BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 16:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 5102
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
BARNABA, ta w ZK stała na bodajże stylingu 5 (możliwe że komuś się spdobały) i tablice miała chyba WD ----- ;) Miała jeszcze podgrzewane siedzenia.

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 16:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Artur.92 napisał(a):
BARNABA, ta w ZK stała na bodajże stylingu 5 (możliwe że komuś się spdobały) i tablice miała chyba WD ----- ;) Miała jeszcze podgrzewane siedzenia.


aha, no oki. być może Artur.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 17 maja 2012, 08:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Tomek napisał(a):
Ale najlepszy myk to było wypuszczenie 30tyś sztuk M64 bez uszczelek pod głowicami :rotfl:

Hmmm... W silnikach mocno wyżyłowanych tak się robiło, ale gładzie głowica-cylindry to kilku tysięcznych muszą być zrównane.
trollu napisał(a):
tutaj to chyba bardziej skomplikowana sprawa. wszystko rozbija się o koszta, tak z ciekawości od dawna szukam czegoś o modzeniu M70, jest kilka uturbionych, jakieś strokery, krążą foty m70 z głowicami 4 zaworowymi ale w sumie to ciężko coś znaleźć. myślę że przy sporym nakładzie kasy z N/A szło by wyciągnąć konkretną moc; stopień sprężania, obróbka głowic, wydech, dolot. 4 zaworowa głowica to ciężki temat. tyle że jak na forum e31 zobaczyłem ile kosztował remont silnika, w sumie same pierdoły, to można zawału dostać. a chcąc ostro dłubać i wychodząc z założenia że seryjne zostaną pokrywy zaworów bo reszta custom/modyfikowana to wolę nie myśleć jaka suma by się uzbierała. no ale trzeba mieć marzenia :]

W rzeczy samej - wałki, większa kompresja, przede wszystkim odpowiednie dostarczanie mieszanki i odprowadzanie spalin, czyli poszerzone kanały, więcej zaworów lub większe zawory, idealne zgranie kanałów z kolektorami, osobna przepustnica na każdy gar, idealnie takie same przewody wydechowe dla każdego z garów, odpowiednia długość i objętość dolotu/wydechu (tu już mnóstwo liczenia i potem dostrajanie eksperymentalne), mapy lub gaźniki, itp. itd...
trollu napisał(a):
ogólnie jakby poczytać po forach to wszyscy kładą krzyżyk na M7x ale myślę, że dałoby rade zrobić z niego kilera, tylko koszta kolosalne. patrząc co np da się zrobić z silnikiem z garba czy skodowskim 1.3 OHV na gaźniku to na prawdę można się zdziwić, np ten 1.3 ze skody, 2 zawory, silnik prosty jak budowa cepa a po tuningu potrafi się zakręcić do 9krpm, z tego co kiedyś wyczytałem to magiczną barierą jest 100KM/L, bez vanosów, 4 zaworów w głowicy, N/A

Japończycy robili tyle w seryjnych autach już ponad 20 lat temu (CRX 1,6 150KM, Integra type-R 1,8 190KM). Tak jak wyżej - kwestia wiedzy i pieniędzy. Sporo wcześniej ABARTH wyciągał z maluch 130KM! Ale kręciło to ponad 10kRPM. Moc to funkcja momentu po obrotach, czyli wystarczy przenieść ten moment odpowiednio wysoko - wałki, zapłon no i możliwość dostarczenia odpowiedniej ilości mieszanki. Czemu F1 kręci 30kRPM? Ano właśnie temu ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 17 maja 2012, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Vexatus napisał(a):
Czemu F1 kręci 30kRPM?

bez przesady, f1kręci się do 20k, nie wiem czy nie ma limiterów do 19k. 30k to obłędne prędkości.
Vexatus napisał(a):
Japończycy robili tyle w seryjnych autach już ponad 20 lat temu

no tak, BMW wiele lat temu też stworzyło silnik do McLarena F1 który do dziś robi WOW ale tutaj chciałem raczej odnieśc się do modzenia jakby nie było prostego silnika. patrząc na M70 to od mojego ADY z gofra różni go tylko liczna cylindrów :rotfl: M70 nijak sie ma do S70/2 i /3 a ktoś by powiedział że tu 12 garów i tu.


poza tym szukałem info o 4 zaworowych głowicach w M70, niby jest pare fot takich silników ale wtedy dochodzi problem ilości miejsca między głowicami. Szkoda też że do produkcji nie weszła 4 zaworowa odmiana M7x

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 17 maja 2012, 18:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
trollu napisał(a):
Vexatus napisał(a):
Czemu F1 kręci 30kRPM?

bez przesady, f1kręci się do 20k, nie wiem czy nie ma limiterów do 19k. 30k to obłędne prędkości.

Pewnie masz rację, zmieniają się bardzo szybko te przepisy i nie jestem na bieżąco.
trollu napisał(a):
Vexatus napisał(a):
Japończycy robili tyle w seryjnych autach już ponad 20 lat temu

no tak, BMW wiele lat temu też stworzyło silnik do McLarena F1 który do dziś robi WOW ale tutaj chciałem raczej odnieśc się do modzenia jakby nie było prostego silnika. patrząc na M70 to od mojego ADY z gofra różni go tylko liczna cylindrów :rotfl: M70 nijak sie ma do S70/2 i /3 a ktoś by powiedział że tu 12 garów i tu.

poza tym szukałem info o 4 zaworowych głowicach w M70, niby jest pare fot takich silników ale wtedy dochodzi problem ilości miejsca między głowicami. Szkoda też że do produkcji nie weszła 4 zaworowa odmiana M7x

I właśnie o tym pisze, że trzeba z prostego silnika zrobić... mniej prosty. Szkoda faktycznie, nie widziałem co prawda nigdy takiej głowicy, ale zapewne większe zawory dałoby się wsadzić. Zresztą przy takich silnikach to nawet kształt zaworu ma kolosalne znaczenie dla rozchodzenia się mieszanki w komorze spalania. Kiedyś oglądałem gdzieś, nie pamiętam gdzie, jak jedna z firm motoryzacyjnych poświęciła długie miesiące i wiele milionów na zaprojektowanie samych właśnie zaworów i komór spalania. Zrobili nawet przeźroczysty model, żeby obserwować co się dzieje w środku :szok:
Naprawdę da się wszystko, tylko kasy trzeba mieć... bez limitów :P Oglądałem kiedyś na YT filmik, jak frezerka pięcio- czy sześcioosiowa wycinała cały blok silnika z litego kawałka metalu. Trwało to może godzinę, przygotowanie programu pewnie parę tygodni. Głowice 4V też by Ci zrobiła ;) no tylko za ile... czas wrócić na ziemie :P

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 17 maja 2012, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Oba piękne. ;)

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 18 maja 2012, 00:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Vexatus napisał(a):
Głowice 4V też by Ci zrobiła

hah zrobienie głowicy to nie jest problem, tylko koszta i późniejsze upakowanie wszystkiego, widziałem foty M70 z głowicami DOHC przygotowanego pod ITB i nawet palca byś tam nie wsadził. poza tym głowice to nie wszystko, dochodzi jeszcze rozwiązanie napędu rozrządu, wątpię żeby się to ogarnęło na pojedynczym łańcuchu, itp itd
no chyba, żeby zrobić coś na wzór 4 zaworówki do M20 :luka:
Vexatus napisał(a):
Oglądałem kiedyś na YT filmik, jak frezerka pięcio- czy sześcioosiowa wycinała cały blok silnika z litego kawałka metalu. Trwało to może godzinę, przygotowanie programu pewnie parę tygodni.

wiem o jaki filmik Ci chodzi i na pewno nie da się ogarnąć tego w ciągu godziny ;) nie takie formy schodziły po 2 tyg obróbki na 3 zmiany po 8h ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 18 maja 2012, 19:02 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
trollu, swoją drogą 2 zawory/cylinder też dają ciekawą charakterystykę pracy silnika i rozkład momentu obrotowego. Zupełnie inaczej się to odbywa w porównaniu silników R6 12 i 24 zaworowych. Czuć różnicę właśnie z przebiegu momentu i charakterystyce pracy. Moim zdaniem na korzyść 12 "zaworówki".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 19 maja 2012, 01:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
wiadomo, takie rozkminianie można godzinami prowadzić ;)
ogólnie 2 zawory vs 4 przegrywają przy wysokoobrotowej charakterystyce, 1 zawór ssący nie zapewni nam takiego napełniania cylindra jak 2. Tyle, że nie możemy powiedzieć że tak jest zawsze, bo zdarzają się wyjątki ale wtedy tak czy siak kończy się skrobaniem głowicy z kawałka metalu :P
daaawno temu czytałem jakiś materiał o możliwościach i granicach 2v vs 4v na cylinder, była tam mowa o prędkościach granicznych przepływu itp. mając 1zawór ssący musiałby być bardzo duży tak samo jak i kanał. zawirowania mieszanki w cylindrze to też inna sprawa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 19 maja 2012, 17:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1140
Lokalizacja: Pfaffenhofen(PAF)
Tomek napisał(a):
To jeszcze wskaż różnice między tym czerwonym E30 a prezentowanymi w tym wątku 850CSi :wstyd:

Jaki kraj takie "rarytasy" :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 1 czerwca 2012, 23:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
http://dt.no/bildeserier/bil-motor-bild ... -1.6252428

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 2 czerwca 2012, 01:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Tomek napisał(a):
http://dt.no/bildeserier/bil-motor-bild ... -1.6252428

niezły rodzyn :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL