BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 14:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 176
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52/TU
Witam!
Samochód po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy przestał równo pracować. Na wolnych obrotach cały się trzęsie. Auto nie ma żadnego problemu z wkręcaniem się na obroty oraz nie czuć jakiegokolwiek spadku mocy. Sprężanie na cylindrach było sprawdzane jest prawidłowe. Świece jak i przewody także są dobre. Jako, że nie umiem tłumaczyć nagrałem film na którym co nieco słychać bo widać już niekoniecznie :)
http://www.youtube.com/watch?v=YoYRKyth ... e=youtu.be


I druga sprawa. Mam pytanie czy cewki które znajdują się w moim aucie sa to oryginalne cewki czy jakiś zamiennik?
Na cewkach napisane jest "BEru Germany" i podany jakiś numer.
Obrazek
Obrazek

Jakieś sugestie co do przyczyny tej nierównej pracy? Dodam, że przed naprawą samochód był jak najbardziej sprawny ( pracował równo i nie falował ).

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 listopada 2012, 16:12 przez JanuszTytanowy, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 15:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
kto robił uszczelkę .? rozrząd jest prawidłowo poskładany .? autem telepie na gazie jak i benzynie .? skanowałeś auto .?
kabel na 3 cylindrze jest zagiety a nie powinien być,iskra może przeskakiwać,kable najlepiej by się nie stykały z sobą jak i z masą,popsikaj je wieczorem z atomizera i zobaczysz czy maja przebicie czy nie. sprawdzałeś nie szczelnosci w dolocie ? świece dobre .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 176
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52/TU
Świece dobre. Nieszczelności brak, kable były psikane nie widać nic. Teraz są założone tak przejściowo bo auto jest non stop rozbierane w poszukiwaniu usterki. Uszczelkę robił mechanik ( raczej nie partacz inne auta w rodzinie porobił dobrze ) Na gazie i na Pb jest identycznie. Komputer pokazywał najpierw potencjometr przepustnicy ale po jego naprawie nie ma poprawy. Mechanik teraz sądzi, że jest to Czujnik rozrządu. Co do rozrządu to nie wiem czy jest prawidłowo poskładany przy składaniu mnie nie było a przecież sam nie rozbiorę auta zeby zajrzeć :-) Ale raczej jest z nim okej bo mocy nie brakuje w aucie a i na obroty się ładnie wkręca

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 16:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
jak masz tak kable pościskane trytkami to przebicia nie zobaczysz nigdy,a takie może być,poprowadz kable każdy osobno do cewki. przepływkę jak i krokowiec sprawdzałeś .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 16:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 176
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52/TU
Tak przepływka i krokowy sprawdzony, wyglądają na sprawne. Kable upięte są w ten sposób dosłownie od kilku godzin :) Wcześniej były zamontowane w prawidłowy sposób i wtedy też były sprawdzane pod kątem przebicia. Wygląda na to, że są sprawne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 16:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Dolot szczelny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 17 listopada 2012, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 176
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52/TU
Raczej tak. Szukałem nieszczelności i nic nie znalazłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Witam wszystkich,


i udało Ci się znaleźć przyczynę usterki? Mam kurcze podobną sytuację, też po wymianie uszczelki telepie mi autem na wolnych obrotach (na gazie i benzynie). Koledzy diagnozują w moim przypadku wąż od odmy ale nie na 100%...


PS. Sorki za odgrzany temat - ale nie miał zakończenia, a może komuś się ta informacja przyda!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 13:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
jeżeli auto ma moc a faluje na wolnych to tylko krokowiec. podmienić na sprawny i przetestować.
gdyby brakło mocy, spalało chore ilości paliwa to należałoby szukać przyczyny gdzie indziej.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
kirpek napisał(a):
jeżeli auto ma moc a faluje na wolnych to tylko krokowiec. podmienić na sprawny i przetestować.
gdyby brakło mocy, spalało chore ilości paliwa to należałoby szukać przyczyny gdzie indziej.



No właśnie zastanawiam się czy to krokowiec, bo wada wystąpiła praktycznie zaraz po wymianie uszczelki pod głowicą... - choć teraz tak jakby objaw się trochę nasilił (3 tyg. od wymiany) raz pracuje lepiej, raz gorzej. Zawsze po nagrzaniu auta (obrotomierz się nie rusza, ale czuć że lekko trzęsie silnikiem), na zimnym falowanie nie występują .

Moc auto ma, spalanie raczej też wydaje mi się w normie. Powołuje się też na powyższe posty kolegi z BMW E36, gdzie krokowiec był sprawny, a trzęsło autkiem (oczywiście, to nie oznacza, że u mnie jest OK).

Na ten moment upatrywałbym jakąś rzecz, która mogła zostać ruszona przez mechanika, który wymieniał uszczelkę i robił planowanie głowicy. Mechanik mówił, że to mogą być to też świece lub przewody, nie twierdzę że nie tylko zastanawiam, się czy by to one były przyczyną tak nagle - wczesniej problemu nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 14:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 47
Posty: 4
Lokalizacja: Piła
Według mnie odpowiedzialny za taki stan rzeczy są zawory, które zostały niewłaściwie ustawione.

_________________
Szczęście tkwi w małych rzeczach, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] nierówna praca silnika po wymianie uszczelki głowicy.
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
siew33 napisał(a):
Według mnie odpowiedzialny za taki stan rzeczy są zawory, które zostały niewłaściwie ustawione.


Nie wiem, dopuszczam każdą okoliczność choć mechanika mam raczej z pewnego źródła, chyba by się nie pomylił w temacie zaworów, ale kto wie...

Auto, o które chodzi to: BMW e46, 318i benzyna, 118 koni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL