BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 797 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 40  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 17 października 2012, 15:21 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Cytuj:
Blisko połowa ekranów akustycznych powstała niepotrzebnie. Firmy je produkujące zarobiły na nich fortunę - informuje "Rzeczpospolita".
Przez złe przepisy autorstwa resortu środowiska, na ekranowaniu Polski straciliśmy około miliarda złotych. Ekrany postawiono tam, gdzie powstać wcale nie musiały. Przed samochodowym ruchem chronią np. lasy i ugory.
Pięć lat temu Ministerstwo Środowiska wprowadziło w Polsce normy hałasu, które należą do najwyższych w Europie. To właśnie na ich podstawie wyrastają ekrany. Tyle, że są one stawiane nie tylko w obrębie miejscowości, ale także w szczerym polu.
Wskaźniki odnoszące się do terenów zabudowanych są stosowane, nie wiedzieć czemu, także poza nimi, gdzie natężenie ruchu przekracza 16,4 tys. pojazdów na dobę. A takich odcinków jest, poza wielkimi miastami, 235. Łącznie liczą aż 1538 km i większość z nich trzeba "zaekranować".
Według wyliczeń GDDKiA, gdyby normy zmieniono przed drogowym boomem, nawet 40 proc. ekranów okazałoby się niepotrzebnych. Przykładowo, na A2 kosztowałyby nie 200, ale 120 mln zł. Ani resort środowiska, ani infrastruktury nie reagowały na liczne interwencje GDDKiA i marszałków województw.
Jak wylicza Rzeczpospolita, bubel prawny i opieszałość Ministerstwa Środowiska spowodowały niepotrzebne wydanie miliarda złotych. Taka kwota wystarczyłaby na wybudowanie 25 km autostrady lub 30 km drogi ekspresowej.
Część ekspertów uważa, że sprawą powinna zająć się prokuratura.
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Polow ... caid=1f5c8

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 22 października 2012, 13:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
W listopadzie przybędzie nam 75 kilometrów autostrady w kierunku Gdańska. Ze Strykowa dojedziemy nią niemal do Włocławka. W tym roku rozpocznie się prawdopodobnie także budowa kolejnego odcinka A1: Stryków - Tuszyn


http://wyborcza.pl/1,75248,12713897,Nar ... awka_.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 22 października 2012, 13:40 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Cytuj:
Wpadka jakiej nie było! Autostrada A2 jest… za krótka o 30 metrów.
To, co wyszło na jaw, niestety nie jest kiepskim żartem. Okazuje się, że wciąż brakuje 30 metrów autostrady A2 na połączeniu z południową obwodnicą Warszawy, czyli trasą S2. Nie jest wykluczone, że na naprawienie tej niedoróbki GDDKiA będzie musiała… rozpisać przetarg - donosi RMF FM.
- Wykonawca autostrady nie miał do czego podłączyć swojego fragmentu trasy, bo opóźniła się budowa obwodnicy. Zabrakło nasypów - tłumaczy Małgorzata Tarnowska. rzecznik drogowej dyrekcji na Mazowszu.
Teraz urzędnicy z kalkulatorem w ręku muszą obliczyć, jaki będzie koszt wybudowania brakującego 30-metrowego kawałka jezdni. Jak twierdzi rozgłośnia GDDKiA może budowę zlecić wykonawcy budującemu obwodnicę (i każdej innej).
Jednak może się okazać, że będzie konieczne wdrożenia procedury przetargu - to potrwa kilka tygodni, pod warunkiem, że znajdzie się chętny, który zechce brudzić sprzęt na 30 m drogi.
Jeśli drogowcy nie zdążą, zanim obwodnica będzie gotowa, wówczas może być potrzebny… tymczasowy most między obwodnicą, a autostradą.
http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/ ... etrow.html :rotfl:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 6 listopada 2012, 23:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Dziś, poznański oddział GDDKiA ogłosił przetarg na budowę ostatniego, ponad 5-kilometrowego odcinka Zachodniej Obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11. Inwestycja finansowana z KFD powinna być zakończona już jesienią 2014 roku.


http://gddkia.gov.pl/pl/a/11718/Rusza-p ... e-Poznania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 6 listopada 2012, 23:26 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Od ogłoszenia przetargu do oddania inwestycji daleka droga, ale oby im sie udało, bo obecna sytuacja jak z filmów Stanisława Bareji :rotfl: :rotfl: :rotfl:

renoraines napisał(a):
Obrazek




czyli :rotfl: :rotfl: :rotfl:


_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 6 listopada 2012, 23:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
renoraines napisał(a):
bo obecna sytuacja jak z filmów Stanisława Bareji


też słucham Planetę Pń :)

renoraines napisał(a):
Od ogłoszenia przetargu do oddania inwestycji daleka droga,


Cytuj:
Wykonawca na budowę całego odcinka ma 18 miesięcy, jednak już po 14 miesiącach od podpisania umowy będzie musiał zbudować ciąg główny drogi S11, by kierowcy mogli jeszcze przed wakacjami 2014 roku korzystać z całego, ponad 27-kilometrowego odcinka Zachodniej Obwodnicy Poznania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 7 listopada 2012, 14:13 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Byczus napisał(a):
renoraines napisał(a):
bo obecna sytuacja jak z filmów Stanisława Bareji


też słucham Planetę Pń :)

renoraines napisał(a):
Od ogłoszenia przetargu do oddania inwestycji daleka droga,


Cytuj:
Wykonawca na budowę całego odcinka ma 18 miesięcy, jednak już po 14 miesiącach od podpisania umowy będzie musiał zbudować ciąg główny drogi S11, by kierowcy mogli jeszcze przed wakacjami 2014 roku korzystać z całego, ponad 27-kilometrowego odcinka Zachodniej Obwodnicy Poznania.


Tak,to czytałem, ale trzeba odjąć lekko licząc 6 mcy zimy (3 mce zima 2012/13, 3 mce zima 2013/14) + mowiac potocznie ewentualne złożenie odwołania od wyniku przetargu czy tez innych decyzji i ten termin już jest płynny. Czas pokaże jak będzie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 14 listopada 2012, 10:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Kierowcy mogą już jeździć autostradą A1 na odcinku Stryków - Kowal - poinformowała we wtorek po południu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Prawie 85-kilometrowy odcinek A1 z Łodzi do Kowala pozwoli kierowcom pokonać ten dystans w około 40 minut.


http://www.tvn24.pl/kolejny-odcinek-a1- ... 467,s.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 14 listopada 2012, 12:26 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Problem będą mieli mieszkańcy Tarnowa. Po otwarciu autostrady ruch na Ukrainę bedzie odbywał sie przez miasto, bo nadal nie sa rozpoczete prace nad obwodnicą. http://www.temi.pl/temi/tarnow/28-tarno ... niepewnosc
Cytuj:
Władze Tarnowa chcą zamknięcia nowej autostrady dla ciężarówek. Władze Tarnowa wystosowały oficjalne pismo do GDDKiA z wnioskiem o ograniczeniu ruchu na nowej drodze dla pojazdów ciężarowych. Urzędnicy boją się, że ciężarówki zakorkują miasto. Nowa autostrada ma być przejezdna przed końcem tego roku. Problem w tym, że jadący nią od Krakowa kierowcy dojadą tylko do Tarnowa. Budowa trasy od Tarnowa w kierunku Rzeszowa na razie utknęła w martwym punkcie.
Po puszczeniu ruchu na nowej drodze władze Tarnowa obawiają się wzmożonego ruchu na al. Jana Pawła II, ponieważ będzie to jedyna alternatywa dla kierowców jadących w kierunku Rzeszowa. Tylko zjeżdżając na tę ulicę będą mogli przedostać się do "starej czwórki".
http://tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=13173

Cytuj:
Tarnów: GDDKiA nie zamknie A4 dla ciężarówek.
Urząd miasta w Tarnowie prosił GDDKiA o zamknięcie dla ciężarówek autostrady A4 z Szarowa do Tarnowa, co ma uchronić miasto przed problemami komunikacyjnymi. Drogowcy twierdzą jednak, że ruch z autostrady nie zablokuje miasta – podaje „Dziennik Polski”. Po otwarciu kolejnego odcinka autostrady kierowcy jadący dalej na wschód będą musieli dostać się do drogi krajowej nr 4 aleją Jana Pawła II i ulicą Lwowską. Miasto szacowało, że ruch na tych ulicach mógłby wzrosnąć do 30-35 tys. pojazdów na dobę.
GDDKiA bazując na wyliczeniach stwierdziła, że auta zjeżdżające z A4 nie zablokują alei Jana Pawła II. Drogowcy twierdzą, że obecnie aleją Jana Pawła II przejeżdża około 16 tys. samochodów na dobę, a po otwarciu autostrady A4 wzrośnie o około 7 tys., w tym 900 ciężarówek.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... rowek.html


Taki bałagan jest konsekwencja budowy na pokaz drozszych za km, płatnych autostrad, zamiast budowy bezpłatnych dróg ekspresowych i miejskich obwodnic.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 14 listopada 2012, 12:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
Prośba Tarnowa została odrzucona przez GDDKiA , wiem że Tarnów szykuje teraz ograniczenie na wjeździe do miasta od strony A4 do 3,5 tony, będą niezłe jaja. Ale jeżeli nie dopna swego to wschodnia część miasta zostanie szybko sparalizowana i zniszczona przez TIRy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 14 listopada 2012, 13:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
renoraines napisał(a):
Taki bałagan jest konsekwencja budowy na pokaz drozszych za km, płatnych autostrad, zamiast budowy bezpłatnych dróg ekspresowych i miejskich obwodnic.


specjalistą nie jestem, ale jeśli dobrze widzę, to właśnie ten odcinek A4 będzie obwodnicą Tarnowa (węzły przed i za miastem) http://ssc.siskom.waw.pl/nowa-mapa.png
, problem raczej w tym, że odcinek od Tarnowa do Dębicy jest narazie tylko w fazie decyzji środowiskowych, co oznacza kilka lat braku ciągłości A4 z pozostałymi odcinkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 14 listopada 2012, 15:46 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Byczus napisał(a):
renoraines napisał(a):
Taki bałagan jest konsekwencja budowy na pokaz drozszych za km, płatnych autostrad, zamiast budowy bezpłatnych dróg ekspresowych i miejskich obwodnic.


specjalistą nie jestem, ale jeśli dobrze widzę, to właśnie ten odcinek A4 będzie obwodnicą Tarnowa (węzły przed i za miastem) http://ssc.siskom.waw.pl/nowa-mapa.png
, problem raczej w tym, że odcinek od Tarnowa do Dębicy jest narazie tylko w fazie decyzji środowiskowych, co oznacza kilka lat braku ciągłości A4 z pozostałymi odcinkami.



Pokazujesz to http://www.a4szarow-krzyz.pl/, ja pisze o wschodniej obwodnicy http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarze ... ca-tarnowa .
Dalej, chcąc czy tez niechcący potwierdziłeś co napisałem. Decyduje wladza , a brak decyzji powoduje brak ciągłości. To co wyzej w kontekście Poznania, jest góra, jest dół, a brak środka.Bez tego srodkowego polaczenia nie ma ciągłości i taki jest na dziś stan faktyczny.
Nie czarujmy się, wiemy kto rozporządza pieniędzmi na drogi. Priorytetem są płatne autostrady, żeby czerpać kase z kierowców.
Wracając do Tarnowa. GDDKiA odrzuciła prośbe Tarnowa o zamknięcie dla ciężarówek tego odcinka autostrady A4, bo przy zamknięciu nie ma zarobku na ciężarówkach. To, ze będzie zwiekszony ruch przez miasto i ludziom się utrudnia to pikuś.Taki burdel mogłby być w latach 90, ale nie obecnie, po tych 20kilku latach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 18 listopada 2012, 23:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
http://www.sfora.pl/Uwaga-Tu-na-A2-rzuc ... ami-a49625

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Komentarz raczej zbędny.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 26 listopada 2012, 23:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Mistrzostwo, pod Toruniem będą 2 PPO w odległości 5km czy ile to tam jest :rotfl:

Obrazek

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 27 listopada 2012, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
renoraines napisał(a):
GDDKiA odrzuciła prośbe Tarnowa o zamknięcie dla ciężarówek tego odcinka autostrady A4,


a jednak nie :) http://www.tarnowianin.com/5282_tiry_ni ... arnow.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 27 listopada 2012, 12:35 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Kujon napisał(a):
renoraines napisał(a):
GDDKiA odrzuciła prośbe Tarnowa o zamknięcie dla ciężarówek tego odcinka autostrady A4,


a jednak nie :) http://www.tarnowianin.com/5282_tiry_ni ... arnow.html


Wywalczyli :ok: , lepsze czasowe ograniczenie i do 12 ton niż żadne.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 29 listopada 2012, 17:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: UFO
Uważam że Polskie autostrady są zbyt drogie. Zapłaciłem jakiś czas temu 90zł i pytam się za co?
Ceny są niewspółmierne do zarobków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 29 listopada 2012, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57
hubertus78 napisał(a):
Ceny są niewspółmierne do zarobków


to dotyczy nie tylko opłat drogowych

dla mnie jest to śmieszne, jak można mówić o otwarciu autostrady kiedy nie jest ona skończona
ograniczenia do 50, ograniczenia tonażowe, tak będzie pewnie do 2 lat kiedy to zrobią łączniki pomiędzy A4 i DK4. Dla mnie kolejny porażka.

piszecie, że lepsze ograniczenia na "otwartej" autostradzie, byle tylko po niej jeździć i to jest typowe podejście polaka, czyli przyzwyczajenie się do tego, że w naszym kraju to norma z takimi niespodziankami. Niestety to jest głupota, bo zamiast wymagać, żeby wszystko było robione porządnie to my na to przytakujemy. W końcu my między innymi na to płacimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 15:33 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Cytuj:
Przygraniczny odcinek autostrady A1 Świerklany-Gorzyczki otwarto w piątek dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - podała GDDKiA. Przejazd jest możliwy z ok. 10-kilometrowym objazdem nadal budowanego mostu w Mszanie.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Dorota Marzyńska-Kotas, od strony granicy państwa w Gorzyczkach autostradą A1 można już przejechać do węzła Mszana, a stamtąd drogami wojewódzkimi: nr 933, 930 i 932 do czynnego węzła Świerklany. Także w piątek po południu będzie można przejechać w przeciwnym kierunku - po zakończeniu czynności odpowiednich służb.
Cały dwupasmowy odcinek A1 Świerklany-Gorzyczki ma długość 18,3 km. Objazd drogami wojewódzkimi - ok. 10 km.
Po stronie czeskiej przygraniczny odcinek autostrady D1 Bohumin-Gorzyczki również już otwarto. Dzięki niemu autostradą D1 można jechać do Ostrawy i dalej - w kierunku Brna. Na północ od węzła Świerklany polska A1 dociera do portu lotniczego w Pyrzowicach, m.in. przecinając autostradę A4 w Gliwicach-Sośnicy.
Częściowe otwarcie przygranicznego odcinka A1 umożliwia kierowcom lekkich samochodów skrócenie przejazdu między czynnymi odcinkami autostrad – polskiej A1 oraz czeskiej D1. Dotąd kierowcy jeździli między nimi drogami nr 932 i 78 przez Świerklany, Wodzisław Śląski i Chałupki – do Bohumina.
Nadal tą trasą będą jeździć kierowcy pojazdów powyżej 3,5 t. Ograniczenie tonażowe wprowadzono wobec braku możliwości pełnego wykorzystania węzła Mszana i konieczności prowadzenia tam dwukierunkowego ruchu jedną łącznicą. Problemem jest również stan i dopuszczalna nośność dróg wojewódzkich, którymi wytyczono objazd.
Jak informowała GDDKiA, przed częściowym otwarciem przygranicznego odcinka A1 jego wykonawca wyremontował odcinki dróg wojewódzkich 930 i 933. Według ostatnich informacji pełne otwarcie tego odcinka autostrady będzie możliwe po zakończeniu robót na moście MA 532 w Mszanie, które planowane jest na sierpień 2013 r.
Po awariach, do jakich doszło podczas prac, budowę obiektu wstrzymano w kwietniu. W czerwcu Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Katowicach zdecydował, że konstrukcja mostu musi być wzmocniona, a to wymaga korekt w projektach i dodatkowych robót .
Po decyzji inspektora inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oraz wykonawca przygranicznego odcinka A1, firma Alpine Bau, jeszcze przez ponad miesiąc spierali się o to, z czyjej winy powstały wady i kto poniesie koszt naprawy. W lipcu GDDKiA informowała, że wykonawca zadeklarował budowę mostu zgodnie z projektem i uwagami nadzoru.
Pierwotnie cały odcinek A1 Świerklany-Gorzyczki miał być gotowy w sierpniu 2010 r. W grudniu 2009 r. GDDKiA wypowiedziała kontrakt firmie Alpine Bau, podając jako powód niewielkie zaawansowanie robót. W przetargu na dokończenie inwestycji wybrano ponownie Alpine Bau (wartość kontraktu 555 mln zł).
Po wstrzymaniu w kwietniu prac na moście MA 532 i czerwcowej decyzji nadzoru budowlanego w tej sprawie termin zakończenia robót to sierpień 2013 r. Według ostatnich zapowiedzi ministra transportu Sławomira Nowaka rozstrzygnięcie sporu między GDDKiA i Alpine Bau zapadnie niezależnie od zakończenia inwestycji - prawdopodobnie na drodze sądowej.
Poza objazdem na przygranicznym odcinku A1 kierowcy jadący tą trasą przez aglomerację katowicką napotkają w najbliższych dniach utrudnienia także na wysokości Gliwic i Zabrza. W związku z nierównościami nawierzchni między węzłami Zabrze Północ i Gliwice Wschód, wykonawca rozpoczął tam gwarancyjną wymianę górnej warstwy ścieralnej. Dwustronny ruch w miejscu prac odbywa się jedną jezdnią.
http://m.onet.pl/biznes,0h833
Ilość :rotfl: zamiast jakości.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ceny polskich autostrad, oraz stan polskich "ulic"
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Po obniżce o połowę opłat na autostradzie z Konina do Strykowa kierowców jest o ponad jedną trzecią więcej - ustalił "Dziennik Gazeta Prawna".


http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,128 ... tawek.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 797 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 40  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL