BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] swap
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 00:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
witam i pozdrawiam maniakow bumy.mam bmw 320 cabrio i ten silniczek mnie zbytnio nie zadowala osiagami,mam tez 730 v8 rok 95 po wypadku nie oplaca sie naprawiac.czy jest mozliwosc upchnac te v8 do e36?jak sprawa by sie miala z elektryka i cala reszta-skrzynia,wal,dyfer.acha v8 to automat.prosze o porady. dzieki wielkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 06:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie sądzę, że ta przeróbka należy do łatwych, swego czasu również się zastanawiałem nad V8 do swojej E36, ale jak zobaczyłem na zlocie w Chorzowie E36 z takim silnikiem do odpusciłem. Jeździła dosyć fajnie, ale w masce miał wycięty spory otwór bo silnik się po prostu nie mieścił. Czyli: E36 w wersji Alpina z silnikiem V8 musi mieć obniżony cały zespół napędowy, żeby można był wszystko upchnąć.
tak wyglada E36 Alpina z silniczkiem V8:

Obrazek

a jesli chodzi o tą E36 ze zlotu to poszukaj w galerii w dziale spoty, fotorelacja z Chorzowa:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 10:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
tak jak rorafalki pisał da sie ale to nie jest proste...... a tym bardziej tanie, tym bardzie nie ma sensu pchać tego silnika bo ma nieznacznie większą moc jak 328 jezeli już sie w to bawić to silnik 4.4L :] albo "chociarz" 4 L :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 00:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
ukasz :) wydaje mi sie ze roznica mocy miedzy 2.8 a 3.0 jest niewielka[25 km] ale momet jest duzo wiekszy,jednak 2.8[6r] to nie to samo co v8-co ty na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 10:24 
rorafalki napisał(a):
nie sądzę, że ta przeróbka należy do łatwych, swego czasu również się zastanawiałem nad V8 do swojej E36, ale jak zobaczyłem na zlocie w Chorzowie E36 z takim silnikiem do odpusciłem. Jeździła dosyć fajnie, ale w masce miał wycięty spory otwór bo silnik się po prostu nie mieścił. Czyli: E36 w wersji Alpina z silnikiem V8 musi mieć obniżony cały zespół napędowy, żeby można był wszystko upchnąć.


Wystarczyłoby porzeźbić z maską ;)

grzes320 napisał(a):
witam i pozdrawiam maniakow bumy.mam bmw 320 cabrio i ten silniczek mnie zbytnio nie zadowala osiagami,mam tez 730 v8 rok 95 po wypadku nie oplaca sie naprawiac.czy jest mozliwosc upchnac te v8 do e36?jak sprawa by sie miala z elektryka i cala reszta-skrzynia,wal,dyfer.acha v8 to automat.prosze o porady. dzieki wielkie


Jak masz części to jestem całkowicie ZA.
Oczywiście jeżeli w 320 masz manual, to radze nie zakładać automatu z tej V8 tylko kupić manualną skrzynie 5cio biegową do 730 V8 lub 530V8 i może być również z E32 lub E34, ponieważ z przekładki automatu na manual będzie za dużooo roboty.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 10:38 
grzes320 napisał(a):
ukasz :) wydaje mi sie ze roznica mocy miedzy 2.8 a 3.0 jest niewielka[25 km] ale momet jest duzo wiekszy,jednak 2.8[6r] to nie to samo co v8-co ty na to?





...wystarczy hasło " V8 " i wiadomo o co chodzi... dźwięk... mrr
"E36 z V8? Paaanie!" już widzę miny niedowiarków :]
faktycznie, jakby wymieniać na 2.8 r6, to już lepiej po prostu auto zmienić i tyle.
A montowanie V8 ma sens o tyle, że się buduje coś oryginalnego, coś niespotykanego...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 12:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
grzes320 napisał(a):
ukasz wydaje mi sie ze roznica mocy miedzy 2.8 a 3.0 jest niewielka[25 km] ale momet jest duzo wiekszy,
różnica jest ale 2.8 mozna mieć łatwo (wystarczy kupić) a żeby wsadzić 3l to już kombinowanie ( mowa o e36 oczywiście)i bardziej kosztowny interes wiec moim zdaniem różnica zbyt mała by waro byoo się tego podejować.... co innego jakby M60/62 ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 14:16 
Ukasz napisał(a):
co innego jakby M60/62


A 3.0 V8 to już nie jest M60/M62???

Ukasz napisał(a):
bardziej kosztowny interes wiec moim zdaniem różnica zbyt mała by waro byoo się tego podejować


Ale kolega pisze ze ma części z rozbitej E38, wiec koszty takiego swap-a i tak będą mniejsze niż dodatkowo jeszcze kupić 2.8.
Zakładaj to V8, a potem jak nadal będziesz miał za mało mocy to wsadzić 4.0 lub 4.4 to już będzie pikuś :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 14:41 
DAREX napisał(a):
Ukasz napisał(a):
co innego jakby M60/62


A 3.0 V8 to już nie jest M60/M62???



pomieszaliście panowie....

M60/1 B30 to V8 3.0, M60/2 B40 to V8 4.0,
z kolei M62 to też V8 kolejno B35, B44, B46, no i jeszcze F5/1 o pojemnosci 4.8


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 18:05 
Masz racje w M62 nie było 3.0, bo 3.0 to M60 :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 18:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
napisałem typ silnika a zaponiałem dodać pojemności... :wstyd: oczywiście miałem na mysli najwyższą dostepną a więc 4l dla M60 i 4,4 dla M62 ;)
DAREX napisał(a):
Ale kolega pisze ze ma części z rozbitej E38, wiec koszty takiego swap-a i tak będą mniejsze niż dodatkowo jeszcze kupić 2.8.
Zakładaj to V8, a potem jak nadal będziesz miał za mało mocy to wsadzić 4.0 lub 4.4 to już będzie pikuś
ale swap na 2.8 to już zupełnie bez sensu i ja go odradzałem przecierz... tak samo jak na M60b30 bo osiągi prawie jak M52B28 a pomimo posiadania gratów to nie było by takie proste.... dlatego mówiłem że jak swap to na konkretny silnik .... to co masz to najlepiej sprzedaj i jezeli Ci nie przejdzie chęc na swap-owanie to kup M62B44 i wtedy kombinuj :hyhy:
grzes320 napisał(a):
wydaje mi sie ze roznica mocy miedzy 2.8 a 3.0 jest niewielka[25 km] ale momet jest duzo wiekszy,jednak 2.8
teraz porównałem parametry i dokładnie to wygląda tak M52B28 - 193KM przy 5300 obt/min i 280Nm przy 3950
m60B30 218KM przy 5800 obr/min i 290 Nm przy 4500 obr/min więc różnica jest mniejsza niż przypuszczałem.... :wstyd:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL