BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 18:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Witam, muszę kupić do firmy jeszcze jednego busa tylko nie mogę się zdecydować jakiego. Busik nie musi być duży i być co najmniej z 2001r. Myślałem nad różnymi, ale ogólnie waham się między t4 1.9tdi a transitem 2.0tddi w najmniejsze budzie. Auto będzie robiło rocznie około 90tkm więc nie ukrywam, że zależy mi przede wszystkim na niskim spalaniu. Towaru będzie woził mało i lekkiego. Zazwyczaj każdy mówi, że t4 o niebo lepsze i mniej awaryjne, a że w transitach pompy padają co 250tkm. Co do t4 to na plus przemawia przede wszystkich spalanie bo to chyba najoszczedniejszy bus no i ta podobno niezawodność, na minus przemawia rozrząd na pasku (będzie trzeba robić pewnie co rok albo i częściej), to, że cieżko znalezć po 2000 roku nieoszklonego (musi być blaszak, okna z tyłu co najwyżej) i ogólnie nie ma wyboru, a jak coś jest to drogie i stare rocznikowo. Co do transita tddi (tdci nie chce) to rozmawiałem ze znajomym który ma ich kilkanascie i z tymi pompami to mówi, że wcale się tak nie sypią tylko trzeba nie lać syfnego paliwa niewiadomego pochodzenia. Na pewno transit przemawia rocznikiem i tym, że jest większy ich wybór i łatwiej coś znaleźć, blachy jednak sporo gorsze. No i napewno t4 będzie w porównaniu do transita mułowaty. Co do ceny to myślę, że górna granica to jakieś 20 tys zł netto, ale wolałbym coś tańszego (około 15 tys zł). Transit jakby miał być to minimum 2004 rok. Najchętniej to bym posłuchał opinii od kogoś kto i z jednym i drugim modelem ma do czynienia na co dzień i może je porównać. Może ktoś ewentualnie ma jeszcze jakiś inny typ? Zapomniałem dodać, że musi być biały, co w przypadku t4 już nie jest tak łatwe jak w przypadku transita.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 218
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36 325 td
Kod silnika: M51D25
Silnik TDDI to pompa VP44 o której nawet Bosch na szkoleniach mówi że przy około 200 tyś powinna padać. Koszt regeneracji ok 3 tyś pln :). Oczywiście zdarzają się też auta które na tej pompie potrafią zrobić i 300 tyś albo więcej ale to raczej nie często :)

_________________
http://www.myspace.com/1p2mc
http://www.myspace.com/goryl1p2mc
Z-A-P-R-A-S-Z-A-M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 22:23 
Rozważałbym T4 albo coś z Ducato/Boxer/Jumper.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 00:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Ranault Traffic. Kumpel ma 4 sztuki, 1.9 DCI. Świetnie się tym jeździ, wszystkie sprawują się super, a lekko nie mają.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 06:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: 3CITY
Moje BMW: e46T
Kod silnika: m57+
tylko t4 1.9td (68 lub75koni) zrobiłem takim firmowym ponad 500tys km i tylko olej, tarcze, zawieszenie i rozrząd, polecam to auto w 100%, spalanie od 6L do 10L. Najważniejsze, że części dostaniesz na każdym szrocie na miejscu, a nie jak z francuskimi wynalazkami, gdzie bardzo ciężko znaleźć elementy nadwozia. Jak znajdziesz T4 z przebiegiem mniejszym niż 400tys km to będziesz się długo cieszył z auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 09:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Dzięki za podpowiedzi. Co do ducato/boxer/jumper to mam w tej chwili też jumpera 2.2Hdi z 2004r. i plastelina jak nie wiem :looka: Blachy cienkie jak bibuła, wszechobecna rdza, silnik chodzi ładnie jak na swój przelot, ale siadają inne zespoły na potęgę. Spalanie na poziomie 8-8,5 litra i niżej nie daje rady zejsć. Kolega kupił boxera z 2007 roku i tez już 2 razy serwis - raz pompa, drugim razem byłem w szoku ale pokruszyły się kable w okolicy silnika, zaczynają pękać tylne drzwi (norma w tym modelu) :przestraszony: Co do traffica to nie miałem z nim nigdy do czynienia, ale dwóch znajomych miało mastery 2.2 i nie byli zbyt zadowoleni, ale może ten 1.9 byłby lepszy - muszę poczytać po necie :) Jak narazie chyba wygrywa T4.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Ja nie wiem co wy robicie z tmyi samochodami. Pekajace drzwi, kruszące sie kable, rdza... :rotfl: :rotfl: :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 11:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
bieniu, moi kumple mają cztery firmy trudniące się ściąganiem ciężarówek i autobusów z zagranicy. W każdej kierowców wożą trafici. Kumpel ma jednego 1.9 i drugiego 2.5. Wg mnie 1.9 lepszy bo oszczędny, a nie dużo słabszy od 2.5. Gadałem z chłopakami, to nie chcą innych busów.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 212
Lokalizacja: LKS
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
kolego jako że mam znajomych na przewozie Polska-Holandia to troszkę powiem z takiej perspektywy, trasy długie i częste prawie po 4000km dwa razy w tygodniu.
Wiadomo najbardziej popularny Sprinter ale ciebie nie interesuje.
trafki sią bardzo teraz popularne, nie sypią się wcale tak, małe spalanie tak samo i t4 jednak bardziej muly
Na twoim miejscu właśnie bym te dwa auta rozważał ewentualnie vito;)

_________________
W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno bardzo fajnie, ale to bardzo fajnie, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 16:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Dzięki koledzy, a bliźniak traffica - vivaro? Np. 1.9dti? Sprinter wiadomo, że z busów jest chyba najwytrzymalszy. Mam jednego i pomimo około 1 mln przelotu nie bardzo nawet się psuje, ale swoje jednak spala, a kilometry które bedzie robił to jednak nie trasa tylko kręcenie się na miejscu.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
bieniu, o ile wiem, to Vivaro, Trafic i Nissan Primastar, to praktycznie te same auta ;)

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 212
Lokalizacja: LKS
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
Dokładnie tak jest to praktycznie to samo;) jedynie porównać wyposażenie auto w tym samym stanie cenowym i przebiegi;)

_________________
W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno bardzo fajnie, ale to bardzo fajnie, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Vivaro/Trafiic/Primastar to to samo, ale pod maskami tych aut są silniki z Renault.


Ja ma być do tłuczenia to wolnossący t4 albo tzw. kaczka :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 14 października 2012, 19:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
pewnie juz po fakcie, ale dla nastepnych zainteresowanych, polece transita

spokojnie ekspolatowany pali do 7L, auto niedowartościowane w porównaniu do T4, LT i Sprintera. T4 jest spoko ale duzo mniej miejsca w srodku, Transitem można jechać w 3 os ( mówie o wersji bez dodatkowych siedzeń ) 500 i wiecej km, T4 3 chłopa z przodu do marketu na zakupy to męczarnia

No i RWD :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 15 października 2012, 08:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1442
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 325 tds touring
a powiedz mi kolego jedna rzecz, jak duze ciezary chcesz wozic tym autem ??

_________________
o gustach się nie dyskutuje ...
racja jest jak dupa ... każdy ma swoją !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 15 października 2012, 09:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Jak T4 to tylko 2.5. Pali w dalszym ciągu niewiele, a jedzie się już dość przyjemnie. Trafiki też są w porządku najlepiej z 6 biegami to zasięg robi się wręcz nieprzyzwoity. ;)

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 26 października 2012, 18:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Odgrzewając kotleta. Po wielu poszukiwaniach trafika/transita, oglądnięciu około 20-stu ulepów trafiłem przypadkiem na bardzo ładne T4 1.9TD z 2001r w najmniejszej budzie. Malowane tylko 2 elementy, ogólnie wyglada na nie zamęczone - jak nowe z zewnątrz i w środku. Silnik pompa i skrzynia suchutkie. Zapala jak ta lala, chodzi wszystko bardzo ładnie, filtry nowe, a rozczarowałem się spalaniem... 4/5 to trasa max 90 km/h 1/5 to niezakorkowane miasto. Nie butuje go wcale, na pace praktycznie pusto i spala 8-8,5 litra/100km. Gdzie bym nie poczytał wszedzie piszą że da się nim zejść do 6 litrów, a 8 to w miescie. Nie wiem czy to bajki czy jak się to ma do rzeczywistości. Mi się wydaje, że troszkę za dużo, bo tyle to pali sprinter z milionowym licznikiem i inne busy jakie miałem okazje użytkować, a budy miały dużo większe :zdegustowany: Czy ktoś użytkuje takie auto i może coś powiedzieć na temat spalania, bo nie wiem czy mam szukać dziury w całym czy dać sobie spokój. Może lejące wtryski?

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 26 października 2012, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Coś rzeczywiście za dużo. 9 to pali Sprinter 416, doka i z najazdem.

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 27 października 2012, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Jakby wtryski lały to by kopcił.

Ja bym podpinał pod kompa moze jakis blad bedzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jakiego busa wybrać?
PostNapisane: 17 marca 2014, 11:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Odgrzeję kotlet, bo podobny problem muszę rozstrzygnąć.
Potrzebuję busa osobowego ze sporym bagażnikiem i opcją łatwego demontażu siedzeń. Do tego potrafiącego pociągnąć przyczepę/lawetę i nie robiącego wstydu wyglądem.

Rozglądając się po tym co dostępne, stwierdzam, że najlepsze opcje to:
- vivaro/traffic długie 8/9os - raczej 2,0
- t4 caravelle długie 8/9os - 2,5tdi 150KM

Budżet, o jakim myślę, to 20-25 koła, co sprawia, że może to być t4 w okolicach rocznika 2000 (piekielnie trzymają ceny te fałweje) lub opel/renault/nissan z 2005-2006.

Wiadomo, że przy takich autach 5 lat różnicy wieku, to 500tys km w kołach. Bardzo dużo. Z drugiej strony, pierwsze lata to największy przebieg, potem częściej auta trafiają na mniej intensywne użytkowanie.

Poradziłem się wszystkich znajomych, którzy mają doświadczenia z tymi autami i opinie są zupełnie sprzeczne. Jedni mówią, że tylko vw, bo to jakość i trwałość i w perspektywie mniejszy spadek wartości + tańsze i dostępne części.
Drudzy mówią, że tylko traffic/vivaro, bo nowsze, mniej zlatane, absolutnie odporne na korozje i trwałe. Znajomy ma 3 traffici latające na zachód z ludźmi i przez 3 lata nalatały po 850tkm, ogólnie nie sprawiając problemów.
Z drugiej strony wszyscy przemytnicy z moich stron od zawsze latali t4. Mam znajomego laweciarza od 10 lat ciągającego lawetę z niemiec t4 150KM i auto wychwala przeokrutnie.
Więcej wskazań na konkretne, problematyczne awarie faktycznie udało mi się znaleźć w odniesieniu do opla/renaulta.

Dylemat jest więc taki, czy młodsze o 5 lat vivaro, czy starszy caravelle 150KM.
Niezaprzeczalne plusy vivaro, to faktycznie lepsza odporność na korozję i wnętrze, które ergonomią bije vw o jakies 2 dekady.

Może od czasu ostatnich wypowiedzi w wątku, ktoś nabył jakieś nowe doświadczenia z wymienionymi autami?
Może ktoś z Was użytkuje któreś z nich?

Ja tydzień jeździłem nówką vivaro (7tkm przelotu), dojechałem do Bośni, pokręciłem się na miejscu i wróciłem. W sumie zrobiłem 8tkm, dało się jechać, spalanie bardzo niskie, komfort do przeżycia jakoś tam. Jeszcze gdyby nie to tylne, skaczące zawieszenie, to byłoby super.
VW caravelle ostatnio zrobiłem trasę 2tkm, ale był to wybitnie zjeżdżony egzemplarz, krótki, z silnikiem 102KM i padającym sprzęgłem, więc słabo mogę porównywać, choć chyba resorowanie miał jednak przyjemniejsze od taczkowatego opla.


pzdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL