BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 17:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Potwierdzam, działa to razem, kolega ma już chyba z 4 lata 328 z ASC, wsadził szpere i wszystko działa poprawnie ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Nie twierdze że to, nie może ze sobą współdziałać. Tylko że w określonych marginalnych, ale jakże ważnych dla bezpieczeństwa sytuacjach może nie zadziałać z sposób nie do końca bezpieczny.
Nie każdy tak wprawnie kręci fajerą i nie każdy urodził się z takim refleksem.
A co do zasady działa ASC+T w e36 - podaj źródła swojej wiedzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 21:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
Zrodlo to instrukcja obslugi :P dzial freude an der technik str 194, w sumie z niemieckim jestem na bakier ale kiedys wpadla mi w rece instrukcja z angola i tam wyczytalem o zasadzie dzialania ASC+T

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
A nie było przypadkiem napisane tak:
0-40km/h - 1 etap mocne pulsacyjne hamowanie kół + 2 etap dławienie mocy silnika
40-100km/h - 1 etap słabsze pulsacyjne hamowanie kół + 2 etap dławienie mocy silnika
powyżej 100 km/h - 1 etap nie występuje + 2 etap dławienie mocy silnika
:hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 19 stycznia 2013, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
działa nie działa ale jest ;) w sumie asc na te warunki co teraz są bardzo mi pomaga tylko te dławienie przepustnicy mi się nie podoba. Ale widze że kolega poltec jest przeciwnikiem asc. strasznie na to narzeka choc niewiem czemu. nie chce mieć to guzik wciskam i niemam :chytry: pisałeś coś wczesniej że chyba da się zlikwidowac to dławienie przepustnicy :luka: wiesz cos na ten temat? bo mnie to interesuje :oczami:

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Nie słyszałem, o takich modyfikacjach. Ale teoretycznie jest to możliwe, jeżeli system zadziała tzn. nie wykryje "druta".
Nie jestem przeciwnikiem kontroli trakcji, po prostu szpera to w ogóle inna bajka.
Kontrola nie raz mi pomogła opanować auto. Ale w obecnych warunkach, tzn. dużo kopnego śniegu - bardziej pomogła by mi szpera :chytry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
poltec napisał(a):
A nie było przypadkiem napisane tak:
0-40km/h - 1 etap mocne pulsacyjne hamowanie kół + 2 etap dławienie mocy silnika
40-100km/h - 1 etap słabsze pulsacyjne hamowanie kół + 2 etap dławienie mocy silnika
powyżej 100 km/h - 1 etap nie występuje + 2 etap dławienie mocy silnika
:hyhy:


Nie, nie bylo tak napisane.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 5 września 2013, 01:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
To rusze tematem nieco ...

Wiemy jak dziala ASC+T i wiemy jak dziala szpera .. Ale ja np. nadal nie wiem , co wyniknie z polaczenia szpery i asc+t .
Wszystko dziala jak powinno? tj asc+t bedzie funkcjonowac jak na normalnym dyferencjale? Czyli dlawic przepustnice i puslowac kolami tylnymi ?
Przy wylaczeniu asc+t zostaje takjakby nigdy nie bylo asc i do tego jest szpera ?

Pytam bo chce szpere a mam asc+t , i nie ma klarownej odpowiedzi co jak i z czym

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 5 września 2013, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
a no widzisz sam też chce tak zrobić. no ja myśle jeżeli się wyłączy kontrole to szpera powinna działac normalnie no ale czy nie bedzie coś szwankować jeżli jest asc włączone :niepewny:
nie można nigdzie odpowiedzi dostać to tzeba chyba przetestowac:D a co do asc to może tu ktoś mi wyjaśni dokładnie gdzie jest przepustnica asc w 2.5 tds??

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 5 września 2013, 10:35 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
czy asc+t może doprowadzić w ekstremalnej sytuacji do całkowitego zablokowania koła, czy może je tylko dohamować??

bo jeśli może je zablokować to wtedy nie możemy mieć szpery, gdyż jak wiadomo wymusza ona obrót obu kół napędowych

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 6 września 2013, 07:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
rafal_13 napisał(a):
czy asc+t może doprowadzić w ekstremalnej sytuacji do całkowitego zablokowania koła
Nie może.

rafal_13 napisał(a):
czy może je tylko dohamować??
Zawsze dohamowuje od 0 km/h do 40 km/h mocno pulsacyjne, od 40 km/h do 100 km/h lekko pulsacyjne, sprawdzone na własnym doświadczeniu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 6 września 2013, 09:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Sam mam ASC+t szpery nie mam,ale ze szperą 100% nie sądze by to działało poprawnie, bo jeśli wpadam w poślizg na zakręcie to asc+t przyhamowuje odpowiednie koło żeby utrzymać tor jazdy, a jeśli jest szpera 100% to nie może przyhamować jednego koła tylko od razu hamowane są oba i lecimy do rowu.

Jest 2 możliwość, Koła po prostu kręcą się zawsze z taka samą predkością i ASC+T nie wykrywa poślizgu pomiędzy tylną osią i kontrola nie działa tylko samo ASC.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Ostatnio edytowano 6 września 2013, 09:43 przez Wróbel91, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 6 września 2013, 09:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Wróbel91 napisał(a):
a jeśli jest szpera 100% to nie może przyhamować jednego koła tylko od razu hamowane są oba i lecimy do rowu.
Co racja to racja, ale jesli jest szpera 25% to prędzej uszkodzimy mechanizm niż w rowie wylądujemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 6 września 2013, 09:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
mrcin86 napisał(a):
Wróbel91 napisał(a):
a jeśli jest szpera 100% to nie może przyhamować jednego koła tylko od razu hamowane są oba i lecimy do rowu.
Co racja to racja, ale jesli jest szpera 25% to prędzej uszkodzimy mechanizm niż w rowie wylądujemy.




na śniegu, bądz mokrej nawierzchni obstawiał był prędzej rów, drzewo słup lub czyjeś ogrodzenie :/

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Szpera z ASC+T
PostNapisane: 6 września 2013, 09:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Wróbel91 napisał(a):
na śniegu, bądz mokrej nawierzchni obstawiał był prędzej rów, drzewo słup lub czyjeś ogrodzenie :/
No niby tak wiec inżynierowie dobrze zrobili żeby nie łączyć szpery z ASC+T, ale gdyby było samo ASC bez T to można pomyśleć o szperze. Ja mam ASC+T mocno wcisnę gaz ruszę z piskiem opon to oba koła równomiernie mielą opony, a spokojnie już nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL