BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam. Mam następujący problem: odkąd posiadam Bunię (a to już prawie 2 lata) to prawie za każdym razem jak podpinałem się pod kompa (a robię to dość często) wyrzucało mi błędy (jak poniżej). Zawsze zastanawiałem się co to jest, ale w końcu lekceważyłem to bo auto dobrze jechało i mocy miało tyle ile potrzebowało. Aż ostatnio w momencie kiedy turbo powinno dostać pełnych obrotów podczas jazdy (około 2000 rpm) chcę wyprzedzić a tu nic się nie dzieje. Pedał w podłogę, ekonomizer 10 litrów, 120 km/h i nic więcej. Stanąłem na światłach ruszam i znów to samo. Potem jechałem znów gdzieś i wszystko ok. Czasem na chwilę dziura powyżej 2000 rpm, a zaraz turbo się załączało i już szedł jak wicher. Nie mam pojęcia co to może być, a na forum też odpowiedzi za bardzo nie mogłem znaleźć. Wyczyściłem EGR, czujnik ciśnienia powietrza. Problem nie jest odczuwalny zbyt często, lecz błędy wracają zawsze po 2-3 dniach od skasowania. Pozdrawiam :)

PS: Częściej wraca błąd 4191 niż 4521.

4191 4191 (1252) air charge pressure controller
Error counter: 35
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 181970 km
average engine rotational speed 2261.76 rpm
coolant temperature 89.28 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 512.01 bar
injection volume setpoint without volume offset 0.39 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 850.72 mg/Hub
charge pressure value 2343.37 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 69.09 km/h
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 9.45 %
2. Umweltsatz
Mileage 183260 km
average engine rotational speed 2537.58 rpm
coolant temperature 89.28 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 472.63 bar
injection volume setpoint without volume offset 1.58 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 806.60 mg/Hub
charge pressure value 2185.84 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 63.17 km/h
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 49.63 %
Ansteuerung Kurzschluss nach Masse
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 91 02 06 00 00 23 28 47 15 52 8B 41 01 87 EE
00 56 46 0C 47 96 5C 8B 3C 04 80 DE 00 56 40 3F

==============================================================

4521 4521 (1296) air charge control
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 183260 km
average engine rotational speed 3116.81 rpm
coolant temperature 89.28 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1433.64 bar
injection volume setpoint without volume offset 52.77 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 1197.30 mg/Hub
charge pressure value 2510.76 hPa
linearised APP1 100.00 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 0.00 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 9.45 %
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
negative Regelabweichung/Ladedruck zu hoch
Test conditions not yet fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 45 21 52 02 00 00 01 28 47 96 71 8B B6 86 BE FF
7F 00 0C 65

_________________
Diagnostyka - Programowanie - Chiptuning
http://www.car-connect.pl - POZNAŃ
ISTA, DIS, INPA, WINKFP, Rheingold, ICOM, E-NET, E-sys

Ringi SMD, RGB
http://www.angeleyes.com.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 18:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: Z7
Kod silnika: M6
Musisz jechac do serwisu bo te błedy to zła oznaka :(

_________________
Nie wszystkie konstrukcje stalowe są dobrze zbudowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
cocu77 napisał(a):
Musisz jechac do serwisu bo te błedy to zła oznaka :(
a coś więcej mógłbyś powiedzieć co to może być? :(

_________________
Diagnostyka - Programowanie - Chiptuning
http://www.car-connect.pl - POZNAŃ
ISTA, DIS, INPA, WINKFP, Rheingold, ICOM, E-NET, E-sys

Ringi SMD, RGB
http://www.angeleyes.com.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 17:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 LIFT
miałem to samo. doładowanie max miałem 1700- nie było czuć, że idzie jak powinna. Mechanicy nie byli w stanie stwierdzić co to za usterka, bo rzekomo jak kupowałem miałem nową turbinę wkładaną. Pojechałem do serwisu bmw, podpieli pod swojego kompa i powiedzieli, że turbina jest rozregulowana. Strzał w 10, wyjeli, wyregulowali i chodzi jak trza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Nie lubię jeździć do serwisu..:P wolę sam wszystko grzebać ale w tym momencie wymiękam.. A koszt regulacji w serwisie jaki? Pozdrawiam :)

_________________
Diagnostyka - Programowanie - Chiptuning
http://www.car-connect.pl - POZNAŃ
ISTA, DIS, INPA, WINKFP, Rheingold, ICOM, E-NET, E-sys

Ringi SMD, RGB
http://www.angeleyes.com.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 00:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
jeśli rzeczywiście jest to 2004 rok to masz euro 4 i turbo sterowane za pomocą elektronicznego serwa ... to ono jest w tym przypadku winowajcą , następuje przeładowanie ze względu na niewłaściwą pracę serwa i auto przechodzi w tryb awaryjny ...
do naprawy sterowanie turbiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 01:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Jeśli faktycznie sterownik turbiny jest winowajcą to nie kupisz takiego bo jest w sprzedaży tylko razem z nowym Turbo ale można go naprawić wysyłając do tej firmy: http://www.elektronika.com.pl/index.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
No ok. Dzięki wszystkim za pomoc. Będę musiał się dobrać do tego sterownika.. Pozdrawiam :)

_________________
Diagnostyka - Programowanie - Chiptuning
http://www.car-connect.pl - POZNAŃ
ISTA, DIS, INPA, WINKFP, Rheingold, ICOM, E-NET, E-sys

Ringi SMD, RGB
http://www.angeleyes.com.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 12:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 LIFT
Cytuj:
A koszt regulacji w serwisie jaki?

Wiesz co nie wiem dokładnie, ale jakieś grosze, bo długo to nie trwało, a znajomy to robił. Drożej chyba za podłączenie w serwisie BMW zapłaciłem :D Napisz czy regulacja Ci pomogła.
A poradzicie coś na ten problem? http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=125150
Napisałem posta, ale nikt nie odpowiada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z doładowaniem 320d 150km 2004r
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzieki za info marniak165, a z Twoim problemem niestety nie mogę Ci pomóc, gdyż mam sedana i nigdy nie miałem doczynienia z tylną wycieraczką :P

_________________
Diagnostyka - Programowanie - Chiptuning
http://www.car-connect.pl - POZNAŃ
ISTA, DIS, INPA, WINKFP, Rheingold, ICOM, E-NET, E-sys

Ringi SMD, RGB
http://www.angeleyes.com.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL