BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
Witam Wszystkich Serdecznie !

Chciałbym Wam przedstawić Swoje BMW E36 320i Sedan z 06.1997r.
Autko posiadam od roku a na forum bmw-sport gościłem dosyć rzadko ale razem z postanowieniem założenia galerii, postanowiłem je również częściej odwiedzać .

Tak konkretniej o autku ...

Jest to Sedan z 06.1997r. w momencie kupna prezentował się w miarę wporządku Miał jedynie nie sprawny termostat , zużyte tarcze hamulcowe przednie i kiepsko naprawiony tylny błotnik po jakiejś małej przygodzie ale to wszystko nie było na tyle groźne żeby nie kupić autka ponieważ reszta nie budziła zastrzeżeń silnik był suchutki wnętrze w bdb.stanie nie poniszczone .
Przez dalszy okres posiadania jego prze zemnie z autkiem działy się różne rzeczy troszkę je zaniedbałem później chciałem coś z Niego zrobić germana lub coś podobnego potem chciałem je sprzedać potem zostawić w totalnej serii i tak to E36 przeżyło wiele Moich wahań nastrojów i tak po roku finalnie doszedłem do wniosku że autko na 99% zostanie u Mnie na dożywocie ze względu na to że po przejażdżkach róznymi autami nie czułem się w żadnym tak dobrze jak w starej,poczciwej E36 tak więc postanowiłęm zrobić z Niej w miarę możliwości jakiś fajny samochód w Swoim stylu ... :)
Nie Mam za dużo zdjęć z prac przy Niej ale postaram się wrzucić to co Mam i aktualizować to na bieżąco ,przy aucie wszystko robię Sam wszelkie serwisy itp.itd tak więc Mam nadzieję że będzie ciągle coś się działo ...

Na pierwszy ogień poszedł do wymiany termostat ponieważ cały czas był otwarty został zmieniony na Wahlera .
Następnie wymienione zostały Tarcze Hamulcowe przednie i klocki na Zimermanna .
Później była małą przygoda z krawężnikami i felgi na których kupiłem auto jakieś beznadziejne 15-stki firmy aluette czy jakoś tak uległy presji i ustąpiły miejsca seryjnym felgom z E34 również 15-nastkom (kupione zostały jedynie z takiego powodu że były dokupienia za 200 zł w bdb stanie proste i wyglądały o niebo lepiej od tych które kupiłem z autem i były proste) i tak na marginesie za 180 zł sprzedałem na złomie 4 pogięte alufelgi :)
Następnie padł czujnik od ABS-u nie naprawiłem go do dzisiaj :D zawsze jakoś nie podrodze było Mi żeby jechać na podłączenie pod komputer .
Po wymianie felg musiałem na nowo ustawić zbieżność ponieważ przy uderzeniu w krawężniki przestawiła się lekko kierownica a przytym wyszło że drążki kierownicze mają luzy tal więć zostały wymienione na Lemfordera .
Tak mniej więcej sprawowało się Moje autko przez rok użytkowania resztę postaram się opisywać na bieżąco :)

Dane Pojazdu :

Art. Wartość
Numer podwozia AN24406
Kod typu CB51
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka LEDER STANDARD/SCHWARZ (P8SW)
Data prod. 1997-03-03


Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S283A LT/ALY WHEELS BMW STYLING II Obr. BMW, st. le. BMW Styling II
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S341A BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR Zderzak - w pełni lakierowany
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S464A SKIBAG Worek na narty
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S528A AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
S718A EXCLUSIVE EDITION Pakiet wydania Exclusive
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S945A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA
P971A EXCLUSIV PACKAGE Pakiet Exklusiv
S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Zarządzanie zleceniami HEAT

Poniżej foto jakiś czas po kupnie już na zmienionych felgach na te z E34 :

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:13 
ładna,,mamy podobnie wypasione serie :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:13 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
jakoś tak po ostatnich wydarzeniach ksywa mi nie leży ...
ale widzę że skóra w dobrym stanie i zadbana bemka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
fajna sztuka na dobrym wypasie :cwaniak: silnik zmienic i będzie już w ogóle :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
kolego NANOCSmilosz oco chodzi jakich wydarzeniach jestem na tym forum krótko ale chyba już o czymś niewiem ??? :D

Co do zmiany silnika napiszę jutro gdyż silnik został zmieniony w tamtym tygodniu na M52B25 z 323i ale konkretniej dlaczego akurat na taki (bo zapewne będzie masa pytań dlaczego nie 2.8 :D ) napiszę jutro i wrzucę kilka fotek tych które Mam :)


Ostatnio edytowano 30 lipca 2012, 22:19 przez b1joooker, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:19 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
hehe to nie z forum ;) to ze świata
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
A nooo ta :D Fakt , Masz rację :P ale jestem raczej Polskim wydaniem jOOOkera kompletnie nie groźnym nie umiem strzelać ani nie znam się na materiałach wybuchowych XD hehehehe ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:25 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
b1joooker, tamten też się podobno nie znał :D także wiesz hehe :D no nic , pogratulować tylko bawarki bo w bdb stanie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 30 lipca 2012, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
Hehehe oj dobra dobra pamiętaj nie wolno szufladkować ludzi :D hehehe dzięki za słowa uznania dla Bemki jutro wrzucę więcej fotek :P tym czasem Dobranoc :D Jutro na 7:00 do pracy XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 00:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
Ładna seria ;) napisałeś się ale ze zdjęciami się nie popisałeś ! :dobani:

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2143
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
rzadko widać 4 poduchy

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 274
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9&start=20
bardzo ładna seria :hurra:

_________________
nie jedź szybciej,niż twój Anioł Stóż potrafi latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 10:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4168
Lokalizacja: PSR
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134731
te felgi są okropne :looka:

_________________
Obrazek
Cycki, dresy, BBS-y !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
Felgi sa okropne to fakt ale akurat w momencie ich kupna do wyboru Miałem pogięte aluetty i te które są teraz tak więc dużego wyboru nie Miałem :) Później Miały być RH ZW1 i gleba 60\30 i nawet kupiłem zawias i felgi ale idą na sprzedaż niebawem ze względu na to że troszkę zmieniła się koncepcja na auto ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 17:08 
noo powiedz co za koncepcja :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 336
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M47
Wyposażenie na wypasie. Wnętrze idealne :) jesteś drugą osobą u której widzę tak niezniszczoną skórę w e36 sedan - pierwszą osoba był mój brat :) Mało zdjęć ale konkretny opis . Jest super :ok:

_________________
BMW e46 Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 17:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
zazdroszcze środka i takiego wypasu ...

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 31 lipca 2012, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
Dzięki Panowie za słowa uznania :) w imieniu Bemki i Swoim :) Co do wypasu to Mam zamiar na bieżąco go powiększać a co do koncepcjii na auto to jest taka że auto będzie idealnie wyglądało tak jak wyszło z salonu będzie tylko doposażane w ori elementy takie jakie proponowało BMW do E36 głównie z pakietu ///M jedyne co będzie inne to system Audio obniżenie delikatnie większe niż M-Tehowe ale dosłownie delikatnie i może założę delikatne dystanse niektózy pewnie powiedzą że to totalna nuda a dla Mnie to jest to czego szukam gleba będzie małą głównie ze względu na to aby auto nie traciło na praktyczności jeśli kogoś to interesuje i to chyba tyle .... bo raczej o tym że będę starał się zachować jak najlepszą kondycję całego auta pisać nie muszę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: b1jOOOker ---> BMW E36 Sedan 320i Arktissilber Metallic
PostNapisane: 1 sierpnia 2012, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: BMW E36 320i
Kod silnika: M52B20
Tak jak wcześniej pisałem że wspomnę o silnika tak i właśnie uczynię ...
A więc zaczynając od początku silnik 2.0 po kupnie był dla Mnie bardzo odpowiedni ale właściwie tylko odrazu po kupnie , później zauważyłem coś co Mi bardzo doskwierało czyli mały moment obrotowy za mały aby fajnie się tym jeździło odczuwalne było to nie tyle co przyjeździe na trasie a w mieście podczas ruszania spod świateł nie mowa już nawet o jakimkolwiek sprincie :D Zacząłem wtedy poszukiwać sposobu na usprawnienie tego silnika i jak się dość szybko okazało było to raczej nie opłacalne bo tanimi środkami dało się nieco poprawić górę ale raczej nie dół a pakowanie ogromnej kasy nie Miało sensu bo Mi naprawdę potrzeba było nie dużo do szczęścia i tak odpusciłem temat ... Następnie coraz częściej słyszałem zawory silnika i zauważyłem coraz większy apetyt na olej wtedy przeszedłem na 10W40 co troszkę przystopowało apetyt na olej ale dalej nie było tak jak być powinno remont głowicy był właściwie nie opłacalny bo kosztowało by to więcej niż wymiana silnika na drugi ale to też nie było wyjścia bo zazwyczaj silniki są wymontowane z samochodów i trudno przewidzieć co się trafi a nie chciało Mi się tez podróżować po polsce za silnikiem ... aż po jakimś czasie kolega przypadkowo sprowadził dwa angliki na części dwie 323i w automacie szybko sprawdziłem czym różnią się osprzęty i wyszło na to że jedyne co się różni to przepływka i filtr powietrza pomijając wał i dyfer bo tego odrazu zmieniać nie muszę a reszta jest dokładnie taka sama . Dogadałem się z kolegą na dobrą cenę za słupek z przepływką odsłuchałem silnik i postanowiłem zabrać go od Niego bo spełniał dokłądnie Moje potrzeby Momentu było więcej a tego tylko potrzebowałem piszę to ze względu na często zadawane pytanie dlaczego nie 2.8 itp.itd :D . I tak ostatnio przełożyłem silniki fotek Mam mało ze wzgledu na to ze wcześniej nie Miałem jakiejś potrzeby robienia większego fotostory tak więc sory za jakość i to co przedstawiają ale tylko takowe posiadam :) Następne rzeczy jakie będę przedstawiał w temacie postaram sie dokumentować jakimiś lepszymi fotkami :P

Poniżej zdjęcia :

Obrazek
Shot at 2012-07-31

Obrazek
Shot at 2012-07-31

Obrazek
Shot at 2012-07-31

Obrazek
Shot at 2012-07-31

Obrazek
Shot at 2012-07-31

Przy okazji zmiany silnika wymieniłem :

Poduszki Silnika Febi
Uszczelka pokrywy zaworów Elring
Uszczelka misy olejowej Elring
Uszczelki Kolektora ssącego Gates
Pasek napędu Klimatyzacjii Bosch
6 świec Bosch Plus Yttrium
I uszczelniłem Skrzynię biegów
Wymiana Oleju wspomagania na Valvoline MaxLife ATF
Wymiana Oleju silnika na Valvoline MaxLife 5W40

Do wymiany z osprzętu silnika jest jeszcze guma przepływomierza Moja niestety sparciała pod wpływem lat a reszta okaże się po złożeniu autka do kupy i podłączeniu pod komputer :) Narazie to tyle resztę rzeczy będę dodawał na bieżąco.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL