BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] opis testow
PostNapisane: 20 listopada 2007, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WEJHEROWO
witam mam pytanko
jestem po raz pierwszy w zyciu posiadaczem bmw 530d dlatego moje pytanie moze byc dla niektorych uzytkownikow błache.
co oznaczaja testy po wcisnieciu prawego przycisku na desce rozdzielczej.
z gory dziekuje za odpowiedz i jesli mozna to prosil bym o jakis opis bo mam tam 21 testow
pozdrawiam adam

_________________
BMW THE BEST


Ostatnio edytowano 20 listopada 2007, 21:25 przez ADAMUZ20, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Ja kiedyś znalazłem taki oto opis testów gdzieś na forum ale nie wiem które tłumaczenie jest prawidłowe:

test 01 - test OBC
test 02 - spalanie chwilowe l/100
test 03 - spalanie chwilowe l/godzine
test 04 - Average fuel consumption (used to calc. Range)
test 05 - Current Range
test 06 - natężenie prądu na alternatorze
test 07 - procentowe zapełnienie baku
test 08 - aktualna prędkość
test 09 - napięcie w Voltach na alternatorze
test 10 - korekcja wskazań prędkościomierza
test 11 - ustawienia kraju dla ustawień : mil/km i temp. C lub F
test 12 - średnia prędkość dla kalkulacji przewidywanego czasu dojazdu
test 13 - przewidywany czas dojazdu
test 14 - data Softaware w OBC
test 15 - Dane diagnostyczne OBC
test 16 - wartości wejściowe dla OBC (np. czy silnik pracuje czy nie itp.)
test 17 - dane specyficzne dla danego modelu BMW
test 18 - ustawienia tonu
test 19 - UNLOCK/LOCK OBC functions,
test 20 - korekcja wskazań złużycja paliwa
test 21 - reset OBC

1. Test komputera
2. Aktualne spalanie (litrow/100km)
3. Srednie spalanie (litrow/godzine)
4. Srednie spalanie (litrow/100km)
5. Aktualny zasieg
6. N/A
7. Srednia ilosc paliwa w zbiorniku (litry)
8. Aktualna predkosc (kph)
9. Napiecie instalacji (V)
10. Kraj/Jezyk (Us.Spa.Ger.Jap etc.)
11. Zegar am/m
12. Srednia predkosc
13. ETA
14. Data systemu komputera
15. Diagnostyka
16. N/A
17. Dane samochodu
18. Zmiana alarmu
19. Zablokowac/odblokowac OBC
20. Korekcja pojemnosc zbiornika.
21. Resetowanie wszystkich bledow

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WEJHEROWO
wielkie dzieki kolego posprawdzam wedlug tego opisu zobacze czy sie pokrywa z prawdą chyba sie nic nie spierdzieli
pozdrawiam adam

_________________
BMW THE BEST


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 00:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Cobi, żadne z tych tłumaczeń nie jest prawidłowe.

ADAMUZ20, przeczytaj ten temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... +zegar%F3w

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 01:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
1. Wyswietla nr VIN i inne , dodatkowe dane.
2. Test zegarów
3.a,b dane dotyczace wskazan inspekcji
4a Spalanie w l/100 km
4b- Spalanie w l/h
5- Średnie spalanie , wykorzystywane do wskazan zasiegu
5b - zasieg
6a- ilosc paliwa w baku
6b- usredniona ilosc paliwa w baku
7 a temp cieczy chłodzącej
7b obroty silnika
8. predkosc chwilowa
9. napiecie akumulatora
10. jezyk
11. Przełaczanie formatu godzinowego am/pm
12. Średnia predkosc VANK: xx,x (kph)
13. ETA ANK:xx:xx
14. Data oprogramowania (ROM Code) ROM:
15. Info diagnostyczne DIAG:
16. "" PORT:
17. Dane pojazdu PROM:
18. Sygnał alarmu HORN: DTON or [DTON flashing]
19. Odblokowanie OBC LOCK: ON/ OFF
20. Korekcja wskazan spalania KVBR: 1000
21. RESET OBC

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 204
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
skoro jest już ten temat.To mogę wiedzieć co oznaczają nastepujące cyferki w teście licznika w e36 is?????to prawda że tam wyskakuje rzeczywisty przebieg???

_________________
Zobacz moją BETI viewtopic.php?f=6&t=68824 Nowe foty-gleba
Było e36 318 is
Jest e46 325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
skoro jest już ten temat.To mogę wiedzieć co oznaczają nastepujące cyferki w teście licznika w e36 is?????to prawda że tam wyskakuje rzeczywisty przebieg???

To nie prawda podobny temat jest w Wszystko o BMW. http://www.bmw-sport.pl/viewforum.php?f=8

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 21:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: szczecin
Witam wszystkich posiadaczy BMW....zakupiłem niedawno BMW 520 e39 98r. i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób robi się test błędów... i co oznasza przycisk RESET...i z góry bardzo dziękuje za pomoc..pozdro..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 22:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
ADAMUZ20, siem jaki masz rocznik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 22:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: szczecin
98r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 21:19 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 13:28 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
ATEMP to air temp - temp powietrza zasysanego (w dolocie)

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
ATEMP to z niemieckiego AußenTemperatur - czyli temperatura zewnetrzna, wedlug ktorej w e39 np zalacza sie wiatrak klimatyzacji ( od 10°C), intensywnosc podgrzewania lusterek czy tylnej szyby.

i nie ma to nic wspolnego z Air temp, wszystkie skroty w BMW sa domyslnie z niemieckiego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 23:26 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 13:28 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Odłącz przepływkę i zobacz czy dalej będzie wskazywało tą wartość.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 16 czerwca 2012, 00:48 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 13:28 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 16 czerwca 2012, 05:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Potwierdzam zdanie Arucard'a, u mnie przy ostrej jeździe temperatura rośnie, jak tylko prędkość samochodu się stabilizuje to spada do temperatury otoczenia. Tak samo w korku, temperatura na tym wskaźniku rośnie, a jak miałem uszkodzony wentylator klimy to rosła znacznie szybciej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 16 czerwca 2012, 09:38 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 13:29 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 16 czerwca 2012, 14:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
też jestem zdania, że czujnik będzie głębiej, bo jak turbina pompuje to temperatura rośnie, a to jest już za przepływką


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] opis testow
PostNapisane: 5 kwietnia 2015, 13:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 530d
Opis testów: (nie jest kompletny, ale pozwala zorientować sie w sytuacji)
w mojej e39 98r wskazania ponizej wchodza wszystkie
natomiast w tescie 17 mam tak:RCC-EMPF----MIN i niewiem o co kaman.. :wstyd:
01. FGSTNR: Ostatnich siedem znakow nr. VIN
K:-wewn. oznaczenia BMW
BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczajacy nr. czesi
CI:xx DI:xx BI:xx – kolejne wartosci to index plytki kodujacej,
index zmian i ndex szyny glownej.
DAT: data produkcji – tydzien i rok
HW:xx SW:xxxx/xxxx – wersja oprogramowania i zestaw wskaznikow
CAN:xx AEND:xx – wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian
02. test wskaznikow i wyswietlaczy
03. SI-L:xxxx paliwo zuzyte od ostatniej inspekcji
SI-TAGE:xxxx – dni od ostatniej insekcji (nie zawsze dziala)
04. VBR:xx.xL/100km – chwilowe zuzyci paliwa na 100km
VBR:x.xL/HR – chwilowe godzinowe zuzycie paliwa L/h
05. RW-VBR: xx.xL.100km – srednie spalanie z ostatnich 50km w
RW:xxx km- zasieg na znajdujacym sie w baku paliwie
06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL – poziom paliwadla lewego i prawego czujnika
oraz suma tych wskazan.
TNKANZ: xx.xL – poziom paliwa, wartosc wyswietlana
07. KTMP:xxx – temp. silnika
N:xxxx u/min – obroty silika
ATMP:xx – temp. otoczenia
08. V:xxx km/h – aktualna chwilowa predkosc samochodu
09. VB:xx.xv – ladowanie alternatora
10. LAND:xxx – jezyk wyswietlania
11. wartosci do konfiguracji check kontrol
12. VANK:xxx.x km/h srednia predkosc poj. uzywana przy kalkulacji
planowanego czasu przybycia do celu
ANK: – prawdopodobny czas osiagniecia celu podrozy
13. GONG? – sygnal dzwiekowy, test.
14. DIAGx xx xx xxx – diagnostyczne wartosci OBC
15. PORT A00 do B06 – wartosci portu OBC
16. OELTEMP – temp. oleju
17. ???
18. niedostepny
19. blokowanie OBC
20. korekcja wskazan sredniego zuzycia paliwa
21. reset ustawien OBC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL