BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 17:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

Mam auto z ASC+T czy moge sobie dołożyć szperę? Zawsze mażyłem o tej zbawce i tanio moge kupić od koelgi dyfer o przełożeniach 3,45 ze szperką od 320 z mała głową. Ma 318i z 1997 roku mam ASC+T jak wogóel auto by jeździło na tym dyfrze? Osiagi by sie zmieniły, spalanie? Noi co z tym ASC+T czytam na forum i podobno nie ma problemu, a inni piszą że tylko z samym ASC nie ma problemu jak to jest?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 17:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Ja mam 320 z 97.06 nie wiem dokładnie czy jest tam ASC+T ale w połączeniu ze szperą (25%) połączenie jest eleganckie.
Jak lubisz śmigać bokiem to polecam. W lato moja 320i na kołach 225/45/17 bez problemu śmiga bokiem ;)
Aha co do osiągów to w twoim aucie (m43b18) jest przełożenie 3,38 a twój kolega ma 3,45 dla prostszego zrozumienia te liczby oznaczają ilość obrotów wału w stosunku do jednego obrotu koła.
Reasumując twoje auto minimalnie straci na prędkości maksymalnej a zyska na przyśpieszeniu (prawdopodobnie nawet tego nie odczujesz).


Ostatnio edytowano 11 lutego 2010, 18:02 przez BorysKrystian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
No właśnie lubie :D Mam nadzieje że na 205/55/16 jakie mam moje 1,8 dało by rade ;) A mógłbyś rozkodować swój vin i dowiedzieć sie czy masz ASC+T bo głównie o to mi chodzi ;)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 lutego 2010, 18:13 przez Wiecko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 18:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
raczej na 100% mam ;) bo od 1996 października montowano ASC+T.
W lato jak szybciej ruszałem na suchym to zapalała się lampka od ASC i auto zwalniało. Ze szperą nie ma takiego problemu może delikatnie mrygnie lampka ale auto cały czas ciągnie.
Fakt w zimę jeździj ostrożniej i nie pozwalaj na to by ASC niwelowało błędy bo też pojedziesz kawałek bokiem, ale to tylko na strasznie śliskiej jezdni.
Prawdopodobnie dlatego nie ma tego połączenia w serii czyli szpera i ASC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 18:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Czyli chyba sobie zafunduje zabaweczkę :) A co do szpery z ASC w serii wyczytałem że były ale z ASC+T nie było.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 18:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Tak samo jak w E46 już wogóle nie było szpery, tylko w E46 M3;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 lutego 2010, 18:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Dokładnie, w e39 tak samo tylko M5 miało szpere niestety, a przy wyjezdzaniu z zaspy bardzo sie przydaje, szkoda że z tego zrezygnowali

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
to ja sie klade pod auto czyszcze dyfer zeby znales literke "S" a wystarczylo tu poszukac;) czyli niemam szpery;( ale to jest pewne ze fabrycznie ASC+T niema szpery? Wywalil bym to najchetneij ale w zime bardzo sie przydaje. Jak niema sniegu to wciskam guzik i sie jedzie ladnie no ale szpera by sie przydala. A jak mozna sprawdzic jeszcze czy jest?

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
jestem spowrotem;)
wyczytalem ze w samochodach z ASC+T jest szpera.
Tu jest link wklejam z fona moze cos nie tak byc ale wpiszczie w google i bedzie
[url]bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/[/url]

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Herezje, ... herezje. Nigdzie tam nie pisze że, przy ASC+T jest szpera.
System ten nie może działać prawidłowo ze szperą - dlatego też BMW nie montowało go razem ze szperą.
Szpera nie hamuje jednym kołem - tak więc na tej stronie występują również herezje :hyhy: .

ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 19 grudnia 2012, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
Ja mam szpere 40% i ASC+T co prawda nie seryjne, ale wszystko dziala sprawnie i elegancko, chcesz sie slizgac wylaczasz ASC, nie chcesz, nie wylaczasz ASC

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
fosa napisał(a):
, chcesz sie slizgac wylaczasz ASC, nie chcesz, nie wylaczasz ASC


dokładnie :hyhy: tak robie ale na początku nie wiedziałem że po wcisnięciu guzika da sie kołem przekręcić :wstyd:

kolego poltec ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) to twierdzisz że to nie prawda? ja nie mówie nie i nie mówie tak bo mnie ciekawi czy jest szpera znalazłem taki artykuł więc pytam i z tego co tam pisze na to wychodzi że jest.

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 08:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Nie ma szpery, jest jest normalny mechanizm różnicowy. Jak koło traci przyczepność to komputer włącza hamulec tego koła i w tym momencie kręci się drugie koło - ale tylko przez krótką chwile - wynika to z działania normalnego mechanizmu różnicowego. Czyli jedno koło hamuje, a drugie napędza. Koniec końcem, jak auto stoi na asfalcie obydwoma kołami to siła od napędu jednego koła i drugiego hamowanego może popchać auto do przodu, ale nie efektywnie przyspieszać - przy okazji jeszcze moc silnika jest dławiona przepustnicą. Dlatego żeby wyjechać z kopnego śniegu trzeba wyłączyć ten system.

ASC+T,DSC,... - zostały wprowadzone dla bezpieczeństwa jazdy - pomagają opanować auto - wyhamowując auto poszczególnymi tylnymi kołami (DSC - wszystkie koła) i dławiąc przepustnicę .

Szpera - służy do zwiększenia siły trakcji poprzez włączenie do współpracy drugiego koła, nie dławi przepustnicy i nie hamuje drugiego koła. Zwiększa przyczepność o te 25%, 40%,..., 100% - most zaspawany. Czyli masz przyczepność 125%,140%,... powierzchni opony auta bez szpery (czyt. np. z ASC+T).

ASC+szpera - napewno nie występuje:
Po 1 dlatego że, nie jest możliwe hamowanie poszczególnego koła - szpera przenosi siłę od hamowania poprzez swój mechanizm na drugie koło - i ono jest hamowane z mniejszą siła - ale jest. W skrajnych przypadkach jest tak jakbyś zaciągnął ręczny. (śliska nawierzchnia - praktycznie zawsze wtedy włącza się ASC+T).
Po 2, że ASC+T hamując jedno koło wprowadza dodatkowe siły na mechanizm różnicowy. Trwałość jest zmniejszona poprzez używanie jednoczesne używanie ASC+T na asfalcie, w ostateczności powoduje awarię szpery lub całego mechanizmu różnicowego..
Te 2 przypadki nie wyczerpują tematu.
Tak więc autor tego przytoczonego artykułu - prawdopodobnie nie był świadomy że, przepisał brednie z jakiegoś prospektu reklamowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
i wszystko jasne;) dzieki
trza kolesiowi napisac zeby ludzi w blad nie wprowadzal;D
a jest takie cos jak elektroniczna szpera?

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
jeszcze napisze taki przypadek.
Przepraszam ze post pod postem ale z fona teraz pisze.
Jak spadl snieg jechalem okolo 70km/h droga byla oblodzona i byly tez takie z roztapiajacym sie sniegiem no i asc sie nie wlaczalo a czuc bylo jakk dupa mi lata na boki ale teraz po regeneracji alternatora na tej samej drodze i takich samych warunkach jade spokojnie 120km/h i nic sie nie dzieje jedynie jak gazu dodam to zapali sie lampka asc i obroty hamuje. Widac altek juz byl na wymarciu teraz sie smiga ladnie..

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 18:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 994
Lokalizacja: radom
Moje BMW: E-36 323i SEDAN
Kod silnika: M52b25
ta szpera elektroniczna to moze taka :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
:orany: patent dobry

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Elektroniczna szpera - low budget, design for economy.
Jej działanie polega na hamowaniu jednego koła, a nie dławi mocy w odróżnieniu od kontroli trakcji.
Wystarczy czysto teoretycznie w module ASC+T odłączyć, a raczej emulować przepustnice tą od dławienia.
Well done! :hurra: Macie prawie szperę dla emeryta. :hurra:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
poltec napisał(a):
Wystarczy czysto teoretycznie w module ASC+T odłączyć, a raczej emulować przepustnice tą od dławienia.


i będzie coś w rodzaju niby szpery? :niepewny:
w sumie to nie chodzi mi o to żebym miał szpere ;)
chciałem się tylko dowiedziec czy mam no i niemam :]

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
ASC+T w e36 działa tak, ze do 40km/h dziala z przpustnica i hamulcami, powyzej 40km/h z przpustnica a powyzej 100km/h nie dziala wogole.
Jeszcze raz napisze ze ASC+T i szpera nie wykluczaja sie wzajemnie, jezdze na takim setupie juz kilka lat i wszystko dziala jak nalezy.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL