Witam. Mam następujący problem: odkąd posiadam Bunię (a to już prawie 2 lata) to prawie za każdym razem jak podpinałem się pod kompa (a robię to dość często) wyrzucało mi błędy (jak poniżej). Zawsze zastanawiałem się co to jest, ale w końcu lekceważyłem to bo auto dobrze jechało i mocy miało tyle ile potrzebowało. Aż ostatnio w momencie kiedy turbo powinno dostać pełnych obrotów podczas jazdy (około 2000 rpm) chcę wyprzedzić a tu nic się nie dzieje. Pedał w podłogę, ekonomizer 10 litrów, 120 km/h i nic więcej. Stanąłem na światłach ruszam i znów to samo. Potem jechałem znów gdzieś i wszystko ok. Czasem na chwilę dziura powyżej 2000 rpm, a zaraz turbo się załączało i już szedł jak wicher. Nie mam pojęcia co to może być, a na forum też odpowiedzi za bardzo nie mogłem znaleźć. Wyczyściłem EGR, czujnik ciśnienia powietrza. Problem nie jest odczuwalny zbyt często, lecz błędy wracają zawsze po 2-3 dniach od skasowania. Pozdrawiam

PS: Częściej wraca błąd 4191 niż 4521.
4191 4191 (1252) air charge pressure controller
Error counter: 35
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 181970 km
average engine rotational speed 2261.76 rpm
coolant temperature 89.28 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 512.01 bar
injection volume setpoint without volume offset 0.39 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 850.72 mg/Hub
charge pressure value 2343.37 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 69.09 km/h
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 9.45 %
2. Umweltsatz
Mileage 183260 km
average engine rotational speed 2537.58 rpm
coolant temperature 89.28 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 472.63 bar
injection volume setpoint without volume offset 1.58 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 806.60 mg/Hub
charge pressure value 2185.84 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 63.17 km/h
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 49.63 %
Ansteuerung Kurzschluss nach Masse
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 91 02 06 00 00 23 28 47 15 52 8B 41 01 87 EE
00 56 46 0C 47 96 5C 8B 3C 04 80 DE 00 56 40 3F
==============================================================
4521 4521 (1296) air charge control
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 183260 km
average engine rotational speed 3116.81 rpm
coolant temperature 89.28 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 1433.64 bar
injection volume setpoint without volume offset 52.77 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 1197.30 mg/Hub
charge pressure value 2510.76 hPa
linearised APP1 100.00 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 0.00 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 9.45 %
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
negative Regelabweichung/Ladedruck zu hoch
Test conditions not yet fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 45 21 52 02 00 00 01 28 47 96 71 8B B6 86 BE FF
7F 00 0C 65