Powoli zaczynam ogarniać swojego ulepa , miałem chwilę czasu pomiędzy poszczególnymi etapami pracy , więc zrobiłem krótką fotorelacje co jak i po co. Co będzie nam potrzebne : baranek, podkład , klar , folia , taśma , papier , papier ścierny , odtłuszczacz i trochę sprzętu ( można jeszcze zrobić to bez tego sprzętu, czyli produkty w spray'u chociaż do baranka chyba konieczny jest kompresor jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi)
Najpierw zaczynamy od przygotowania powierzchni, bo to jest jakieś 80% pracy. jako że auto miałem mokre trzeba było je wytrzeć oraz osuszyć pistoletem pod ciśnieniem.
Progi były już w fatalnym stanie , wg mnie po tej zimie byłyby do wywalenia. Trochę takich kwiatków było :

Wyjmując zaślepki z przedniej części progów ukazała mi się korozja :


Wstępnie już trzeba było przelecieć papierem ściernym na krążku 80. Niestety , ale tam przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki :

Tylne miejsca gdzie były zaślepki były w bdb stanie więc tam nic szpachlować nie trzeba było , za to musiałem wypełnić inne braki :

Z przednimi było ciut gorzej trzeba było interweniować szpachlą z włóknem :

Oczywiście przed szpachlowaniem wszystko było pryskane i wycierane tym odtłuszczaczem który widać na zdjęciach powyżej.
Pamiętajcie żeby dobrze obkleić auto wraz z wnękami na opony


Zaślepkami też trzeba było się zająć , oczyścić odtłuścić i później polakierować.

Zdjęcie zrobione jak były mokre , widać dokładnie strukturę baranka

Po szpachlowaniu trzeba było jeszcze papierem wyrównać powierzchnię oraz prysnąć podkładem

Po lakierowaniu barankiem




Żeby to jeszcze miało ręce i nogi na warstwę baranka poszły dwie warstwy klaru :





Klar w tym wypadku "umocni" strukturę baranka , nada kolejnych właściwości powłoce , czyli brud nie będzie się tak trzymał oraz nada połysku.
Czas pracy koło 3h. Obecnie auto stoi w garażu i powłoka się sezonuje czyli nabiera swoich właściwych parametrów

Powodzenia !