcia których nie wolno rozpatrywać jako jakiejś tam sztywnej granicy.

Więc "bez sensu" to jest posługiwanie się bezwzględnymi wartościami spalania i mówienie tu się kończy ekonomia jazdy.

Diesel który spali 10l faktycznie może być bez sensu - nie neguje tego.
Tylko pod jednym warunkiem: silnik benzynowy w danym aucie przy identycznej jeździe również spali nie więcej niż 10l.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
marcin87k napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
No i tyle samo o nawet i mniej pali e90 320d nawet zrobione na około 200KM i taki diesel to jest oszczędność bez dwóch zdań. Zresztą 1.9tdi to też świetne motory do oszczędzania ale jak diesel pali 10L to dla mnie już bezsensu.


Oszczędność czy ekonomia to są pojęcia których nie wolno rozpatrywać jako jakiejś tam sztywnej granicy.

Więc "bez sensu" to jest posługiwanie się bezwzględnymi wartościami spalania i mówienie tu się kończy ekonomia jazdy.

Diesel który spali 10l faktycznie może być bez sensu - nie neguje tego.
Tylko pod jednym warunkiem: silnik benzynowy w danym aucie przy identycznej jeździe również spali nie więcej niż 10l.


Jeżeli nawet benzyna spali 11-12L to dalej diesel nie ma sensu bo jeżeli mówimy o nowym muszę zapłacić za niego sporo więcej i do tego eksploatacja jest droższa zwłaszcza mocnych diesli różnica mi się nie zwróci.
Sporo ludzi po prostu lubi diesla i to jestem w stanie zrozumieć jak najbardziej.
Dla mnie czysty sens ma np E90/92 2.0D po programie na 200KM jeździ jak benzyna 2.5 nie wiele brakuje jej do 330Ci a pali połowę tego co auta benzynowe bo to naprawdę udany diesel.
Dlatego mamy sporo zadowolonych użytkowników tych aut na forum.
Wiele nowych diesli nawet z mniejszymi pojemnościami i mocą do 150KM pali 7-8L takie coś nie ma sensu bo są benzyny z tymi osiągami palące tyle samo.
Benzyna około 200KM każda jedna pali już te minimum 9-10L i tu diesel 200KM palący 6L jest na pewno sensowny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 15:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Też nie rozumiem dlaczego większość turbodiesel'i zaczyna mieć jakiś sens dopiero po programie. Dopiero wtedy stosunek spalanie/osiągi robi się przyzwoity, dlaczego fabrycznie tak nie może być? :/

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
jiGsaw napisał(a):
dlaczego fabrycznie tak nie może być? :/

instynkt samozachowawczy producentow

nie powiecie mi, ze 150ps benzyna spali 6l a 7l przy butowaniu :P

ciekawe dlaczego Darek tak lubi swoje 123d? :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
150ps diesel też nie zamknie się w 7l przy butowaniu ;) No ale na pewno weźmie mniej niż pb.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 17:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
jiGsaw napisał(a):
No ale na pewno weźmie mniej niż pb.

mozesz jechac jak chcesz, ale moim nie przekroczysz 8l

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL